Za me muzu doporucit touratech,vybornej design a zpracovani (mam anodizovany zegapro a max spokojenost ) a pokud chces usetrit tak bych sel do begr , rucni velmi kvalitni prace za vybornou cenu a designove jsou taky vyborny .
Milan V napsal:
Já mám několik let BEGR a to prosím pěkně PRVNÍ na světě které udělal typu s výřezem na výfuk na R1200GS/A a slouží skvěle .Jsou z pořádného materiálu a dost podrží moto když třeba spadne
Mel jsem to samy a stejna zkusenost.
Ted mam origo kufry a rozhodne je material slabsi a kufry uvnitr spini. Je potreba je vystlat, jinak je vsechno spinavy jako prase. Trosku ostuda na origo dil...
Begr je top v kvalite materialu a pevnosti o tom zadna, vim z vlastni zkusenosti na HT650, co se tyka originalu je pocitano , ze kufr bude deformacni zona pri padu a tlumí naraz do nosicu a potazmo ramu motocyklu, aby se neohnul, z toho duvodu je i slabsi matros, jinak co se tyka spineni je to dano tim, ze nejdou anodizovane, jinak pokud kufry pouzivas hodne spini , pokud je pouzivas jak ja dvakrat/trikrat za rok tak zatim nemam problem , ze bych mel neco spinavyho. Spini se to hlavne tim, ze po stenech se ti neco soupe, kdyz mam kufry narvany tak se nema co soupat .
Mas pravdu, material kufru je v tomhle ohledu naprosto pochopitelny.. nic to ale nemeni na tom, ze to spineni je fakt ostuda pro BMW i pro TT, at uz to ma duvod jakykoliv.
Hliníková slitina bude špinit pokaždý - bez ohledu na to, jestli je na kufru logo takové nebo makové firmy.
Touratech už léta vyrábí kufry z anodizovaného duralu, které pochopitelně nešpiní, protože anodizovaná (elektrochemicky oxidovaná) vrstvička na povrchu má vysokou tvrdost a nulový otěr proti hliníku. Kufry ze stejného materiálu dělají ještě pro Ducati na nové Multistrada Enduro. Všichni ostatní OEM výrobci, pro které Tourtech vyráběl nebo vyrábí (aktuálně BMW a KTM) chtějí kufry jen hliníkové, protože výroba anodizovaných je dražší a oni k těm kufrům mají vnitřní tašky které by se asi neprodávaly nebo nevím. Je mi to celkem jedno.
Pokud s tím kufrem někdo mlátí, používá ho jako podložku na opravy, sedátko - tak vnější anodizaci může podřít ale pořád uvnitř špinit nebudou. Měl jsem původní Zega asi od roku 2004 tak do roku 2010 a v nich vnitřní tašky a byl jsem na to zvyklý a vůbec mi to nevadilo. Bez tašek tam stačí dát igelitku nebo plastové desky na papíry a jak se to šoupe o hliník tak to je hned špinavé a špiní to všechno čeho se to dotkne.
Nevidím to jako žádnou ostudu a už vůbec ne pro Touratech, protože v případě BMW kufrů dělají to, co si poručí BMW a kdyby chtěli anodizované, tak by jim je jistě vyrobili. Ale asi je to stejné jako v případě oblečení - není "ostuda" že oblečení BMW není z Cordury a nemá membránu GoreTex jako dřív? Levnější výroba za stejnou prodejní cenu znamená pochopitelně vyšší zisk. Hlavně že je na tom logo a je to.
Ducati to pojali jinak, ty kufry jsou špička a mě se líbí víc než "naše" anodizované díky prolisům a větším plastovým rohům ale taky nejsou za stejné peníze. Takže je to všechno o penězích.
Jinak co se týká oprav kufrů tak ano, pokud motorka spadne na prázdný kufr tak se může zavírací lišta prohnout tak, že kufr nepůjde zavřít. Dá se to srovnat i kusem dřeva a kamenem (osobní zkušenost). Rukou se ten duralový profil asi vyrovnat nedá. BMW kufr se ve stejné situaci prohne stejně ale zavírací lišta je z plastu, který praskne a na cestě se opravit nedá. Taky osobní zkušenost.
