no tak jsem poridil numu s10 pro. viditelnost na slunci je celkem slusna (srovnatelny i iphone 6s, lepsi neni, max se trochu min leskne coz je fajn). telefon vypadá bytelne a pevne, zatim se ani nesekl takze jsem celkem pozitivne prekvapen .
navigace vypada v klidu. gpska reaguje krapet (sekunda treba) pomaleji nez na iphone (zkousel jsem ve waze + mapy.cz). co je znatelne horsi je kompas, ten reaguje pomalu a ukazuje nesmysl. mozná to pujde jeste nejak softwarove fixnout, uvidime.
Řekl bych, že srovnávat Garmin zumo versus mobil není úplně fér, pokud nenapíšete konkrétní typ mobilu. Můžu totiž srovnávat nativní navigaci od nějakých laciných neodolných noname, mio, becker nebo i garminů až po jednoúčelovou zumo, které je víceméně jedna z top možností na motorku - odolné provedení, spolehlivé napájení více piny, rezistivní displej nereaguje na déšť a prach a díky transreflexní vrsvě je skvěle čitelný na slunci, možnost jak silničních map, tak i offroad podkladů včetně svých vlastních...
Je ale celá řada telefonů, které se dají nazvat jako topmodely a taky pro použití na motorce ty topfunkce mají. Voděodolnost? Už celou řadu se dělají telefony, které vydrží jak déšť, tak i potopení do vody. Napájení? Existuje pár telefonů, které mají z boku kontakty a napájecí kabel drží magneticky - žádné krytky, které omezují vodotěsnost. Čitelnost na slunci? Telefony s kvalitním displejem s čidlem pro nastavení jasu jsou bez problémů použitelné hlavně když nejsou v taštičce. Přehřívání? Jezdím dobrých 7 let s telefony v držáku za plexi a žádný se mi nepřehřál (sony u1 satio, xperia acro s, xperia z1c, xperia z3c). Ovládání v rukavicích? Celá řada telefonů má mód větší citlivosti displeje, takže i na prst v rukavici slušně reaguje. Pro základní potvrzení, smazání průjezdního bodu, zoom a podobně to stačí. Na zbytek je asi stejně lepší zastavit.
No držák mobilu už je taky vyřešený. Chce to hlavně robustní a kvalitní - nejlíp ten ode mě
Mám zkušenost se Zumem 660. Za sebe můžu říct že to je spíš tragédie než navigace. Při volbě nejrychlejší trasy mě bez okolků žene přes silnice 2.3 třídy. (tam mě kolikrát stahuje z 1.) Nepochopil jsem jak fungují průjezdné body. Někdy bod míjím v řádech kilometrů a je to ok, nekdy ho míjím v řádech metrů a přesto mě vrací do průjezdného bodu. Mapa nelogicky vypisuje obce. Větší nejsou, naopak vidím názvy obcí kde dávaj lišky dobrou noc, k orientaci naprosto zbytečný. Mě osobně vyhovují mapy na seznamu i do možnosti plánování. Zadám start cíl a pokud je potřeba pomocný bod a hotovo. Když si to kontroluju tak v tom žádnou past nenajdu. Nakonec sem si pořídil papírovou mapu a Garmina používám na dohledání adresy. Podruhé bych ho už nekoupil.
já mám Garmun Zumo 340, Jak píše Pesa, někdy mám pocit, že skřítek, kterej v té navigaci plánuje trasy asi pěkně lije. Pořád nějaké aktualizace, peňěz to stálo..a stojí to za ho.vno. To není kolikrát navigování, ale toulky s Garminem.
To samé platí, když si mapu naplánuju v mapách Seznamu, poslu to do navigace a stejne si to prebere po svem..Kamarád má Tomtoma - máme je podobně staré, no a je to mnohem lepší.....a nebo mám olšové ruce
Lítám pomalu a nízko..
