Roman_bmw napsal:
ale já to nechci až zase tak řešit, ale nechci někde zůstat !!
jen se zeptám jak může mít teplý motor větší kompresi ?? naopak bych řekl, že studený motor - studený olej má větší odpor při startu než teplý motor který je krásně uvolněn..
nějak se mě to nezdá
Lebo motor a zvlášť vzduchm chladený má najvačšiu kompresiu za horúca. Aj staré Dnepre a Uraly idú najlepšie za horuca ... takže asi preto tie nepríjemné teplé štarty.
Já nejsem majitelem dvouvačky, jen jsem jich pár desítek startoval ... ale musím říct, že dle mých zkušeností tohle dělá, když ne většina, tak alespoň polovina DOHC a to bez ohledu na staří moto, staří baterky, najeté km, způsob užívání a ani na teplotu okolní ani motoru. Řekl bych, že je to závada sporadická a některý kusy tím trpí neustále. I po vyměně baterie za úplně novou se start nezlepšil a pořád to vypadá, že mele z posledního, ale vždy chytne.
Rozhodně to nechci zlehčovat, ani odrazovat od toho, aby to někdo řešil... naopak... když se to nebude řešit, tak se to nevyřeší
Tím, že to nedělá naprosto každá DOHC, tak je jasný, že to způsobuje "něco" a na to je potřeba přijít. Rozhodně ale nečekejte, že se to vyřeší online
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Já si teda myslím,že teplej motor,dycky chytne líp kterej koli,ať u auta,traktoru nebo motorky.Určitě každej motor má teplej větší kompresi,ale myslím si,že to je menší odpor,než rozmotat motor se stuhlým olejem.Já bych pořádnou baterku,zrepasoval startér a musí to chodit.Mě tohle dělaj obě DOHC stejně,dycky po startu ať teplým nebo studeným tam ta baterka a trojúhelník chvilku svítěj,mysím,že to je normálni
Určitě chytne líp, to nikdo nerozporuje, ale já si myslím, že má větší odpor.
To, že chytne líp, může být už jen samotnou teplotou spal. prostoru.
Já si nemyslím, že v dnešní době je nějakej běžně užívanej motor v takovým stavu, aby za studena jel na sucho nebo neměl vůle, jak motory F1, který se vůbec pohnou až po ohřátí vody na 80°C.
Nic méně si myslím, že tohle všechno je mimo téma, protože ty dvouvačky to dělají bez ohledu na teplotu, jak jsem psal výše... a rozhodně bez ohledu na baterii. To už mám vyzkoušený několikrát, když si někdo myslel, že má špatnou baterku a zbytečně zainvestoval do nové a změna žádná. Rozhodně to ale nedělá 100% kusů. Některý chytnou na brnk kdykoliv a kdekoliv.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Asi máš pravdu.Já jen,že už sem tohle parkrát řešil.Sice u aut,ale tak nějak mi přišlo,že by to mohlo bejt podobný.Slabá baterka a suchej starter,kterej jak se vod motoru ohřál,se to nějak roztáhlo a ani hovno.Nová aku,vyčistit namazat nový uhlíky a po problému.Jo a když chci natočit klikou ten traktor co sem renovoval,tak studenej bez šance,teplej jako prd
tak to je zajímavé, nemůže to být v kabelech .. třeba ? kostra ? zkusím to všechno projít .
to GS je prostě moto mých snů
BMW 1200 GS Tripl black 2011
BMW 1150 2003 GS výroční modro/bílá
BMW F 650 ST 1997 červená metla,
ted jsem se dočetl na Advrider že by to klidně mohlo být přebíjením baterie : Try this one: check your voltage after starting and at revs. If more than 13.8V and going towards 15 you are overcooking your battery which will give exactly those symptoms. Eventually battery will die. If it is that, you need an alternator repair.
když kouknu na měřák tak při běhu motoru mě to dává 14.3. až 14.5. mohl by nějaký elektrikář se k tomu vyjádřit ... možná to je blbost nevím .
to GS je prostě moto mých snů
BMW 1200 GS Tripl black 2011
BMW 1150 2003 GS výroční modro/bílá
BMW F 650 ST 1997 červená metla,
Do 14,5V je napětí sítě v pořádku. Kdyby to bylo nad, tak se může jednat o špatně měřící multimetr nebo horší regulaci na alternátoru. Pravdou je, že napětí kolem 15V už může baterku ničit, pokud se takto nabíjí delší dobu.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
A není tam třeba nějaký dekompresor? Přesně takhle se mi chová skútr. Po mrazivé zimní noci na sídlišti nastartuje, ale teplej v práci u vrátnice často ne a jsem za šaška. U sebe to právě tipuju na to, že se mi na teplém motoru někdy zasekne/slepí olejem odstředivej mechanizmus dekompresoru, nebo má zesláblou pružinku.
Roman_bmw napsal:
ted jsem se dočetl na Advrider že by to klidně mohlo být přebíjením baterie : Try this one: check your voltage after starting and at revs. If more than 13.8V and going towards 15 you are overcooking your battery which will give exactly those symptoms. Eventually battery will die. If it is that, you need an alternator repair.
když kouknu na měřák tak při běhu motoru mě to dává 14.3. až 14.5. mohl by nějaký elektrikář se k tomu vyjádřit ... možná to je blbost nevím .
Bude záležet jak máš přesnej měřák,jsem ti schopnej přeměřit jak aku tak dobíjení.
Jsem si říkal, že mi už dva roky chcípe baterka a ono je to normální. Na slovní spojení "to je normální" jsem si u BMW za těch pár let už zvyknul. Takže na to hážu bobek, nechám to normální a teplý to holt budu startovat pomaleji jako do teď.
Díky pánové
GSA 1250 Rallye 2024
Mě toto dělala stará baterka asi 2 roky. Pak přišly mrazíky a občas jsem večer z práce málem neodjel. Milánek dal novou baterku a hle startování vyřešeno..
starám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř a kancelář v Praze
No a je to asi vyřešené, i když proběhlo několik testů na baterce (třeba ve Vartě) a tak dál. Dnes jsem přišel k motorce a cca po třech dnech při startovaní se zachovala stejně jako když jsem popisoval když byla teplá.
Předpokládám, že to bude opravdu baterkou , ted kupovat novou nebudu až na jaře. Všem děkuji za připomínky .
to GS je prostě moto mých snů
BMW 1200 GS Tripl black 2011
BMW 1150 2003 GS výroční modro/bílá
BMW F 650 ST 1997 červená metla,