Honza ofroudak napsal(a):
to poznaš podle spotřeby. Ale když ti to řere 4l, tak je myslim v pohodě. Ja to měnil z duvodu, že při bežný jízde sem jel za 5,5 a když sem to šolichal tak 4,5 a dojezd 250km.... Podle mě máš tu novejší.
Kdyby to někdo chtel zkusit tak tu mam jednu RJ z 2002 za 3tis. peněz. Neni moje a koncem týdne ji musim vrátit.
podle rezervy bych to nebral. Jeji velikost se dá nastavovat. Spiš podle toho jestli ti to žere do 4l a nebo vic.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
No já to měřím podle kontrolky rezervy, protože fakt nechci někde čekat, až mi to zakucká někde v křižovatce a dolejt 3 decky z PET flašky na dojetí k pumpě. Stejně nám to v poměru vychází stějně, každý si počítáme se svojí rezervou a svými kilometry...
xhackerm napsal(a):
No já to měřím podle kontrolky rezervy, protože fakt nechci někde čekat, až mi to zakucká někde v křižovatce a dolejt 3 decky z PET flašky na dojetí k pumpě. Stejně nám to v poměru vychází stějně, každý si počítáme se svojí rezervou a svými kilometry...
a co prosim tě meříš podle rezerzvy? spotřebu snad ne ne.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Jo xhackerm má tu novější jednotku akorát si musí opravit kontrolku aby zas netlačil
Musíme zas dát nějakej offroadek
Upravil kendy dne 01.06.2010 11:35
Zapisuji další poznatek Začal jsem se opičit a vyměnil řídící jednotku z 09\00 za polovičku roku 2002
Motorka dostala o víkendu záhul (zhruba 60km terén, 120km ostrá jízda a zbytek jízda 80-110km\h) - najeto 306km (dříve 240km)
Dále budu testovat ale určitě najedu více kilometrů.
Musím konstatovat, že motor má klidnější chod a nejde tolik do okamžitých vysokých otáček, startuje napoprvé a bez plynu (což nedělal), motor drží stabilně otáčky a nechcípá (což se mi zhruba dvakrát za vyjížku stalo)
Moc děkuji všem zůčastněným a musím konstatovat že jsem pouze jednotku odpojil a připojil novou Nechal jednou natočit což hned chcíplo, vypnul klíček, zapnul klíček - plyn do plné polohy a pak do prázdné polohy, vypnut klíček a opět zapnut, nastartováno a necháno do zapnutí ventilátoru Po té vše v pořádku a tak jak má být
Až schromáždím nějaké další poznatky tak je zveřejním
Já bych jen mohl dodat, že s mojí jednotkou jezdím poslední nádrže takto:
13 litrů --- 313 km
12.6 litru --- 309 km
12.3 litru jsem dnes tankoval
Předpokládám, že mám onu spořivou RJ.
2 Kendy: V týdnu se jedeme s kolegama projet do okolí Karlovarské rychlostní. Jsou tam bohem zapomenuté vesničky s mnoha krásnými zatáčkami a hlavně nový povrch. Jestli se přidáš, stačí napsat nebo pošli RC model se vzkazem, máš to kousek...
Spea - ToM napsal(a):
Myslim, ze kdyz si prectes vsechny me prispevky, tak tam najdes vse. Presto tedy shrnuti
PROTI.
Snad jen to, ze tu RJ musis nekde sehnat a jeste za rozumny peniz. Kolega zde z fora, ktery rozprodava dily z bouracky mi rekl, ze potom, co jsem vse odzkousel a pochlubil se zde na foru s tim, ze to funguje, mel behem prvniho dne asi 12 telefonatu s dotazem na koupi RJ. Proto si myslim, ze moc jich k sehnani nebude.
PRO.
Tak predevsim ta spotreba. Co se tyce jizdnich vlastnosti, tak to budou asi jen subjektivni nazory. Podle me ale, nesly jizdni vlastnosti k horsimu. Spis naopak, k lepsimu. Viz to cukani.
MONTAZ.