Není problém vyrobit kufry z 3mm plechu ale pak člověk zbytečně vláčí strašnou mrtvou váhu namísto 4kg při konstrukci z 1.6mm a pevné horní lišty.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Kufry obecně je věc hodně osobní.
Já měl kufrů několik (včetně originálů k 1150) a protože mám na motorce řadu doplňků od BMW (třeba nosič topcase) nebo padáky z elektrochemicky leštěné nerez oceli, nechtěl jsem jiné nosiče, protože to vypadá hnusně. Lakované nosiče z obyčejné oceli se dřív nebo později někde odřou a pak to tam rezne. A na té motorce se jezdí většinou jen s topcase, takže to je vidět. Takže volba byla jasná, protože Touratech dělá ty věci pro BMW a povrchová úprava rámů je naprosto stejná.
Kufry bych jiné než anodizované už nechtěl. Mám je od roku 2010 (černé) a i po několika výpravách v Maroku a mnoha pádech vypadají docela slušně. Plastové hrany (mám model Zega Pro) jsou hodně odrbané, takže většina ran šla do těch plastů a kdybych moc chtěl, tak prostě vyměním ty chránicí lišty a budou perfektní.
Jinak asi před 5 lety dělal Motorrad Abenteuer test všech dostupných továrně vyráběných kufrů v Evropě a kupodivu při simulované rychlosti 25km/h (skluz po šikmé ploše z určité výšky) se zátěží 15kg uvnitř na přední vnější roh vydržely jen jedny - ZegaPro a dokonce opakovaně. Některé kufry se i při takhle malé rychlosti rozletěly ve sváru, plastové zámky praskaly atd. 15kg není tak moc ale stačilo to. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
A ještě prosím upřesnit, jak je to se šířkou, která z velikostí se vleze do šířky řídítek?
Já mám střední BH a ty jsou asi o 2 cm užší než řidítka (kdybys chtěl, skočím to oměřit). Levý ma vykrojení na výfuk.
Mám je na puky na originál nerezových nosičích BMW .
Tak jsem to změřil.Kufry jsou na šířku přesně 90 cm (na originál BMW nosiči). Řidítka mají v nejširším místě (spodní hrana blastru) 94 cm.
Takže ty širší kufry by byly lehce přes šířku řidítek (2 cm na každou stranu). Měřeno na standardním GS 2005, nevím jestli to třeba ADV nemá jinak.
Upravil j_a_k dne 04.10.2016 04:19
Milan V napsal:
Já mám několik let BEGR a to prosím pěkně PRVNÍ na světě které udělal typu s výřezem na výfuk na R1200GS/A a slouží skvěle .Jsou z pořádného materiálu a dost podrží moto když třeba spadne
Mel jsem to samy a stejna zkusenost.
Ted mam origo kufry a rozhodne je material slabsi a kufry uvnitr spini. Je potreba je vystlat, jinak je vsechno spinavy jako prase. Trosku ostuda na origo dil...
Begr je top v kvalite materialu a pevnosti o tom zadna, vim z vlastni zkusenosti na HT650, co se tyka originalu je pocitano , ze kufr bude deformacni zona pri padu a tlumí naraz do nosicu a potazmo ramu motocyklu, aby se neohnul, z toho duvodu je i slabsi matros, jinak co se tyka spineni je to dano tim, ze nejdou anodizovane, jinak pokud kufry pouzivas hodne spini , pokud je pouzivas jak ja dvakrat/trikrat za rok tak zatim nemam problem , ze bych mel neco spinavyho. Spini se to hlavne tim, ze po stenech se ti neco soupe, kdyz mam kufry narvany tak se nema co soupat .
Mas pravdu, material kufru je v tomhle ohledu naprosto pochopitelny.. nic to ale nemeni na tom, ze to spineni je fakt ostuda pro BMW i pro TT, at uz to ma duvod jakykoliv.
Hliníková slitina bude špinit pokaždý - bez ohledu na to, jestli je na kufru logo takové nebo makové firmy.
