Marku promiň za zasrání inzerátu, k tvému tématu doporučuji fabku nebo ochcávku v Tdi po facelifru od 2001 má lepší palubku a tdi 66kw nebo 81kw je nezničitelný.Máme doma fabku tdi 74kw 250kkm a bez problémů.
Kraftrad:čti pozorně psal jsem bylo a je tzn tenkrát dej proti sobě Volvo 960 X papírák favorit,dnes proti sobě nového moduse proti XC60 už to chápeš?
v 1990 když už volvo řady7,9 mělo systém SIPS tak fáfulín měl v plné výbavě max
otáčkoměr a dělená zadní sedla už to chápeš jak jsem to myslel
Bob napsal:
Marku promiň za zasrání inzerátu, k tvému tématu doporučuji fabku nebo ochcávku v Tdi po facelifru od 2001 má lepší palubku a tdi 66kw nebo 81kw je nezničitelný.Máme doma fabku tdi 74kw 250kkm a bez problémů.
Kraftrad:čti pozorně psal jsem bylo a je tzn tenkrát dej proti sobě Volvo 960 X papírák favorit,dnes proti sobě nového moduse proti XC60 už to chápeš?
v 1990 když už volvo řady7,9 mělo systém SIPS tak fáfulín měl v plné výbavě max
otáčkoměr a dělená zadní sedla už to chápeš jak jsem to myslel
Ne, já pozorně čtu, ty jsi mi napsal, že jsem mimo, když jsem Volvo 242 označil za nebezpečné v dnešní době pro mladého kluka, jehož otci tu to vlákno fakt zaneřádím..sorry
A dej proti sobě Volvo 960 a Favorit ? Místo Favorita si dej R 5, Fiat Uno, P 106.Srovnáváš nesrovnatelné, viz Modus a XC. Pak vytáhneš co mělo Volvo za bezp. výbavu oproti Favoritu, ale o tom jsem se nepřel. Doporučil jsem jen nekupovat staré Volvo pro to nejdražší, co ten dotyčný má doma, pro svého syna. Tys na to reagoval tak, jak si reagoval. No nic, nechme toho.
Parker napsal:
U modusu se o deformacnich zonach mluvit neda ... je to obdoba smartu ... velice pevna ,, kapsle,, .... ovsem bez deformacnich zon,kde se vybije energie primeho narazu je tento stav prinejmensim ,, nepriznivy,, k objektum uvnitr a opravdu nejvice trpi organy jako ledviny, ktere se trhaji od svych arteriovenoznich odstupu , dale aorta kde take dojde k rupture a naslednymu masivnimu krvaceni. Takze ono hadat se muzeme ale fyzika je neuprosne pravdiva
Zkus si přečíst recenze o tom střetu od odborníků a jednoznačně z něj vyšel lépe Modus. A myslím, že brali v úvahu poškození posádky, doufám, že především posádky. Ale je možné, že lžou a pravdu máš ty.
Nevím, jestli jsi někdy viděl Smarta, ale tyhle auta prostě srovnat nejdou, svezl jsem se v obou.
Nevím co je to arteriovenozní odstup, ale vím, že záleží na přetížení organismu (G), a to je díky propracovaným deformačním zonám prostě u moderních aut menší. Není to z mojí hlavy, ověř si to. Je to oprávě o té fyzice kterou zmiňuješ.
Tady na foru je dobré být letitý a zasloužilý člen, pak může psát nesmysly a ostatní se ho ještě zastávají....
Vim, ze je okurkova sezona ... taky ze to nepatri k tomu, ze tu nekdo poptava auto ... ale neco malo o tomhle tematu vim, prezivsich sem videl dost ... mrtvych snad jeste vic ... takze nebudeme se tu hadat o tom jestli nekdo nekoho obhajuje ... cisla mluvi jasne.
Deformacni zony ... to neni samospasna vec .. a to ze se enegie musi vybijet po nejakou dobu a drahu to asi taky neni treba pocitat .. ano materialy jsou jine vsecko je novejsi a do toho vsichni ti odbornici (nejlepe z nejake automobilky).. proto par cisel ...
