Když jsou teď ty Ohlinsy tak strašně nahovno, tak přispěju svou troškou do mlýna. Nenabídnul by mi někdo přední tlumič Ohlins pro R1150GSA? Nabízím za něj svůj rok starý přední Tractive pro R1150GSA.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Melizoy napsal:
Když jsou teď ty Ohlinsy tak strašně nahovno, tak přispěju svou troškou do mlýna. Nenabídnul by mi někdo přední tlumič Ohlins pro R1150GSA? Nabízím za něj svůj rok starý přední Tractive pro R1150GSA.
Já ti nabídnu ORIGO za Ohlins
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Melizoy napsal:
Když jsou teď ty Ohlinsy tak strašně nahovno, tak přispěju svou troškou do mlýna. Nenabídnul by mi někdo přední tlumič Ohlins pro R1150GSA? Nabízím za něj svůj rok starý přední Tractive pro R1150GSA.
Já bych to klidně vyměnil Mám Ohlinse pro 1150GSA, najeto cca 17tis až na pár set km turistickým tempem v nikterak těžkém terénu jenom sólo na silnici, kupováno v létě 2010 Touratech.
Upravil stepan dne 24.01.2014 15:21
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Melizoy napsal:
Když jsou teď ty Ohlinsy tak strašně nahovno, tak přispěju svou troškou do mlýna. Nenabídnul by mi někdo přední tlumič Ohlins pro R1150GSA? Nabízím za něj svůj rok starý přední Tractive pro R1150GSA.
Škoda že už mám prodaný na 1150GSA ale od zákazníka mám přední emulzní Ohlins na 1150GS a ten bych vyměnil hned.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Rád bych jen uvedl na pravou míru, že Ohlinsy jsou "tak strašně nanic". Nejsou. Jsou to jedny z nejlepších tlumičů na trhu ale záleží dost na tom, jaký model to je a jestli byl nebo nebyl navržený pro takové ježdění, jaké se mu dostalo v případech kdy třeba to tělo nebo odlitek ložiska v oku praskne. V jakém byl taky stavu v momentu, kdy k tomu poškození došlo, jestli ještě vůbec tlumil - ten prasklý materiál může být až následek toho, že ten tlumič netlumil a náraz brala jen pružina.
Na advrideru se dají dohledat diskuze o Ohlinsu (ale taky třeba o Wilbersech), kde lidi psali že jim Ohlins na GS nebo RT vytekl po 3 tisících mílích apod. Stát se to prostě může. Ohlins je hodně rozšířený a těch případů bude asi v absolutním počtu víc, než třeba některé jiné značky, které dělají tlumiče s takovou funkčností. Ty tlumiče, které mají jednoduchou konstrukci a relativně robustní ocelové tělo logicky asi "přežijí" delší dobu ale jízda moc příjemná není a většinu těch nárazů nepobírá tlumič ale něco jiného. Včetně jezdce. Ohlins pokud funguje, tak funguje dobře. Rozhodně se s těmi lepšími modely dá jezdit sportovně a člověk nemá pocit, že mu to každých 10s urve ruce nebo kope do zad. Ale zejména při ježdění offroad prostě občas vytečou. Vzpomeňte si na Long Way Down. Ani ne v polovině cesty řešili dva ze tří vyteklých zadních Ohlinsů a dávali tam ty sériové, aby měli s čím dojet. Pochopitelně že to může být náhoda ale stává se to. Jiná věc je to, že Ohlinsy by se měly servisovat poměrně často a ne každý to dělá. Lidi jezdí 25 tis. km po silnici a pak si vyrazí na offroad do Řecka a tlumič vyteče po pár stovkách km a diví se. Ohlins není firma, kterou proslavily tlumiče "na celý život motorky" montované do prvovýroby ale sportovní tlumiče se skvělým laděním atd. Na enduru jezdí Ohlinsy fůra lidí a neslyšel jsem že by někdo zadní tlumič rozbil nebo mu vytekl. Ptal jsem se na tohle konkrétně Honzy Veselého, který jezdí enduro celý život a i když na Dakar nikdy Ohlinsy neměl (resp. měl jako náhradní), tak mi potvrdil, že nikdy problémy neměl. Kromě situací, kdy se nachytá bahno za tu dorazovou gumu na pístnici a když člověk skočí mimořádně velkou ránu a tlumič dojede až tak že bouchne do té dorazové gumy, tak to bahno na pístnici prorazí břity toho simeringu a tlumič logicky začne chcát. Přitom třeba celou sezónu nebyl žádný problém ale stačí aby tam byla pístnice trošku orezlá nebo tam byla vrstvička suchého bláta a vyteče to okamžitě. Takže třeba i tohle je ten problém - lidi jezdí 15 tisíc po silnici a v pohodě a pak vyrazí na offroad, kde zhoupnou motorkou na doraz a stane se to samé. Nicméně Honza říkal, že před pár lety ty Ohlinsy tekly úplně všem, protože měli nějakou blbou sérii těch těsnění, které pochopitelně nevyrábí přímo Ohlins ale nějaká specializovaná firma a byly asi nepatrně jiné rozměrově a že ty tlumiče tekly doslova všem. To bylo ale jen jeden okamžik a nějaká jedna série.
