servisak napsal:
Nedela se nahodou reset pres zasuvku pouze u 1100. U 1150 se to smazne diagnostikou.
Z těch článků tady jsem vyčetl, že 1100 to má takovou třídrátovou zásuvku a k tomu byl postup a k 1150 bylo druhý postup taktéž vysvětlený celkem dobře... Tak předpokládám, že v tomto by to být nemělo..
servisak napsal:
No jen doufej. Ja bych nic nikam nestrkal a dojel na diagnostiku.
Postupoval jsem dle tohoto návodu od PAJI...:
Na přání Miloše posílám svůj příspěvek, jak resetovat ABS, i do tohoto fóra.
Bohužel se mi podařilo v terénu tak rozhodit ABS, že jsem byl nucen jej resetovat. Pokud by se někdo z vás dostal do podobné situace a nechtěl si ABS resetovat v servisu, pak mu poslouží následující návod.
Ještě před tím bych si dovolil pár poznámek k ABS a jeho funkčnosti (v tomto případě spíše k nefunkčnosti). Je potřeba rozlišovat dvě naprosto rozdílné situace.
A.
Pokud po zapnutí klíčkem ve spínací skříňce obě kontrolky ABS blikají NAJEDNOU, pak je ABS připraveno k aktivaci při rozjezdu. Pokud pak se po prvních metrech ozve zaharašení, jako by vám mělo upadnou přední kolo a kontroly zhasnou, pak je vše v pořádku a ABS je aktivováno. Pokud se tak nestane a ABS kontrolky se rozblikají střídavě, pak se ABS neaktivovalo a nejpravděpodobnější závadou je nízké napětí (slabá baterka, zanesený startér,…). Pak obvykle stačí ujet pár set metrů, zastavit. Klíčkem ve spínací vypnout a pak zapnout a po rozjezdu se obvykle ABS aktivuje. Pokud ne, pak kromě výše uvedených příčit může být velká vzdálenost jednoho z čidel od kotouče. To se mi ale ještě nestalo.
B.
Pokud po zapnutí klíčkem ve spínací skříňce obě kontrolky ABS blikají STŘÍDAVĚ, pak není ABS připraveno k aktivaci. Pokud se po několika pokusech a rozjezdech nepodaří dostat ABS do stavu, že po zapnutí klíčkem neblikají kontrolky ABS najednou, pak nebývá než ABS resetovat podle níže uvedeného návodu.
Resetování ABS u BMW R 1150 GS/GSA:
K restování budete potřebovat asi 30 cm naprosto standardního jednokilového kabelu/drátu, který má na OBOU koncích odstraněnou izolaci (stačí 5 mm délky).
1. Vypnout zapalování a sundat sedlo
2. Vyndat z úchytu pod sedlem kruhový konektor s krytkou, který se nachází nad vzduchovým filtrem kousek od nádrže
3. Vyšroubovat krytku konektoru
4. Jeden konec připraveného kabelu připojit k vývodu kontaktu, kam vede MODRO-HNĚDÝ kabel.
5. Druhý konec kabelu pak připojit na kostru.
6. Zapnout klíčkem ve spínací skříňce (nestartovat!) a držet tlačítko ABS na řidítkách po dobu cca 10 s. Po této době by měly kontrolky ABS přestat střídavě blikat
7. Vypnout klíčkem odpojit pomocný kabel
8. Vrátit vše na původní místo (krytku, konektor, sedlo)
Pak by po zapnutí klíčkem měly obě kontrolky ABS blikat najednou a po rozjezdu se ABS aktivuje. (pokud ještě zároveň není další problém z podpětím na baterce)
Upravil PEDROS dne 08.08.2016 21:50