Kojot napsal:
Tak to baterka není na 99% .. má před nabitím 11,1% odvezl jsem ji na zátěžák. Prošla i bez nabití. Po nabití to bude už jen lepší.
Takže, co hledát dál? Regulátor? Altík?
Hned v druhém příspěvku jsem ti psal, co máš udělat. Proměř stator alternátoru a budeš mít jasno. Změř si odpor mezi fázemi a změř izolační stav proti kostře. Jedno z toho bude na 99,9% špatné.
Upravil Tonda dne 05.10.2018 23:02
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Kojot napsal:
Tak to baterka není na 99% .. má před nabitím 11,1% odvezl jsem ji na zátěžák. Prošla i bez nabití. Po nabití to bude už jen lepší.
Takže, co hledát dál? Regulátor? Altík?
Hned v druhém příspěvku jsem ti psal, co máš udělat. Proměř stator alternátoru a budeš mít jasno. Změř si odpor mezi fázemi a změř izolační stav proti kostře. Jedno z toho bude na 99,9% špatné.
Já vím, nechci se vymlouvat, ale mám trochu problém s elektrikou a časem, mám volněji jen o víkendu. Skoro vůbec elektrice nerozumím, kolik co kde má mít. Jak to měřit, atd. čím to měřit taky nemám. Tak hledám info. Nikdy jsem to nepotřeboval. Jediný regulátor mi odešel na FZS 1000 a to až v servisu, kde to hned vyměnili. Ostatní servis mi problém nedělá, ale elektrika jde prostě mimo mě. Vysosal jsem informace ze spousty příspěvků.
Vyšlo mi, že pokud otevřu víko alternátoru, musím koupit těsnění asi za 400Kč.
Taky jsem našel vlákna (nejen tady) o tom, že to vyhřejvají svody a přidávají zbytečně teplotu, tam kde to není žádoucí a řeší se to různě např. omotávkou (což mi na enduru nepřijde ok, protože to při dešti bude vlhnout a pod tím vyhnívat/reznout) Nebo jakýmisi odkláněči tepla/ stínění přenosu od svodů atd.
Našel jsem si informace, jak to sundat, co kde rozpojit.
Cena statoru k výměně je cca 4600, repas asi 2700. Regulátor se dá snad koupit za 2600. Ideální by bylo to vyzkoušet prohodit za nějaký testovací
Našel jsem, že na každé fázi by měl mít stator napětí v rozmezí 24,5 - 26,5V když má méně nedobíjí to, respektive to nestačí dobíjet.. jen netuším jak.
Zatím jsem nenašel info jak podchytit chybu regulátoru, případně jak/kde to měřit..
Chci to vědět před tím, než s tím půjdu do servisu, aby mi neměnili díly za 15 - 20 tis když se to dá vyřešit za třetinu. Tohle se mi už několikrát vyplatilo, abych věděl o čem mechanik mluví..
Každopádně děkuji za jakoukoli radu co zde padla.
Nejjednodussi je IMHO zavolat Tondovi nebo servisakovi (oba zdejsi clenove) a nechat je to opravit. Sam to stejne evidentne nevyresis a jeste usetris cas i penize..
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Kojot napsal:
Tak to baterka není na 99% .. má před nabitím 11,1% odvezl jsem ji na zátěžák. Prošla i bez nabití. Po nabití to bude už jen lepší.
Takže, co hledát dál? Regulátor? Altík?
Hned v druhém příspěvku jsem ti psal, co máš udělat. Proměř stator alternátoru a budeš mít jasno. Změř si odpor mezi fázemi a změř izolační stav proti kostře. Jedno z toho bude na 99,9% špatné.
Já vím, nechci se vymlouvat, ale mám trochu problém s elektrikou a časem, mám volněji jen o víkendu. Skoro vůbec elektrice nerozumím, kolik co kde má mít. Jak to měřit, atd. čím to měřit taky nemám. Tak hledám info. Nikdy jsem to nepotřeboval. Jediný regulátor mi odešel na FZS 1000 a to až v servisu, kde to hned vyměnili. Ostatní servis mi problém nedělá, ale elektrika jde prostě mimo mě. Vysosal jsem informace ze spousty příspěvků.
Vyšlo mi, že pokud otevřu víko alternátoru, musím koupit těsnění asi za 400Kč.
Taky jsem našel vlákna (nejen tady) o tom, že to vyhřejvají svody a přidávají zbytečně teplotu, tam kde to není žádoucí a řeší se to různě např. omotávkou (což mi na enduru nepřijde ok, protože to při dešti bude vlhnout a pod tím vyhnívat/reznout) Nebo jakýmisi odkláněči tepla/ stínění přenosu od svodů atd.
Našel jsem si informace, jak to sundat, co kde rozpojit.
Cena statoru k výměně je cca 4600, repas asi 2700. Regulátor se dá snad koupit za 2600. Ideální by bylo to vyzkoušet prohodit za nějaký testovací
Našel jsem, že na každé fázi by měl mít stator napětí v rozmezí 24,5 - 26,5V když má méně nedobíjí to, respektive to nestačí dobíjet.. jen netuším jak.
Zatím jsem nenašel info jak podchytit chybu regulátoru, případně jak/kde to měřit..
Chci to vědět před tím, než s tím půjdu do servisu, aby mi neměnili díly za 15 - 20 tis když se to dá vyřešit za třetinu. Tohle se mi už několikrát vyplatilo, abych věděl o čem mechanik mluví..
Každopádně děkuji za jakoukoli radu co zde padla.
To stínění altiku omotávkama jsem zkoušel já a můžu konstatovat že to smrt altiku neoddálilo (nejspíše) ,nicméně ty omotávky tam zůstaly (jsou to nějaké ty lepší na vyšší teploty) a vcelku se mi to tam líbí tak mi nevadí -nic pod nimi nerezne -svody na GS jsou nerezové.
