1kendy napsal:
Ahoj, jsem zde novej a prosím o radu.
Dlouho dobu jezdím na Africe, a divám se po GS 1100 nebo 1150.
Jezdím hodně po silnici a sem tam polnačka.
Na co si dat pozor při koupi GS hodně se mě za mlouva GS 1100.
Děkuji za radu a za odpověď
Jsem čerstvým majitelem 1100, když do ní půjdeš tak rok 97 a mladší. I u moto s malým nájezdem km počítej s počátečními investicemi do oprav, odhadem tak 10-20% pořizovací ceny. U mne tekoucí brzdový váleček přední brzdy, vadný spínač bočního stojánku, výměna plynového lanka, výměna těsnění krytů hlav válců, tekoucí konektor příruby palivového čerpadla, kompletní velký servis - všechny náplně, řemen alternátoru, palivový filtr, svíčky...
Na řadě je vyčištění brzdových pístků, nové gumové příruby klapek, časem nové brzdové hadice, kotouče.
Koukni na vůli na zadním kole a kde bere spojka, resp. seřízení páčky - napoví to o stavu spojky, oboje velká investice.
Také počítej s kompletně ztvrdlými izolacemi všech drátů.
Pokud půjdeš vybírat sám tak nebuď hloupej jako jsem byl já, vem někoho sebou co tomu rozumí a hlavně to pak nedávej do autorizovanýho servisu, jen vyhodíš peníze jako já.
Já bych doplnil miru - pokud není motorka zanedbaná, není třeba počítat s investicemi, které vyjmenovává, tím nechci říct, že investice u dobře servisované motorky jsou nulové. Na druhou stranu, dát 10-20% z kupní ceny do nejbližšího velkého servisu není nereálné, osobně velký servis nechávám dělat každé 2 roky. Motorku bych vybíral ne podle ceny, ale podle stavu a ověřitelného servisu, takže motorku, která má "velký servis" pravidelně, nejlépe nedávno dělaný (Drákula teď prodávala GS po takovém velkém servisu a eRko kupovala rovněž hned po servisu). Se stavem kabeláže je třeba se zčásti smířit, je dán stářím, ale samozřejmě, dobrý servis prohlédne i elektriku, uchycení, prodření, stav konektorů a provede diagnostiku, aspoň servis, kam dávám motorku já, diagnostiku má a používá. Do originálního BMW servisu se motorka opravdu dávat nemusí, obvykle tam tomu rozumí méně, než doporučení servismani, jejichž jména tu kolují.
Ono je potřeba obecně vybírat bez zaujatosti a prolést opravdu všechno a to nejlépe s člověkem, který tomu rozumí. Samotná radost, že se podařilo koupit motorku o 20 000,- levněji se může rychle rozplynout až zjistíš co vše je třeba měnit. Proto jsem psal, že důležité je taky dost dát na intuici a koukat se nejen na moto, ale i majitele. Znám lidi co na údržbu kašlou protože to je přeci nesmrtelné BMW, které drnčí, píská a blbě jede (dle jejich mínění). Ale taky znám lidi co se v tom hrabou, něco doku.ví a pak místo aby to dali do servisu, tak to střelí za nižší cenu a on se nějaký **** najde.
Potom když na takovou motorku narazíš a nebo si prostě ze zaujatosti neprohlédneš moto dostatečně, výjde tě pak lacině koupená třeba 1150 gs na opravách a to hlavně ve značkovém servise jako standardní 1200 gs jen to hvízdne.
A z toho plyne doporučení: U BMW je stav důležitější než pořizovací cena
Hosi, muzete tu kafrat cokoli, ale vzdycky se tu najde nekdo, kdo vam to bude vyvracet a bude mit pravdu. Protoze kazdy mame svoji pravdu podeprenou vlastnimi zkusenostmi. Jestli je lepsi 1100 nebo 1150 je zbytecna diskuze. Obe to jsou (jak tu nekdo vtipne pozmenal) vrany ze stejnyho hnizda.
Ja mam 1150, obyc. r.v. 2000 bez ABS. Elektriku jsem mel celou rozvrtanou, uz jen z principu, abych vedel, kde co je. Jsem elektrikar, takze to je moje uchylka, to neberte vazne. A alespon u moji hajtry je elektrika poctiva a poradne udelana. Mam tam vyssi Wilbersy, luxus! Na obouch zmiňovaných variantach GS uz budou vetsinou origo tlumice po smrti. Takze bud repas nebo vymena. Opet lichej argument. Navic opet subjektivni. Ja mam nohy hlouhy jak haj.zlovej pavouk, takze cim vys sedim, tim lepsi. Ale po GSech touzi i lidi s mensim vzrustem. Tem by asi ADV podvozek nevyhovoval. Vetsi nadrz u ADV? No kdyz pojedu na turu, kde nejsou pumpy min. kazdych 400km, tak mam na kufrech pro sichr kanystry... Bachrata nadrz zase neni uplne idealni do lesa.
Ze by se hydraulika vys.rala na ceste tak, ze by neslo nikam dojet, tomu neverim. Druhy sedlo jsem dal hned pryc, bo motorka je vozidlo pro jednoho. Vozit za sebou pytel brambor preci pozitek z jizdy nezvysuje...
Svetlo z Avie nebo jedno oko cink a to druhe brink?
A takhle bych mohl pokracovat do nekonecna. Ve finale to je na vkusu kazdeho soudruha. Technicky jsou na tom ty dve masiny - dle meho nazoru - dost podobne. Klidne bych mohl mit v garazi i 1100ku a nijak by mne neurazela. Ovsem po patricnem upgradu: tlumice, vyssi sedlo (AIRHAWK), zvysit riditka, 21" kolo, pancerovky, vyfukova soustava, turisticke pelgo a jeste nejaka bizuterie, vsak to znate...
Upravil BURE dne 25.08.2015 09:34
Možná, že jsem krásnej jako anděl, ale anděl rozhodně nejsem!
Ahoj tak je to tady, prodal sem motorku a tak se dívám po jinem moto.
Moje představa je v pěkném stavu GS 1100 nebo GS 1150 třeba a ji Advenute.
Investice do GS je do 150tis. Jeden tip na GS 1100 mam ..
na GS nespicham.
1kendy napsal:
Ahoj tak je to tady, prodal sem motorku a tak se dívám po jinem moto.
Moje představa je v pěkném stavu GS 1100 nebo GS 1150 třeba a ji Advenute.
Investice do GS je do 150tis. Jeden tip na GS 1100 mam ..
na GS nespicham.