Já jen upřesním že bionafta není vždycky totéž. Jejich bionafta se vyráběla reakcí použitého oleje, metanolu a hydroxidu draselného a byla čištěná nanofiltry. Podle toho, co mi říkal Shusei, byl jejich produkt absolutně nesrovnatelný s tím, co si vyráběli lidi co potkali cestou (a míchali k normální naftě). Auto jde teď na kontrolu motoru do Toyoty a předpokládají že stav motoru bude prvotřídní. Nejsem expert ale ta jejich bionafta moc naftu nepřipomínala. Byl to jen pokus, aby se ověřilo co to bude dělat během fakt dálkové cesty - v horku i v zimě. Shusei psal, že zásadní vliv měla čistota metanolu. Ten kupovaný u nás byl extrémně čistý, v rusku v tom měli 10% příměsí (odhaduju že asi voda) a dělalo to problémy, reakce byla pomalejší a nebylo to dobré. Každopádně i kdyby jeli na normální naftu tak to je sakra slušná expedice Natož tak, když v mrazu musí každý večer ještě filtrovat smradlavej olej z čínských friťáků a dělat z toho palivo na další den
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
To Baltazar: Systém TDCi - s plněním common rail - je společné plnění válců z jediného zásobníku, který poskytuje vysoký tlak bez ohledu na otáčky, takže odpadá rozdělovací čerpadlo TDdi, jež zásobovalo každý válec odděleným potrubím. Elektromagneticky otevírané vstřikovací trysky účinněji dávkují palivo podle pokynů řídicí elektroniky, na jeden pracovní cyklus se používají jeden až dva pilotní předvstřiky. Zlepšuje se tak spalování a kultura běhu motoru. Nicméně, plnění je prováděno kvůli dokonalejšímu rozprášení paliva a tudíž menšímu zatížení na CO2 vysokým tlakem (přímé vstřikování paliva common rail Delphi Multec DCR 1400 - 1400 barů!!! aby plnil EU3) , takže namáhání vstřiků v místech průtoku paliva je vysoké. Palivo, které splňuje požadavky norem v oblasti minimální "mastnoty" u nás je ale "sušší" než nafta používaná například v Německu a proto tyto systémy trpí vysokou poruchovostí, která jde neprávem na vrub výrobci. Současná biopaliva (o fritovacích olejích vůbec nemluvím) tento systém přímo ničí. A k četnosti těchto motorů (to abych Tomovi TT ušetřil poznámku o Fordech...): Během čtyřech let vzniklo 23 aplikací této pohonné jednotky, jejíž denní výroba dosahuje šesti tisíc kusů. A použití? Nejenom Ford, ale i Peugeot, Jaguar X-Type, Mazda, Citröen atd....A na závěr: Buď budou výrobci tlačení do co nejnižších emisí a potom musí být paliva co nejkvalitnější, nebo budeme jezdit na "řepku" či na vysmažené oleje a potom ale musí být emise někde úplně jinde...To je to, o čem jsem psal... Neznám ovšem parametry kosmické výrobny paliva z obrázku...
Radosek: to by docela vysvětlovalo, proč lidi z Nissan klubu doporučují u dieselů jezdících v ČR stříknout vždycky do plné nádrže stříkačku oleje. Myslel jsem že to je absolutní pitomost.
K té výrobně biopaliva na obrázku je to takhle:
Postuo výroby:
1. Použitý rostlinný olej se filtruje od hrubých nečistot, někdy i vícenásobně
2. V procesorové jednotce se za použití určité teploty a tlaku smíchá s katalyzátorem (metanol a hydroxid draselný) v procesu transesterification
3. Po proběhnutí reakce (v řádu hodin) se oddělí glycerin
4. V odstředivce se oddělí většina glycerinu od zbytku paliva
5. V nanofiltrech se oddělí zbytky glycerinu pomocí iontové výměny (nanofiltry jsou na bázi nějakých pryskyřicových kuliček s póry, které zachytí částice glycerinu a dají se vyprat a používat vícenásobně)
6. Produkt se čistí dále sestavou papírových a uhlíkových filtrů
Podle Toyoty, která sponzorovala ten projekt, jsou vlastnosti biodiesel paliva lepší než vlastnosti běžné nafty ve všech směrech. Prý je bionafta netoxická, biodegradovatelná, lépe maže (?) vstřikovací systém a spalovací prostor a účinně rozpouští uhlíkové usazeniny. Vliv této bionafty na motor se ukáže po skončení toho projektu v reálu ale očekávají dokonale čistý motor a vstřikování v prvotřídním stavu, protože jeli na 100% bionaftu (B100) ale často se prý takhle vyrobená bionafta míchá s nekvalitními látkami včetně běžné nafty a olejem a to je špatné.
