Chlapi, je normální, že při výměně převodovýho oleje v R1150GS jsou šupiny (pitting)?
Mam najeto 48000 km r.v. 2003. V samotném oleji při vypouštění nebyly vidět, ale v závitu vypoušťáku se jich pár zachytilo.
Je možný, že se motorka ještě zajíždí, tudíž to chytá patinu a já řeším kraviny a nebo je to znamení něčeho na co si dát majzla (olej SAE 90 GL-5).
Dík
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Sadlo - Castrol Actevo 20W50, uvažuji o přechodu na 10W50 - jezdím i při nižších teplotách. Převodovka + rozvodovka - Castrol 70W140 - převodovka je po výměně zejména za vyšších teplot tižší, líp a míň hlučně řadí.
Fanous - nějaká ta kovová nečistota je normální, ale bez toho aby to člověk viděl je těžko říct.
nejedná se o malé částice, ty neřeším ale o úlomek (jako nehet dlouhý) v šířce ozub. kola + další cca. 0,5-1 mm co se chytlo do závitu.
Je to normální?
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Pitting je věc, kdy se Ti se zubů začne vytrhávat materiál a v zubech vzniknou takové dírky, ne? Ten jev co píšeš jsem zaznamenával ve svém DRku prakticky při každé výměně oleje, a pořád jezdí :-)
Už jste někdy koupili 1,3L oleje do Bmw .Zní to divně ale u nás to je realita .Plně syntetický širokorozsahový olej 75W/140 na extrémní tlaky a teploty. Panolin Super duty Synth GL5 .Švýcarská rodinná firma od které používám olej od roku 98 ,tudíž každá motorka která odjede s našeho servisu je ošetřena švýcarskou kvalitou které věřím .Námi rozlévaný sudový olej je balený naší firmou do kanystrů a záleží jen na vás kolik si jej objednáte.Běžně dodáváme kanystřík 1,3L který pokryje vaše nároky na výměnu oleje v úhlovým převodu i v převodovce
Prodej náhradních dílů na baworáky bmwmotoparts.cz , servis BMW , výroba doplňků a příslušenství , dovozce doplňků Altrider
A kdo to prodával ofic.na obchodě ? Nikdy jsem to neviděl ,novinka to není jen aby to všichni věděli
Prodej náhradních dílů na baworáky bmwmotoparts.cz , servis BMW , výroba doplňků a příslušenství , dovozce doplňků Altrider
Ahoj, asi zase jen opakující se dotaz.
Mám báwo se 120tis.km a začlo hučet v převodovce. Při stání na místě a volnoběhu hučí mnohem více než před tím...při zmáčknutí spojky se to utiší...budou to ložiska v převodovce???nebo něco se spojkou??
Taky jsem při vypouštění pár kovovej částic nachytal na magnet a i na dně vypuštěného oleje tam jsou kousíčky...
Hop přiložený následující obrázek:
famoza napsal:
Už jste někdy koupili 1,3L oleje do Bmw .Zní to divně ale u nás to je realita .Plně syntetický širokorozsahový olej 75W/140 na extrémní tlaky a teploty. Panolin Super duty Synth GL5 .Švýcarská rodinná firma od které používám olej od roku 98 ,tudíž každá motorka která odjede s našeho servisu je ošetřena švýcarskou kvalitou které věřím .Námi rozlévaný sudový olej je balený naší firmou do kanystrů a záleží jen na vás kolik si jej objednáte.Běžně dodáváme kanystřík 1,3L který pokryje vaše nároky na výměnu oleje v úhlovým převodu i v převodovce
Oleje Panolin zřejmě nejsou špatné, ale při vší úctě - když slyším pojem švýcarská, americká...kvalita mi teče voda ze zubů. ISO 9001 negarantuje kvalitu výrobku ani kvalitu výroby - garantuje pouze, že vyrobený produkt má vlastnosti, jaké byly navrženy, 14001 je o vztahu výrobce k životnímu prostředí. Takže toto neříká nic o tom jak výborný je to olej. Pokud jejich produkty prodáváš, - mají vlastní certifikované formule, nebo je nakupuji? Pokud jenom míchají, nic proti, ale jejich produkty jsou běžné jako od jiných míchačů. Když je chválíš a věříš - jak jsi ověřil že je kvalita opravdu dobrá oproti renomovaným značkám - nechal jsi dělat zkoušky částic ve vyjetém oleji a srovnával s jiným olejem? Jak zkoušky dopadly?
Dneska se nezadře žádný motor pokud olej splňuje normu, jedině měřením opotřebení se dá s jistotou tvrdit, co je lepší a co je horší.
Výměna převodového oleje u 1150 gs jen bočníma šroubama na převodovce (výpuťák, plnící) a nebo musím vypustit olej magnetem úplně dole nad katalyzátorem, resp. sundat katalyzátor a až pak vypustit?