Celni stret: 1 z 10 lidi proste umira pri rychlosti 70km/h
8 z 10 pri devadesatce
Bocni stret : tady je pomer zhruba stejny jen se rychlosti snizuji o 20km/h
To jsou suchy cisla ... statistiky ktery braly v potaz deformacni zony jako jednu z mnoha promennych ... dalsi namatkou celkovy tvar auta, tuhost karoserie vek ridice, pohlavi, pasy , airbag, presne misto narazu , a v neposledni rade odstup casu nehoda-prijezd zachranne sluzby
Pokud das tohle vsechno dohromady
Je tady cca 50% procentni sance ze neprezijes celni naraz pri 90kmh
To ze budes vazne poranen tam je 50% sance uz snad u 40kmh
To cemu k cemu jsem se vyjadroval uz ma zacatku a to co nemuzes pochopit je prave to proc pacienti umiraji ... a to je prave to ,, odtrzeni organu,, plus traumata hlavy.
Takze abych to uzavrel ... kazdej at si rodinu posadi do ceho chce ... pokud to neni pandur mate 50% ... ja bych si vzal to volvo
BMW GS 1150 Adventure
Bandit 12OON
Pro Parker : Já to chápu myslím dobře. Zpomalení, přetížení, bylo v době nárazu u Modusu menší díky propracovanější deformaci, díky využití modernějších technologií. Kde jsi teda vzal nějaké odtržení čehokoliv u posádky zrovna Modusu mi je záhadou. Ale jak říkám, já jen četl a přeložil si to, co o tomhle testu psali odborníci, možná je to jinak a máš pravdu ty.
Ono to TDI bude osemetny. 81 Kw je hodne povedej motor,ale sehnat poctivy km bych videl docela problem. A pak Marek ani nenapsal,kde bude mladej jezdit,jestli vic delsi cesty a nebo jen cukani skola,domu.
Kraftrad napsal:
Pro Parker : Já to chápu myslím dobře. Zpomalení, přetížení, bylo v době nárazu u Modusu menší díky propracovanější deformaci, díky využití modernějších technologií. Kde jsi teda vzal nějaké odtržení čehokoliv u posádky zrovna Modusu mi je záhadou. Ale jak říkám, já jen četl a přeložil si to, co o tomhle testu psali odborníci, možná je to jinak a máš pravdu ty.
Tak ja to pochopil tak,ze kdyz modus narazi do volva,tak ma posadka modusu dobre sance diky deformacnim zonam volva.Kdyz modus narazi do zdi,tak ma posadka modusu narozdil od posadky volva sance minimalni.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Marek BMW napsal:
Vikec--> díky za nabídku, škoda ty motorizace, být to bez turba bylo by to pro syna lepší. Přesto ještě jednou děkuji.
No kamoš má stejnýho jen bez turba a ty auta se nedají srovnat. Bezturbáč žere vo litr víc a nejede. S tím Tčkem se dá jezdit normálně jako s TDIčkem,jede to hnedka odspodu,není to naladěný jako vysokotlaký turba někam do horních otáček....
Ale je to jedno,já to prodat nemusím,ani nikde neinzeruju,jen mě to napadlo. Stejně sám nevím,co bych pořídil za vehikl,protože chci návrat nazpět k zadnímu náhonu,nějak mě ty předokolky lezou krkem,hlavně co se komfortu týče.
Přeju šťastnou ruku při výběru,je to dneska masakr. Sám už kupuju auta zásadně od známejch,nebo třeba z práce firemky,který znám.
