mjaklovsky napsal:
Ahoj, mám prosím takovej dotaz. Letos jsem byl na 16 denní tůr a celkem jsem najel 9000 Km. První den hned 1100 Km, druhej 900 Km a pak to začalo . Celej zbytek cesty mne bolela prdel jako kráva. Nemáte prosím nějaký trik, aby mne tolik nebolela ? Nebo jak to děláte, trpíte a snažíte se to nevnímat, nebo je to jenom můj problém? Děkuji moc za radu
1. den 1100, 2. den 900 zbývá 7000 na 14 dní tj. průměrně 500 každý další den... ne, nechci předvádět jaký jsem počtář, ale to by mi asi ta "prdel" upadla s érhókem aj bez érhóku... Myslím, že při tomhle počtu najetých km asi bude bolet nejen zádel, ale i ramena, záda, zápěstí... nebo ne?
Já letos překonal (poprvé) tisícovku na jeden zátah a představa, že bych druhý den sedl na motorku, mě děsila...
Dá se to, zvykneš si Ty i zadek. Jak jsem psal, každý na to má svou techniku a kdo nemá a bude cestovat, přijde na to. Opakuju se, ale u mne hrálo výraznou roli vychytání spodního prádla, samo o sobě nepomůže, ale bez něj by nepomohly ani další triky. A osvědčily se mi 2 vrstvy termoprádla na zadku, takže nosím slipy s delší nohavicí, pochopitelně ploché švy (bez nich bych neměl šanci), mám Craft a Moira a na nich i v létě ty nejtenčí letní dlouhé kalhoty Moira, ty vynechávám fakt jen ve vedrech, kdy ale musím rozepnout všechny větráky na Rallye 3. Nevímproč, ale můj zadek není v takovm komfortu jen s jednou termovrstvou. Ale to je individuální, třeba Drákula to má jinak.
kubas napsal:
Dělá se ten AirHawk i pro spolujezdce? A má s tím případně někdo zkušenost?
Jak někdo psal, je víc rozměrů, před pár lety byly 3 velikosti a lišily se i tvarem. Já měl prostřední a jezdila s ním chvilku i naše Kristýna na tandemu, pro spolujezdce je dobrý. Na zadek prý dobrý, ale úplně jí myslím nevyhovoval pocit vodní postele.
Bolest mezi lopatkama mám z 12ky taky, dal jsem pod řídítka zvýšení, ale žádná změna, takže s tim prostě jezdim. Pomáhá mi na chvíli zatnout svaly - sice to dost bolí, ale uleví se mi tím a můžu zase x kilometrů jet. Teď jsme změnil motorku, tak jsem zvědavej, ale zatím jsem to měl z každý motorky už od Simsona
To mám taky někdy to po dlouhodobý ignoraci začne přecházet v křeč.Já to přisuzuji řiditkám,respektive jejich nemalé šířce a vzdálenosti.Na jiných motorkách to nemám...ale pořád je to nejlepší motorka a už se podle ní začínám i tvarovat,takže na to kálím...časem povolí i tohle
Mě pomáhá řídit jednou rukou,když to jde.Jak svěsím levou ruku dolů,tak je úleva...zatínání taky,ale ne tolik a neoddálí to ten problém,jen to na chvíli jakoby povolí.
Tyhle techniky mi pomáhají taky a ještě pouštím rukou řídítko, upažím a točím rukou i celým trupem dozadu, pak zase druhou rukou. Když je to z kopce, pouštím obě ruce, "vzdávám se", protahuji, propínám a otáčím trupem. Záda cítit jsou stejně jako zadek, ale dá se vychytat technika že to délku denní etapy neomezuje. No jasně že už se po 900 km vidím v hospodě, ale vydržím to a příště jedu zase. To k tomu patří a pro mne je to i takové malé posouvání osobních hranic.
Bolest mezi lopatkama mám z 12ky taky, dal jsem pod řídítka zvýšení, ale žádná změna, takže s tim prostě jezdim. Pomáhá mi na chvíli zatnout svaly - sice to dost bolí, ale uleví se mi tím a můžu zase x kilometrů jet. Teď jsme změnil motorku, tak jsem zvědavej, ale zatím jsem to měl z každý motorky už od Simsona
To mám taky někdy to po dlouhodobý ignoraci začne přecházet v křeč.Já to přisuzuji řiditkám,respektive jejich nemalé šířce a vzdálenosti.Na jiných motorkách to nemám...ale pořád je to nejlepší motorka a už se podle ní začínám i tvarovat,takže na to kálím...časem povolí i tohle
Mě pomáhá řídit jednou rukou,když to jde.Jak svěsím levou ruku dolů,tak je úleva...zatínání taky,ale ne tolik a neoddálí to ten problém,jen to na chvíli jakoby povolí.