pesa napsal:
Mám zkušenost se Zumem 660. Za sebe můžu říct že to je spíš tragédie než navigace. Při volbě nejrychlejší trasy mě bez okolků žene přes silnice 2.3 třídy. (tam mě kolikrát stahuje z 1.) Nepochopil jsem jak fungují průjezdné body. Někdy bod míjím v řádech kilometrů a je to ok, nekdy ho míjím v řádech metrů a přesto mě vrací do průjezdného bodu. Mapa nelogicky vypisuje obce. Větší nejsou, naopak vidím názvy obcí kde dávaj lišky dobrou noc, k orientaci naprosto zbytečný. Mě osobně vyhovují mapy na seznamu i do možnosti plánování. Zadám start cíl a pokud je potřeba pomocný bod a hotovo. Když si to kontroluju tak v tom žádnou past nenajdu. Nakonec sem si pořídil papírovou mapu a Garmina používám na dohledání adresy. Podruhé bych ho už nekoupil.
zkoušel si ji přepnout z moto navigace na auto navigaci, myslím,že tam sou tři symboly moto, auto a off, mohlo by to pomoct, k tomu stahování z jedničky
Upravil walda dne 03.10.2018 20:23
nemít GS, stojím tam ještě dnes https://www.motor...uid=344094
Zkoušel sem všechno. Možná to je tou mapou. Chápu, že počítá trasy podle nějakýho algoritmu. Ale.... Například jedu od Svitav skrz Brno na Bratislavu. Silnice perfektně značená, ale mě navi stahuje na Královo pole, do toho mi vyskočí na navigaci obrázek s křižovatkou, kterej je schodnej se značením na silnici ale grafika mě stahuje do pruhu na Královo pole. To znamená, že vidim na obrázku Bratislava rovně ale zároň mam jet doprava. Ok v ČR mi to neva, se s tim nějak poperu, ale vim že podobně funguje třeba ve Franacii a tam už z toho mam španělskou vesnici, a taham papír.
Celý minulý rok mi nakonec nejlépe posloužil iPhone 8 (Waze a TomTom) v kovovém uzamykatelnem držáku http://moto-drzak...alitne.cz/
Jako zálohu mám Zumo 660, viditelnost přes den na slunci je tragedie, do intercomu šišlá tak, že se to nedá poslouchat, ale v nouzi do cíle dovede.
Přemýšlel jsem o Zumo 595, ale nakonec raději pořídím nové tlumiče
troska starsi topic ale momentalne pre mna aktualny. jazdil som doteraz s garmin. naposledy oregon 650 ( je este myslim v inercii) ked neboli mobily a roaming bol drahy. vzdy priviedol do ciela i ked obcas po cestach o ktorych clovek ani netusil . ale kedze vek ide hore je pre mna uz obrazovka mala tak rozmyslam ako a cim ho nahradit. iphone nechcem zhumplovat na riadidlach (v aute pouzivam len mobil s google a obcas sigyc ktory ma lepsiu aktualnu premavku). na moto bud mobil ktory bude sluzit len na navigaciu alebo tablet alebo sa vratit k dakej lacnej navigacii. cital som ze iphony maju problem na moto s trasmi a odchadza na tom stabilizacia fotaku (skusenosti z advrider).
najviac ma zaujal cinsky IP68 DOOGEE S55 za cenu 100-130e. lahsie sa v mobile planuju trasy ked netreba pc a je to rychlejsie ako nahadzovat trasu do navigacie.
ale i tak nie som si isty ktorym smerom ist
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
Měním předchozí názor, nejlepší je jezdit s papírovou mapou = nejvíce zábavy.
Iphone v případě nutnosti navigace nezklamal, nepřehříval se a pouze jednou po třech dnech v dešti začalo zlobit nabíjení přes konektor Lightning, který stačilo pořádně profouknout a otřít, ale když telefon nejel jako navigace, tak to vlastně ničemu nevadilo.
Zumo 660 jsem letos ani jednou nezapnul..
starám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř a kancelář v Praze
Jetě toto téma opět oživím. Při každodenním ježdění po Praze a okolí přeci jen používám waze v iPhone kvůli dopravě a také relativně dost pracovně telefonuji.
Ale vadí mi poslední dobou, že když mám spuštěnou navigaci waze, nebo mapy.cz či tomtom, tak když mi někdo zavolá a já hovor přijmu, tak se ani po ukončení hovoru navigace nevrátí do popředí na displej. Jednu dobu mi to chvilku fungovalo u waze, že když hovor ukončila druhá strana, tak se waze zase zobrazilo, ale nyní nefunguje ani to.
Netušíte někdo, zda se nedá někde něco nastavit, aby navigace byly stále v popředí i při přijmu telefonátu přes HF interkomem? díky
starám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř a kancelář v Praze