Nicméně já osobně jsem měl Ohlinsy namontované od roku 2006 jak vpředu, tak vzadu na 1150GSA a převážně jsem s nima jezdil offroad, 4x v Maroku, 2x Tunis apod. Nikdy sebemenší problém. Po výměně předku za normální vidle jsem měl ještě pár let vzadu taky Ohlins a teprve vloni jsem tam dal Tractive. Tomu Ohlinsu nic nebylo, netekl a byl naprosto OK. Nebyl to ten nejlevnější, to je fakt. Kolega Milan měl Ohlins téměř fungl nový a vychcal mu vpředu 2x a pokaždé to bylo vzápětí po servisu na první offroadové cestě (tuším Rumunsko, podruhé Albánie). Náhoda. Tractive nemůžeme hodnotit, zatím ty prodeje jsou tak malé, že není možné dělat nějaké statistiky - celosvětově jich je prodaných necelé 3000 a pokud víme, nereklamoval se zatím žádný že by vytekl.
Takže neříkám, že Ohlinsy jsou špatné, mě fungovaly dobře. Tractive se chová jinak, můžu s ním jet rychleji a stále nemám pocit že bych chodil na tvrdý doraz ale mám je i na 1200GS, která neopouští silnici a rozdíl v tom předku je obrovský. Stačí přejet hranu asfaltu nebo jakoukoliv ostřejší nerovnost a chování té motorky je proti předchozí konfiguraci radikálně jiné. Celkově je měkčí ale když dojde k nárazu, tak to nekope a nebouchá.
Letos plánujeme na více akcích nechat lidi projet na podvozku Tractive a vyzkoušet si to jak na silnici, tak v terénu, podle mě ale je potřeba srovnávat tlumiče ve stejném stavu a problém je, že hodně lidí má tlumiče opravdu po smrti. Ať si říká kdo chce, co chce, tak pokud je na tlumičích najeto 80 tisíc, tak ten olej nebude olej a i když z toho nic neteče (ona taky ta černá vazelína co se z oleje vytvoří tolik nerosí) tak ten tlumič správně nefunguje. Jenže to je plíživé, není to skoková změna a lidi si na to postupně zvyknou a přijde jim to normální.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Melizoy napsal:
Když jsou teď ty Ohlinsy tak strašně nahovno, tak přispěju svou troškou do mlýna. Nenabídnul by mi někdo přední tlumič Ohlins pro R1150GSA? Nabízím za něj svůj rok starý přední Tractive pro R1150GSA.
Já bych to klidně vyměnil Mám Ohlinse pro 1150GSA, najeto cca 17tis až na pár set km turistickým tempem v nikterak těžkém terénu jenom sólo na silnici, kupováno v létě 2010 Touratech.
