Berka>už tě někdy DAS opravdu zatupoval? Nemám na ně nejlepší reference. Chtěl bych znát i jiný názor.
Zastupovala tu DASka někoho v opravud závažném případě? Zajímá mě výsledek vyhráli/prohráli pomohlo/nepomohlo.
Mám dojem že to uzavření případu, bez nahlášení viníka je ze zákona.Případ kterej popisuju je starej cca 12 let.1/2 roku než jsem to vysoudil a skončilo to eksekucí.Pak snad vyšel ten zákon.
vlada-gsa napsal(a):
Berka>už tě někdy DAS opravdu zatupoval? Nemám na ně nejlepší reference. Chtěl bych znát i jiný názor.
Zastupovala tu DASka někoho v opravud závažném případě? Zajímá mě výsledek vyhráli/prohráli pomohlo/nepomohlo.
Přímo k zastoupení zatím ještě nemuselo dojít. Zatím stačilo když mi poradily co mám dělat dál a protistrana vždy ustoupila. (vyřízení reklamace, pojišťovna, pokuta za parkování )
Co se týká přístupu, tak já jsem u DAS spokojený. Když jsem měl ten problém s pojišťovnou, tak se dokonce ozvaly a chtěli vědět zda už je vše vyřízeno k mé spokojenosti nebo ještě potřebuji pomoct.
Upravil berka dne 19.01.2010 20:49
No a je tu další pokračování frašky na téma povinné ručení a mezinárodní záznam o nehodě. Dnes jsem dojel domů a na stole leží dopis od mojí pojišťovny, když jsem ho otevřel tak jsem nevěřil vlastním očím. Před dvěma týdny mi vyjel u nás v horách skopčák do protisměru. Připlužit nešlo tak jsem s tím plesknul trochu jsem mu načechral přední blatník. Zvedám se a mám mírnný nával vzetku, bylo to týden co jsem si vyzved bawíka ze servisu po doléčení šrámů z léta. Koukám po škodách, žádná katastorfa jel sem pomalu. Snažím se němcovi slušně vysvětlit že po prostředku úzké silnice se do zatáčky nejezdí a že sice je pravda, že jel pomalu, ale nenechal místo kudy by se boxer protáh. Marná snaha, on neuměl jinak než německy a moje němčina je kakastrofální. Vidím, že dohody nebude, záznam jsme sice jakž takž vyplnili, ale viníka určit nelze. Půl hodiny v pr..deli. Volám PČR. Hlásím vše možné, žádám o vyslání nehodovky neboť se nelze shodnout na zavinění. Po 45minutách přijíždí dopravka (hlídka), probíhá vysvětlování koukání na stopy po mém padáku co začínají u mé krajnice pochopení že víc u kraje se jet nedalo. Opakovaný pokus cosi vysvětlit němcovi. Nic. Nemají vybavení ani pravomoci končíme konstatováním, že je potřeba volat nehodovku. Hlídka volá nehodovku. Další půl hodina v pr..... Stmívá se, stojíme v lese. Přijíždí nehodovka, poslouchám řeči proč je volám, že škoda do sto tisíc ať si to řeším s pojišťovnou. Vysvětlování, že nemáme viníka zase kecy. Jsem servilní až hrůza po zkušenostech vím že bez protokolu u zahraniční škody jsem v řiti. Nakonec se jde šetřit, foukání měření hledání místa střetu. Dýcháme jsem šťastný že nepiju mít zbytkáč jsem v prdeli. Vysvětlování, že já stojím na místě kde motorka zůstal po střetu, ale němec jaksi popojížděl autem sem a tam. Výsledek, na konci vím co nazačátku, že němec vjel do protisměru v levotočivé zatáčce (prostě to říznul). Mám protokol jsem spokojený, němec dostal pokutu. Za tmy jedeme domů. Po dni odechu hledám kam nahlásit škodu. Volám svojí pojišťovně (Generali), informovaná paní nakonec zjišťuje že pojišťovnu němce zastupuje AVUS Int. Znova papíry stejné údaje do jiných formulářů skeny kopie. Mám chuť přiložit i zubní rentgen jen tak pro kompletnost. Návštěva servisu měření prokotoly. Po dalším týdnu snažení posílám full set dokumentů na AVUS. Včera, jedouce domů z práce se nudím a tak volám do AVUSu a kontroluju jestli paní dorazili všechny informace. Na druhý pokus nacházíme i zaslané fotky poškození, hurá. Ke konci se dovídám, že vše potřebné už mají, jen není vyjádření od pojišťovny němce. Ujištění že je to normální, že je to jen deset dní co mlčí. Končím rozhovor a v duchu počítám od 17.8. do 2.9. je dní šetnáct začínám tušit, že něco nesedí. Buď trvalo týden než poslali žádost do DE nebo němec nekoná jak jsme se domluvili. A jsme zpátky u dneška. Po otveření dopisu vidím, že dotyčný němčour nahlásil škodu u své pojišťovny jako poškozený a domáhá se plnění z mého povinného ručení. Chvilka nechápavého ticha. .......................... Volám svojí pojišťovnu Generali. Ptám se co to má znamenat, mlhavé odpovědi, prověřování dokladů, mezi řečí se dovídám, že mezinárodní záznam o nehodě mají od němce k dispozici včetně vylepeného potvrzení, že vjel do protisměru a prušil pragraf XY zákona ...... atd. Ptám se znova proč chtějí hlášení, vysvětlování že jsem ji hlášení už dal a na jeho základě přijel likvidátor nafotit škodu. Nic, potřebují vyjádření a doklady.