Tak na tom zhola nic neni. Vymenit RJ je otazka dvou minut. Pak se musi nakalibrovat (ci jak to presne nazvat) s novym motorem. To jsem popisoval v mem prvnim prispevku. Jak tu vyse nekdo psal, tak snad natocit motor a na volnobeh nechat ohrat az do spusteni ventilatoru, tedy do uplneho zahrati motoru. Ja toto nevedel, a delal to trochu jinak (viz prvni prispevek). Navic snad jen uvedu, ze jsem pred vymenou RJ odpojil pro jistotu baterku. Ma-li to ale smysl, nevim.
Co se tyce jakychkoli dalsich problemu, tak jsem skutecne nic nenasel. Nezalezi, zdali se jedna o RJ z motky s ABS ci bez. Ja mam bez ABS a RJ byla z motky s ABS. Mel jsem za to, ze to bude trochu problem, ale nebyl. RJ by mela byt samozrejme z motky s jednosvickovym motorem, tedy pokud se nepletu do r 2004 (mam odzkouseno r. 2003). Asi nema smysl menit RJ na motkach od r. 2002 vyse, protoze jde predevsim o tu spotrebu a ta uz by mela byt u techto motoru nizka. Cenu to tedy ma urcite u r. 2000 a nekterych 2001.
díky za info, co píšeš v diskuzích.Právě se chystám začít tento problemek řešit.S tou pal.mapou e to u Dakara vůbec moc zajímavé.Já mám dakara 2001 a spotřeba je 4,5 když ho hodně šetřím, když trochu jedu tak 5,5 i 5,7 což mi radost z moto celkem kazí, je to něco jiného než jsem čekal.Kmarád má stejnou moto ze stejného ročníku a je o 1 litr níž.Vypravil jsem se tedy do BMW Vídeň, kde mě to napíchli na diagnostiku , emise a vše v pořádku, navíc mi tam tvrdili, že jiná pal.mapa neexistuje a po celou dobu byla v Dakarovi stejná.Z toho co čtu a slyším od známých, stejná u jednosvíčáku určitě nebyla a ročník nemusí být zárukou nové a úspornější mapy, stejné ročníky neměli stejnou.Malé GS 650 má ale prý o 5 Ph míň a maximálku na 155 místo 170 km což by mě samozřejmě nevadilo, víc bych si cenil spotřeby a průběhu výkonu.Píšeš, že jsi použil z malého GS.Nevíš jaký ročník/650GS a 650GS dakar měl už úspornou pal.mapu, abych náhodou nesehnal tu , kterou už tam mám.Jinak jsem zjišťoval v Ignitechu, 650gs programovatelnou ŘJ nemá a od nich taková vyjde na 12000kč.Takže jak se někdo ptal na chip tuning, u 650GS se stávající ŘJ nelze.
Left
Left napsal(a):
Jinak jsem zjišťoval v Ignitechu, 650gs programovatelnou ŘJ nemá a od nich taková vyjde na 12000kč.Takže jak se někdo ptal na chip tuning, u 650GS se stávající ŘJ nelze.
Ahoj, dost mě překvapuje, že 650GS nemá programovatelnou řídící jednotku. Mám sice novější dvousvíčkáč, ale asi půl roku zpět mi v BMW Hradec Králové tvrdil mechanik, že přehrátí software (palivové mapy) možné je a že ji údajně provádí BMW Praha, tak nevím, dále jsem to neověřoval. Nicméně verzí software existuje několik.
Jejich přehled ukazuje třeba tato tabulka: http://faq.f650.c...ecinfo.gif
Ahoj, můžete se prosím podívat někdo na identifikační čísla co máte na "spořivé" řídící jednotce? (především mě zajímají tyto: Type test number, BMW part nuber of the control unit viz. přiložené foto). Já mám ty číslo označené zeleně a pod 4,5 l/100km se nedostanu....
SonGoku přiložený následující obrázek:
Ahoj
ty nový řídíci jednotky se dávaly od konce roku 2002, jistota je 2003+. Nevim, jestli v tomhle topiku, ale někde to tu je. Já ji sehnal za 3K a už tu investici mam zpět. Tušim že za 10-20K km se to vrátí. A mapa by měla bejt upravitelná, ale výde to na nesmyslný peníze. Zkus si radši počíhat na inzercích a zjistit si, z jaké motorky se to prodává.
Jinak označení na řj je tuším to K14, to by mělo znamenat, že má malou spotřebu.
Práškin by ti řekl něco víc.
Do it my way...