nicmene furt ten Haldex preferuje predek a na to jim pecu.... zlatej X-Drive.
nez mit cokoliv s preferenci predku tak snad radsi zustanu u cistyho zadku.
Jo, tam to funguje trochu obráceně:
xDrive
Systém pohonu všech kol xDrive preferuje výhody zadního náhonu při zrychlování vozidla. Systém XDrive využívá mezinápravovou vícelamelovou spojku VTG spojenou s hnacími hřídeli prední a zadní nápravy. Za normálních adhezních podmínek Xdrive prenáší 40% výkonu na přední a 60 % na zadní nápravu. Tento poměr se stále mění podle informací získaných z řídící jednotky. Ta monitoruje otáčky kol, příčné a podélné zrychlení vozidla, úhel natočení volantu i polohu vozidla vůči rovině. Při pomalé jízdě cca do rychlosti 20 km/h, se spojka plně uzamkne, čímž je zabezpečeno rovnoměrné rozdělení pohonu mezi obě nápravy. Po překročení této rychlosti distribuuje spojka hnací silu podle aktuálních okolností až do 180 km/h, kdy se celá hnací síla přesune výhradně na zadní nápravu.
Vzhledem k tomu, že většina SUV najezdí v průměru v terénu cca 5% využitelného času a zbytek po silnici, je Haldex výhodným řešením potřeby jízdy v lehkém terénu a na silnici (je úspornější).
The world will never be the same, once you’ve seen it from the seat of
BMW 1200 GS Adventure!
nicmene furt ten Haldex preferuje predek a na to jim pecu.... zlatej X-Drive.
nez mit cokoliv s preferenci predku tak snad radsi zustanu u cistyho zadku.
A až se svojí slavnou zadokolkou budeš někde viset, my co nejsme tak ješitní a máme "na*ovno auta s preferencí předku" tě předjedeme
Sranda, samozřejmě chápu proč to tak bereš, ale bohužel ve výběru kvalitních 4x4 jsme si vybrat nedokázali (ať už kvůli ceně, velikosti, auta, atd.)
hicks napsal:Vjetrnik ma slabost pro zabozroutsky auta
...Vjetrník chtěl původně Dodge RAM...ale žena mi jej zakázala, že nemám důvod si pořizovat tak velké auto, neb prý není co kompenzovat...škoda...
Tak mám jenom mid size pick-up...
Ale takový Nissan Titan nebo Toyota Tundra by mi jako nevadily...
Ja bych jeste raději ty kousky od GMC, F350 heavy duty nebo nejmene Tahoe. Ale treba nova F150 bude hodne dobra
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
...kdyby v té ceně bylo 3.0 TDI, tak bych měl favorita....ale takhle?
Leda až to 2.0TDI nahradí 1.0 TSI s elektromotorem....třeba dost brzo...[/quote
Jdou cestou downsizingu. Ja jsem v zasade proti, objem nicim nenahradis, a kdyz jsem slapnul na plyn ve svém Chevy, ten zvuk V8 smazal vir v nadrzi
Uhoneny 1.2 TSI mne moc neberou, ale asi je to budoucnost
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
nicmene furt ten Haldex preferuje predek a na to jim pecu.... zlatej X-Drive.
nez mit cokoliv s preferenci predku tak snad radsi zustanu u cistyho zadku.
Jo, tam to funguje trochu obráceně:
xDrive
Systém pohonu všech kol xDrive preferuje výhody zadního náhonu při zrychlování vozidla. Systém XDrive využívá mezinápravovou vícelamelovou spojku VTG spojenou s hnacími hřídeli prední a zadní nápravy. Za normálních adhezních podmínek Xdrive prenáší 40% výkonu na přední a 60 % na zadní nápravu. Tento poměr se stále mění podle informací získaných z řídící jednotky. Ta monitoruje otáčky kol, příčné a podélné zrychlení vozidla, úhel natočení volantu i polohu vozidla vůči rovině. Při pomalé jízdě cca do rychlosti 20 km/h, se spojka plně uzamkne, čímž je zabezpečeno rovnoměrné rozdělení pohonu mezi obě nápravy. Po překročení této rychlosti distribuuje spojka hnací silu podle aktuálních okolností až do 180 km/h, kdy se celá hnací síla přesune výhradně na zadní nápravu.
Vzhledem k tomu, že většina SUV najezdí v průměru v terénu cca 5% využitelného času a zbytek po silnici, je Haldex výhodným řešením potřeby jízdy v lehkém terénu a na silnici (je úspornější).
predni nahon vyhodnejsi na silnici? no to urcite.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
kejda napsal:Jdou cestou downsizingu. Ja jsem v zasade proti, objem nicim nenahradis.......
