maqrtek napsal:
kdyby to ale bylo tak jednoduchý tak by se to snad dělalo spíš než měnit celej snímač kterej není zrovna lacinej
no tak drbačky je s tím dost. Ale koupit nový je určitě větší jistota
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Mám dotaz, ta řemenice alternátoru jde povolit jak? Musí se zablokovat setrvák, anebo stačí dát kvalt?
Upravil Palk dne 03.04.2014 21:39
Snažím se jet tak, abych dojel domů.
petrguss napsal:
Já jsem dával jen kvalt a stačilo to.
No, úplně lehce to nejde . Kvalt, motorka na bočák a tak dlouho to zkoušet (hlavně rázem), až to povolí. Měl jsem strach, jestli tam není levý závit, ale není
Spíš jsem měl starost, jestli to dobře utáhnu...
A jinak ty projevy - vůbec jsem si toho nevšiml. Měl jsem nějaké problémy se startérem (naštěstí pomohlo jen vyčistit a promazat) a baterkou, tak jsem to delší startování neřešil. A pokles výkonu byl taknějak plynulý, statečně jsem si zvykal. O to větší překvapení bylo, když to začalo jezdit "normálně". Spotřebu jsem nehlídal, ale musela být větší. Ale to, přirozeně, ovlivňuje víc faktorů...
Starý snímač jsem ještě nekontroloval ... (nebyl čas, muselo se jezdit, když to šlo ), ale třeba by ho stačilo jen vyčistit. Kdyby byl šikovný a (rozumně) levný elektrikář, mohl by si na tom udělat živnost. Třeba až Medik dostaví...?
maqrtek napsal:
kdyby to ale bylo tak jednoduchý tak by se to snad dělalo spíš než měnit celej snímač kterej není zrovna lacinej
no tak drbačky je s tím dost. Ale koupit nový je určitě větší jistota
Souhlas, nový kus je nový kus, je na to záruka atd..., ale stojí to prachy. Nicméně pokud to někdo chce zkusit opravit (v případě, že je špatná kabeláž, tak zas tak úplně to věda není. Dokonce jsem to jednou kamarádovi opravoval na cestě a místo ponku jsme měl jen hliníkový kufr. Omotal jsem všechny káble izolačkou namačkal to pod řemenici a motorka dojela, samozřejmě doma opět demontáž a výměna kabeláže (tenkrát to dělala nějaká odborná firma v Praze za 1000,-, což ještě jde). Pak se to stalo mě po umytí géesa a taky jen výměna kabeláže. problém je v tom, že ten kabel je stíněný, tzn. těžko se shání, ale mě se kousek sehnat povedlo (už si nepamatuju kde, ale elektrikáři co dělají slaboproud by měli vědět). Další problém je v tom, že se to musí napájet až těsně k těm magnetům, dovnitř se normální člověk nedostane páč je to zalitý nějakou pryskyřicí či čím a celá práce je šíleně titěrná, takže to chce opravdu šikovnýho člověka (jak jsem psal, raději jsem to svěřil známému co opravuje autorádia, tištěné spoje atd. - pro něj je to hračka). A ještě jeden poznatek mám: já když vyndal ten svůj Hall a rozebral bužírku tak ty moje káble vypadaly docela pěkně, vůbec mi nepříšlo, že se někde dotýkají. Chci tím říct, že to vypadalo, že kabelama to nebude (že tedy budou v háji ty snímače), spíš to byl jen takový pokus to naletovat, zda to vůbec je reálné v domácích podmínkách šikovných českých ručiček a mezi tím jsem sháněl použitý hall s prokazatelně vydrolenýma bužírkama kabeláže ,abych měl právě jiný, protože jsem počítal že moje snímače jsou K.O. a ejhle. kamarád mi to vrátil naletovaný asi za dva dny, s tím, že neví jestli to půjde - vrazil jsem to do mašiny a na první otočení chytla, no radosti jak na kostele, hned jsem mu dal i ten co jsem sehnal a i tenhle kus jsme probudili z mrtvích. Takže teď mám dva jen s tím, že k tomu druhému nemám konektor, páč byl z 1150, ale kable mám popsané a když by mi to ještě někdy odešlo tak to spojím čokoládou a jedu dál...
