Ivan napsal:
A my jsme taky stále stejní, měli bychom se zamyslet nad naší počínající kostnatělostí...:-). Ne, dělám si srandu - názor mám zatím stále stejný, ale snad je to i tím, že 1100GS a hlavně 1150 GSA se mi stále líbí nejvíc i vzhledově - jednoduché tvary, nepřerušené modernistickými zlomy, hranami či špicemi, čiší z toho na dálku, že ty motorky byly ještě vyrobeny proto, aby byly používány, co nejvíc a v jakýchkoliv podmínkách, aby se při pádu poškodilo co nejméně věcí atd. Tahle "hardcore" tvář oproti pseudochlapáckosti novějších modelů (trochu mi připomínají načesané modely propagující outdoorové oblečení) mne stále fascinuje a asi dlouho nepřestane. 1100GS je dnes myslím ve třídě cestovních endur absolutně nejvýhodnější koupě.
Řada 1100/1150 se stane legendou - předchozí nesmrtelné dvouventily ještě trpěly horšími brzdami a jízdními vlastnostmi, 1100/1150 stanuly na pomyslném vrcholu, ze kterého se - z určitého pohledu - v současnosti zase sestupuje dolů. 1100GS se začala dělat v r.1993, dnes je tomu 21 let a já stále nemám sebemenší pocit, že by byla brzdami, podvozkem či jízdními vlastnostmi zastaralá...
Ale berte mne s rezervou, jsem jeden z těch, co si s motorkou povídá, za jízdy poplácává po nádrži a děkuje za to, co pro něj dělá. Pro mne je to fakt kámoš...
Krásně napsaný, prožívám to s motorkami podobně... Teď mám chvilku 1100gs, po přestupu z japonce děsná záležitost...
v neděli jsme se vrátili z výletu po Rumusku a už jsme velcí kamarádi....
tobig
Jaa to rikam uz 9 let a 106000 km ze jedenastka je nelepci motorka na svjete...kupit neska jedenastku za dobrou cenu neni problem...oservisovat, hodit novy tlumice a ses vysmatej
Upravil Bohumil dne 09.10.2014 10:23
Kupredu spatki ni krok...
Bohumil napsal:
Jaa to rikam uz 9 let a 106000 km ze jedenastka je nelepci motorka na svjete...kupit neska jedenastku za dobrou cenu neni problem...oservisovat, hodit novy tlumice a ses vysmatej
No, a já teď potřebuju, kromě těch tlumičů, co jsou stále původní s najetýma 135.000km, vyřešit ty kotouče, nějaký návod od šikovnýho chlapa by nebyl?
Začíná mně to vadit, a to tak, že velmi. Na jaře bych pořešil ty tlumiče.
červenej Elf
Ivan napsal:
Ale ty naše vehykli, Klasiko, budou stále jezdit! Zatímco ty Tajvanočíny budou na smetišti, zničený mechanicky i nepojízdný díky nedostupnosti 30 let starého software...
Koukám na 7let starou diskuzi A i po těch letech mi dodnes pokaždé, když na silnici potkám 1100, naskočí úsměv. To žádná jiná motorka neumí
Zatím mám "jen" R 1100R, ale boGSer bude... určitě...
protože první co vidíš je to hnusný přední světlo
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
hobr napsal:
To Mardock - máš pravdu, kvůli tomu "hnusu" jsem si jedenáctku koupil...
A já si zvyknul a kulatý se mě na tom tak nelíbí, takže světlo z avie zůstává.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Mě se teda Avie světlo nelíbí, takže mám TT, k tomu MRA plego a su spokojen
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Náhodou už kdysi, když jsem kupoval Kalahárku, nebylo světlo 1100 sice považováno za estetický zázrak, ale cenilo se, že je jiné než u ostatních motorek a taky se cenilo, že je to světlo "jako z náklaďáku" (někdo dokonce tvrdil, že tam pasuje světlo z Avie), což k té motorce patří. A když se mne tehdy někdo zeptal, proč jsem si koupil tak hnusnou motorku, odpověděl jsem mu, že "Je tak hnusná, až je krásná a taková bude dalších několik desítek let, rozhodně i v době, kdy ta Tvoje bude mít už jen cenu šrotu".
Je to věc vkusu, mně se taky víc líbí dvojsvětlo 1150, na druhou stranu se mi víc líbí symetrická palubní deska 1100 (oproti 1150) a už vůbec nemusím desítky filigránských plastíků u posledních modelů, zacvakaných do sebe a vytvářejících vzdušnou, složitou modernu vzbuzující dojem lehké motorky, doplněnou semtam kovovým dílem vzbuzujícím dojem luxusní motorky, čehož jedným cílem je nalákat co nejvíc zákazníků, kteří budou méně jezdit ale více padat a utrácet za rozlámané plastíky.
Berte mne s rezervou, něco jsem najezdil i na 1200 GS/GSA včetně LC, na silnici i v terénu a ty motorky jsou skvělé, jet na nich je radost. Navíc vždy s objevením nového modelu stoupne v mých očích ten předchozí a říkám si, že třeba jednou vezmu na milost i 1200ADV...
