Setkal jsem se s tím blikáním kontrolky, když byl zadřený ventilátor u F800GS. S olejem to přitom nemělo nic společného. Tak jak psal cechi - ta kontrolka je pro víc věcí.
Upravil Tonda dne 15.11.2013 20:52
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Setkal jsem se s tím blikáním kontrolky, když byl zadřený ventilátor u F800GS. S olejem to přitom nemělo nic společného. Tak jak psal cechi - ta kontrolka je pro víc věcí.
Tak jsem dneska chtel rukou pootocit s ventilatorem a fakt v jednom miste zadrhava, takze to bude ono.
Jak narocna je operace vyndat ho ven ?
popr. kdyz to nepujde opravit na kolik vyjde novy ?
Tonda napsal:
Setkal jsem se s tím blikáním kontrolky, když byl zadřený ventilátor u F800GS. S olejem to přitom nemělo nic společného. Tak jak psal cechi - ta kontrolka je pro víc věcí.
Tak jsem dneska chtel rukou pootocit s ventilatorem a fakt v jednom miste zadrhava, takze to bude ono.
Jak narocna je operace vyndat ho ven ?
popr. kdyz to nepujde opravit na kolik vyjde novy ?
Cena noveho je 4736,- ofiko cena , nekde sem videl i z bazaru a nebo jestli uplne neovj napis Jezkovy (ADV ONE) da ti lepsi cenovku an novej
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Mal som ten problém pri návrate z MNG. Rozblikala sa kontrolka mazania, bol to
pri dretý ventilátor, ohlasuje možnosť prehriatia motora. Mne po zhasnutí a vychladnutí kontrolka už neblikala. Oprava drastická ale pomohlo, vabkov som striekal od motora na vrtuľu, tá sa roztočila do neskutočných otáčok a od vtedy fungovala.
Vyskúšaj keď zadrháva a je ventilátor v pr.eli, nepokazíš nič, môžeš si len pomôcť.
Stejný problém jsem měl vloni v Rumunsku. Do opravy jsem se pustil až doma. Vyndat ventilátor je vcelku jednoduché, bohužel musíš sundat téměř všechny plasty a pak chladič stačí kousek odklopit /zůstane na hadicích, takže kapalinu nemusíš vypouštět/ a ventilátor vyndáš. Když jsem ho vyndal, zdálo se že je nerozebiratelný a tak jsem sehnal starší asi za 2000kč. Potom jsem použil troch násilí a ten starý rozebral. musíš zkrátka tu plastovou vrtuli stáhnout silou. Mezi vrtulí a motorkem byl drobný písek který bránil rotaci a tím se napálily uhlíky. stačilo vyčistit a šlape. Vytáhnout ventilátor je sranda, s těma uhlíkami to chce trochu zručnost anebo to dej někomu kdo spravuje elektromotory nebo alternátory
Tak jsem se dneska konecne pustil do toho ventilatora. Nakonec se ukazalo ze loziska jsou OK. Problej je v tom ze to vevnitr zaclo reznout a ta rez se dostala mezi rotor a stator. Bordel branil v otaceni.
Rozbrat to jde, ale nedal jsem si bacha a pri sundavani toho silikonem zalepeneho vicka jsem si poskodil uhliky, ale fachat by to melo..
Jinak to misto kde to rezlo mi prijde ze to nebylo natreno barvou jako zbytek. Takze hola ocel. Rovnez rezly takove napinaci dratky, ktere nijak osetreny proti reznuti nejsou. Celkem me sere ze jezdim ns necem tak zfusovanem..
frijolero přiložený následující obrázek:
Zitra se chystam do GaPa a pak do Alp a dneska se mi stala takova nemila vec.
Mel jsem nejaky pojizdeni po Praze a chvili (asi 5min) jsem stal na miste se zapnutym motorem a kdyz jsem se pak rozjel zacala blikat kontrolka oleje a svitil zlutej trojuhelnik s vykricnikem a na displeji symbol motoru s vykricnikem. Jel jsem s tim asi 10 min. Zvysila se teplota asi o dve carky. Pak jsem to na cca 5 min vypnul.
V manualu jsem se docetl, ze ten trojuhelnik a symbol motoru na displeji znamena nouzovej rezim, ale motorka jela normalne.
Kupodivu to normalne nastartovalo a po problemu ani pamatky. Byl jsem minuly tyden na servisce ve Stratosu. Mam tam cerstvej olej a je ho tam akorat.
Mam stejny ventilatorovy problem - vetrak nejede, po zahrati blika olej.
Da se nejak ten vetrak otestovat, nez ho rozeberut? Treba pripojit natvrdo na 12V? A co je vlastne ta cerna hranata vec na kabelu? Uvnitr je zas jen neco zalite v plastu. Aby to nebyla nejaka elektronika nebo neco.
Ok. Tak ta černá kravina na káblu před větrákem je nějaká elektronika. Jsou v tom dvě cívky s feritem, elektrolytický kondenzátor (který chuj dá elektrolytické kondenzátor někam, kde je permanentně 90 °C ?) a nějaký tyristor, nebo triak či co to je. Opravit to nejde, je to zalité v pryskyřici. Problém byl právě v té elektronice, protože po odstřižení a připojení na 12V větrák normálně funguje. Nicméně bez ní bych to tam nedával, je to nejspíš nějaké odrušení kvůli jiskřícímu komutátoru plus plynulý rozjezd nebo něco podobného, takže bych se bál, že bez toho odpálí can-bus. Takže bazarový větrák to řeší. Nicméně kdyby chtěl někdo funkční motor, lopatky větráku nebo držák, tak to mi teď zbylo...