Díky Štěpáne za zavolání a nabídku, rád Tvého Ohlinse zkusím a půjčím svůj předek když se nakonec domluvíme na setkání. Určitě nechci rozdmýchávat vášně, ani hodnotit tlumiče mezi sebou. Netvrdím na adresu ani jedné značky nic špatného. S Tractivem jsem byl necelou sezonu ježdění spokojený. Když se mi podaří Ohlins nastavit podobně, a bude se chovat příjemně, klidně ho rád vyměním, abych měl na motorce sadu od jednoho výrobce. Prostě to tak mam rád, nic víc za tím nehledejte. PS: Jsem asi jediný člověk na fóru, kterému vytekla přední Showa, po známém prasknutí víčka po repasi, pak mi praskl zadní Ohlins, viz toto vlákno... a beru to pořád sportovně.) Jak řikám, v zimě makat na motorce, a v sezoně neřešit - jezdit!
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Jen na doplnění tématu. Minulý týden jsem poprosil jednoho ze spolumajitelů TracTive, Toma Glazemakerse, aby napsal obecné odpovědi na dotazy, které vyplynuly z této diskuze. Napsal jsem mu ty věci, které se tu probíraly - materiály, konkrétní rozdíly atd. Včera poslal poměrně rozsáhlý text, který najdete v překladu zde: http://www.tourat...y-tractive
Upozorňuji že to je dlouhé, technické a poměrně obecné. Pokud někdo opravdu chce vědět do detailu nějaké věci (jako Mr GS), tak by tam měl najít odpovědi na všechno.
Tak snad to těch techničtěji založeným lidem bude vyhovovat a najdou tam co hledají..
TomasTT napsal:
Jen na doplnění tématu. Minulý týden jsem poprosil jednoho ze spolumajitelů TracTive, Toma Glazemakerse, aby napsal obecné odpovědi na dotazy, které vyplynuly z této diskuze. Napsal jsem mu ty věci, které se tu probíraly - materiály, konkrétní rozdíly atd. Včera poslal poměrně rozsáhlý text, který najdete v překladu zde: http://www.tourat...y-tractive
Upozorňuji že to je dlouhé, technické a poměrně obecné. Pokud někdo opravdu chce vědět do detailu nějaké věci (jako Mr GS), tak by tam měl najít odpovědi na všechno.
Tak snad to těch techničtěji založeným lidem bude vyhovovat a najdou tam co hledají..
to Tomáš:
Tak jsem to přelouskal...nedozvěděl jsem se víc,než to,co jsi tady několikrát psal už sám...jen to bylo překvapivě ještě delší
Zní to pěkně a přesvědčivě,ikdyž jedinej číselnej údaj je tam věčně omílanej test na 2,5M rázů.Ještě,jak je to tam přepočteno na hodiny jízdy...prostě úžas
Nechci tento test nijak znevažovat a už vůbec netvrdím,že někdo svoje tlumiče testuje líp,než Tractive,ale ruku na srdce...když jedeš na tý "valše" stává se ti často,že jde tlumič na doraz 1x za 5s neboli 12x za minutu??
Zase takovej reklamní údaj...v praxi nereálný.Když pojedeš po výše popisovaný roletě,kde je jeden 20ti cm hrb na každých 30cm a musí se tam letět kolem 100km/h,tak si spočítej kolik je to rázů za minutu...nebo rovnou za sekundu ...je to přes 90 rázů za sekundu(2,5M rázů za cca 7,5h-čistě teoreticky ).To jen k relevantnosti testu.
Nicméně odvolávám,že je to k ničemu,jak kryt na potenciometr a pokud to opravdu bylo vyvíjeno tak,jak je tam popisováno,tak jsem jen rád a nezbývá jen popřát,ať časem začnou vyrábět celý motorky tímto způsobem
Až mě jednou Öhlins zklame,tak určitě nepůjdu pro HyperPro,ale pro Tractive
...a možná i dřív
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Zase takovej reklamní údaj...v praxi nereálný.Když pojedeš po výše popisovaný roletě,kde je jeden 20ti cm hrb na každých 30cm a musí se tam letět kolem 100km/h,tak si spočítej kolik je to rázů za minutu...nebo rovnou za sekundu ...je to přes 90 rázů za sekundu(2,5M rázů za cca 7,5h-čistě teoreticky ).To jen k relevantnosti testu.
