Tonda napsal:
Kaiserr - velká pravděpodobnost, že máš vadný ten CO2 potenciometr pod sedlem. Ideální je zajet na emise, odpojit z něj konektor kabeláže, připojit do konektoru "měřící odporovou dekádu" a nastavovat si odpor sám, pomocí "odporové dekády". Jestliže se hodnoty CO2 změnou hodnoty odporu budou měnit, máš jistotu, že je potenciometr "po smrti" a zároveň si potom můžeš doladit dekádou přesnou hodnotu odporu, kterou budeš potřebovat. Potom můžeš celý CO2 potenciometr vyhodit a dát tam přesný odpor za pár Kč.
S přesným odporem může být pro neelektronika trochu problém, možná by si ho musel složit.. Ale i ten potenciometr se dá v klidu nahradit, stačí změřit jeho max. hodnotu.. Klidně bych ti to opravil (je-li to tím), ale jsem trochu z ruky.. Hlavně prve změř jestli je na potenciometru vůbec nějaké napětí, evt. jestli při nastartovaném motoru nekolísá.. Abys neměl poškozené vedení..
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612
BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )
Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
Díky za reakce. Když jsem měl potenciometr venku a napojil kontakt 3 a 4 tak se odpor měnil při otáčení se šroubkem. Na motorce jsem to nemeril. Nejsem žádný velký elektrik. A jak změřit prosím to napětí?Na jakém kontaktu. Jsou tam 3...
Kaiserr napsal:
Díky za reakce. Když jsem měl potenciometr venku a napojil kontakt 3 a 4 tak se odpor měnil při otáčení se šroubkem. Na motorce jsem to nemeril. Nejsem žádný velký elektrik. A jak změřit prosím to napětí?Na jakém kontaktu. Jsou tam 3...
Nic na tom není, vlastně stejně jako jsi měřil ten odpor.. Jen musí být potenciometr připojený a motorka minimálně zapnutá.. Možná i nastartovaný motor, ale třeba bude stačit jen zapnout zapalko.. Potenciometr musí zůstat zapojený na motorce, na multimetru zvolit "V" jako voltmetr a pak napíchnout krajní kontakty.. Tam by ti to mělo ukázat plné napětí (nějaké, nevím kolik).. Pak napíchnout jeden krajní a ten prostřední a otáčet z jedné krajní polohy na druhou.. Napětí by mělo buď z toho plného klesat k nule nebo naopak.. Nesmí to uskakovat nebo se naopak zas neměnit..
Upravil yuri13 dne 27.01.2016 11:37
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612
BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )
Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
Ahoj,tak jsem to teď promeril...na vypojenem konektoru mám na kontaktu c.3 4.9 V na c.2 mám 4.5 V a na c.1 mám 0V. Po zapojení konektoru do potenciometru je na krajních kontaktech napětí kolem 4.8 V. Po napojení na c. 3 a c.2 mám napětí a při točení šroubkem se mění...tak potenciometru to zřejmě nebude. Dá se nějak ještě promerit čidlo teploty co je na víčku vzduchového filtru,jestli je dobre...mohlo by to také tak ovlivnit spotřebu? Jednotka si myslí že je motorka stále studená a chrlí tam benzín a tím pádem to nereaguje ani na potenciometr. diky
Kaiserr napsal:
Ahoj,tak jsem to teď promeril...na vypojenem konektoru mám na kontaktu c.3 4.9 V na c.2 mám 4.5 V a na c.1 mám 0V. Po zapojení konektoru do potenciometru je na krajních kontaktech napětí kolem 4.8 V. Po napojení na c. 3 a c.2 mám napětí a při točení šroubkem se mění...tak potenciometru to zřejmě nebude. Dá se nějak ještě promerit čidlo teploty co je na víčku vzduchového filtru,jestli je dobre...mohlo by to také tak ovlivnit spotřebu? Jednotka si myslí že je motorka stále studená a chrlí tam benzín a tím pádem to nereaguje ani na potenciometr. diky
Vyhodnocuje se teplota nasávaného vzduchu a teplota oleje motoru.. Teplota nasávaného vzduchu ovlivňuje velikost dávky paliva, ale ne zas moc.. Je to odporové čidlo, změříš na něm zase napětí a musí se s teplotou měnit.. Chtělo by to pro porovnání měření na ještě jednom takovém stroji.. Hm.. Zásadní vliv má teplota oleje, ta má vypovídající hodnotu o tom, je-li motor ohřátý a virtuální sytič se může "zavřít".. To bys ale poznal na FID, že se ti nezvedá teplota.. :/
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612
BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )
Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
Teď jsem měřil ještě teplotní čidlo na vzduchaci. Odpor se mění...s nižší teplotou odpor stoupá a naopak. Tak to vypadá,že čidlo je také ok. A čidlo teploty oleje bude také v pořádku. Při jízdě jdou čárky nahoru...tak ja uz nevím,kde by mohl být problém ještě problém.
Řeknu asi blbost.. ale nemáě třeba jinou řídící jednotku? Třeba z RT a nebo Cčka?
Prostě jinak naladěnou a teď si to nerozumí se zbytekme a dělá ti to voloviny
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
S řídící jednotkou jsem nic nedělal. Ještě mě napadlo,jestli to není nějaké čiplé...ale to je asi málo pravděpodobné. Jake výrobní číslo by měla mít správná jednotka?
