Oživím to tu, jelikož se poohlížím také po nějakém KJ. Jak jste pánové s vašimi stroji spokojeni?
Zatím jsem ve stadiu rozmýšlení, zda najít pěknou KJ a nebo přidat min. 100 000 Kč a hledat KK...
Než začnu objíždět bazary, můžete mi dát tipy, na co dát pozor, na co se zaměřit, nejčastější závady, atd? S kolika km jste váš Jeep kupovali, kolik máte najeto nyní, případně co bylo potřeba servisovat? Máte automat nebo manual?
Jak je to s redukcí, četl jsem, že jsou 2 typy 4x4. S jednou lze jezdit i po silnici 4x4 a druhou pouze na nezpevněném povrchu. Byl typ "4x4-silnice" pouze u automatu nebo i s manuální převodovkou? Případně zda víte jak je to u KK?
Také kdybyste o nějakém pěkném KJ/KK věděli, sem s tím
Díky za případné odpovědi
Ahoj :-)
se svým KJ jsem spokojen
Mám 2005 2,8 CRD 120 kW, po faceliftu, automat Selectrac (trvalá 4x4)
doveženo z Itálie, první majitel v CZ.
Na tacho bylo 116000 km a dle bazarníka bez koroze, nevídaný stav.
Bez koroze je, kilometry asi taky sedí (dle různých dokladů nalezených v autě), auto bylo asi 4 roky ve firmě (cca 70 tis km) a pak ho měla paní nar. 1942 (dle orig. TP), takže auto jako z bazarnické pohádky
Vyměnil jsem všechny náplně, baterii, MAP senzor, termostat, jsou udělané nové brzdy, dal nové zimní gumy, udělal geometrii, stěrače, čepy a uložení zadního horního ramene. Hned po nákupu mě zradila spínačka, takže nová - z USA přes Amazon za dva dny doma na stole za cca 1300,- Kč.
Teď jsem u pana doktora (Jeepař) a budeme řešit nové tlumiče (PZ má volnou pístnici v těle), kontrolu podvozku, funkci automatu atd, tedy hlavně věci specifické pro Jeep. Budeme stříkat spodek a dutiny, asi hučí ložisko zadního kola, teče řízení (úkap skrz manžety) a je vůle na sloupku řízení.
Takto napsáno to vypadá hrozivě, ale já jsem spokojen. Jsou to asi běžné a provozní věci u auta 15 let starého. Chci ho na dlouho, mám ho na denní ježdění, takže ho chci dostat do dobrého stavu, aby dobře sloužil alespoň dalších 15 let . Teď mám najeto cca 9000 km, za chvíli budu znovu měnit olej v motoru.
Co se týká přídavné převodovky 4x4, tak Selectrac má fulltime 4x4 a u automatu byl standard. K manuálům se dávala CommandTrac, která má 4x4 pouze Parttime (jen na kluzké povrchy - uzamčený mezinápravový diferenciál), SelecTrac je u manuálu pouze občas. Manuál líp jede a má menší spotřebu, automat bude mít i silniční 4x4 - to se někdy hodí. Zadokolka už mi za deště šla v zatáčce bokem...
No a jak a kde koupit? To je loterie... Já měl asi kliku, i když sám bych v tom bazaru asi váhal něco koupit. Ale - kamarád automechanik na něj kouknul a řekl ber ho. No a pak jsme jeli od Kolína do Budějovic pro jeho manuál, takže jsme ten večer přivezli dva kousky
Asi bych hledal nějaký čerstvý dovoz z Itálie (málo koroze), KJ po faceliftu nebo KK (taky se mi líbí), případně kouknout na mobile.de a hledat venku, v Itálii se ještě dají najít, ale je to kus cesty...
Takže přeji příjemné vybírání a šťastnou volbu
buboGS přiložený následující obrázek:
[175.5Kb]
Upravil buboGS dne 21.10.2019 18:55
BMW GS = stroj na radost
Já se svým spokojený jsem naprosto.o jsme od něj očekával,to splňuje.Spolehlivé a bytelné auto.Já mám provedení 2,5 CRD s manuální převodovkou.Modely 2,8 se prodávaly s automatem,nebo s 6 stupňovým manuálem.U 2,5 CRD je pohod 4x4 ručně přiřaditelný a i redukci.Toto provedení má 4x4 k použití jen na nezpevněných cestách,nebo na sněhu.Prostě tam,kde to má největší využití.Jinak je to čistokrevná zadokolka.U novějších verzí s motorem 2,8 už je možné použít 4x4 trvale,ale osobně nevím,k čemu by to bylo dobré na suché silnici.Jen to zvýší spotřebu a Jeep není stíhač,abych s tím nějak prožíval zatáčky.Od toho jsou si myslím jiné auta...