Touratech už léta vyrábí kufry z anodizovaného duralu, které pochopitelně nešpiní, protože anodizovaná (elektrochemicky oxidovaná) vrstvička na povrchu má vysokou tvrdost a nulový otěr proti hliníku. Kufry ze stejného materiálu dělají ještě pro Ducati na nové Multistrada Enduro. Všichni ostatní OEM výrobci, pro které Tourtech vyráběl nebo vyrábí (aktuálně BMW a KTM) chtějí kufry jen hliníkové, protože výroba anodizovaných je dražší a oni k těm kufrům mají vnitřní tašky které by se asi neprodávaly nebo nevím. Je mi to celkem jedno.
Pokud s tím kufrem někdo mlátí, používá ho jako podložku na opravy, sedátko - tak vnější anodizaci může podřít ale pořád uvnitř špinit nebudou. Měl jsem původní Zega asi od roku 2004 tak do roku 2010 a v nich vnitřní tašky a byl jsem na to zvyklý a vůbec mi to nevadilo. Bez tašek tam stačí dát igelitku nebo plastové desky na papíry a jak se to šoupe o hliník tak to je hned špinavé a špiní to všechno čeho se to dotkne.
Nevidím to jako žádnou ostudu a už vůbec ne pro Touratech, protože v případě BMW kufrů dělají to, co si poručí BMW a kdyby chtěli anodizované, tak by jim je jistě vyrobili. Ale asi je to stejné jako v případě oblečení - není "ostuda" že oblečení BMW není z Cordury a nemá membránu GoreTex jako dřív? Levnější výroba za stejnou prodejní cenu znamená pochopitelně vyšší zisk. Hlavně že je na tom logo a je to.
Ducati to pojali jinak, ty kufry jsou špička a mě se líbí víc než "naše" anodizované díky prolisům a větším plastovým rohům ale taky nejsou za stejné peníze. Takže je to všechno o penězích.
Jinak co se týká oprav kufrů tak ano, pokud motorka spadne na prázdný kufr tak se může zavírací lišta prohnout tak, že kufr nepůjde zavřít. Dá se to srovnat i kusem dřeva a kamenem (osobní zkušenost). Rukou se ten duralový profil asi vyrovnat nedá. BMW kufr se ve stejné situaci prohne stejně ale zavírací lišta je z plastu, který praskne a na cestě se opravit nedá. Taky osobní zkušenost.
Není problém vyrobit kufry z 3mm plechu ale pak člověk zbytečně vláčí strašnou mrtvou váhu namísto 4kg při konstrukci z 1.6mm a pevné horní lišty.
Vim, ze TT v ramci OEM vyrobi to, co si zakaznik poruci.
Taky vim, ze Zegy jsou ve vetsine pripadu kvalitnejsi a lepsi nez OEM.
Nic to ale nemeni na tom, ze pokud budou v autech odchazet lambda sondy, ktery jako OEM vyrabi Bosch, bude se to odrazet i na jmenu firmy Bosch. Bez ohledu na logo napr. Škoda. S tim urcite souhlasis.
Takhle jsem to myslel, ne tak ze by TT neumel vyrobit kvalitni kufry.
Když já to fakt nevidím jako nějaký problém, protože hliníkový kufry se dělají "z hliníku" 25 let a to, že hliník špiní, je jeho vlastnost. Když se použije taška ze správného materiálu, tak taška sama o sobě špinavá není (netvoří se otěr) což není případ některých tašek BMW, konkrétně ty co jsem měl ke kufrům 1150 (které byly lakované) tak v hliníkových nelakovaných špinila šíleně protože byla z takové pogumované látky. Naše tašky jsou z cordury a neměl jsem nikdy problém že by špinily. Prostě by měli ty tašky rovnou dávat k těm kufrům jako nedílnou součást nebo na to lidi upozornit. Lakování je taky řešení i když může oprýskat a podře se celkem rychle. Asi nejhorší co jsem viděl v reálu byly kufry vylepené nějakým molitanem nebo miralonem - to měli dva kamarádi v Maroku. Kufry se rozpálily, lepidlo kterým to bylo vylepené povolilo a vytahoval věci i s těmi kusy pěny, lepidlo měl na věcech, příšerně to páchlo... To samé tapety nebo reklamní folie - podle mě se nepočítá s tím, že se to rozpálí a pak to nefunguje v extrémnějších podmínkách. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...