Má niekto osobné - ozajstné skúsenosti s MITAS Terra Force - R 150/70 R17 ?????? Zaujala má ta guma (nie cena), preto sa pýtam, vyzerá zaujímavo a údajne sa vyrába v spolupráci so škandinávskym Trelleborgom ...... Dík za každú info
Trelleborg je od r.2015 majitelem Mitasu. Koupil firmu od původních českých majitelů (ČGS Holding) za 31 miliard Kč.
Co se týká pneu Terra Force - jedná se původně o pneu slovinského výrobce Sava. Vzhledem k tomu že Mitas (ČGS Holding) v.r.2012 slovinskou Savu (Savatech) koupil, tento model pneu později začal prodávat pod značkou Mitas.
Mám dva kámoše kteří ji jezdili - jeden na Stromu 650, druhý na Triumphu 1200 Exporer. Oba motorku na mokru víceméně díky té gumě vyváleli a byli rádi když ji sjeli (to netrvalo moc dlouho) a mohli ji vyměnit opět za něco funkčního a osvědčeného.
Tak nějak pozoruji, že je to tady samej odborník :-)
Upravil joe dne 03.06.2018 23:12
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Má niekto osobné - ozajstné skúsenosti s MITAS Terra Force - R 150/70 R17 ?????? Zaujala má ta guma (nie cena), preto sa pýtam, vyzerá zaujímavo a údajne sa vyrába v spolupráci so škandinávskym Trelleborgom ...... Dík za každú info
Trelleborg je od r.2015 majitelem Mitasu. Koupil firmu od původních českých majitelů (ČGS Holding) za 31 miliard Kč.
Co se týká pneu Terra Force - jedná se původně o pneu slovinského výrobce Sava. Vzhledem k tomu že Mitas (ČGS Holding) v.r.2012 slovinskou Savu (Savatech) koupil, tento model pneu později začal prodávat pod značkou Mitas.
Mám dva kámoše kteří ji jezdili - jeden na Stromu 650, druhý na Triumphu 1200 Exporer. Oba motorku na mokru víceméně díky té gumě vyváleli a byli rádi když ji sjeli (to netrvalo moc dlouho) a mohli ji vyměnit opět za něco funkčního a osvědčeného.
Tak nějak pozoruji, že je to tady samej odborník :-) Tvrdit, že jedna bába povídala, že se vyválela z důvodu pneumatik když jsem to sám nezažil je poněkud podivné. Jasně padnu na vodě na motorce, asi neuznám, že jsem jouda a udělal jsem chybu. Kdo za to může? Pneumatiky :-). V MotoGP padají závodníci a můžou za to pneumatiky :-). Ve většině případů je to chyba jezdce. Já jsem se vyválel třikrát a nikdy to nebyla chyba gum, ale moje nesoustředěnost, špatný odhad atd.
Upravil joe dne 03.06.2018 23:18
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Každé gumy se chovají nějak a jezdec se buď přizpůsobí nebo ne. Rozhodně se kvůli blbejm gumám lze vyválet. ;) Měl jsem kdysi Anakee, protože nahradily původní T66X(fakt dobré gumy, škoda, že skončily). Anakee se chovaly dost nepředvídatelně právě na vodě. Držely a držely a pak se utrhly, dle povrchu v různém náklonu a vždy nečekaně a nebezpečně. Párkrát jsem GS odšlápl,abych nelehl,což bylo vždy na zlomení kyčle. Rozhodl jsem se pro Tourance a byly a jsou to nejlepší gumy,které mi fakt sedly. Na vodě je utrhnu maximálně do driftu, ale nikdy mi kolo neuteče nečekaně. Vždy se mírným skluzem ozvou, že už jsi za hranou a je třeba zvolnit- a to na suchu i na vodě. Tohle jsem u jinejch gum nenašel. Jen nejsou dobré do terénu, bojej se i mokré trávy. :) Snad v Číně udrží kvalitu. Jaké je Anakee teď nevím, už jsem neměl důvod zkoušet.