Pozor si dej v prvé řadě na kilometry a historii vůbec..Já nestočený kus sháněl fakt dlouho..pak se zaměř na stav kardanů.Manžety musí být nepoškozené.Pokud pojedeš krokem,nesmí se pod autem ozývat žádné zvuky.Pokud jo,je poškozené ložisko kardanu (takové loupání).Potom stav silentbloku na zadním centrálním ramenu,tzn žádné pazvuky při změně zatížení odněkud z kufru.Oprava ale není zas taková hrůza a při troše šikovnosti se dá provést i doma.Pokud manuální převodovku,tak mrkni na blok spojky.Z mezery mezi bloky nesmí téct olej.Jestli teče,odešly těsnící kroužky u kliky .Materiál pár kaček,ale musí se sundat převodovka...To jsou věci,které u KJ odešly mi,ale jen proto,že jde o díly s gumovou částí,která prostě zdechla stářím...Neberu to jako nějakou vadu.Kupoval jsem jej s cca 157 tis km (ověřeno v databázi JEEP) a dnes má cca 220 tis km...jestli KK,nebo KJ? To asi podle vkusu každého soudruha.Mi osobně se líbí víc verze KJ po faceliftu,než KK.KJ má pořád "v ****u" ten odkaz na klasický JEEP vzhled.
..EDIT.Tak Bubo už to popsal přede mnou.._)
Upravil pavelgs dne 21.10.2019 19:05
Michalos napsal:
Díky oběma, pánové.
Ještě se zeptám, jak jste poznali že je auto stočené? Podle opotřebení nebo nějaké databáze u Jeepu?
Já zašel s VINem do zastoupení Jeep tady v Ostravě.Máme tady dvě.V jednom seděli dva nafrnění a neochotní pi.tomci,takže tam nic.Kousek dál u jiné firmy byl velice ochotný pán,který nakouknul do jejich databáze,jestli to konkrétní auto bylo servisované u Jeepu.Ty které jsem kontroloval,byly servisované všechny u aut. servisu,ale při dovozu se nějakým "zázrakem" vytratily najeté kilometry.Tu 50 tis,tu 80 tis a rekordman byly Auto ESA se stočenýma 160 tis km.Oficiálně tahle služba neexistuje.Je to jen na ochotě technika. V servise Moravia sever super jednání a ochota a naopak v AF centru byli ti dva vošousti na ránu,jak byli důležití..
Edit:Teď koukám,že u předchozího příspěvku mám plno překlepů a nedopsaných písmen... To je tak,když to člověk šmrdlá ve spěchu...
Upravil pavelgs dne 22.10.2019 08:52
pavelgs napsal:
[quote]Michalos napsal:
Díky oběma, pánové.
Ještě se zeptám, jak jste poznali že je auto stočené? Podle opotřebení nebo nějaké databáze u Jeepu?
Já zašel s VINem do zastoupení Jeep tady v Ostravě.Máme tady dvě.V jednom seděli dva nafrnění a neochotní pi.tomci,takže tam nic.Kousek dál u jiné firmy byl velice ochotný pán,který nakouknul do jejich databáze,jestli to konkrétní auto bylo servisované u Jeepu.Ty které jsem kontroloval,byly servisované všechny u aut. servisu,ale při dovozu se nějakým "zázrakem" vytratily najeté kilometry.Tu 50 tis,tu 80 tis a rekordman byly Auto ESA se stočenýma 160 tis km.Oficiálně tahle služba neexistuje.Je to jen na ochotě technika. V servise Moravia sever super jednání a ochota a naopak v AF centru byli ti dva vošousti na ránu,jak byli důležití..
Tvl přesně auto ESA 1.certifikovaný autobazar záruka kvality a solidnosti blablabla bulshit.
Takže fakt pozor na 2 největší pražské certifikované autobazary.
Michale, ač nemám Jeepa, rozmýšlel jsem nad ním, ale nakonec skončil jinde. Být tebou tak se sám sebe zeptám kde s tím autem budu jezdit a jaký bude jeho účel. Jestli na normální ježdění, tak novější typ proč ne. Pokud do terénu častěji, raději starší. Určitě bych měl zájem na tom, aby se přední náprava byla připojitelná. Šetří to peníze i mechaniku. A taky si užiješ legraci.
Druhak bych se sám sebe ptal, jestli chci automat. Automat je fajn, ale spolu s rozvodovkou dostává v permanentní čtyřkolce zabrat a dřív nebo později bude potřeba jejich repas. S ohledem na to, že se díváš po starších kusech se dá předpokládat, že minimálně do těchto položek časem nasypeš love.