Zavěšuju, píšu vyjádření skenování focení. Hotovo. Sedím u PC chci si zapálit - došly cigarety. Vzpomínám na jarní diskuzi o plnění pojišťoven. Hledám vlákno a píšu tenhle příběh. Uvědomuju si, že nebýt servilní a neukecat PČR aby záležitost vyšetřili a sepsali protokol, tak jsem namydlený a nedostal bych z pojišťovny ani korunu. Ten cár papíru je úplně na nic.
Upravil vlada-adv dne 03.09.2010 19:56
vlada-gsa napsal(a):
Zavěšuju, píšu vyjádření skenování focení. Hotovo. Sedím u PC chci si zapálit - došly cigarety. Vzpomínám na jarní diskuzi o plnění pojišťoven. Hledám vlákno a píšu tenhle příběh. Uvědomuju si, že nebýt servilní a neukecat PČR aby záležitost vyšetřili a sepsali protokol, tak jsem namydlený a nedostal bych z pojišťovny ani korunu. Ten cár papíru je úplně na nic.
to je drsny.
co to bylo za nemcoura? prusak, bavor?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pojišťovny jsou všechny jedna pakáž. V dubnu mi ženská z vedlejší vlítla přímo předemně. Takže jsem to položil a doklouzal pod ní. Odřený bok, rozbité blinkry, plexi, roztrhané hadry. Měla nějaké pindy, takže jsem volal policii. Ti ji teda vysvětlili, že i motorka má na hlavní má přednost, vše nafotili, dali ji pokutu a vyplnili za nás europrotokol. Zdál se to být naprosto jasný případ. Dokonce i slečna vše včas nahlásila( je u Allianz), přijeli si to nafotit a tak jsem jen čekal. Jenže čekal a čekal. Po urgencích vždy chtěli něco doplnit a pak už jen že to řeší. Po dalších urgencích a stížnostech mi napsali, že mi nic nevyplatí, že namám nárok! Okamžitě jsem psal stížnost a pak další. Po čase se ji začli milostivě zabývat. Jenže výsledek - prý jejich znalci rozhodli, že k tomu poškození nemohlo při nehodě dojít. Když jsem chtěl konkrétně vědět, co se podle nich nemohlo poškodit, jen zopakovali obecné fráze, že jejich znalci rozhodli, že ... atd. a to mi zopakoval do telefonu asi 10x. Takže teď nezbývá, než se s nima soudit. Vím, že je to nadlouho, ale těm ****ům to nenechém.
Hicks> místní sasík, když se snažil zaparkovat u kraje silnice ukazoval mu spolujezdec a asi na potřetí se to povedlo, holt měl auto ve voku (opel corsa) moc nechybělo a zaplul do rokle
Upravil vlada-adv dne 03.09.2010 22:58
sando napsal(a):
Pojišťovny jsou všechny jedna pakáž. V dubnu mi ženská z vedlejší vlítla přímo předemně. Takže jsem to položil a doklouzal pod ní. Odřený bok, rozbité blinkry, plexi, roztrhané hadry. Měla nějaké pindy, takže jsem volal policii. Ti ji teda vysvětlili, že i motorka má na hlavní má přednost, vše nafotili, dali ji pokutu a vyplnili za nás europrotokol. Zdál se to být naprosto jasný případ. Dokonce i slečna vše včas nahlásila( je u Allianz), přijeli si to nafotit a tak jsem jen čekal. Jenže čekal a čekal. Po urgencích vždy chtěli něco doplnit a pak už jen že to řeší. Po dalších urgencích a stížnostech mi napsali, že mi nic nevyplatí, že namám nárok! Okamžitě jsem psal stížnost a pak další. Po čase se ji začli milostivě zabývat. Jenže výsledek - prý jejich znalci rozhodli, že k tomu poškození nemohlo při nehodě dojít. Když jsem chtěl konkrétně vědět, co se podle nich nemohlo poškodit, jen zopakovali obecné fráze, že jejich znalci rozhodli, že ... atd. a to mi zopakoval do telefonu asi 10x. Takže teď nezbývá, než se s nima soudit. Vím, že je to nadlouho, ale těm ****ům to nenechém.
