Ahoj všichni,
chtěl bych oživit toto téma specifickým problémem na 1150 a rovnou i dotazem co s tím?
Začal jsem tušit že mám asi moc bohatou směs, motorka si bere přes 6.5 l/100km a koncovka výfuku je pořádně očouzená.
Začal jsem hledat problém v lambdasondě, kterou jsem proměřil na osciloskopu. Při volnoběhu hodnoty na lambdě skáčou poslušně mezi cca 0.09 až 0.85 V přibližně každou vteřinu.
Jakmile však zvýším otáčky na cca 4000 tis, tak se hodnota ustálí na 0.75 V a nepřeskočí na spodní úroveň napětí ani za mák.
Tak nevím, jestli je problém v sondě nebo někde jinde? Nemáte s tím někdo zkušenost?
Podotýkám že synchronizace, ventily a nastavení Hallova snímače bylo provedeno.
Sorry, jestli se mýlím. TPS má dvě odporové dráhy. Vždycky se řeší ta první, nastavení na 0.36V. Ale ona je tam ještě ta druhá. Nevím jak přesně to funguje, ale pro nic za nic tam nebude. Tzn. z obou drah TPS senzoru zcela určitě musí jít do Ř.J. spojité signály napětí 0-5V (5V je TPS senzor napájen). Ono se to blbě prověřuje, protože za jízdy to může vykazovat jiné vlastnosti než na stojánku. Každopádně za mě je TPS první podezřelý...
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
Jo jo, TPS jsem kontroloval, ale jen nastavení při volnoběhu.
Je pravda že těch drah tam je několik viz třeba zde https://www.power...einstellen
Zapoměl jsem zmínit, že tam mám čip od Johna. Zatím to teprve studuji, ale myslím, že tady bude ten zakopanej pes, protože Motronic s originálním čipem funguje za jistých podmínek v tzv režimu "closed loop", což znamená, že jednotka zjednodušeně řečeno lehce koriguje bohatost směsi podle údajů z lambdasondy tak, aby se lambda motala kolem jedničky.
Jenomže John si hrál při ladění palivové mapy s časováním a s bohatostí směry, údajně by měla být bohatší. Odhaduji, že Motronic v režimu "closed loop" nedokáže směs zkorigovat tak, aby se zase alfa motala kolem nuly.
Nandal jsem zpět originální čip i s katalyzátorem a zkusím to proměřit znovu.
Já mám taky čip od Johna a právě abych věděl, co se děje za jízdy, jsem si udělal indikátor napětí na lambdě. No a když jedeš třeba na půl plynu a konstantně zrychluješ, tak Motronic s lambdou krásně spolupracuje a napětí příkladně pulsuje. Ve vyšších otáčkách dokonce přesvědčivěji. Teprve když dáš plnej, tak to kašle na lambdu a valí to benál co to jde. Takže spíš bude někde chyba (Motronic, čip, lambda a nebo TPS).
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
truk napsal:
Já mám taky čip od Johna a právě abych věděl, co se děje za jízdy, jsem si udělal indikátor napětí na lambdě. No a když jedeš třeba na půl plynu a konstantně zrychluješ, tak Motronic s lambdou krásně spolupracuje a napětí příkladně pulsuje. Ve vyšších otáčkách dokonce přesvědčivěji. Teprve když dáš plnej, tak to kašle na lambdu a valí to benál co to jde. Takže spíš bude někde chyba (Motronic, čip, lambda a nebo TPS).
Jooo? Tak to bych měl zaznamenat taky. Já to nezkoušel za jízdy, ale na neutrál. Zkusím to s multimetrem co bude ukazovat :-) a zkusím na TPS proměřit všechno co půjde.
Nevíš co ti lambda ukazuje za ne-jízdy?
A na jakým principu funguje ten indikátor? Že bych si ho taky zbastlil jestli je jednoduchý.
PS:
S tím originálním čipem a origo výfukem to teda moc nejede musím řadit víc dolů aby se moto při nižších otáčkách neklepal.
Upravil Horacio dne 04.10.2019 07:01
Najdi si Domatech příspěvek 1313. Na volnoběh je lambda hodně líná ca sekundu je na horní hranici 0.8 V a sekundu jde až do nuly. Když na stojánku dám ca 3000 otáček tak už je to trochu lepší. Za jízdy pod zátěží to funguje nejlíp, protože se už něco skutečně spaluje... A katalyzátor tam máš? Ten jsem vyndal skoro hned...
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
Mám y-svod, otevřenou koncovku, KN filtr a čip Stage 10.
Tento týden jsem celej jezdil s originálama (výfuk a čip), tak to zkusím změřit znovu a uvidím.
Ten bastl s tím arduinem je dobrej nápad
Mohl by jsi mi poslat na email ten zdroják? S arduinem něco málo umím, tak si myslím že bych to mohl taky zvládnout, ale nechce se mi vymýšlet něco co je už vymyšlený.
Upravil Horacio dne 04.10.2019 11:59
Na diagnostiku by to chtělo v první řadě, to je pravda.