Udělej co ti radí Tonda bude to tak jak říká -jen bych doplnil-aby ses s tím nedrbal jak já -pokud budou odpory mezi cívkami v normě a odpor mezi kostrou a cívkami taky ale problém přetrvává (za předpokladu že relé je ok) tak ještě změř odpory mezi cívkami a kostrou ale přímo na jádru statoru (nutno rozebrat alt-víko dolů)protože měření na kostře motoru mi nic nevykázalo(přechodové odpory spojů dílů atp) ale přímo na jádru tam byl už měřitelný šlus na kostru jedné cívky. Tady ti dám odkaz na vcelku srozumitelný návod na změření altu. https://www.regul...ternatoru/
Upravil kim dne 06.10.2018 18:01
Tak jsem sundal víko a altik vypadá pečenej viz foto..
Má někdo najeto aspoň sezonu (15 tis a víc) na převinutém altiku? Jestli to fakt má cenu..
díky
Kojot přiložený následující obrázek:
Kojot - pošli to sem https://www.previ...latory.cz/. Teď se tam posílal z kamarádčiny F650GS TWIN. Zatím všechny, které opravoval, tak spolehlivě fungují. Některé už mají naježděno i víc než najeli před spálením.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Kojot - pošli to sem https://www.previ...latory.cz/. Teď se tam posílal z kamarádčiny F650GS TWIN. Zatím všechny, které opravoval, tak spolehlivě fungují. Některé už mají naježděno i víc než najeli před spálením.
A to "papírové" těsnění pod pravé víko motoru kupujete kde?
Našel jsem něco na motopointu, ale není skladem.
A čím těsníte ten gumový prostup? Nějaký silikon? Či jiná specialita?
Těsnění koupíš v BMW (číslo 11147670688). Gumovou průchodku těsním originál BMW "silikonem" 3-Bond 1209 (číslo 07589062376).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Takže Vážené osazenstvo, mám osazen převinutý altík. Také regulátor to odnesl, takže také nový. Baterie to vydržela a normálně funguje. Ostatní neodešlo nic.(nepočítám těsnění, co jsem roztrhl při demontáži) GS opět vrčí a jede jako před tím. Jen teda s obavami zkouším teplotu toho víka, kde je ta teplota je asi ukrutná. Po 20 km na levém víku udržím ruku, na regulátoru taky. Ale na pravém víku, kde je alternátor ani boha. Měřil jste to někdo, tipuji že to bude mít snad i 80°C pálí to i přes rukavici. V Inveltu mi technik tvrdil, že to vůbec netuší, že by GS 800 měli s altíky a regulátory problémy. A že by to víko mělo takovou teplotu je prý blbost. Protože by to pálilo boty měřil jste to někdo? Docela mě to zajímá asi zkusím sehnat IR teploměr, když jsem zkoušel přiložit to co mám z kotle vylezla teplota po 3 min na 75°C
Kojot napsal:
Takže Vážené osazenstvo, mám osazen převinutý altík. Také regulátor to odnesl, takže také nový. Baterie to vydržela a normálně funguje. Ostatní neodešlo nic.(nepočítám těsnění, co jsem roztrhl při demontáži) GS opět vrčí a jede jako před tím. Jen teda s obavami zkouším teplotu toho víka, kde je ta teplota je asi ukrutná. Po 20 km na levém víku udržím ruku, na regulátoru taky. Ale na pravém víku, kde je alternátor ani boha. Měřil jste to někdo, tipuji že to bude mít snad i 80°C pálí to i přes rukavici. V Inveltu mi technik tvrdil, že to vůbec netuší, že by GS 800 měli s altíky a regulátory problémy. A že by to víko mělo takovou teplotu je prý blbost. Protože by to pálilo boty měřil jste to někdo? Docela mě to zajímá asi zkusím sehnat IR teploměr, když jsem zkoušel přiložit to co mám z kotle vylezla teplota po 3 min na 75°C
Toho technika z Inveltu by měli vyměnit bo ví h*vno nebo lže jak Pepa Goebbels . Nechápu proč to ty servisy prostě nepřiznají že ty problémy s tím jsou -asi si myslí že jsou lidi blbý a nezjistí si info -jen se tím lhaním ztrapňují
Kojot napsal:
Takže Vážené osazenstvo, mám osazen převinutý altík. Také regulátor to odnesl, takže také nový. Baterie to vydržela a normálně funguje. Ostatní neodešlo nic.(nepočítám těsnění, co jsem roztrhl při demontáži) GS opět vrčí a jede jako před tím. Jen teda s obavami zkouším teplotu toho víka, kde je ta teplota je asi ukrutná. Po 20 km na levém víku udržím ruku, na regulátoru taky. Ale na pravém víku, kde je alternátor ani boha. Měřil jste to někdo, tipuji že to bude mít snad i 80°C pálí to i přes rukavici. V Inveltu mi technik tvrdil, že to vůbec netuší, že by GS 800 měli s altíky a regulátory problémy. A že by to víko mělo takovou teplotu je prý blbost. Protože by to pálilo boty měřil jste to někdo? Docela mě to zajímá asi zkusím sehnat IR teploměr, když jsem zkoušel přiložit to co mám z kotle vylezla teplota po 3 min na 75°C
Toho technika z Inveltu by měli vyměnit bo ví h*vno nebo lže jak Pepa Goebbels . Nechápu proč to ty servisy prostě nepřiznají že ty problémy s tím jsou -asi si myslí že jsou lidi blbý a nezjistí si info -jen se tím lhaním ztrapňují