Radosek napsal:
To Baltazar: Systém TDCi - s plněním common rail - je společné plnění válců z jediného zásobníku, který poskytuje vysoký tlak bez ohledu na otáčky, takže odpadá rozdělovací čerpadlo TDdi, jež zásobovalo každý válec odděleným potrubím. Elektromagneticky otevírané vstřikovací trysky účinněji dávkují palivo podle pokynů řídicí elektroniky, na jeden pracovní cyklus se používají jeden až dva pilotní předvstřiky. Zlepšuje se tak spalování a kultura běhu motoru. Nicméně, plnění je prováděno kvůli dokonalejšímu rozprášení paliva a tudíž menšímu zatížení na CO2 vysokým tlakem (přímé vstřikování paliva common rail Delphi Multec DCR 1400 - 1400 barů!!! aby plnil EU3) , takže namáhání vstřiků v místech průtoku paliva je vysoké. Palivo, které splňuje požadavky norem v oblasti minimální "mastnoty" u nás je ale "sušší" než nafta používaná například v Německu a proto tyto systémy trpí vysokou poruchovostí, která jde neprávem na vrub výrobci. Současná biopaliva (o fritovacích olejích vůbec nemluvím) tento systém přímo ničí. A k četnosti těchto motorů (to abych Tomovi TT ušetřil poznámku o Fordech...): Během čtyřech let vzniklo 23 aplikací této pohonné jednotky, jejíž denní výroba dosahuje šesti tisíc kusů. A použití? Nejenom Ford, ale i Peugeot, Jaguar X-Type, Mazda, Citröen atd....A na závěr: Buď budou výrobci tlačení do co nejnižších emisí a potom musí být paliva co nejkvalitnější, nebo budeme jezdit na "řepku" či na vysmažené oleje a potom ale musí být emise někde úplně jinde...To je to, o čem jsem psal... Neznám ovšem parametry kosmické výrobny paliva z obrázku...
já bych to do toho auta co mám teď taky nelil, ale nevadí mi to míchat bionaftou, francouzi to dělaj už kolik let jako podporu zemědělcům
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
Mno já jsem jen rejžák, ale myslím si, že k výrobě bionafty je potřeba rostlinný olej, na jehož vypěstování je potřeba cca 1,5-2 násobek nafty z ropy, ať už v podobě chemikálií na ošetřování a především hnojení rostlin, přímo na na obdělávání, atd., ale úplně nejvíc spolyká nafty a el. energie na uskladnění, úpravu a DISTRIBUCI > z mého pohledu zůstává bionafta totálním demagogickým nástrojem nejen zelených ekoteroristů a politických oportunistů, neboť užívání bionafty vede ke zrychlení spotřeby ropy, stejně jako přimíchávání biosložek to standardních PHM > bohužel, doposud nebylo vynalezeno nic, co by mohlo nahradit ropu bez zásadních změn, všechny ostatní doposud známé alternativy jsou několikánásobně energeticky náročnější
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
VaranBohnice napsal:
Mno já jsem jen rejžák, ale myslím si, že k výrobě bionafty je potřeba rostlinný olej, na jehož vypěstování je potřeba cca 1,5-2 násobek nafty z ropy, ať už v podobě chemikálií na ošetřování a především hnojení rostlin, přímo na na obdělávání, atd., ale úplně nejvíc spolyká nafty a el. energie na uskladnění, úpravu a DISTRIBUCI > z mého pohledu zůstává bionafta totálním demagogickým nástrojem nejen zelených ekoteroristů a politických oportunistů, neboť užívání bionafty vede ke zrychlení spotřeby ropy, stejně jako přimíchávání biosložek to standardních PHM > bohužel, doposud nebylo vynalezeno nic, co by mohlo nahradit ropu bez zásadních změn, všechny ostatní doposud známé alternativy jsou několikánásobně energeticky náročnější
Děkuji Ti, Varane z Bohnic,
