hosi verim, ze to bylo lozisko, po tom co kolega vymenil loziska v predim kole a ujel 225km a loziska byly uplne KO, takze je to mozny
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Vencar1150r napsal:
Mě to ložisko podalo ruku v Norsku z ničeho nic a bylo po dovolený.
Jen informačně jak to vypadalo z ničeho nic? po kolika km? předpokládám že s r1150 nejezdíš terén, brody, bahno. Já od 70000km poměrně často zkouším jestli nemám nějakou vůli, dnes 97tis, ale je fakt že před Norskem bych ho udělal.
Na tachometru jsem měl 88 893km.Jedu a 30km od polárního kruhu z ničeho nic slyším hukot od zadního kola a vibrace ve stupačkach.Tak zastavím a vidím jak teče olej z kardanu a bylo mi jasné co stalo.Tereny nejezdím a před odjezdem nebyla žádná vůle,žádný únik oleje prostě vše jak má být.Jinak to u mě vypadá jako u Kubrta co jsem dával tu fotku.
Upravil Vencar1150r dne 18.08.2014 20:33
Kdo chce kardan v cajku miti, musi 75W140 od Castrolu liti.
Kdyz jsem s bmw zacinal,stal 750kc litr. Ted je za tretinu, tak netreba setrit. ;-)
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
JJ castrol to je to co tam patří.Nic jinýho bych tam nedal. A to čestnej pionýrskej sem dodržoval u všech 3báw co se měl nebo mám.Akorát u dvanáctky se odporoučelu už někdy kole 60tkm pár ložisek v rozvodovce,ale nebylo to finančně nic hroznýho- 5,5tkč i s prací.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
zetor napsal:
Do 1100/1150 je zbytečný lejt 75W140...tam stačí Castrol EPX 80W90.
Do R1200GS samosebou 75W140...
Samozřejmě olej 80W90 je lepší, než žádnej.
Já ale upřednostňuji kvalitu oleje před kvantitou výměny ložisek.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
TOLI napsal:
JJ castrol to je to co tam patří.Nic jinýho bych tam nedal. A to čestnej pionýrskej sem dodržoval u všech 3báw co se měl nebo mám.Akorát u dvanáctky se odporoučelu už někdy kole 60tkm pár ložisek v rozvodovce,ale nebylo to finančně nic hroznýho- 5,5tkč i s prací.
u 12tek do 2010 na to ložisko nemá olej vliv.Taky mě to překvapilo,ale my ho tam máme "na sucho"
Proto se stává,že vyteče olej úplně čistej,ikdyž měníš ložisko,co je na kaši...tím pádem se podle toho nedá ani odhadnout stav ložiska.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Vencar1150r napsal:
Na tachometru jsem měl 88 893km.Jedu a 30km od polárního kruhu z ničeho nic slyším hukot od zadního kola a vibrace ve stupačkach.Tak zastavím a vidím jak teče olej z kardanu a bylo mi jasné co stalo.Tereny nejezdím a před odjezdem nebyla žádná vůle,žádný únik oleje prostě vše jak má být.Jinak to u mě vypadá jako u Kubrta co jsem dával tu fotku.
Vencar1150r napsal:
Na tachometru jsem měl 88 893km.Jedu a 30km od polárního kruhu z ničeho nic slyším hukot od zadního kola a vibrace ve stupačkach.Tak zastavím a vidím jak teče olej z kardanu a bylo mi jasné co stalo.Tereny nejezdím a před odjezdem nebyla žádná vůle,žádný únik oleje prostě vše jak má být.Jinak to u mě vypadá jako u Kubrta co jsem dával tu fotku.
Řešil jsi to opravou na místě nebo odtahem dom?
Opravou na místě jsem to neřešil a odtáhl jsem si to sám domů.Ve městě,kde jsem byl měl motoservis dovču a další přímo BMW byl 240km daleko,ale byl problém jak to tam dostat.
Upravil Vencar1150r dne 20.08.2014 18:05
Kubrt napsal:
Posledních asi 50km bylo docela znát, že se něco děje.Uplně posledních 15km jsem myslel, že mi upadne kolo...
Mě se to stalo vloni v Rumunsku, cestou dom. Na pumpě vydím, že na zadním ráfku jsou kapky oleje, rozvodovka ze spodu taky mastná. Asi po 60km se to za zvyšujícího se šrotování zastavilo úplně. To už bylo v Maďarsku, v pátek odpoledne. Přetlačil sem dálnici na odpočívadlo, tam sem to rozebral a vypadalo to stejně jak na tvý fotce. Ložisko nikde poblíž koupit nešlo. Kombinačkama jsem vyšťípal zbytek klece z ložiska, gufero se dalo dírou nahoru, manželka na moto kolegovi a za stálého dolévání oleje jsem dojel až dom.
Závěr je, že když se mezi kuličkama nepletou zbytky klece a je tam olej, tak se při troše štěstí dá nouzově asi 700km dojet. Ale opakovat bych to nechtěl.
Závěr je, že když se mezi kuličkama nepletou zbytky klece a je tam olej, tak se při troše štěstí dá nouzově asi 700km dojet. Ale opakovat bych to nechtěl.
tomu říkám improvizace
Konečně hodnotnější info,než dohady o "lepším" oleji
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Kubrt napsal:
Posledních asi 50km bylo docela znát, že se něco děje.Uplně posledních 15km jsem myslel, že mi upadne kolo...
Mě se to stalo vloni v Rumunsku, cestou dom. Na pumpě vydím, že na zadním ráfku jsou kapky oleje, rozvodovka ze spodu taky mastná. Asi po 60km se to za zvyšujícího se šrotování zastavilo úplně. To už bylo v Maďarsku, v pátek odpoledne. Přetlačil sem dálnici na odpočívadlo, tam sem to rozebral a vypadalo to stejně jak na tvý fotce. Ložisko nikde poblíž koupit nešlo. Kombinačkama jsem vyšťípal zbytek klece z ložiska, gufero se dalo dírou nahoru, manželka na moto kolegovi a za stálého dolévání oleje jsem dojel až dom.
Závěr je, že když se mezi kuličkama nepletou zbytky klece a je tam olej, tak se při troše štěstí dá nouzově asi 700km dojet. Ale opakovat bych to nechtěl.
Tak to smekám klobouček
Já měl bobky riskovat i 150km domů...
Upravil Kubrt dne 05.09.2014 14:28
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Já jsem teď kupoval ložiska do předního kola (107000) a dvouřadé mi doporučili s plastovou klecí, což by mělo eliminovat problémy s prasklou ocelovou klecí. Taky stálo 1.150,- Sviňa
Naprosto to samý se mi stalo letos v Rumunsku. Podařilo se mi s tim dojet do servisu a ložisko mi vyměnili tam (v ten samej den a za 70Euro). Takže cesta domu byla už ok.