Jelikož jsem člověk zvídavý, tak jsem si podle vzoru truka sestavil "osciloskop" na měření lambdy.
Ještě před měřením jsem ale pořádně utěsnil spoje na y-svodu těsnící šňúrou na kotel. Z obrázku je patrné, že za jízdy lambda regulace funguje nejspíš správně.
Jeden pixel znamená 0.1 sekundy a celá šířka displaye je 128 pixelů. Takže frekvence oscilace je cca 0.8 Hz.
Horacio přiložený následující obrázek:
Horacio, koukam, ze uvod do problemu mame stejny - vysoka spotreba, saze na vyfuku a kdyz nas jelo vic, tak vsichni rikali, co mi vylitne z vyfuku, kdyz otocim plynem. Uz se v tomhle stouram-nestouram cca od lonska - prosel si Y svody a kde cim a pomalu se vracim k seriovemu nastaveni. Uz mi zbyva jen ten cip ...
Zdravím,
v létě jsem si pořídil svojí první velkou motorku a hned přechod z 50ky na 1150ku.
Koupil jsem dvousvíčku z němec s 50tis km a instalovaným Remusem evo3 a y svodem.
Po sezóně mám najeto cca 6000km a spotřeba je cca 6l a výfuk na koncovce černý jak bota a saze by se daly škrábat ve vrstvě... Oleje 15W-50 sežere cca 2 deci na 1000km.
Svíčky jsou nové, ventily jsem seřídil. Spojení koleno a y svod je v naříznutích pod sponou očouzené, může to mít vliv? Nebo je to od oleje co sežere? Když zastavím na křižovatce, cítím, že motorka fakt smrdí.
Na co se mám přes zimu zaměřit? Díky za rady. Petr
Já jsem teda ještě neviděl 11x0 bramboru s čistým výfukem, nebo tu, která bez katu nečoudí když ji dáte napít. Že víc smrdí je jasný, když tam není katalyzátor. Spotřebu mám cca 6 litrů. Na nádrž ujedu bezpečně 500km. Spoje mezi svody mám taky očouzené, ale to by spíš chtělo líp utěsnit, třeba pastou na výfuky. Jestli je něco v nepořádku netuším, ale motorka(jednosvíčka) se chová dle mého normálně, spotřeba odpovídá stylu jízdy. Budu tam dávat vstřikovače z EV14 lépe utěsním Ysvod a zkontroluju, jestli lambda nehází chybu, tak uvidíme potom, jaký vliv to bude mít na spálení směs.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Je pravdou ze tady ty nase radoby tuningy, kde se povymenuje polovina vyfuku, da se jinej filtr a podobne, to spalovani asi rozhodi. Emise jsou samozrejme az na druhym miste. Mozna se neni cemu ani divit. Zkousel jsem dat vsechno do originalu, jak vyfuk tak i palivovou mapu a jezdit nejakou dobu. Zdalo se mi ze motorka nesmrdela a koncovka nebyla tolik cerna. Ale, jak se dalo cekat, pocit z jizdy se zhorsil. Motor se klepal pri malych otackach a nemel takovy vykon na jaky jsem si navyknul.
Tygr napsal:
Všechno je nejlepší,jak to vyjede z fabriky,voni tam žádný pitomci asi nebudou.Tři pr...e strávenýho času a výsledek jen pocit.Lepší ten čas projezdit
Naprosto s Tebou souhlasím, u R1200 DOHC nemá smysl na cokoliv sahat.
Ale, pokud se budeme bavit o skoro 20 let staré motorce což 1150 je, tak má alespoň za mě, smysl nějaký čas tomu věnovat třeba i jen pro lepší pocit.
Samozřejmě před skoro čtvrtstoletím kdy ty motorky vyvíjeli určitě věděli co dělají a udělali to nejlepší na tu dobu.
Pokud tu bude ta možnost, že z 1150 jde udělat něco citelně motorově (třeba i podvozkově když vylepšíš tlumiče) lepšího tak to majitelé těchto strojů budou prostě dělat.
A myslím, že to není jen můj pocit, že 1150 po výměně výfuku a čipu jede o dost líp.
Tygr napsal:
Všechno je nejlepší,jak to vyjede z fabriky,voni tam žádný pitomci asi nebudou.Tři pr...e strávenýho času a výsledek jen pocit.Lepší ten čas projezdit
Jo, jenže z tý fabriky to vyjelo před 20ti lety a x-set tisíci km. Takže je třeba to řešit...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Tygr napsal:
Všechno je nejlepší,jak to vyjede z fabriky,voni tam žádný pitomci asi nebudou.Tři pr...e strávenýho času a výsledek jen pocit.Lepší ten čas projezdit
Mas pravdu, ale asi holt kazdej si tim musi projit sam. Jak jsem uz psal, pomalu se po tech vsech pokusech vracim k seriovemu stavu. Pres zimu vratim seriovy cip a krom Akrapa a Touratech podvozku jsem na puvodni konfiguraci. Poradne seridim a tim ukoncim epochu tuningu.
Clovek chce doprat stroji to nejlepsi a ne vzdy to holt vychazi ...