již dlouho jsem neslyšel tak logický a ucelený názor na (podle mého názoru) pitomost nazvanou bionafta. Podle mne jsou to pouze slepé ulice, do kterých se hrnou v zástupech ekoJantaři vedení Bursíkem za hysterického pokřiku Hurrrááá poťapané Kačky Jauvajs... Ať mi nikdo nevykládá, že po těch letech jistoty, že ropa musí jednou dojít, není v nějakých deskách s nápisem TOP SECRET řešení problému pohonu vozidel... Jenom zatím ještě ohromě silná ropná loby nedopustí, aby se zastavil příliv dolárků do peněženek Kuvajtských, Ruských, Amerických a kdovíjakých ještě naftových magnátů. Do té doby, než vykápne poslední kapka ropy z Gronska (které ti magoři zmasakrují a zasviní kvůli ziskům z prodeje surovin), nebude možno rozvinout jinou technologii...*pissed* Podobné, jako to co popisuješ s bionaftou je "ekologicky naprosto čistý" elektromobil. Představíš si tu spotřebu elektřiny, až všichni dorazíme ve svých elektromobilech do zaměstnání, z práce domů, na chalupy a co já vím kam ještě a v garážích zapneme svůj vozík do zásuvky? Představí si někdo parkoviště elektrických kamionů a třeba hangáry akumulátorových letadel... ??? Jo, tahle představa se určitě zamlouvá panu Romanovi, protože na ročních odměnách nepobere 670.000.000,- Kč, ale odměnu o řád vyšší... Ale to budeme jenom tam, kde jsme teď, jenom ty zisky změní doručitele... Vážím si nadšenců, kteří se snaží najít jinou cestu, jako Ti, o kterých tu píše Tomáš TT. Jenom si ale myslím že tato cesta nevede nikam...
Radosek: bohužel jeden z argumentů pro využití jakéhokoliv jiného paliva, které by fungovalo nějakou (třeba přechodnou) dobu ve stávajících motorech bez zásadních úprav - třeba do doby, než bude na trhu něco úplně nového, je to, že "bionafta ničí motory". Proto se rozhodli dokázat, že to není pravda. A protože použili použitý rostlinný olej, který by se likvidoval bůhvíjak, tak to v tomhle případě asi řešení je. Pokud lidi olejem i topí a nejedná se o použitý olej, tak vyrobit z něj palivo mi nepřijde tak děsný. Každopádně ropa je neobnovitelná ale rostlinné oleje obnovitelné jsou. A pokud výrobci argumentují poruchovostí motorů, tak asi záleží fakt na tom, jak kvalitně se to vyrobí. Litr toho jejich paliva i se započítáním výkupní ceny vysmaženého oleje (ve výpočtu použili částku o 25% vyšší než je výkupní cena u nás - podle ceny co dostává kámoš v pizzerii za vysmažený olej) a vychází to pochopitelně bez práce a času na 30% ceny nafty v Evropě. Nedělám si iluze, že by všechny náklaďáky jezdily na olej z restaurací ale každopádně není pravda, že to škodí motorům a tohle palivo má vyrovnanou bilaci skleníkových plynů - to co se uvolní při hoření se spotřebuje během růstu rostlin. Pokud by chtěli, mohly by se pěstovat třeba ty olejnaté řasy v zemích, kde jinak pěstují prdlajs ale mají moře a žijou jen z toho, že těží ropu. Ale vážně to nevidím, jim je to jedno. Dokáží klidně i zapálit vrty jen aby se ropa zdražila...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Z toho,ze dojde ropa strach opravdu nemam.Nedozijem se toho my,ani nekolik generaci po nas.Ze je ropy na 40 let se tvrdi uz nekolik desitek let.Ale to nevylucuje,ze se nezacne jezdit na neco jinyho.Parni auta a lokomotivy taky neprestali jezdit kvuli tomu,ze by doslo uhli.
A odkaz na zajimavej clanek. http://ihned.cz/c...ne-200-letTeoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
100% tomu věřím ale už z principu - pokud by existovala možnost tankovat levnější a kvalitní rostlinný palivo, které se nemusí vozit ze středního východu a kde vím, že 75% ceny nejde státu (apod), tak okamžitě tankuju...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Mala fotecka z meho pracovniho auta porizena tento tyden.Biodiesel do toho neleju,ale z 90% tankuju u Tank Ono nebo u Makra s korunovou slevou.Rozdil v cene proti znackovym benzinkam asi 3 kc na litr.Tak jsem pocital,ze jsem za ty kilometry usetril jen na nafte min.160000kc.
Fotka je trochu mazla,tak kdyz tak jsou to petky.
vevis přiložený následující obrázek:
[146.69Kb]
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!