A upřímně, kdyby se o záhul nepostaral motor, tak se o to postarají majitelé aut, kteří kašlou na pravidelnou údržbu. Buď nevědí že se mají starat nebo na to kašlou.
Dneska jsem přivezl auto ze servisu. Detailní prohlídka odhalila několik závad:
velmi malá vůle na ložiskách obou kol zadní nápravy - neměnit, sledovat, vyměnit až potečou gufera (vydrží prý klidně ještě 50 tis.km)
malá vůle na předním kardanu z rozvodovky - neměnit, sledovat
brzdy OK
aut. převodovka OK
malá vůle na čepu na předním diferenciálu - neměnit, sledovat.vyměnit až to bude nutné (až se utrhne)
takže nastříkán spodek a dutiny a vyměněny zadní tlumiče
auto je na svůj věk a najeté kilometry prý ve velmi dobrém stavu - rv 2005, 125 tis.km
za mě stále spokojenost
ad připojitelná přední náprava - ta je připojitelná vždy, pouze manuály mají až na vyjímky obyčejnější rozvodovku bez mezinápravového diferenciálu, takže ji lze použít je na kluzkém povrchu, který umožní vyrovnat rozdíly v otáčkách kol P a Z nápravy bez poškození pohonné soustavy. Chtěl jsem automat (protože to k Jeepu tak nějak patří), pokud bych bral manuál, chtěl bych tu lepší rozvodovku (selectrac)
ad náklady - díváš se po autě (pokud KJ) modelově staré skoro 20 let, výroba končila tuším 2007. Pokud takhle staré auto chceš, musíš počítat se zvýšenými náklady na servis (násobené ještě typem vozu - 4x4, automat atd...)
Ale je to jako s Kofolou, GS a spoustou dalších zbytečných věcí v mužském světě - když ji miluješ, není co řešit
Upravil buboGS dne 23.10.2019 21:21
BMW GS = stroj na radost
Ještě k výběru. Hodně aut je ve výbavě Limited - nejvyšší výbava - vyhřívaná sedadĺa, kůže (to ale není zrovna výhra), tempomat, ovládání radia na volantu, ALU kola atd... Výbava SPORT je taková chudší...
Kamarád má rv 2007 a už tam má ESP - není to od věci. Ta zadokolka se občas umí chovat trochu divoce.
No a kdybys narazil na výbavu Renegade, tak to je trochu terénnější úprava. Bylo jich málo, jsou vzácnější (asi jako výročky u GS) a asi trochu hezčí :-)
Upravil buboGS dne 23.10.2019 21:37
BMW GS = stroj na radost
Díky za další postřehy. Auto bude samozřejmé jezdit většinu po silnici, spíš něco jako GS, když se mi zalíbí kdesi cesta, abych tam mohl zajet, řekl bych taková "volnost pohybu"
Na koupi nijak nespěchám, takže čekám co se v inzerci objeví.
S tou výbavou je to docela složitý, chtěl bych selec track, který jsem zatím u KJ viděl jen u automatu. Myslím, že 4x4 na silnici se u nás na Vysočině v zimě může hodit a nechci to stále přepínat, když bude pár km pod sněhem a pár čistých. Takže automat, s čímž problém nemám, jsem na něj zvyklý z BMW. Záleží jak u Jeepu funguje...
Výbava Limited - kůži nepotřebuji, v létě se na tom člověk potí, takže jedině odvětrávánou, což u těchto aut nehrozí. Ale když bude pěkný auto s kůží, nebráním se. Spíš bych uvítal vyhřívaný sedačky, buhužel jsem je nyní v inzerci našel jen u aut s manuální převodovkou, což je zase problém viz. výše
Ani v KK není vždy u výbavy Limited výhřev sedaček, chápu, že to v Itálii nepotřebuji, ale mě je na Vysočině zima prostě úplnou socku nechci.
Jak říkám, na koupi nespěchám, zajedu na nějaký mrknout a svézt se, pak se uvidí.
Zatím jsem jel v jednom KK, svezení pěkný, automat taky fajn,ale bylo to zespodu pěkně sežraný, přitom Itálie a bazarník to vychvaloval skoro jako nejhezčí auto v republice,. V jiném bazaru také KK z Itálie a nenašel jsem kousek rzi. S KJ poface je to v inzerci teď horší, ale až budu mít cestu, některé omrknu.
Upravil Michalos dne 01.11.2019 10:10
Dneska jsem mluvil s mladým a auto zřejmě půjde do světa, jen musí proběhnout dědické řízení, což je asi tak na dva měsíce. Až to bude aktuální, tak dám vědět.+
BMW GS = stroj na radost