Ja Ti neporadim, take bych mel vseobecny dotaz - pri pripojeni do zasuvky a zapnuti rezimu Can-Bus se mi neustale zapina a vypina Zumo... je to normalni?
To Ivan: ano, kdo ma Can-Bus a chytrou nabijecku, muze pripojit a nabijet. Nabijecka rekne motorce, at ozivi pouze jen obvod nabijeni.
Me to sice funguje ok, ale ta navigace se mi 2 dny dokola zapinala/vypinala, nez prisla uklizecka, ze ve skladu, kde mam motorku neustale neco pipa...
Upravil Tomas1200GSA dne 07.03.2019 22:06
R1200GS 08" je minulost >> ADV, HP2, 2V ???
aktuálně ADV 2012 pryč
aktuálně MAX IV 6X6
Fugo_TL napsal:
Ahoj, koupil jsem CTEK Powersport kvůli podpoře CAN-BUS a možnosti nabíjení přes 12V zásuvku na R1200S, ale zarazila mě nemožnost nabíjení v režimu AGM. Přes 12V zásuvku motocyklu lze nabíjet pouze v režimu NORMAL, tam proběhne nabíjecí cyklus a následné přepnutí do režimu CARE, pokud ale zvolím režim nabíjení AGM, po cca 30sec dojde k odpojení zásuvky 12V a následnému uvedení nabíječky do STAND-BY. Je toto chováni normální?
Díky
mne to dela taky, psal jsem kvuli tomu do CTEKu (a obsahle mi odpovidali). Resp. nezkousel jsem jinej rezim, nez AGM.
IMHO se to nezblazni, kdyz dame "normalni" rezim. Ale jdu to zkusit.
btw: pozor, nepoustej radsi RECOND kdyz mas batt v moto. Zatezuje to elektroniku, muze to zkratit jeji zivotnost.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mám zato, že režim RECOND není určený pro AGM/GEL VRLA akumulátory, ale pouze pro klasické baterie zaplavené tekutým elektrolytem. Přebíjení AGM/GEL akumulátoru 15,8V mu na životnosti určitě nepřidá, pravděpodobně ho spíš zničí.
Pokud vím, tak recondicion se nespustí pokud je baterie zapojená v motorce. Pokud nabíječka zaznamená jakýkoliv, i minimální odběr, tak se tento režim nespustí, protože desulfataci údajně není možný provést při odběru. Baterku musíš vymontovat nebo aspoň oddělat všechny kabely od kontaktů.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Fugo_TL napsal:
Mám zato, že režim RECOND není určený pro AGM/GEL VRLA akumulátory, ale pouze pro klasické baterie zaplavené tekutým elektrolytem. Přebíjení AGM/GEL akumulátoru 15,8V mu na životnosti určitě nepřidá, pravděpodobně ho spíš zničí.
CTEK MXS 5 ma normalne RECOND i pro AGM (ale neumi CANBUS). Mucej se tak napr. baterie pro start-stop.
Nakonec AGM ma taky tekutej elektrolyt... jenom nasaknutej do sklenenyho rouna.
Upravil hicks dne 08.03.2019 16:40
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mr GS napsal:
Pokud vím, tak recondicion se nespustí pokud je baterie zapojená v motorce. Pokud nabíječka zaznamená jakýkoliv, i minimální odběr, tak se tento režim nespustí, protože desulfataci údajně není možný provést při odběru. Baterku musíš vymontovat nebo aspoň oddělat všechny kabely od kontaktů.
neplati u CTEKu. RECOND rezim u CTEKu by palubni elektronika mela prezit.. ale proste to neni to pravy orechovy. Cetl jsem par verohodnych rantu, ze to elektroniku sice neodpali, ale zkracuje to jeji zivotnost.
Ja jsem si koupil jeste MXS 10, kterej umi 12V bypass... a muzu odpojit baterii aniz bych prisel o palubni nastaveni.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
CTEK MXS 5 ma normalne RECOND i pro AGM (ale neumi CANBUS). Mucej se tak napr. baterie pro start-stop.
Maximální nabíjecí napětí u AGM akumulátoru je 14,8V.
Hluboce vybitý AGM akumulátor je možné na začátku nabíjení nabíjet vyšším napětím, ale CTEK spouští režim RECOND až po dosažení 14,7V a teprve poté začne “přebíjet“ 15,8V. Toto se běžně používá u baterií s tekutým elektrolytem z důvodu jeho promísení.