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
No, úplně lehce to nejde . Kvalt, motorka na bočák a tak dlouho to zkoušet (hlavně rázem), až to povolí. Měl jsem strach, jestli tam není levý závit, ale není
Spíš jsem měl starost, jestli to dobře utáhnu...
není tam zas takový moment dotažení, nevím teď kolik, ale zas taková síla potřeba nebyla, normálně jsem tam šoupl za jedna a povolil... Jestli už ti to někdo nedělal před tebou a nedorval to na krev
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
magoss napsal:
Kluci když už se to tu řeší jak se projevuje že ten blbinec Hall končí životností??
Startoval jsem doma, Barborka "chytla", nebylo to ono. Při dalším startování už mrtvo. Následoval potupný odvoz na vleku k Tondovi.
Upravil hobr dne 04.04.2014 20:57
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Zdravim, jsem tu nový, mam r 1100 rs, babičku, rv 93. Minulou sezonu mi párkrát vypekla, dvakrát jsem dojel, potřetí na vozíku. Dnes jsem vymontoval desku s Hally, na první pohled vpoho, pod vrchní izolací a stíněním uvnitř jednotlivé vodiče s na kousky rozpraskanou izolací, leckde byly zcela obnažené a viditelné prameny vodiče. Zajímavé je, že hned po konektorem snímačů pod nádrží byly zřetelné praskliny jako by je někdo nařízl. Seženu stíněný kablík a pokusím se to zdrátovat.
Děkuji moc za inspirativní příspěvky k tomuto tématu. Zdeněk
Jede to, ale nevim, jestli to bylo tím snímačem, izolace byla na sr...u, ale po novém vydrátování to stejně nejelo, tipnul jsem to palivové čerpaqdlo, vyměnil ho a jede, zaplaťbůh. Vono 22 let co té motorce je musí být někde poznat. O filtru nemluvim.... hromada bláta v něm.
Mam zle tuseni, ze se muj Hall chysta odejit do vecnych lovist. Najeto mam 119tkm a nejak mizerne motorka chyta. Svicky jsem vymenil, ale stejne to neni uplne to pravy orechovy.
Je tento jev predzvesti odchazejiciho Hallu?
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
kubrt napsal:
Mam zle tuseni, ze se muj Hall chysta odejit do vecnych lovist. Najeto mam 119tkm a nejak mizerne motorka chyta. Svicky jsem vymenil, ale stejne to neni uplne to pravy orechovy.
Je tento jev predzvesti odchazejiciho Hallu?
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Ahoj,
tak dneska jsem poprvé na motorce nedojel domů a zrovna na tomhle německém krámu....
Motorku jsem na pár kilometrech trošku svižněji prohnal, pak jsem zpomalil a po chvíli začala motorka cukat a zdechat. Do toho mi lítala ručka otáčkoměru - doslova skákala nahoru-dolu. Pak jsem chvíli nemohl nastartovat, po zapnutí zapalování se náhodně a opakovaně spouštělo čerpadlo, občas zacvakaly vstřiky. Po asi 10minutách jsem nastartoval, zkušebně projel a OK.
A za 10km to zdechlo už definitivně.
Svíčky nepálí, čerpadlo a vstřiky si někdy po zapnutí klíčku dělají co chtějí a poskakuje ručka otáčkoměru.
Je to jasný HALL? Nebo se mi zbláznila řídící jednotka, zkrat v kabeláži...?
Ráno jsem motorku po roce umýval, dopoledne jela OK, celý den stála na slunku a večer zdechla.
Nikdo nepotvrdí? Motorka teď startuje, Hall mám venku a na stole funguje. R1100 rok výroby 1996, najeto 86tisic.
Nový Hall je již spolehlivější? Přemýšlím i jen nad profi výměnou kabeláže v práci, pokud by byla na první pohled vadná pod bužírkou.