nejspíš proto že jsem ani nevěděl že to jde koupit :-) (nepočítám, se sadou origo navigace) ,když na to tak vzpomínám musím říct že mít jen motorky co nejsou chytřejší než já je velká úleva :-D
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
definitionhigh napsal:
Díky všem za odpovědi na mou otázku!
Jen by mě mimo téma zajímalo co je nesmyslného na snížení na vidlích a zároveň zvýšených řídítkách? Podle mě na tom není nic nesmyslného protože jedno neovlivňuje druhé! Neřeknu kdybych měl zvýšené sedlo a snížení na vidlích - ano to by byl nesmysl. Ale tohle opravdu nesmysl není. Jsem hodně malý a snížení na vidlích mi pomáhá (spolu se sníženým sedlem) dosáhnout na zem. A protože hodně času stojím ve stupačkách tak mě díky zvýšení řídítek nebolí záda a nejsem shrbený k řídítkům, jízda ve stupačkách je tak mnohem komfortnější.
Nic nesmyslného na tom není, každému vyhovuje něco jiného.
V zásadě jde o to, že když snížíš předek oproti zadku, budou se ti lépe jezdit pomalejší technické pasáže. opak je při rychlé jízdě šotoliny písek apod.
Při váze do 80kg to u orig. tlumičů bez tech. zásahu nesnížíš /hyperpro apod./
definitionhigh napsal:
protože hodně času stojím ve stupačkách tak mě díky zvýšení řídítek nebolí záda a nejsem shrbený k řídítkům, jízda ve stupačkách je tak mnohem komfortnější.
Nic nesmyslného na tom není
No, tak zrovna tohle je totál nesmysl
Jestli někdo jezdí ve stupačkách, aby tam stál jak tvrdý Y, tak je to nesmysl... to už může klidně sedět
Pokud teda jízda ve stupačkách není jenom na image... jako po silnici na drsňáčka a tak
Upravil Mr GS dne 01.02.2018 13:31
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
No, tak zrovna tohle je totál nesmysl
Jestli někdo jezdí ve stupačkách, aby tam stál jak tvrdý Y, tak je to nesmysl... to už může klidně sedět
Pokud teda jízda ve stupačkách není jenom na image... jako po silnici na drsňáčka a tak
pokud mas riditka nizko, jsou stupacky peklo...
...kdyz k tomu pridas omezenou flexi tela z duvodu obezity jako ma napr. Bob.. tak je to jeste horsi
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
takhle se lidi neučí jezdit ve stupačkách v Enduroškole proto, že mají rádi bolest
To má svoje logický opodstatnění.
Tvoje nohy musí fungovat jako tlumiče oddělující při každém rázu tvoji hmotnost od motorky (čím seš težší - tím víc, jinak dostaneš tlumiče na doraz
zbytečně brzo), tzn. že je musíš mít pokrčený, aby v dannou chvíli mohly fungovat nahoru i dolů- stejně, jako správně nastavenej tlumič
To samý platí o rukách, který zase filtrujou rázy řidítek...
a celá ta neskuteně nepohodlná pozice těla, je uzpůsobená pro maximální ovládání motorky za každých okolností... to všechno je logicky na úkor pohodlí.
Jízda v terénu není pohodlná... je to totiž sport a u toho se lidi potí a svaly bolí
Kdo jezdí ve stupačkách s nataženejma hnátama, ten toho moc neodfiltruje a rána od spodu ho vysadí úplně stejně, jako kdyby seděl. To je zákon akce a reakce myslím, že s tím přišel už dávno nějakej pan Ńůtn, nebo jak se jmenoval? Co?
Mr GS přiložený následující obrázek:
[189.04Kb]
Upravil Mr GS dne 01.02.2018 14:33
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
jasne, ale nemuzes bejt zase v neprijemnym predklonu...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
doplněno foto výše
Upravil Mr GS dne 01.02.2018 14:34
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Zvýšení riditek definuje vzdálenost stupacky/riditka. Snížení na tlumicich definuje vzdálenost sedatko/země. Každý jsme jinak stavěny a nevidím žádný nesmysl když si na ESA nastavujes výšku, tak tím pádem je zvýšení riditek zcela nesmyslné?
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
když si na ESA nastavujes výšku, tak tím pádem je zvýšení riditek zcela nesmyslné?
Co má ESA společnýho s pozicí těla? Tobě ESA zvedá stupačky vůči řidítkům?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ty vycházíš z toho, že všechny motorky mají univerzálně nastavenou výšku, správný poměr stupaček k řidítkům a že všichni lidé mají stejný poměr nohou a vrchní části těla... A že existuje nějaká univerzální motorka pro všechny.
Díky ESA může mít motorka výšku o pět cm vyšší nebo nižší, sedačka se dá posunovat nahoru a dolů a řidítka zůstavají pořád ve stejné výšce? Zvláštní, nemyslíš?
Proč má někdo na motorce moc pokrčené nohy a jinej málo?
Teď jsem na krossce zrovna kupoval snížený sedlo, ale budu zvyšovat buď řídítka, nebo koupím snížený stupačky... ano, předklon může nebo musí být ve stupačkách, ale zase ne bejt shrbený jak za valchou...
pod trvalým dohledem
machcomp napsal:
A od kdy slouží ESA k nastavování výšky motorky?
Tady je něco strašně špatně [justify]
Na osmikilu asi ne, to máš recht
Ok, na dvanáctce se dá měnit výška podvozku a jestli to nedělá ESA, tak jsem se zmýlil, prostě dá se zvyšovat výška tlumičů...
pod trvalým dohledem