Ale má! Možná jen to, že většina těch "nejchytřejších" je z Prahy... Omlouvám se všem normálním Pražákům.
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Fandys1 napsal:
...Dej tam co doporučuje výrobce a neztracej čas koninama.
Kdyby to bylo tak jednoduché - dle servisního manuálu (r.2016) výrobce do úhlového převodu používá 75W90 a ne 75W140!!!
Tak, a teď mudruj...
zajimavy, taky tam (samozrejme) leju tu 140, ale ja mam v navodu (2014) kdeco, vcetne typu baterky do dalkace, ale specifikaci oleje do koncaku ne .....
takze pokud maji novejsi predepsanou 90, tak bych rek ze to bude mit nejaky empiricky technicky duvod, urcite to neni to tim ze se nekdo nudi u stolu, nebo ze si chce bmw namastit kapsu (dvema deckama oleje se rozhodne nezabyva)
za me tedy rozhodne souhlas nevymyslet predepsane, ale zrejme tam ma byt ta 90 .......
Ještě nenapadl první sníh ani na Vysočině a už vám nehorázně "yebe v makovicích".
Do dubna se tu pozabíjíte.
Upravil Hrabe_X dne 05.01.2020 17:33
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Fandys1 napsal:
...Dej tam co doporučuje výrobce a neztracej čas koninama.
Kdyby to bylo tak jednoduché - dle servisního manuálu (r.2016) výrobce do úhlového převodu používá 75W90 a ne 75W140!!!
Tak, a teď mudruj...
zajimavy, taky tam (samozrejme) leju tu 140, ale ja mam v navodu (2014) kdeco, vcetne typu baterky do dalkace, ale specifikaci oleje do koncaku ne .....
takze pokud maji novejsi predepsanou 90, tak bych rek ze to bude mit nejaky empiricky technicky duvod, urcite to neni to tim ze se nekdo nudi u stolu, nebo ze si chce bmw namastit kapsu (dvema deckama oleje se rozhodne nezabyva)
za me tedy rozhodne souhlas nevymyslet predepsane, ale zrejme tam ma byt ta 90 .......
Ukončite túto nezmyselnú diskusiu s tým, že aj do LC ide podľa výrobcu 75W-90.
Katalógové číslo 14.
14 BMW Synthetik OSP (1L) (83222445460)
Teilegruppe R52 Gewicht 0.052 kg
1L BMW Synthetik OSP
33,74 EUR
..... a je to vlastne Castrol Syntrax Long Life 75W-90.
Filo přiložený následující obrázek:
Vidis a zrovna ja bych si tenhle olej do vlastní motorky nedal... nejsem toho nazoru, ze vse co napise vyrobce je spravne.. davam spis na zkusenosti a vysledky z praxe.. ale je to na volbe kazdeho.. vlastne jsou celkove tyhle temata k nicemu.. nekdo poslechne vyrobce, nekdo na na zkusenosti nejakeho odbornika.. nekdo si tam naleje to co je levny..
bmwgsa napsal:
Vidis a zrovna ja bych si tenhle olej do vlastní motorky nedal... nejsem toho nazoru, ze vse co napise vyrobce je spravne.. davam spis na zkusenosti a vysledky z praxe.. ale je to na volbe kazdeho.. vlastne jsou celkove tyhle temata k nicemu.. nekdo poslechne vyrobce, nekdo na na zkusenosti nejakeho odbornika.. nekdo si tam naleje to co je levny..
respekt, ale proc nedal ?
zrovna tomu koncaku je podle me u bmw venovana dost pozprnost, je to jeden z klicovych komponentu klicoveho modelu a jeste i dost, nejen marketingove, signifikantni dil, takze podle me mu venuji maximalni peci...
kdyz to zjednodusim tak mene viskozni olej se pozdeji dostane k mazanym plocham aka na provozní teplotu oproti viceviskoznimu, ale na druhou stranu viceviskozni zase ma lepsi vlastnosti pri vysokem zatizeni coz tipuju ze bude duvod pro tu 90 ......
asi z praktickeho hlediska nebude v 90 a 140 rozdil (pokud ale budeme srovnavat jizdu 2km popojizdeni do prace v zime a 200km 180kou po dalnici tak jo ....), jenze z toho naseho technickeho hnidopichoveho hlediska tam rozdil bude ....
Upravil xylem dne 05.01.2020 19:48
bmwgsa napsal:
Vidis a zrovna ja bych si tenhle olej do vlastní motorky nedal... nejsem toho nazoru, ze vse co napise vyrobce je spravne.. davam spis na zkusenosti a vysledky z praxe.. ale je to na volbe kazdeho.. vlastne jsou celkove tyhle temata k nicemu.. nekdo poslechne vyrobce, nekdo na na zkusenosti nejakeho odbornika.. nekdo si tam naleje to co je levny..
A co když má někdo dobré zkušenosti a výsledky s tím Mogulem, nebo Motulem, který jsi ty pohanil? Není to to samé, jako když ty máš dobré zkušenosti s jiným olejem v koncaku, než doporučuje výrobce?