...ještě spokojený bych byl s US verzí - Nissan Frontier 4.0 V6...ale zase to má jen 5-ti rychlostní automat...takže to také není úplně ono...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
nicmene furt ten Haldex preferuje predek a na to jim pecu.... zlatej X-Drive.
nez mit cokoliv s preferenci predku tak snad radsi zustanu u cistyho zadku.
Jo, tam to funguje trochu obráceně:
xDrive
Systém pohonu všech kol xDrive preferuje výhody zadního náhonu při zrychlování vozidla. Systém XDrive využívá mezinápravovou vícelamelovou spojku VTG spojenou s hnacími hřídeli prední a zadní nápravy. Za normálních adhezních podmínek Xdrive prenáší 40% výkonu na přední a 60 % na zadní nápravu. Tento poměr se stále mění podle informací získaných z řídící jednotky. Ta monitoruje otáčky kol, příčné a podélné zrychlení vozidla, úhel natočení volantu i polohu vozidla vůči rovině. Při pomalé jízdě cca do rychlosti 20 km/h, se spojka plně uzamkne, čímž je zabezpečeno rovnoměrné rozdělení pohonu mezi obě nápravy. Po překročení této rychlosti distribuuje spojka hnací silu podle aktuálních okolností až do 180 km/h, kdy se celá hnací síla přesune výhradně na zadní nápravu.
Vzhledem k tomu, že většina SUV najezdí v průměru v terénu cca 5% využitelného času a zbytek po silnici, je Haldex výhodným řešením potřeby jízdy v lehkém terénu a na silnici (je úspornější).
predni nahon vyhodnejsi na silnici? no to urcite.
Jojo, právě ten Haldex IV.a V. zapíná variabilně pohon zadní nápravy třeba i při rozjezdu a zrychlování. Ale protože tady občas i sněží, znám pár těch, co mají na kapotě vrtuli nebo hvězdu a preferují na sněhu vůbec nevyjíždět. Myslím, že by to preferovali i ti, co jsem je s těmihle zadokolkami tahal z pěticentimetrových závějí.... OK, na suchém asfaltu jsou to zase tvrďáci.
Ale vážně, to už je jiné téma o konceptech pohonů a to je na delší vyprávění. Jasně, každý má svoje pro a proti. O tom žádná.
The world will never be the same, once you’ve seen it from the seat of
BMW 1200 GS Adventure!
nicmene furt ten Haldex preferuje predek a na to jim pecu.... zlatej X-Drive.
nez mit cokoliv s preferenci predku tak snad radsi zustanu u cistyho zadku.
Jo, tam to funguje trochu obráceně:
xDrive
Systém pohonu všech kol xDrive preferuje výhody zadního náhonu při zrychlování vozidla. Systém XDrive využívá mezinápravovou vícelamelovou spojku VTG spojenou s hnacími hřídeli prední a zadní nápravy. Za normálních adhezních podmínek Xdrive prenáší 40% výkonu na přední a 60 % na zadní nápravu. Tento poměr se stále mění podle informací získaných z řídící jednotky. Ta monitoruje otáčky kol, příčné a podélné zrychlení vozidla, úhel natočení volantu i polohu vozidla vůči rovině. Při pomalé jízdě cca do rychlosti 20 km/h, se spojka plně uzamkne, čímž je zabezpečeno rovnoměrné rozdělení pohonu mezi obě nápravy. Po překročení této rychlosti distribuuje spojka hnací silu podle aktuálních okolností až do 180 km/h, kdy se celá hnací síla přesune výhradně na zadní nápravu.
Vzhledem k tomu, že většina SUV najezdí v průměru v terénu cca 5% využitelného času a zbytek po silnici, je Haldex výhodným řešením potřeby jízdy v lehkém terénu a na silnici (je úspornější).
predni nahon vyhodnejsi na silnici? no to urcite.
Jojo, právě ten Haldex IV.a V. zapíná variabilně pohon zadní nápravy třeba i při rozjezdu a zrychlování. Ale protože tady občas i sněží, znám pár těch, co mají na kapotě vrtuli nebo hvězdu a preferují na sněhu vůbec nevyjíždět. Myslím, že by to preferovali i ti, co jsem je s těmihle zadokolkami tahal z pěticentimetrových závějí.... OK, na suchém asfaltu jsou to zase tvrďáci.
Ale vážně, to už je jiné téma o konceptech pohonů a to je na delší vyprávění. Jasně, každý má svoje pro a proti. O tom žádná.
5 cm závěje??? Tak to kecáš! Viděl jsem 530d hrabat se na místě na uježděným sněhu, výška tak 2 cm . ESP prostě nepovolilo nic, a při vypnutém se auto rovnou sunulo do škarpy...