Tyhle techniky mi pomáhají taky a ještě pouštím rukou řídítko, upažím a točím rukou i celým trupem dozadu, pak zase druhou rukou. Když je to z kopce, pouštím obě ruce, "vzdávám se", protahuji, propínám a otáčím trupem. Záda cítit jsou stejně jako zadek, ale dá se vychytat technika že to délku denní etapy neomezuje. No jasně že už se po 900 km vidím v hospodě, ale vydržím to a příště jedu zase. To k tomu patří a pro mne je to i takové malé posouvání osobních hranic.
Úplně jsem na to zapomněl,ale kamrád mi poradil sehnat nějakej menší míček(5-10cm) z tuhý gumy nebo podobně,položit ho na zem a tím bolavým místem na to lehnout,přenést váhu a mírně se po tom pohybovat(kroužky,osmičky,do kříže...) a rozmasírovat to tím.Je to možná směšný,ale prej to dělají i někteří psi Když mají problémy se zádama,tak si lehaj na míčky a valí se po nich a psi nejsou žádní blbci ...na rozdíl od některých prasopsů
Upravil Mr GS dne 07.11.2015 11:40
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
od doby co mam tempomat na plynu,tak jsem vymyslel super techniku jizdy po dalnici,utahnu tempomat,pustim riditka,lehnu na nadrz a rukama pod riditkama chytnu horni bryle a takhle v uplnem tichu schovan za plexi muzu jet 5-10 min podle situace na silnici,navic jak nekladu odpor proudicimu vzduchu se rychlost zvedne tak o 10 km/h, a kdyz se pak zvednu a chytnu riditka,tak jsem jak novy clovek,uplne protazen a narovnan! skvele
S tim míčkem jsem se pobavil - už se vidim jak někde u benzínky masíruju záda míčkem na asfaltu Né, díky za tip - někdy to vyzkoušim.
JPBMW: No nevim jestli se mi na dálnici zrovna chtějí dělat takovýhle kousky..
...kedze je to zo slovenska na balkan (kam kazrorocne jazdim za rodinou) vzdy cez nudne HU a sever SRB (alebo HR a BIH), davam prvy den vzdy cez 1000km, takze dlhorocnym vyskumom som zistil, ze pri takychto dennych porciach ak chces na dalsi den pokracovat musis mat vyriesene dva problemy. 1.prdel, 2.chrbat. Samozrejme to ma kazdy inak, co je dane inou konstrukciou kazdeho sudruha (ja mam 179cm a priemerne dlhe ruky aj nohy), ale dosiahnut aby nebolela prdel sa da nielen pouzitim vhodneho sedla, ale aj vhodnym uhlom sedenia!!!. Vymenou mojho povodneho znizeneho ADV sedla za neznizene Kahedo som sice oddialil moment bolesti (z cca 200km na cca 700km), ale po tom vzdy dosiel stav, kedy to uz bolelo a hlavne na druhy den bolo citit. Momentalny stav spokojnosti som dosiahol az po znizeni stupaciek o 4cm (zaroven idu cca 2-3cm dopredu) a posunutim riditek okrem hore aj k sebe - klasicke 3cm zvysenie som vymenil za prevedenie s nastavitelnym sklonom, cize teraz cca 2cm hore a aj 2cm dozadu (nadstavce mam v cca 45° sklone, aj ked v skutocnosti ma ta kosticka 3cm). Tym sa konecne vyriesil aj problem cislo 2 s bolavym chrbtom, kedze som nasiel polohu kedy je chrbtica v neutralnej polohe. Dalsiou pozitivnou upravou bolo "roztiahnutie" plexi MRA Vario, cim som dosiahol ochranu protu vetru niekde na urovni 1150ADV, takze aj ramena su v zavetri (pri slabsom dazdi mam mokre len konce laktov), kolena su schovane za ADV 30l nadrzou. Samozrejme vhodne spodne bezsvove termopradlo plus to Kahedo navyse "dycha". Bez problemov davam 1000km za den a je to v uplne inej pohode ako predtym, vidim to aj na ostatnych, ktory na GSkach cvicia uz len cestou do RO a cuduju sa mi ze len sedim . Takze u prdele treba hlavne zmenit tlakovy bod na celu plochu vhodnym posunutim noh a uhlom sedenia - zmenou taziska chrbta
...plus tempomat na ulavenie zapestiu na dialnici a dalsie drobnosti ako funkcny podvozok....