Ahoj, poslyš.
V případě tvého problému by Ti mohl, samozřejmě za částku vymahatelnou od pojišťovny, pomoci soudní znalec v oblasti pojišťovnictví. Díky studiju na VŠFS a práce pro Generali, jsme měli předmět pojišťovnictví s jedním Dr. S kterým jsme řešili dosti nám obyč lidem neřešitelné patálie s pojišťovnama. Pokud bys chtěl poradit pisni PM.
Tak parodie měla dnes další pokračování. Ráno vstanu a dostávám chuť se porýpat v patálli s pojištěním. První volám Generali oddělení zahraniščních škod. Paní je milá informovaná a sděluje mi, že na základě podkladů co jsem jí poslal v pátek celou záležitost dořešili a do němec poslali zamítnuní nároku na plnění. Mám radost, ale zvědavost mi nedá a pídím se jak je možné že němec něco chtěl i když měl jasné rozhodnutí o zavinění. A dozvěděl jsem se spoustu zajímavostí. Němec dopisoval a upravoval nákres místa nehody v protokolu. Němec ví o tom, že šetření bylo PČR uzavřeno, ale PČR byla dle jeho tvrzení zmanipulovaná. Po pár dotazech zjišťuju, že je to v německu oblíbený sport. Na dotaz co dál už dochází humor. Pokud to šmejd nepujde ohlásit bude to dlouhý boj. Začínám se pídit po dobrém právníkovi. No asi z toho bude delší seriál.
No neco podobnyho jsem resil pred cca 4 lety.... jel jsem na 650gs rovinka 2km dlouha (bez zadne krizovatky a s prerusovanou carou) dojizdel jsem dve pomalu jedouci auta (oba D ) mirne jsem zpomalil (90km) davam blinkr najizdim do leveho pruhu a kdyz jsem byl na urovni druheho nemce tak ten prvni (bez blinkru a brzdovych svetel ) zacal odbocovat do leva k nejake putice asi na schnitzel.
Mel jsem dle protokolu 18m brzdnou drahu (moto bez ABS). Nemec jel s renaultem lagunou a stihnul to tam dat pekne napric ze jsem proste nemel kudy - smeroval jsem to vic k levy strane s myslenkou ze se stihnu vyhnout. Rana jak do zdi (trefil jsem ho mezi predni kolo a sloupek) salto vzduchem jak z americkyho filmu za svodidla do travy. Probral jsem se kdyz uz nademnou zacal nemec sustit tim stribrnym igelitem. Vyklopil jsem helmu a rikam mu ,, Jeste me neprikrejvej ziju´´ v tom uz jsem slysel houkacky a zdravotnici me nakladaji do sanitky. V dobe kdy mi cpali neco dobryho do zily mi PCR s nemcourem prohlidli doklady a nemec vybaven formularem o skodne udalosti si opsal patricne udaje.
V nemocnici bylo vse OK nic zlomeneho jen pohmozdeniny a otres mozku. Po tydnu jsem prijel domu a ve schrance prekvapeni - dopis od D pojistovny : ze jsem zpusobil dopravni nehodu ...bla bla
Kulil jsem oci asi jako Vlada-GSA beru telefon a volam (volal bych stejne abych nahlasil udalost z moji strany). Povidam operatorce jak je mozny ze nemec hlasi ze jsem ho ja poskodil kdyz PCR jeste nerozhodla? Slecna/pani ze je to normalni a to same muzu podat ja na nej a po rozhodnuti PCR se jedna zadost zamitne. To jsem moc nechapal (dve ruzna cisla udalosti a jednou tolik papirovani) nu coz ucinil jsem to same s tim ze jsem poskozeny ja.
A kolobeh mohl zacit .... PCR byla celkem rychla cca 14 dni a cekalo se na vyjadreni z D (nehoda s hospitalizaci se v D povazuje za trestny cin - mi bylo sdeleno ) Byl jsem zavolan kvuli nesrovnalostem ve vypovedi. Upresneno - napsano a zpet odeslano do D .... dalsi mesic.
