BadCZ napsal:
Me uz to je fuk. Klidne objednám Castrol zas tak drahej neni. Ale hlavne at uz to jede poradně. Takže pokud koupim Castrol Power 1 4T SAE 10W40, API SJ, JASO MA-2 tak mam 100% jistotu ze olej je good. Je to tak ?
S timhle olejem chybu neuděláš.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Dneska jsem taky dával nové lamely a měl bych na to jeden dotaz. Pokud se dobře pamatuju, tak když jsem sundával staré, tak byla první lamela pootořená a podle nějakých fotek je to tuším taky tak. Ale když se to pokusím udělat s novýma lamelama, tak ta nejvíc venku pootočit nejde, protože se nevejde do těch drážek.
Tak jak to prosím má být? Může bejt všech 8 v jedné řadě a nebo by ta nejkrajnější měla být pootočená do drážky na kraji spojkového koše?
díky
Do it my way...
Ano v originále je poslední lamela jiná a pasuje do těch nízkých drážek, pootočená. Jiné lamely tam nejdou.
V náhradě jsou všechny lamely stejné, a dej je všechny stejně, do jedné dlouhé drážky. Funguje to. S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Cez leto chcem ist na moto do chorvatska motorka ma 56tisic a spojka je furt original zatial drzi super ani raz nesmykla mam ju preventivne vymenit alebo nehat tak? Popripade ak zacne spojka smykat aky je priebeh smykania ked smykne prvy krat na 5 ke plne nalozena motorka 130 km/h jak dloho jeste vydrzi v nouzovem rezimu 2 tisic km nebo 200 ?
Mě začala taky klouzat, páč jsem bl*ec dal taky na doporučení Q8(jen do mě, taky si trham vlasy..a neudělal jsem to kvůli ceně, to mi bylo jedno, dam klidně i 400,- za litr) takže hned musí ven a dam tam zase castrol, páč s tim problém nebyl..a klouže jen když jedu s mladou za sebou a chci třeba předjet a podřadim na 4ku a naložim tomu..jinak když jezdíme s klukama off, tak drží už jakou dobu
Upravil Crazy23 dne 19.05.2014 19:13
Ty 2tkm ještě dá ale nesmíš jí nechat klouzat- bavíme se o klidném přesunu po silnici, někde v poušti by nevydržela ani těch 200.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Takže. Po malém problému z dodávkou jednoho dílu. Konkrétně jsem si zlomil vypínací páku 21207652919 (a ptáte se jak se mi to povedlo. Protože jsem truhlík). Nakonec se mi podařilo dát motorku do funkčního stavu. Lamely které jsem objednal, značky Vicma. Které měli nové 24,6 jsem se rozhodl že nechám původní ojeté které měli 25 mm. Tloušťka sady je asi 39,8 cca. Jediné co jsem vyměnil tak to jsou pružiny. Koupil jsem značku EBC cena asi 327Kč (6ks). Original pružiny asi 812kč (6ks). Celé jsem to složil. Bohužel jsem měl jen Motul Ester 5100 10W40. Ale vím že tam má přijít Castrol. Nicméně jsem to tam nalil. A spojka funguje jak má. Ale jak začne kluzat určitě objednám Originál spojku a jak dojedu ten Motul co tam mám tak budu kupovat už jen raději Castrol. Doufám že tento příspěvek pomůže někomu aby ušetřil peníze. I když jsem tu četl že někdo už kupoval lamely neorigo a v pohodě já určitě po druhé chybu neudělám.
Upravil BadCZ dne 20.05.2014 04:48
Dokopy má mať celá spojka 27,5mm ak to tak je tak je OK. A pružiny majú mať pri zaťažení 190N dĺžku 27,4mm. Skontroluj to a ak je to OK tak to spojkou nieje. Odporúčam meniť aj tie dve nerezové lamelové pružiny ktoré sú vo vypínacom mechanizme. A ak sa tu niekto rozumie trošku petrochemickému priemyslu tak vie že na značke oleja moc nezáleží. Pokiaľ zodpovedá norme tak na značke nezáleží.
BadCZ napsal:
Takže. Po malém problému z dodávkou jednoho dílu. Konkrétně jsem si zlomil vypínací páku 21207652919 (a ptáte se jak se mi to povedlo. Protože jsem truhlík). Nakonec se mi podařilo dát motorku do funkčního stavu. Lamely které jsem objednal, značky Vicma. Které měli nové 24,6 jsem se rozhodl že nechám původní ojeté které měli 25 mm. Tloušťka sady je asi 39,8 cca. Jediné co jsem vyměnil tak to jsou pružiny. Koupil jsem značku EBC cena asi 327Kč (6ks). Original pružiny asi 812kč (6ks). Celé jsem to složil. Bohužel jsem měl jen Motul Ester 5100 10W40. Ale vím že tam má přijít Castrol. Nicméně jsem to tam nalil. A spojka funguje jak má. Ale jak začne kluzat určitě objednám Originál spojku a jak dojedu ten Motul co tam mám tak budu kupovat už jen raději Castrol. Doufám že tento příspěvek pomůže někomu aby ušetřil peníze. I když jsem tu četl že někdo už kupoval lamely neorigo a v pohodě já určitě po druhé chybu neudělám.
Však jsem říkal, že to budou pružiny. U lankových spojek je to tutovka, pružiny se dávají co možná nejslabší, aby šla páčka snadno mačkat a pak když se po čase unaví, tak prostě přestanou stačit. V závislosti na oleji to pak více či méně prokluzuje. Když více, je to dobrý, moto nejede, člověk objedná novou spojku - zbytečně, po určitém laborování i pružiny a po jejich výměně je to v cajku. Když klouže jen málo, tak jí vetšina lidí minimálně zbytečně zhobluje, nebo i úplně spálí a pak jí musí vyměnit úplně celou. Zdravá spojka musí fungovat v jakémkoli oleji, konstruktér ji nenavrhuje podle oleje, ale podle působících sil.