Ivane, tvůj článek v Supermotu byl jedním z rozhodujících faktorů při vybírání motorky, mně se ta jedenáctka vzhledově nijak nelíbila, ty směšně trčící válce do stran, kdo to kde jinde viděl, kachní zobák, světlo, co jsem vídával v dětství na aviích. Úplně mimózní stroj. Když jsem ji poprvé viděl na obrázku, říkal jsem si, že ta Evropa je fakt pozadu, zlatí japonci. Že to bylo rouhání, jsem si uvědomoval až postupem času.
Mojí bude příští rok 20, a to je u holek bezva věk, co říkáte
Upravil barokar dne 09.10.2014 18:14
červenej Elf
Mardock napsal:
protože první co vidíš je to hnusný přední světlo
Přesně A k tomu ten hnusný dlouhý zoban Nikdy si o 1100 nepřestanu myslet, že je ošklivá, ale tak nějak....oddaně ošklivá
Prostě mám vždycky radost, když ji potkám....
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
než jsem se plácnul přes kapsu a koupil svoji potvůrku hodně jsem zvažoval 1100
Ale jak už tu bylo řečeno vizuálně 1150adv je prostě krásnááá,
Sranda byla, když jsem ji v inzerci ukázal své drahé :to si děláš srandu tak škaredá motorka
Dnes už je vše samozřejmě jinak , dokonce ji se mnou leští
Pro mě je 1100GSo ta NEJ motorkapo mnoha experimentech jak u Japonců tak u BMW mě sedla prostě nejlépe!je to jen můj názor a nikomu ho nenutímkaždý z nás má tu svou rád právě pro to jaká je a vo tom to přece je!!!
Napíšu taky pár řádků.
Ivanův popis kalahárky mě kdysi dostal a i když koukal po 1150 z finančních důvodů koupil 11. Za 6 sezon jsem najezdil přes 60tkm. Několikrát jsem tu na fóru napsal, že jí mám do důchodu. Pak se před pár dny život změnil. Přišla nabídka, kterou jsem nemohl odmítnout.
Ale místo abych se radoval, jsem trochu smutný.
1150 ADV je ve všem nepatrně lepší, ale 11tka prostě neudělá ostudu.
Jediný výrazný rozdil je v podvozku. Na 11tce mám repas + hyper pro. Dřív mi to nepřišlo, ale je to tvrdé jak blázen (mám 90kg). Adv je proti tomu vznášedlo.
I tak jsem si ale musel dát čas na rozmyšlenou, kterou prodat, až do jara.
Dnes jsem dal na ADV cca 250km. Radarku odjedu na Rablence a potom přijde zimní období přemýšlení.
Ale za sebe můžu říct, že kdo nemá prachy na 1150, muže s klidným srdcem koupit 11 a bude spokojen.
Jen doporučuji vyměnit origo plexi za MRA
Splněný sen moje 1100GS
Když jsem pořizoval svoji první velkou motorku, měl jsem celkem jasno, že chci cestovní enduro (na ty naše silnice, že..). Tehdy jsem vybíral mezi transalpem a dakarem. Dakar a BMW vyhrálo, teda dakar vlastně ne. Já nakonec našel za ještě menší peníze boxera, dokonce s kuframa, s ABS, vyhřívané ručky, takže jsem nakonec skončil u r850r.
Byla a je to dobrá motorka, ale jak jsem jezdil víc a víc, tak jsem si uvědomoval, že opravdu chci cestovní enduro, aneb uvolněnější posaz, větší zdvihy atd. Takže nakonec jsem skončil i díky finančnímu stropu u 1100gs. U té ošklivky, co se mi vlasně docela dost líbí i s tím aviatickým světlem. Zatím mě vždycky dovezla, podvozek mi vyhovuje, motor i s převodovkou mi maximálně vyhovuje a pravda ochrana proti větru by mohla být trošku lepší. Ale co, je to motorka a tam musí trochu foukat.
Mít peníze tak si koupím dvouvačku. To je bomba svezení. LC mi už nesedlo, strašně špatně se mi dávkoval plyn - toho už jsem se skoro bál. Ale love nemám a tak mi moje babička bude muset ještě hodně dlouho sloužit. A já ji mám za to strašně rád (i když to tak občas nevypadá).
Je ale pravda, kdybych dneska opět musel vybírat s podobnými finančními možnostmi, tak samozřejmě krom 1100/1150 gs by třeba taková afrika do výběru určitě taky patřila.
Tož tak, přeji všem spoustu kilometrů v sedle našich brambor a s velkou chutí na kozlíka..
R1100GS
Také se přidám... Chtěl jsem boxera, váhal jsem mezi 100vkou, 11ctkou a 1150. Pak mi pár lidí řeklo: neber stovku, někam dál a po dálnici se budeš trápit. Vyhrála 11ctka a jsem spokojen. Výhody oproti 1150 (velmi subjektivní): pětikvalt, spojka na lanko, jedno světlo.
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."