Já myslím, že nemůžeš srovnávat hrb co 5s a co 30cm, protože v tom druhém případě při té rychlosti 100km/h nejde tlumič v celé dráze, proto se právě jede rychleji.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
TomasTT napsal:
Jen na doplnění tématu. Minulý týden jsem poprosil jednoho ze spolumajitelů TracTive, Toma Glazemakerse, aby napsal obecné odpovědi na dotazy, které vyplynuly z této diskuze. Napsal jsem mu ty věci, které se tu probíraly - materiály, konkrétní rozdíly atd. Včera poslal poměrně rozsáhlý text, který najdete v překladu zde: http://www.tourat...y-tractive
Upozorňuji že to je dlouhé, technické a poměrně obecné. Pokud někdo opravdu chce vědět do detailu nějaké věci (jako Mr GS), tak by tam měl najít odpovědi na všechno.
Tak snad to těch techničtěji založeným lidem bude vyhovovat a najdou tam co hledají..
... pekny-odbornejsi, technicky clanok, dik zan rad som si to precital
bolo by zaujimave precitat si reakciu od OOO, WWW, HHH vyrobcov tlmicou, ako by reagovali na niektore priame porovnania, vyhlasenia zo strany Tractive (nespochybnujem ich)
mna zaujalo totok: "charakteristiky pružin - na naše tlumiče pro cestovní endura jsme si nechali vyrobit pružiny s charakteristikami určenými pro ježdění offroad ale s tím, že jsou naprosto použitelné i pro silniční cestování. Většina dalších výrobců to dělá opačně - používají silniční pružiny a adaptují je pro použití offroad."
ak si dobre pamatam zo skoly, charakteristika pruziny jej zavislost deformacie pružiny (stlacenie s), na silovom zatazeni pružiny (sila F)
Charakteristika definuje pruzinu
1. podla tvaru zavislosti
a-linearna charakteristika-deformacia pruziny je priamo umerna zatazeniu (linearne pruziny)
b-progresivna charakteristika-pri zaciatocnom zatazeni sa pruzina deformuje lahko, ale zo stupajucim zatazenim rastie odpor pruziny voci deformacii (progresivne pruziny)
c-degresivna charakteristika - neriesme
2. podla strmosti krivky
a-tvrda charakteristika-deform. pruziny je pri velkom zatazeni pomerne mala
b-makka charakteristika-male zatazenie vyvola velku deformaciu
POINTA: aka je charakteristika urcena pre jazdenie OFF ale naprosto pouzitelna na ON? ... neexistuje, je to len kompromis vhodny pre oba povrchy a to bud inklinuje viac k OFF alebo ON
Ako sa daju adaptovat pruziny s charakteristikou ON na pouzitie OFF? ... nijak iba pritvrdenim-stlacenim pruziny
A TOTOK JE FURT DOKOLA A DAVNO VYMYSLENE A URCENE-DANE PRUZINOU
hm?
Tomas - dokazal by si oslovit Vasho "byvaleho" dodavatela/vyrobcu tlmicov Ohlins, ktore TT niekolko rokov predavalo (myslim uspesne, a predava ?), predpokladam ze mas dostupnost na niekoho fundovaneho od Ohlins
... a to bys bol teprve frajer (v dobrom slova zmysle) keby sa Ti podarilo ziskat a sprostredkovat oponenturu vyjadrenie konkurencie - kez by vela veci priznala co uvadza Tractive a narovinu povedala ze cestovne endura neboli ich hlavnou cielovou skupinou pre vyrobu-predaj tlmicou
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Melizoy napsal:
Když jsou teď ty Ohlinsy tak strašně nahovno, tak přispěju svou troškou do mlýna. Nenabídnul by mi někdo přední tlumič Ohlins pro R1150GSA? Nabízím za něj svůj rok starý přední Tractive pro R1150GSA.
Já bych to klidně vyměnil Mám Ohlinse pro 1150GSA, najeto cca 17tis až na pár set km turistickým tempem v nikterak těžkém terénu jenom sólo na silnici, kupováno v létě 2010 Touratech.