Upravil kejda dne 04.06.2014 19:56
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
bobGS napsal:
No všechna čest máš ramena přes celý záda a záda přes celej krk. Ty jezdíš, já jsem zpravoval, nevím o jakém haldexu mluvíš, jsou dneska už tuším 4 generace a zapoměl jsi na jeho možné úpravy. Víš co je EDL potažmo EDS? a ono to opravdu funguje, pravda na denní off ježdění to není. Na to ale není žádné SUV. Diskuse není o offroadech, nevšim sis? :-))) Diskuse je hloupá jen do míry informovanosti diskutujících. Možná umíš kroutit dobře kolečkem v terénu, zcela jistě líp než já, ale o pohonech SUV vím patrně trochu víc, nebo jsi se neprojevil zcela. Ramena jsi už udělal, zkusme se teď bavit o technice hra na to kdo má většího tatínka mě nebaví.
Hele kašli na to, napsal jsi, že Duster má při ESP elektronickou závěrku předku/zadku. Až pochopíš, co znamenají pojmy "uzávěrka předního či zadního diffu, redukce, mezinápravový diff", můžeme pokračovat. Takto mi bohatě stačí k tomu, dále se s tebou o tom nebavit, neboť si budeš stále mlet svoje, a jelikož jsi i spokojený uživatel, tak Dustera velebit do nebes. Proč ne? Nepsal jsem, že je to křáp.
Chlapče, mě jsou tvoje neznalosti fuk, dělej ramena dál, asi to potřebuješ, nicméně pokud má Duster pohon 4x4 a je vybaven ESP, je při jeho vypnutí aktivován systém el. uzávěrek předku a zadku - můžeš napsat co je na tom špatně místo mlžení a vytahování se? S pochopením jsi mě rozesmál, Auta jsem spravoval když jsi tahal kačera, no a jestli neuznáváš el. uzávěrky, no tak ne, tak to napiš rovnou a nemlž.
bobGS napsal:
No všechna čest máš ramena přes celý záda a záda přes celej krk. Ty jezdíš, já jsem zpravoval, nevím o jakém haldexu mluvíš, jsou dneska už tuším 4 generace a zapoměl jsi na jeho možné úpravy. Víš co je EDL potažmo EDS? a ono to opravdu funguje, pravda na denní off ježdění to není. Na to ale není žádné SUV. Diskuse není o offroadech, nevšim sis? :-))) Diskuse je hloupá jen do míry informovanosti diskutujících. Možná umíš kroutit dobře kolečkem v terénu, zcela jistě líp než já, ale o pohonech SUV vím patrně trochu víc, nebo jsi se neprojevil zcela. Ramena jsi už udělal, zkusme se teď bavit o technice hra na to kdo má většího tatínka mě nebaví.
Hele kašli na to, napsal jsi, že Duster má při ESP elektronickou závěrku předku/zadku. Až pochopíš, co znamenají pojmy "uzávěrka předního či zadního diffu, redukce, mezinápravový diff", můžeme pokračovat. Takto mi bohatě stačí k tomu, dále se s tebou o tom nebavit, neboť si budeš stále mlet svoje, a jelikož jsi i spokojený uživatel, tak Dustera velebit do nebes. Proč ne? Nepsal jsem, že je to křáp.
Chlapče, mě jsou tvoje neznalosti fuk, dělej ramena dál, asi to potřebuješ, nicméně pokud má Duster pohon 4x4 a je vybaven ESP, je při jeho vypnutí aktivován systém el. uzávěrek předku a zadku - můžeš napsat co je na tom špatně místo mlžení a vytahování se? S pochopením jsi mě rozesmál, Auta jsem spravoval když jsi tahal kačera, no a jestli neuznáváš el. uzávěrky, no tak ne, tak to napiš rovnou a nemlž.
A co jsi prosím tě spravoval, když jsi o tolik starší??? Dustery asi ne.
No, pokud hovoříme oba o uzávěrce diferenciálu, předního či zadního, a ty za uzávěrku považuješ to, že ESP při prokluzu jednoho kola ono protáčející se kolo přibrzdí a srovná otáčky, tak máš u mně 1+ a vůbec nechápeš, o čem se tady bavíme. Uzávěrka, mechanická i elektronická uzamyká totiž diferenciál a tedy se obě kola točí stejně, bez ohledu na to, jestli je jedno v blátě a druhé na suchu. Je to natvrdo, obě hřídele jsou prakticky projeny. To bys ale opravář měl vědět. Učili jsme se to na střední...
zde malinko povídání "Pro zlepšení trakce lze samozřejmě u drsných off-roadů použít i uzávěrky předního a zadního diferenciálu, ale pak se musí počítat s tím, že při zamčení všech diferenciálů auto prakticky nezatočí, neboť motor posílá na každé kolo stejnou porci síly. V zatáčce totiž musíte sílu rozdělit tak, aby se vnitřní kolo otáčelo pomaleji než kolo vnější – k tomu právě slouží diferenciál. Když ho zamknete, vlastně diferenciál vyřadíte z funkce, protože se pak obě kola otáčí stejně rychle."
Upravil kejda dne 08.06.2014 20:07
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10