Zdravím,
zajímavá diskuze... Tedˇ jsem si jí celou přečetl a zaujalo mě na ní jedno tvrzení, že totiž v ŘJ (předpokládám Motronic MA2.2) není žádné čidlo barometrického tlaku. Umí to někdo s jistotou potvrdit? Jednotku MA2.2 neznám, ale vím na 100%, že v mojí MA2.4 takové čidlo je. A vzhledem k tomu, že tlak vzduchu je pro ŘJ velmi podstatná informace pro výpočet dávky - délky vstřiku, tak bych si tipnul, že v MA2.2 musí být takové čidlo taky.
Konkrétně v mé MA2.4 je čidlo s rozsahem 60-120kPa (600-1200hPa).
Zkusím trochu zašpekulovat. Pokud by to čidlo bylo vadné a hlasilo tlak 1200hPa, tak v porovnání s normálním tlakem v našich nadmořských výškách (pro mě Praha 340 m.n.m. - absolutní tlak nějakých 970 hPa a v Plzni to bude podobné) bude ŘJ dávat téměř o 1/4 paliva víc. Tam, kde bys normálně jezdil za 5,5 L, se budeš dostávat k 6,8 L, Lambda bude někde kolem 0.8 a odpovídající CO 6%.
Ty udáváš hodnoty ještě horší (7,5 L, CO 10%), což by odpovídalo obohacení pro tlak cca 1400hPa. Budˇje to čidlo jiné, nebo ukazuje mimo rozsah, což je v případě poruchy možné.
Nevím, třeba je pes zakopaný jinde. Ale chtěl jsem tímto jen říct, že že Tomassino mohl být dehonestován neprávem a že vadné čidlo barometrického tlaku může být příčinou zmíněných potíží. Čísla by tomu odpovídala.
Já bych zkusil jinou ŘJ...
Díky za reakci. Smysl by to dávalo. Teplotní čidlo Ok, potenciometr pod sedackou OK, potenciometr na klapce Ok. To jsou tři věci, které by ovlivnovaly spotřebu. Už nevím,kam bych sáhnul a barometr by byl asi poslední,který by to mohl tak zásadně ovlivnit. Může prosím někdo s jistotou říci,jestli je v této jednotce barometr?Kdybych měl shánět jinou jednotku je zaměnitelna s modelem s ABS nebo novějšími ročníky se stejným obsahem? Díky
Moc tomu nerozumim,ale nemas spatne nastaveny hall?Jestli ho treba nekdo nemenil a nedal ho tam jen tak odhadem?
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
"Barometr" je jak v Motronic 2.2, tak v novější Motronic 2.4.
Tomassina znám již "nějaký" pátek a on moc dobře ví, o čem mluví. Na modely R1100 je to jeden z nejpovolanějších. Jinak tady máš orientační schéma jednotky Motronic 2.2 pro model s CO2 potenciometrem: ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Potvrzení tedy díky Tondovi máš.
Ohledně té jednotky, pokud máš ročník 1996, tak tam asi bude 13611341925, ne? Stejné jednotky se používaly i pro R1100R, R1100RS a R1100RT bez ohledu na to, jestli motorka byla osazena ABS nebo ne. Mohl bys použít i novější 13611342747. Např. na Motorkářích jich pár je v ceně okolo 2500,-.
Druhá možnost se tu tvoji ŘJ rozebrat, podívat se, co tam je za čidlo a zkusit ho případně vyměnit. Ale před touto operací bych se osobně nejprve pokusil ověřit hypotézu s vadným senzorem např. zápůjčkou ověřené ŘJ od nějakého ochotného kamaráda .
Díky moc za reakce. Nejspíš to bude v té ridici jednotce. Zkusím to probrat ještě s Tomassinem. To je jediný jezdec a zároveň odborník v mém okoli o kterém vím, že má 1100...
Tak mě to nedalo a sundal jsem nádrž. Koukl jsem se,co tam mám za jednotku. Měla by tam být správná. Prostrikal jsem všechny konektory co jsem našel včetně konektoru do ridici jednotky. V konektoru ridici jednotky jsem prozvonil kontakty co vedou od potenciometru klapky,potenciometru směsi co je pod sedackou a teplotního čidla od vzduchace. Všechny ok. Zajel jsem na emise a najednou jsem těm měl místo 10 Co,tak jsem tam mel 3.5. Tak jsem vzal šroubovák a steluji potenciometr pod sedackou a maká to. Dal jsem tam kolem 2.0 CO.Byl jsem nadšen a říkal jsem si,že spotreba teď bude ok. Ale spotreba se nějak nezměnila...mohlo by to být tím,že se musí udělat znova synchronizace?
řešil sem něco podobného známému na Ducati SS1000DS,dignostika psala vše OK parametry snímačů OK jen CO se mi nepozdávalo a závada byla ve vstřikovači na stojatém válci,prostě jen pomalu zavíral,zkusil sem ultrazvuk.čištění ale bez výsledku,buď přidřená jehla nebo prasklá pružinka,dal sem jiný a chodila opět jak hodinky...