Vikec napsal:
No a k tomu kreštestu Modus-940ka: Z té 940ky by vás museli nejspíš vystříhat,nejspíš se zlomenejma nohama,ale při životě,ktežto v tom prcku by vám navenek nebylo nic,"jen" by se vám vlivem nárazu,kterej nic nepohltilo jaksi utrhly vnitřní orgány. Strategie vovla byla v tom,nechat zbourat celou kastlu,která tím pohltí energii nárazu a tím ochránit posádku.Navíc se tam posunovali sedačky od místa nárazu,aby člověku zbyl prostor pro přežití. Kdežto dneska se dělají spíš beranidla,který sou supr na menší bouračky,třeba ve městech,ale na ranu ve velké rychlosti to nebude asi moc ideální. Další faktor-průměrný stáří aut u nás je cca 14let,takže máte dost velkou pravděpodobnost,že protivník bude sedět v podobně starým autě,jako je to volvo a v ten moment nemá protivník šanci,protože volvo bylo v tomhle prostě nejlepší.
Jak jsi přišel na utrhané orgány ? Zpomalení bude menší právě u Modusu díky propracovanějším deformačním zonám. A to nemluvím o érbegu, předpínačích pásů atd. Jojo, není nad fundovaný názor, že... http://www.autowe...o-940-gle/
Předepínače pásů,airbagy a deformační zony to volvo samozřejmě má,protože to tuším právě oni vynalezli. Přetížení při nárezech je samozřejmě věčí u toho modusu,protože tu ranu nic "neodpruží",protože se tam prostě zboří "ohromujících" 20cm předku. Když by tyhle dvě auta poslali do stromu,nebo jiné tvrdé překážky a dali tam měřiče zpomalení,tak by výsledek těch malejch beranidel byl víc než k pláči. Navíc už v době vzniku tohoto videa se vynořilo milion spekulací,jestli v tom volvu čirou náhodou neschází spodní příčka pod převodovkou a nebo jiná výztuha,kterejch tam je zespodu namálo. Přál bych vám to volvo řady 900 vidět zespodu,je tam fšechno podřízený bezpečnosti. Tyhle auta tenkrát výrazně předběhli dobu,leč bohužel unás se národ modlí k oktávce a folcvágnu a lidi neví o co přichází. Samozřejmě trend v evropě je ten,že nás masírujou zefšech stran,že je auto třeba měnit ideálně po roce,protože cokoliv předtím je naprosto nevyhovující a nepřípustné. Tyhle volva se vyrábeli s tím,že si je majitel koupí a bude s nima jezdit 20let,nebo do první velké rány. Proto byly materiály a koncepce použity jen ty nejkvalitnější. Pak ale velkomožní rozhodli,že takhle nedy né,že by jako evropa neměla co vyrábět,tak se trochu upravila legislativa a je to:-) Já s nima ale tuhle hru hrát nehodlám:-)
Musím souhlasit s Vikecem ohledně motoru 1.8T. Máme v rodině dvě Octavie I s motorem 1.8T (jednu ve verzi 110kW a druhou RS 132kW) - obě mají najeto přes 200000km a obě bez nějakého zásadního problému. Nejdražší závada byla kupodivu u té 110kW - loni na jaře při cca 210000km se muselo udělat turbo. U "eReSa" je zatím vše původní. Spojky jsou u obou aut původní. Samosebou nepočítám spotřebák. U 110kW dlouhodobá spotřeba cca 7,5L/100km a u RS 132kW 8,3L/100km. ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Musím souhlasit s Vikecem ohledně motoru 1.8T. Máme v rodině dvě Octavie I s motorem 1.8T (jednu ve verzi 110kW a druhou RS 132kW) - obě mají najeto přes 200000km a obě bez nějakého zásadního problému. Nejdražší závada byla kupodivu u té 110kW - loni na jaře při cca 210000km se muselo udělat turbo. U "eReSa" je zatím vše původní. Spojky jsou u obou aut původní. Samosebou nepočítám spotřebák. U 110kW dlouhodobá spotřeba cca 7,5L/100km a u RS 132kW 8,3L/100km.
Pokud píše krátké trasy plus město, tak si myslím, že ta spotřeba bude spíš větší. Ale při malém nájezdu je to jedno a ten motor je jinak sameťák a jde krásně. A myslím, že bude levnější než chrochtáci. Navíc auta s ním bývaly "lepší" kategorie.