A co zkusit vzít plus na spínání relatka od ty zásuvky co mas vedle klicku? Ta je zapla jen když je zápalek klíček... Plus asi 30s po vypnutí... Ne?
Tractive fakt funguje
konecne jsem nasel sikovne mistecko pro zasuvku. 2 roky jsem ji mel volne pod sedlem a pokazde co jsem ji pouzival tak muselo sedlo ven. Pouzivam ji predvsim pri kempeni na nafouknuti matrace na spani..
poloha I - funguje stejne jako palubni zasuvka
poloha II - zapnuto natvrdo
poloha 0 - vypnuto
..je to sice nerez, ale cerna barva by tomu mozna slusela, co myslite ?
Waltr. Je to asi na dlhšiu debatu. Ale podla mojích skúseností reglér odíde spolu s alternátorom. Keď alternátor úplne klakne, vtedy vetšinou zomrie aj regler. Čo som počul keď osemstovka prestala dobíjať menili aj reglér aj alternátor. Ja som zistil, že mi díva alternátor menej vďaka voltmetru v polubovke. Vymenil som stator a reglér fachčí ďalej.
jináč já jsem si dal přes pojistku USB zásuvku dopředu vlevo vedle přístrojovky pro telefon nebo navigaci. Jezdim nepravidelně a pokaždé bez problému. Relé je šikovné, ale zbytečně složité a zásuvka nejde bez klíčku.zas s relátkem je to technicky vymakanější to jo. Tak cívku relátka můžes možná klidně dát na světlo.....ale lepší jí napojit tu cívku relé na původní zásuvku, třebas. Nevím jak je řešený klíček, ani to nechci vědět
Upravil janjarolim dne 21.07.2015 21:26
rád se toulám na dvou kolech
Zásuvky mám napojený přes pojistku napřímo /touratech/ a žádný problém.
pokud vím /možná se pletu, tak mne opravte/ tak osmikilo nemá alternátor, ale magneto, takže dává proud stále a přebývající regulátor žene do odporu a tím se více hřeje a odchází. tak to bylo řešeno u starých kladiv Honda Yamaha a spol. Je to v oleji a neumím si představit jak by tam bylo řešeno buzení.
Sepnuti relatka pres zasuvku GPS u baterky ovladane cambusem je nej varianta. Nebo napojeni zasuvky primo na ten konektor a mas vystarano. Ja to mam pres relatko jelikoz na to mam jeste vyhrivani sedla, voltmetr, pridavny svetla gps a zasuvku a pustit to vse najednou by nemuseli ty tenky kabliky utahnout. Takze gps konektor sepne relatko a to pusti stavu primo z baterky.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
tak určitě takhle ano. Jak povidám, přes relátko je to elegantnější a navíc pokud se jedná o víc spotřebičů, pak je to jasná volba.
rád se toulám na dvou kolech
Jelikož veškerá elektromagnetická relata při cca 3000 otáčkách děsně rezonujou, zejména pokud jsou nesepnutá, což je velmi otravné, vyřešil jsem to pomocí MOS-Fet ovladače pro aplikace Arduino. Cena cca 130,- kč včetně poštovného z Číny, má to 4 samostatně spínané porty a dokonce je je jedno, jestli spínám kladně nebo záporně (tj. jestli na vstup přivedu napětí, nebo naopak vstup ukostřím).
Celá deska je napájená přímo z baterie, takže není potřeba řešit dodatečné připojení spotřebičů, prostě se připojí na + a - na každém ze čtyř výstupů z desky. Trvalý proud je 5 A na každý vstup, když by se na mosfety přidal chladič, šlo by trvale sosat až 10 A. A celé se to krásně vleze do prostoru vedle baterky.
Momentálně tam mám jen vyhřívané gripy, jsou spínané přes konektor navigace, takže jdou zapnout pouze při zapnutém zapalování a automaticky se vypnou po 30 sec. od vypnutí zapalování. A pak plánuju ještě dvě přídavná světla tak, abych mohl zapnout každé zvlášt, ale aby se obě vždy rozsvítily zároveň s dálkovým světlem a opět pouze při zapnutém zapalování - to se vyřeší přemostěním vstupních portů pomocí diod.
janrypal přiložený následující obrázek:
Taky jsem řešil nabíjení navigace a další port s 5V. Navigace připojena na přídavnou zásuvku mi zralá baterku. Nakonec jsem to vyřešil tak ze jsem si udělal vlastní nabíječku schovanou u baterky která hlídá napětí akumulátoru a pokud je nad nastavenou úroveň tak nabijí navigací a krmí přídavný port 5V/2A. Zároveň to používám pro signalizaci (tři barevná LED) stavu nabití aku, a správného napětí při dobíjení. Funguje to na 1*. Zasuvka a nabíjení navigace jede i po vypnutí zapalování a při poklesu baterky se hodí do úsporného režimu tzn bere minimální proud a signalizace nabití aku jede dal (bliknuti diody za 3 sec barvou která odpovídá stavu LED).
Upravil tomasf71 dne 10.08.2016 15:34
BMW F800GS '09
Nabijecka vypadá takto: https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0aJRveFpGyaKnE
Vstup: 12v přes pojistku z aku, 2x výstup USB(5V/2A) a výstup na třibarevnou LED
Upravil tomasf71 dne 10.08.2016 15:33
BMW F800GS '09