Ostatně i Ctek má v návodech k požití v popisu režimu RECOND docela hokej.
Toto je z návodu pro MXS 5.0 :
“Možnost Recond 15,8 V/1,5 A Použití k vrácení energie do běžných akumulátorů s kapalným elektrolytem a do akumulátorů Ca/Ca. Jednou ročně a po hlubokém vybití provádějte regeneraci svého akumulátoru, čímž zvýšíte jeho životnost a kapacitu na maximum. Možnost Recond přidá k programu pro běžný akumulátor KROK 6“
Osobně bych RECOND u AGM baterie spustil jedině před nákupem nové.
Upravil Fugo_TL dne 08.03.2019 20:12
Mr GS napsal:
Pokud vím, tak recondicion se nespustí pokud je baterie zapojená v motorce. Pokud nabíječka zaznamená jakýkoliv, i minimální odběr, tak se tento režim nespustí, protože desulfataci údajně není možný provést při odběru. Baterku musíš vymontovat nebo aspoň oddělat všechny kabely od kontaktů.
neplati u CTEKu. RECOND rezim u CTEKu by palubni elektronika mela prezit..
POZOR! Při nabíjení v režimu RECOND je nutné baterii odpojit od elektroinstalace a nabíjet akumulátor mimo vůz, loď, karavan, apod.
Jedná se o režim v němž je prováděno řízené promísení elektrolytu a tudíž nabíječ pracuje s vyšším napětím než u ostatních režimů. Režim RECOND NELZE POUŽÍT pro baterie AGM a GEL.
Režim RECOND je vhodné použít pouze u akumulátorů dlouhodoběji hluboce nedostatečně nabitých, kde dochází k vrstvení elektrolytu (dole houstne, nahoře řídne). Tento režim je vhodné provádět POUZE JEDNOU (maximálně 2x) ROČNĚ.
Pokud se nejedná o bezúdržbovou baterii (má volně přístupné víčka), je vhodné tyto víčka nechat po dobu nabíjení otevřena nebo dostatečně uvolněná.
Mimochodem, jejich obchodní strategie, jak prodat dražší, rádoby silnější, nabíječky motorkářům je taky povedená
Prvně nabídnou levnou 0,8 ale hned další 5,0 protože je lepší, chytřejší atd atd... ale v manuálu se dočtete, že motocyklové baterie to nabíjí max. 0,8A
Proč přišli s variantou zrovna na Canbus ve verzi 5,0, když to stejně nabíjí 0,8A ?
Další varianta 5,0 NEW, která je chytřejší, než sama chytrost a nakonec se dočtete, že recond nelze použít, max proud taky ne, takže to vlastně neřeší vůbec nic, protože skoro každou dnešní moto baterii (nejčastěji AGM), to nabijí bežným způsobem, proudem 0,8A a max to umí reagovat na nižší okolní teploty, což umí i nabíječka z Lidlu za 500,- a malokdo nechává motorku přes zimu venku a ještě je tak neschopnej, že ani nevytáhne baterku do tepla... takže k čemu je Ctek za 2litry? ... k hounu
Už jen to, že jsou ve spojení s Motobattem je pro mě jasný varování, že není nic v pořádku a je to akorát proreklamovaná shitka.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
[i]
POZOR! Při nabíjení v režimu RECOND je nutné baterii odpojit od elektroinstalace a nabíjet akumulátor mimo vůz, loď, karavan, apod.
Jedná se o režim v němž je prováděno řízené promísení elektrolytu a tudíž nabíječ pracuje s vyšším napětím
pouzivas nejaky stary zdroje.. tady mas ORIGO a mas na to dokonce tabulku. Tusim ale, ze AGM+RECOND umi MXS 5 az v nove revizi.. ale to prece musis vedet, ne?
Mr GS napsal:
Mimochodem, jejich obchodní strategie, jak prodat dražší, rádoby silnější, nabíječky motorkářům je taky povedená
Prvně nabídnou levnou 0,8 ale hned další 5,0 protože je lepší, chytřejší atd atd... ale v manuálu se dočtete, že motocyklové baterie to nabíjí max. 0,8A
MXS umi Pb az do 200Ah a ma vic rezimu + teplotni cidlo. Takze ano, i pro moto bych si koupil tohle.
Mr GS napsal:
Proč přišli s variantou zrovna na Canbus ve verzi 5,0, když to stejně nabíjí 0,8A ?