Upravil patol dne 07.11.2015 20:25
patol napsal:
...kedze je to zo slovenska na balkan (kam kazrorocne jazdim za rodinou) vzdy cez nudne HU a sever SRB (alebo HR a BIH), davam prvy den vzdy cez 1000km, takze dlhorocnym vyskumom som zistil, ze pri takychto dennych porciach ak chces na dalsi den pokracovat musis mat vyriesene dva problemy. 1.prdel, 2.chrbat. Samozrejme to ma kazdy inak, co je dane inou konstrukciou kazdeho sudruha (ja mam 179cm a priemerne dlhe ruky aj nohy), ale dosiahnut aby nebolela prdel sa da nielen pouzitim vhodneho sedla, ale aj vhodnym uhlom sedenia!!!. Vymenou mojho povodneho znizeneho ADV sedla za neznizene Kahedo som sice oddialil moment bolesti (z cca 200km na cca 700km), ale po tom vzdy dosiel stav, kedy to uz bolelo a hlavne na druhy den bolo citit. Momentalny stav spokojnosti som dosiahol az po znizeni stupaciek o 4cm (zaroven idu cca 2-3cm dopredu) a posunutim riditek okrem hore aj k sebe - klasicke 3cm zvysenie som vymenil za prevedenie s nastavitelnym sklonom, cize teraz cca 2cm hore a aj 2cm dozadu (nadstavce mam v cca 45° sklone, aj ked v skutocnosti ma ta kosticka 3cm). Tym sa konecne vyriesil aj problem cislo 2 s bolavym chrbtom, kedze som nasiel polohu kedy je chrbtica v neutralnej polohe. Dalsiou pozitivnou upravou bolo "roztiahnutie" plexi MRA Vario, cim som dosiahol ochranu protu vetru niekde na urovni 1150ADV, takze aj ramena su v zavetri (pri slabsom dazdi mam mokre len konce laktov), kolena su schovane za ADV 30l nadrzou. Samozrejme vhodne spodne bezsvove termopradlo plus to Kahedo navyse "dycha". Bez problemov davam 1000km za den a je to v uplne inej pohode ako predtym, vidim to aj na ostatnych, ktory na GSkach cvicia uz len cestou do RO a cuduju sa mi ze len sedim . Takze u prdele treba hlavne zmenit tlakovy bod na celu plochu vhodnym posunutim noh a uhlom sedenia - zmenou taziska chrbta
...plus tempomat na ulavenie zapestiu na dialnici a dalsie drobnosti ako funkcny podvozok....
Ty jo, to mne nenapadlo, to zkusím, hlavně ty stupačku dolu. Jak se stupačky snižují, to se koupí nějaký adaptér? Díky za tip
U cant buy happiness but u can buy a motobike and that´s pretty close......true story!!!!!!
MALI napsal:
S tim míčkem jsem se pobavil - už se vidim jak někde u benzínky masíruju záda míčkem na asfaltu Né, díky za tip - někdy to vyzkoušim.
JPBMW: No nevim jestli se mi na dálnici zrovna chtějí dělat takovýhle kousky..
jel jsem takhle celou cestu z Rumunska plne nalozenej s manzelkou a pavikem a i manzelce to vyhovovalo, vzdycky si na me lehla a taky odpocivala,kdyz se blizil kamion,tak jsem ji pres interkom upozornil a zvedli jsme se, navic jsem se mohl posunout zadkem az dozadu na sedacce a tim zmensit uhel zalomeni nohou, motorka naprosto stabilnich 140 km/h, zmensil jsem odpor vzduchu a spotreba 5.2L, staci mirnym tlakem na horni bryle korigovat smer,nic narocneho,jeste by to chtelo nekam dopredu k zobaku male zrcatko na sledovani provozu za mnou, ale ten pocit kdyz se po 5 min vleze zvednes a chytnes riditka je fakt uzasnej,citis se strasne sveze a odpocate, ja vim,ze to vypada divne, i plechovkari dost cumi, protoze nedrzim riditka, ale dali jsme i se zenou 1000 km za den a nestezovala si
MALI napsal:
S tim míčkem jsem se pobavil - už se vidim jak někde u benzínky masíruju záda míčkem na asfaltu
Věděl jsem,že to příjde,ale ne od tebe
Doplňuji:Míčkem si nemasírujte záda
-za jízdy ani při jízdě z kopce
-při stání v koloně a na semaforu
-na benzínce
-....
jenom po ukončení denní jízdy a radši v soukromí na pokoji,aby se vás náhodou nepokus zachraňovat opilý kolega,co si matně vzpomněl,co dělat při záchvatu epilepsie
...a taky nedávejte sušit domácí mazlíčky do mikrovlnky,když už jsme u toho
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
mjalovsky: tu http://www.bmwgs....ost_462687 sa to riesilo, mam znizene TT, ale treba ich upravit aby si ich nesuchal po zemi v zakrutach (vid odkaz). Maju aj vyhodu nastavenia roznych vysok, takze mozes laborovat
Keď už sa tu spomínali nadstavce na riadidlá,uvažoval som na týmto kúskom http://www.rockwa...ditek-51mm ,mám 1200gs r.v.2006 .Máte už s tým niekto praktickú skúsenosť ?
Cesta je cieľ...