bobGS napsal:
Já používám vazelinu ve spray, jsou ale i jiná mazadla co mají lepší mazací schchopnosti.
Jen bych se ještě zeptal, jaké s tím máš dlouhodobé zkušenosti. Ono namazat volnoběžku něčím, co pořádně maže, může být i kontraproduktivní
Přiznám se, že mám zkušenosti z aut cca , stačí vyčistit a lehce šplíchnout mazadlo, zatím jsem zta víc jak 20 let žádný problém neměl, tak mi poradil starý autoelektrikář. Pravda přemazat se to nesmí.
Mám na svém 1150GS nakrouceno 105 tis km. Na startér sem se nikdy nedíval (pokud to tedy neudělal Tonda při lonské větší opravě) Mám ho preventivně vymontovat a provést kontrolu?Vyčištění a promazání?!Nebo ho rovnou hodit na repasi?V Olomouci vím o jednom machrovi na altíky a startéry. Baterku jsem kupoval novou v sezoně 2012 a zdá se mi že startér točí normálně, tak nevím.Hrabat do toho???
ALF-gs: Vzhledem k tomu, ze ten starter ma konstrukcni vadu, tak bych se na nej podival. Taky jsem odkladal, az jsem nenatoci...
Vycistit a promazat zvladnes v pohode doma. ______________
R1150R 2004
..vcera bylo pekne, tak jsem ten cinsky starter fouknul do motorky a parkrat zkusil. Montaz bez problemu - vse pasovalo presne jako original. Novy starter funguje zcela normalne, krasne protoci motor a nastartuje. Ted holt budu sledovat, jak dlouho bude za tech 60,- ecek chodit. Stary nekam poslu na opravu, pokud tedy budou nahradni volnobezky k sehnani.
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
ALF-gs napsal:
Mám na svém 1150GS nakrouceno 105 tis km. Na startér sem se nikdy nedíval (pokud to tedy neudělal Tonda při lonské větší opravě) Mám ho preventivně vymontovat a provést kontrolu?Vyčištění a promazání?!Nebo ho rovnou hodit na repasi?V Olomouci vím o jednom machrovi na altíky a startéry. Baterku jsem kupoval novou v sezoně 2012 a zdá se mi že startér točí normálně, tak nevím.Hrabat do toho???
...kde a kdo je v Olomouci machr na startery? Ze bych si nechal zrenovovat ten muj vysypany original?
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Díky za odpověď, jak bude chvila a počasí dovolí, tak ho vymontuju a mrknu na něj. Číslo na opraváře altíků a startérů v Olomouci budu muset sehnat u známého automechanika.
ahoj kluci. Mám dotaz. Nemám sice GSo ale 1100RT. Nicméně srdce mají stejné. Koupil jsem ho letos v prosinci, vlastně vyměnil za FZS 1000. Trochu mě štve startér, který je sice po servisu, ale studený start je nic moc. Za tepla točí bez problémů. Chtěl bych vyloučit špatné ukostření. Můžu si vyrobit jakýsi bypas a stáhnout kostru přímo z kontaktu baterie na šroub startéru? Moc elektrice nerozumím. Jenom mě to tak napadlo. Dík za rady.
Ahoj,
jestli je startér po servisu, tak bych se prvotně soustředil na stav baterie. Zkus studený start po dobití baterie (nejlépe přes noc).
Jinak "bypass" samozřejmě možný je, navíc velmi jednoduchý a to jak pro (+) i (-) pól přímo z baterie - v případě (-) na kostru, v případě (+) na cívku startéru.
Než se ale do toho pustíš, tak změř, jaký je rozdíl napětí při startu - jedno měření přímo na baterce, druhé měření na startéru a tak zjistit příslušné úbytky napětí. Je též potřeba mít na mysli, že startér bere klidně 150A, takže podle toho případně dimenzovat průřez vodičů.
______________
R1150R 2004
dík za odpověď. Baterku tam mám po předchozím majiteli. Je to origo BMW a datum je na ní 06.12 takže je docela mladá. Zanesl jsem ji na test a naměřili 115% v klidu a po dvou simulovaných startech 80%. Takže baterka dle vyjádření odborníků ok. Hlavní kostru jsem taky našel a je taky ok. Nakonec jsem zadal na youtube RT studený start a ono to tak asi startuje všem. Je fakt, že ta planetová převodovka dá startéru větší sílu, ale je prostě pomalejší. Fazer točil rychle jak sviňa. Hrošik je holt jiný šálek kávy, ale je to 100% Arabica té nejlepší kvality.
Dnešní auktualizace - přišla mi odpověď od p. Janoty, má v e-shopu pastorek s volnoběžkou na objednání:
"pastorek pro D6RA75 není dostupný u žádného z našich dodavatelů.
Můžeme nabídnout nový kompatibilní startér á 2800Kč + DPH, skladem nebo nový originální startér VALEO á 5600Kč + DPH, dostupnost 3-4dny."
Tak už jedině ta Amerika...
______________
R1150R 2004
Ahoj ,s tou volnoběžkou je opravdu problém z dodáním s druhovýroby,originál je drahý jinak -Startéry, pouzdra ,uhlíky,uhlíkové nosiče ,rotory,solenoid cívky vše najdete skladem na ešopu www.bmwmotoparts.cz
Upravil famoza dne 02.02.2014 12:39
Prodej náhradních dílů na baworáky bmwmotoparts.cz , servis BMW , výroba doplňků a příslušenství , dovozce doplňků Altrider
Ahoj všici, dnes jsem řešil stejnej problém jako ficus /mám R1150GS r.v.2000 nalítáno 85 000km/. Startér po nastartování jakoby dobíhal, vydával zvuk který jsem předtím neznal. Takové neznámé zvuky nesnáším, nevěští nic dobrého. Nakonec mě klekla při startu i baterka a startér šel ven. Po kompletní rozborce se na mě vykulil plechový kryt planetovky, rajtoval po ozubení na rotoru, na kterém odřel izolaci a začal se pouštět těmi malými zoubky do magnetů statoru. Věřím tomu, že by velmi lehce a rychle urval i ty magnety.
Jakmile uslyšíte po staru dobíhající zvuk ze startéru, máte tento problém. Nenechávat to bejt, je to práce na hoďku. Na tom plechovém krytu stačí kleštičkami vyhnout ty plechový zoubky ven a znovu ho natlačit do planetovky. Mám i fotku, ale neumím to sem vložit.
Případné dotazy rád zodpovím. SEK
Upravil SEK dne 16.08.2015 14:47
Nejhorší smrt je z vyděšení a nejhorší srážka v životě je srážka s blbcem.