Další varianta 5,0 NEW, která je chytřejší, než sama chytrost a nakonec se dočtete, že recond nelze použít, max proud taky ne, takže to vlastně neřeší vůbec nic,
ale nepovidej.. a co auta
Mr GS napsal:a malokdo nechává motorku přes zimu venku a ještě je tak neschopnej, že ani nevytáhne baterku do tepla...
tahat baterku do tepla je naprosty nesmysl, jen tim zrychlujes jeji degradaci. Nic lepsiho nez cca 5'C + udrzovacka neni. Teplo = rychlejsi chemicky reakce. To nechces.
Zakaz tahani Pb baterii do zimy je mytus.. mraz vadi nabity Li-pol.
PLUS
baterii z moto vytahujou ty, co maji vintazni modely BEZ ALARMU
takže k čemu je Ctek za 2litry? ... k hounu
Už jen to, že jsou ve spojení s Motobattem je pro mě jasný varování, že není nic v pořádku a je to akorát proreklamovaná shitka.
CTEK je na mne levnej. At to radsi zdrazej a daj k tomu full gumovy kabely. A mch nestoji 2k, ale asi 1700.
To co je cenny je ten algoritmus.. ale klidne si pouzivej nabijecku z LIDLu
Upravil hicks dne 09.03.2019 11:34
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
“Možnost Recond 15,8 V/1,5 A Použití k vrácení energie do běžných akumulátorů s kapalným elektrolytem a do akumulátorů Ca/Ca. Jednou ročně a po hlubokém vybití provádějte regeneraci svého akumulátoru, čímž zvýšíte jeho životnost a kapacitu na maximum. Možnost Recond přidá k programu pro běžný akumulátor KROK 6“
Osobně bych RECOND u AGM baterie spustil jedině před nákupem nové.
souhlasim s tim, ze recond je predevsim na probublani stratifikovane Pb baterie, tj. s elektrolytem mimo houno...
nicmene mozna mas manual k ty predchozi revizi? viz link na CTEK nahore.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
nicmene mozna mas manual k ty predchozi revizi? viz link na CTEK nahore.
Mám CTEK Powersport a s tím návodem je to docela boj, pro funkci RECOND je tam pouze odkaz na FAQ www.ctek.com , kde moc sdílní nejsou.
Nabíječky dělají perfektní, ale ty návody k použití, to je děs.
Někde udávají u RECOND režimu nutnost vytažení baterie z vozu nebo alespoň jeho odpojení od palubní sítě, jinde zase možnost nabíjet na RECOND bez odpojení baterie.
Zajímavé ale je, že Ctek Powersport umí podle návodu výše funkci CANBUS ve všech nabíjecích režimech tj. NORMAL, AGM i RECOND.
Mně funguje CANBUS pouze v režimu NORMAL, v režimu AGM dojde k odpojení zásuvky 12V a RECOND na svojí AGM baterii zkoušet nebudu.
hicks napsal:
...
mne to dela taky, psal jsem kvuli tomu do CTEKu (a obsahle mi odpovidali). Resp. nezkousel jsem jinej rezim, nez AGM.
IMHO se to nezblazni, kdyz dame "normalni" rezim. Ale jdu to zkusit.
kdyby nekdo shanel ten oring na konektor u CTEKa.. je to VNITRNI PRUMER 8.5, tloustka 1.5mm.
Mozno koupit napr. zde:
https://www.aliex...31210.html
Upravil hicks dne 06.02.2020 19:05
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nazdar chlapci, koupil jsem si CTEK CT5 POWERSPORT s takovým tím adaptérem s kontrolkama do cigaretový zásuvky, abych nemusel odšroubovávat dekly pro dobití.
Všecko to svítí pěkně, ale když to zapojím do cigaretový zásuvky, tak to signalizuje, že se to nabíjí, ale za chvíli (neměřil jsem to, ale poměrně rychle, třeba 2 3 minuty) se to odpojí. A baterka určitě nabitá není, že by už jako bylo hotovo.
Nemáte prosím někdo ňákej správnej postup (zkoušel jsem to dát nejdřív do motorky a pak do zdi a i v opačném pořadí) jestli třeba není potřeba dát klíč v zapalování do ňáký polohy, nebo takovou ňákou fičuru, abych to rozpohyboval?
F 650 GS twin 2010
Díky