Díky Štěpáne za zavolání a nabídku, rád Tvého Ohlinse zkusím a půjčím svůj předek když se nakonec domluvíme na setkání. Určitě nechci rozdmýchávat vášně, ani hodnotit tlumiče mezi sebou. Netvrdím na adresu ani jedné značky nic špatného. S Tractivem jsem byl necelou sezonu ježdění spokojený. Když se mi podaří Ohlins nastavit podobně, a bude se chovat příjemně, klidně ho rád vyměním, abych měl na motorce sadu od jednoho výrobce. Prostě to tak mam rád, nic víc za tím nehledejte. PS: Jsem asi jediný člověk na fóru, kterému vytekla přední Showa, po známém prasknutí víčka po repasi, pak mi praskl zadní Ohlins, viz toto vlákno... a beru to pořád sportovně.) Jak řikám, v zimě makat na motorce, a v sezoně neřešit - jezdit!
.. stepan isto reagoval rychlostou blesku
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Mr GS: víc už fakt asi nemá smysl je dusit, vím jak to dopadne - když jsem fakt tuhle tlačil Touratech (ředitele výroby) aby mi poslal nějakou "technickou informaci" o nerez materiálu ze kterého dělají padáky na 1200GS, tak mi nakonec napsal, že to je materiál TTAG17-2012D. Prostě že nedokážeme pochopit, že si materiály nechávají dělat podle vlastní specifikace protože jsou tak velký odběratel, že si můžou naspecifikovat všechno co chtějí a oni jim to dodají přesně tak, jak si řeknou. A jestli někdo z jejich konkurentů chce touhle cestou zjistit přesné složení, tak že jim to v žádném případě nebudou ulehčovat a že si mají koupit nějaký padák a nechat si udělat materiálový rozbor. Tečka.
Takže když mi tady napsali že používají slititu která jim vyhovuje a je houževnatá, tak z nich asi nedostanu nic víc. Tohle mě celkem stálo hodně úsilí, ten člověk to sepisoval o víkendu a myslím, že kdo chce, ten z toho pochopí, že dělají tlumiče určené na konkrétní účely a asi nepůjdou do úplných detailů. Když někdo chce, může si ten tlumič koupit, rozebrat a zjistit co tam je, jestli je pravda že mají i vnitřní plochy bez stop nástrojů atd. Asi by se dalo i to tělo rozřezat a zjistit, jestli tam fakt nejsou dutiny apod.
vlk: na ty pružiny se ještě zeptám přespříští týden. Teď tam začalo školení servisních techniků druhé úrovně, pochybuju že by někdo odpověděl na maily. Nejsem ale expert na pružiny, jen vím, že si můžeš objednat u výrobců pružin téměř cokoliv co si vymyslíš. Z toho co psal o jejich pružinách jsem jednoznačně pochopil že standardně dodávají pružiny s charakteristikou vyhovující offroad jízdě - pravděpodobně nebudou úplně lineární ale budou asi progresivní a spíš tvrdší ale víme třeba teď z tabulky co mi poslali kvůli tlumičům na HP2, že nabízí jak lineární, tak progresivní pružiny. Jaký typ a jakou charakteristiku má ta která na té které motorce skutečně nevím, možná na to bude nějaká tabulka, Milan se vrací příští týden ze školení a mohl by na to dovézt podklady. V těch pružinách bych nehledal nějakou velkou vědu - téměř jistě pokud mají volbu tak tam na naše motorky dávají asi tvrdší typy.
