Ahoj, vadilo mě cvakání z přehřátýho a nakonec i z jen zahřátýho motoru. Problém byl ve volných třídílných rozvodových tyčkách. Už se to tady řešilo. Vloni jsem je vyrobil z jednoho kusu, namontoval a bylo po cvakání. Teď, po 10 000 km jsem je vyndal na kontrolu a vypadají stejně, jako když jsem je tam dával. Kdyby měl někdo zájem, můžu vyrobit další. Na ceně se určitě dohodneme.
To mě zajímá, nechceš se rozepsat víc? Máš to nějak zuslechteny?
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
To by mě taky zajímalo, jak jsi je vyráběl. K náhradě tohoto dílu jsem docela skeptický, už jen proto, že jsou těžší než jaký tam mají být.
Ale dobrá práce
Horacio napsal:
To by mě taky zajímalo, jak jsi je vyráběl. K náhradě tohoto dílu jsem docela skeptický, už jen proto, že jsou těžší než jaký tam mají být.
Ale dobrá práce
Náhrada od BMW používaná pak ve 12tkách je taky celoocelová.. To spíš jestli konce nemají být zakalené, ale pravda je, že asi nemusí, protože se po nich nic nešoupe a když jsou seřízené vůle, tak ani neková..
Upravil yuri13 dne 06.03.2020 16:30
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612
BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )
Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
Cvakání mě taky štvalo, nejdříve jsem měnil hydroštel, nepomohlo. Po té jsem kontroloval tyčky, cvakání dělají asi uvolněné kloboučky, ale já je měl ok. Ve finále cvakání bylo způsobeno axiální vůlí vahadel.
Mám to vyrobený z kulatýho radeka. Je to nástrojová ocel třídy 19 kalená. Mechanicky plně dostačující pro daný účel použití. Po cca 10.000 km kdy jsem to vyndal, jsem zaznamenal jen zaleštění rádiusů v místě dotyku. Prakticky to nejde v motoru zničit.
Váha, ano je to trošku těžší než původní, ale bylo to jen asi 10% jestli si to dobře pamatuju, to asi nemá vliv na funkci. Já jsem měl ty původní uvolněný, po namontování těchto, mě cvakání přestalo. Šponováky jsem měl vyměněný, klapky to nedělali, tak zbejvalo toto. A povedlo se.
Upravil Edy dne 07.03.2020 17:11
servisak napsal:
Nemuzou byt kratsi. Ve vsech motorech ty tycky jsou stejny.
byl tam rozdíl asi 0,5 mm, proti původním je koník malinko v jiné poloze, myslím, že zrovna ty jsi mi na to tenkrát psal že to není atomový reaktor :-D
Pravda, že klepání přestalo a fungují skvěle
700 GS, 1100 GS
edy napsal:
Mám to vyrobený z kulatýho radeka. Je to nástrojová ocel třídy 19 kalená. Mechanicky plně dostačující pro daný účel použití. Po cca 10.000 km kdy jsem to vyndal, jsem zaznamenal jen zaleštění rádiusů v místě dotyku. Prakticky to nejde v motoru zničit.
Váha, ano je to trošku těžší než původní, ale bylo to jen asi 10% jestli si to dobře pamatuju, to asi nemá vliv na funkci. Já jsem měl ty původní uvolněný, po namontování těchto, mě cvakání přestalo. Šponováky jsem měl vyměněný, klapky to nedělali, tak zbejvalo toto. A povedlo se.
Koukám že jsi nad tím přemýšlel, že jsi tam nedal jenom tak nějakou kulatinu
I přes to by byl opatrný, 10% na funkci nemá vliv, to souhlasím, ale co životnost???Proč by soudruzi ty původní dělali hliníkové? Kvůli hmotnosti ne?
A ten materiál? Tipl bych že tyčka by měla být zpevněna a zakalený jenom konce. Radeco je podle mě prokalený v celém průřezu a je spíš víc křehký než pevný. Ale to jenom spekuluji.
Sám jsem tyčky měnil kvůli klepání a přemýšlel proč jsou tak drahé.