Po X-te telefonatu jsem se konecne dockal potrebne dokumenty ma PCR odesila na MU (kazdy urad ma 30 prac dni na vyrizeni - teda asi mimo D ) Dokumenty jsem si vyzvedl osobne a predal na moji pojistovnu ... zase jsem cekal na oficialni dopis ktery musi zaslat urad ... to uz zacinal 11 mesic od nehody.
Vyplaceni probehlo 13 mesic od nehody, ale zas si nemuzu stezovat ... dal jsem tam helmu, boty, kalhoty, rukavice,.... motorka totalka ....
Samozrejme me to dnes stve protoze by se z toho dalo vymacknout daleko vic ( rok nahradni vozidlo atd ...)
Tot muj pribeh .... A resit to dnes? S protokolem od PCR v ruce ze jsem poskozeny bych se 100% obratil na
http://www.asociace-poskozenych.cz/
a usetril bych si papirovani, telefonaty atd
Upravil Majkl_GS dne 07.09.2010 08:19
Přesně tak, hlavně se nenechat zastrašit. TO pojišťovny dělají. Jakmile jim přečtete naco vše máte nárok, a Váš právní zástupce bla bla bla, a jsou někdy úplně jiní :-D
Surovej je hlavně konec :
FP: Protokol je každopádně základní dokument, který potřebujeme mít, abychom měli zcela jasno, kdo je viníkem dopravní nehody. (to ještě chápu) Kromě toho nám musí klient donést řidičský průkaz člověka, který nabourané vozidlo řídil v okamžiku nehody, a to bez ohledu na to, zda zároveň je či není majitelem vozidla (tak tohle je opravdu surovost). Kopie velkého technického průkazu a plná moc jsou poslední náležitosti, které potřebujeme, abychom mohli zahájit řízení s pojišťovnou. (nějak opoměli sdělit čí)
Podle pravidla, že na hovado lze nasadit pouze další hovado a to nejlépe větší je to pochopitelné, ale u toho řidičálu mě rozum stojí. To abych , nejlépe v bezvědomí, chytil řidiče, sebral mu řidičák........... Buď je hloupej ten novinář a nebo já méně chápavej
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Majkl_GS napsal:
staci cislo ridicaku (je na to kolonka primo v protokolu o nehode) nemusis se s nim hned rvat o RP
No jo, ale to z článku neplyne. Zatím jsem řešil akorát nehody způsobené řidiči naší firmy, takže z druhé strany to neznám.
Pro mě je to kopie TP, řidičáku, popis nehody a to vše dodat na pojišťovnu. O stroje se stará servis včetně likvidace škody. Vřele doufám, že nikdy nebudu potřebovat další informace
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Ahoj dlouho jsem tu nebyl. Zdravím všechny kteří si vzpomenou kdo že to píše. Musím se podělit o další pokračování story nehoda a němec. Nedivte se opravdu ani po čtyřech letech není konec. Je to varování pro všechny utrpivší nezaviněnou nehodu. Před týdnem jsem se jal přepojistit motorku přeci jen platit o polovinu méně rozpohybovalo i mně. Jaké to ale bylo překvapení, když jsem zjistil, že v registru ČKP mám záznam o způsobené nehodě. Začal jsem lovit v paměti a telefonovat. Na ČKP mi sdělili že záznam je z roku 2010 o tom kdo ho tam dal se odmítli bavit. Mám si zavolat na stávající pojišťovnu. ČPP. Tam mi sdělili že nic nevědí a bavit se se mnou nebudou(taky proč když mají v systému výpověď pojistné smlouvy). Další hovor s ČKP darmo pokus. Dohadování vysvětlování nic platno. Pak jsem si vzpomněl kde jsem mohl mít bávo pojištěné přeci jen pojišťovny neměním nijak často. Volám Generali paní na infolince po chvíli hledání zjišťuje že záznam tam je od nich na dotaz jak je to možné když to bylo uzavřené je zmatená trochu přidrzlá a hledá protkol od policie. Po nalezení konstatuje že to má tři strany textu a číst to nebude. Předá to likvidátorovi co to řešil pokud tam ještě pracuje. Krevní tlak v tu chvíli dosahuje maxima ještě že nejsem u doktora. Po víkendu se skutečně ozývá likvidátor a potvrzuje, že plnění neposkytli uzavřeno bylo dle nálezu PČR, ale...... že platili jakýsi manipulační poplatek a tak že se tam záznam zjevil. Prý přece mám potvrzení o bezeškodním průběhu. No a to nemám a po čtyřech letech bych ho nenašel ani kdybych měl kopii originál jsem nechal při pojištění nového stroje. Je tedy třeba kontrolovat i registr ČKP.
Upravil vlada-adv dne 28.08.2014 22:39
R1200GSA>>KTM 990 LC8 ABS-R>>KTM1290SA-R