K tomu Ohlinsu: náš bývalý dodavatel je Touratech AG. Nikdy jsme nekomunikovali ohledně tlumičů Ohlins s nikým přímo. Kdo to dodával pro AG nevím, předpokládal bych že to bude německé zastoupení nebo přímo továrna, odběry neměli tak malé. Jedním z důvodů proč začali uvažovat o vlastní řadě tlumičů (OEM) byl ale fakt, že jim ten dodavatel nebyl schopný vyhovět v různých věcech. Já nebudu zjišťovat podrobnosti, tenkrát nám řekli, že jsou dost velký zákazník na to, aby jim byli schopní dělat některé věci na míru a oni nechtěli nebo nemohli. Touratech se strašně bál toho kroku s vlastními tlumiči, byla to velká investice - těch typů v nabídce měli ze začátku asi 30 typů, teď jich je tuším 80. Výrobce určitě chce odběry po xx kusech od typu, takže to jsou fakt investice. Ale teď už to funguje dobře, vloni prodali víc vlastních tlumičů než všech Ohlinsů v součtu za všechny roky co je prodávali. Ale ty důvody pro změnu resp. zavedení nové značky byly asi především obchodní. Někdy rozhodne nějaká maličkost - třeba od Ohlinsu chtěli něco exkluzivně a nedohodli se nebo nějakou úpravu konfigurace a nešla - já fakt nevím. Můžu eventuálně zkusit promluvit s produktovým manažerem o té spolupráci s Ohlinsem ale pochybuju že bude chtít něco říct. My přímo nezjistíme nic, v tomhle případě jsme byli jen obyčejný dealer. Hyperpro to samé. Jiné značky jsme neprodávali - sice tady někdy proběhne nějaký WP nebo Kayaba na ostré enduro ale to je všechno. Nedělám si moc iluze ani o těch Wilbersech - bývalý kolega a kamarád si s nima užil peklo někdy kolem roku 2006-2007. Jezdil přímo do továrny snad každý týden, vždycky přijel s úplně přeházenou konfigurací, která měla být ta ideální a buď to bylo super sportovní na silnici ale nepoužitelný pro offroad a komfortní ježdění nebo naopak nebo ještě neopak. Byl tam co já vím třeba 5x. Pak se na to vykašlal, prodal jak ty tlumiče, tak 1200GS a bylo vyřešeno. On dostal na testovací víkend nějakou demo 1200GS osazenou WP a myslel, že to je sériový stav. Tak jí objednal a dost se divil, že nemá ani vpředu ten tlumič WP s nastavením šesti poloh předpětí co byl na všech prvních 1200GS. Wilbers mu slíbil, že mu dodá ekvivalentní tlumiče za polovinu ceny a ... nedodal. Nepamatuju si, jestli to bylo z ČR nebo někde z ciziny ale jezdil s tím přímo do továrny taky někde v Holandsku. Nakonec ho jen ty cesty stály víc, než byl rozdíl proti tomu WP ale ti to mezitím přestali dodávat nebo co, no prostě špatný příběh. Jen vím, že slovo "offroad" bylo ve Wilbersu něco jako zakázaný výraz. Oni především řešili odezvu tlumičů v zatáčkách a jaký vliv to má na stopu při projíždění vlásenek atd.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
vlk: na ty pružiny se ještě zeptám přespříští týden. Teď tam začalo školení servisních techniků druhé úrovně, pochybuju že by někdo odpověděl na maily. Nejsem ale expert na pružiny, jen vím, že si můžeš objednat u výrobců pružin téměř cokoliv co si vymyslíš. Z toho co psal o jejich pružinách jsem jednoznačně pochopil že standardně dodávají pružiny s charakteristikou vyhovující offroad jízdě - pravděpodobně nebudou úplně lineární ale budou asi progresivní a spíš tvrdší ale víme třeba teď z tabulky co mi poslali kvůli tlumičům na HP2, že nabízí jak lineární, tak progresivní pružiny. Jaký typ a jakou charakteristiku má ta která na té které motorce skutečně nevím, možná na to bude nějaká tabulka, Milan se vrací příští týden ze školení a mohl by na to dovézt podklady. V těch pružinách bych nehledal nějakou velkou vědu - téměř jistě pokud mají volbu tak tam na naše motorky dávají asi tvrdší typy.
Tome, Ty snad ani nespis?
presne ako pises, v pruzinach tu netreba hladat vedu, OFF-tvrdsiu ON-maksiu / aj ked sama pruzina "veda" je
Fajn ze ponukaju linearnu aj progres: niektory maju moznost volby.
Ja som "napadol" tu info od Tractive ze si nechavalu robit pruziny na OFF ktore su adekvatne pouzitelne na ON a nie naopak ako ostatny - a totok podla mna je riadne odvazne a pritiahnute za vlasy, bud mam tvrdsiu abo maksiu, ved nie darmo je tam volba pruzinu pritvrdit stelovatkom
... kazdopadne kazde dalsie info privitam uz len tak zo zaujimavosti, ja su s Ohlinsama spokojny - aj ked predok mi uz taky vytiekol, ale to bola moja blbost
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk