Je to zase téma, který se už někde opakovalo a opakovalo.
Nicméně:
1) dva xenony je blbost. Pekelně by to oslňovalo i jezdce, po přepnutí na potkávačky by člověk děsně dlouhou dobu nic neviděl. A taky je to nelegální - na motorce můžeš mít jen jedno přídavné dálkové světlo a to jak u nás, tak všude jinde v evropě. V USA je to asi jedno, viděl jsem příšerný věci co tam dávají...
2) přídavný xenon považuju za nejlepší řešení. Pokud se dá samostatný vypínač na řídítka, jde jezdit s mechanicky staženým dálkovým světlem jako potkávacím (jen sem tam někdo blikne že oslňuješ) a zapínat a vypínat xenon jako dálkové. Kontrast není tak hrozný. Jeden xenon fakt stačí.
Kamarád měl to světlo v parabole, já mám teď v přestavbě to samé a svítí to stejně jako to menší přídavné. Je to jedno ale tam je výhoda že je k dispozici pořád to originál dálkové a jde to různě kombinovat. Jinak ta Hella moc tepla nevytváří a u většiny motorek je celý vtip v tom, jak udělat úchyt na balast a úchyty na ten xenon nebo mlhovku, aby to vypadalo hezky a bylo to praktické. Čím novější motorka - tím je to horší.
3) xenon i mlhovky se dělají jak levé tak pravé (mlhovky jsou jasné, xenon proto že v anglii se dává na druhou stranu než u nás - tedy vpravo). Víme o pár lidech co mají dva ale opravdu to považuju za nesmysl. Víme taky o jednom člověku co má nějakou předělávku automobilového xenonu v hlavním světle a k tomu přídavný xenon měl problémy - tuším mu vyhořela elektrika na 1150GS nebo co říkali z BMW. Prostě to považuju za nesmysl. Xenon má nižší odběr za chodu (záleží taky na typu balastu), ten náš má asi 36W ale startovací proud může být vyšší.
4) jediné co je podle mě důležité je umístění. I když to tak nevypadá, tak třeba na 1150 jsem měl ty přídavný světla vedle zobáku a i když jsem x krát urazil blinkry, u mlhovky jsem jen jednou ohnul ten krycí plech. Myslím že umístění resp. způsob montáže je docela důležitý ale na konkrétní čočce moc nezáleží. Mlhovka je takové světlo aby ho ostatní viděli a dobrá na jízdu offroad, protože svítí do stran a těsně před motorku ale xenon, to je silně návykový.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT
Takže podľa toho čo píšeš je navhodnejšia voľba origo + prídavný xenon a hmlovka ? Rozmyšľal som ešte o variante Xenon namiesto dialkača + 2 hmlovka. Cenovo vychádza druha varianta zhruba o 3000 kaček drahšie ( ak beriem len veci od TT ). Teraz ale fakt neviem pre ktorú variantu sa rozhodnuť .
Ešte drobnosť, moto mám z UK takže optika je na opačnú stranu. Možno preto mi nikto nebliká aj keď idem na dialkáče
Já preferoval tu kombinaci číslo jedna. Přišlo mi jako lepší mít víceméně dvě dálkový. Dva mlhovky nebo jedna, to je jedno ale na xenon můžeš fakt jezdit jako dálkový a dálkovým nahradit tlumený.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Já preferoval tu kombinaci číslo jedna. Přišlo mi jako lepší mít víceméně dvě dálkový. Dva mlhovky nebo jedna, to je jedno ale na xenon můžeš fakt jezdit jako dálkový a dálkovým nahradit tlumený.
teda s tou náhradou tlumenýho za dálkový bych byl opatrnej, i když to sklopíš co to jde, tak to bude oslňovat, mě třeba pekelně vadí když i v létě za plnýho světla jezdí pitomci na dálkový světla
a k tý kombinaci xenon+mlhovka, podle toho co jsem našel v jiným vlákně, jak Cycli ofotil příručku pro STK, tak mlhovku stejně na motorce můžeš mít jen jednu a to uprostřed, takže potom by vlastně tahle kombinace byla nelegální, osobně bych do toho šel taky, ale rád bych, když už, to měl legálně
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Panové zdravim mam dotaz,je to malinko mimo ale dělá někdo origo držáky přídavných světel na zobák pod blinkri???
Nebo je to vše samo domo Díky za info.
No ja som vymenil žiarovku za PIAA , svieti to skoro ako xenon , je to 100% legalne. V súčastnosti budem montovať prídavné svetlá.
Denné led + hella F 55 dialkové - na nočné jazdenie .
Po prepnutí na diaľkové , sa denné ledky automaticky vypnú a opačne.
PS: žiarovky od OSRAMU night breaker - super , no mam skúsenosť , z nízkou životnosťou . Ale môže to byť aj tým že používam H 7 , do fábie.
Michal napsal:
Panové zdravim mam dotaz,je to malinko mimo ale dělá někdo origo držáky přídavných světel na zobák pod blinkri???
Nebo je to vše samo domo Díky za info.
zkus TomášeTT ten ti určitě poradí.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Vzhledem k výše popsanému řešil jste někdo toto? Je to origo Wünderlich na 1200 GS. Láká mě to, že to svítí tam, kam zatočím.
Ale kam to chytit na 1150 ?
Tiež som uvažoval dať niečo menšie, samostatne zapínateľné podobne ako na obrázku od slonciho. Chcel som,aby sa svetlo natáčalo spolu s kolesom. Rozhodnutie ale nakoniec padlo na prídavné od TT. možno sa neskôr k tomu vrátim, držiak už mám vymyslený. Uvidím ako to bude stíhať altern.