Tak v prvni rade nesouhlasim například s vyrobcem urcenych intervalech vymeny... 20.000 km je proste kravina.. menim s kazdym olejem po 10.000 km.. stejne tak je kravina mit servisni interval na motorovy olej v aute 40.000 viz nektere znacky... to jsou presne ty okamziky, kdy si myslim, ze vyrobce predepise neco, aby se to "driv podelalo"... proto jsem napsal ze ne vzdy souhlasim s vyrobcem.. to same s motorovym olejem.. jednou nalejes nejaky nejmenovany super olej ktery si zakaznik priveze a hned si zakaznik stezuje ze mu na 650 klouze spojka. Přesto ze ma predepsane specifikace... proto nezkousim.. jedu z praxe.. chapu ze si muzete dovolit zkouset a laborovat.. ja ne... a s tim zadnim převodem- mel jsem tu zakaznika ktery trval na vymene az dle výrobce po 20.000km.. kdyz jsem se ho ptal proc na tom trva tak rekl klasickou vetu. Nebude to zbytecne platit... tak jako vetsina setrilku.. 100 korun za 2 deci je fakt zdrcujici? Tak at si koupi Hyosung.... a nekdo ma vysledky s dobrym Motulem?? Kdo? Jednotlivec nebo servis? Takovy servis neznam (i kdyz mozna nekde existuje) ale dobry servis tam podle me tohle nikdy nenaleje... tak ktery servis ma dobre zkusenosti s Motulem.. sup sem zkusenosti za 20 let.. v mym okoli to nikdo nedava, a to si myslim znam jen profiky...
Upravil bmwgsa dne 05.01.2020 21:21
xylem napsal:
... z praktickeho hlediska nebude v 90 a 140 rozdil (pokud ale budeme srovnavat jizdu 2km popojizdeni do prace v zime a 200km 180kou po dalnici tak jo ....), jenze z toho naseho technickeho hnidopichoveho hlediska tam rozdil bude ....
A aby to nebylo málo, už se nám sešlo více BMW čísel pro rozvodový olej: staré označení 33117695240 (SAF-XO), 83222365987 (Synthetik OSP), 83222445460, 83222460128 (Hypoid Axle Oil G3) - a přitom se stále jedná o 75W90, který se používá jak pro řady K2x, tak i pro řady K5x !
bmwgsa napsal:
Tak v prvni rade nesouhlasim například s vyrobcem urcenych intervalech vymeny... 20.000 km je proste kravina.. menim s kazdym olejem po 10.000 km..
Myslím, že to nikoho z nás "nezabije nebo nezruinuje" měnit těch 180ml rozv. oleje při každé výměně mot. oleje. Při ceně litrovky (viz.: https://www.zbozi...rianta=1-l) je to na cca 5x výměn . A měnit pravidelně by měli ti, kteří projíždí vodou (brody, hluboké kaluže atd.) - není moc problém průnik vody do koncového převodu přes odvzdušňovák, pokud není prodloužen trubičkou. A zjistit až po 20tkm, že z převodu teče místo oleje bílý hnus - nic moc (není to moje zkušenost s mojí motorkou , mám pouze vyčteno z různých diskuzí). A je to zanedbatelná částka při výměně proti 40tKč za nový úhlový převod, který u LCčka není ani repasovatelný - pouze symerinky.
Upravil Ruda dne 05.01.2020 22:33
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Fandys1 napsal:
...Dej tam co doporučuje výrobce a neztracej čas koninama.
Kdyby to bylo tak jednoduché - dle servisního manuálu (r.2016) výrobce do úhlového převodu používá 75W90 a ne 75W140!!!
Tak, a teď mudruj...
zajimavy, taky tam (samozrejme) leju tu 140, ale ja mam v navodu (2014) kdeco, vcetne typu baterky do dalkace, ale specifikaci oleje do koncaku ne .....
takze pokud maji novejsi predepsanou 90, tak bych rek ze to bude mit nejaky empiricky technicky duvod, urcite to neni to tim ze se nekdo nudi u stolu, nebo ze si chce bmw namastit kapsu (dvema deckama oleje se rozhodne nezabyva)
za me tedy rozhodne souhlas nevymyslet predepsane, ale zrejme tam ma byt ta 90 .......
No nevím Martine, ale 75W90 byla určena do těhle úhlových převodů již od začátku výroby modelů K2x (1200 vzduch) a K5x (LCček) - nikdy (nebo jsem to alespoň nikde na webu nenašel) výrobce u těchto modelů nepoužíval 75W140.
Upravil Ruda dne 05.01.2020 22:28
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Ruda napsal:
No nevím Martine, ale 75W90 byla určena do těhle úhlových převodů již od začátku výroby modelů K2x (1200 vzduch) a K5x (LCček) - nikdy (nebo jsem to alespoň nikde na webu nenašel) výrobce u těchto modelů nepoužíval 75W140.
no protoze buh servisu milan zavelel 140, tak to tech par let beru jako evangelium )
s intervalama je to logicky, cim casteji tim lepe, miru muze videt samozrejme kazdy trochu jinde, vcetne vyrobce, logicky ....
a mogul (nebo co) vs castrol, tak to je asi taky bez debaty, preci jen vyrobni standardy budou, predpokladam, rozdilne, uz jen ten vyvojovy a testovaci background, to se proste musi projevit ...
Každá specifikace oleje se skládá z výkonnostní třídy a z vizkozni třídy.... Ti první je potřeba dodrzet( pro nás je to API GL-5) a tu druhou je "dobre" dodrzet ale je jí možno v určitém spektru menit dle provozních podmínek( stejně jako to je u motorových olejů)... Takže je důležité mít prevodovy olej vykonostni tridy GL-5 a jedu tam das 75w90 nebo 75w 140 je v našich tepkitnich podminkach uplne jedno.... Zase z toho nedělejte vědu, nejde o turbínu jaderné elektrárny
Tygr napsal:
Pravda je pravda,mě by spíš zajímalo,zjistit esi v ty pixle je to co je na ni napsaný
To bych si právě u Castrolu nebyl jistej...
Teda u motoráku...
S tym Castrolom je to zial tak. Castrolom som takmer zadrel auto. Odvtedy davam do vsetkeho Motul / auta , motorky/ lebo osobne poznam inportera v SK a som kludnejsi