Upravil Hrabe_X dne 04.06.2018 07:20
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Tak nějak pozoruji, že je to tady samej odborník :-) Tvrdit, že jedna bába povídala, že se vyválela z důvodu pneumatik když jsem to sám nezažil je poněkud podivné. Jasně padnu na vodě na motorce, asi neuznám, že jsem jouda a udělal jsem chybu. Kdo za to může? Pneumatiky :-). V MotoGP padají závodníci a můžou za to pneumatiky :-). Ve většině případů je to chyba jezdce. Já jsem se vyválel třikrát a nikdy to nebyla chyba gum, ale moje nesoustředěnost, špatný odhad atd.
Samozřejmě že jediný odborník a guru přes Mitas jsi tady ty ;-)
Všichni co s tou gumou nejsou spokojeni se nejspíš jen jezdecky správně nepopasovali s jejich geniálními vlastnostmi. U toho když lehnul ten Triumph jsem byl osobně, jelo se ve skupině a rozhodně ne nějaká pila. Přesto jsem si nedovolil napsat příspěvek tak, aby to vyznělo že za to mohla výhradně jen ta guma. K pádu toho stromka mám taky dost podrobné info a můžu tě ujistit že ten kluk svůj stroj ovládá velmi dobře. Jen prostě jel tak jak byl zvyklý v konkrétním místě jezdit na michelinech a ta Mitaska to nedala.
Prostě někdo se ptal a kdo mohl něco sdělit odpověděl, nic víc...
Upravil Martin69 dne 04.06.2018 07:45
Já mám TerraForce, sice na Tigru 800, ale za mě drží parádně. Přední zatím cca 9 tisíc, ještě aspoň 2 dá. Jízda za sucha i mokra a vše OK, ve Francii jsem se jednou skoro připosr..., když mě nějaký blázen vjel v serpentýně do protisměru. Naklopil jsem to jak nikdy a guma to podržela. Odřený stojánek i stupačky. Na zadní mám teprve 2 tisíce, tam nemůžu ještě tak hodnotit.
Zdravím,
také přispěji trochou do mlýna. Mé F650 GS Dakar si užívalo Metzeler Tourance - Made in Brasil necelý rok a půl...a najel jsem na na nich 6800 km...A jsou v kélu / po hanácky v ha*zlu/. Posledních 1500 km mi pěkně začal zadek v zatáčkách ustřelovat - i když bylo sucho a teplo, pneu min. hodku zahřívané a na Ecce Homo jsem v čisté zátačce pěkně smykoval - zadek ustřelil..A to nemluvím o poslední jízdě za deště - mají necelé 2 mm.Horor! Pneu již od jara - posledních 1800 km špatně držela ....
Dnes jsem si kopupil Pirelli Scorpion Trail 2 a už se těším jak je nasadím...
Mám dotaz - nějaký dobrý servis na přezutí Olomouc a okolí - kam bych mohl přijet bez objednání??
Dík za tip. Kolik to tak stojí?
E
Upravil erikus dne 04.06.2018 20:38
https://t.me/pump_upp
Taky přidám zkušenost s čínskými Touranckami, za 3 roky najeto skoro 20tis km na 1150GS. Vetšinou výletní tempo, zátěž jenom s bagáží sám. Nikdy jsem neměl pocit že by nedrželi, ale jak jsem psal nejezdím na krev. Přední už byla sjetá úplně, zadek by ještě pár km najel ale vyměnil jsem obě. Teď přišli nové Made in Brasil tak uvidím jak na tom budou..
Čínské Tourancky, z mého hlediska (najeto cca 2.500km) to je děs. Permanentně bojuji s nejistotou kdy ta guma nepodrží. Dnes ráno my kamarád hlásil že zažil největší drift na motorce co jezdí (stejná guma nejato cca 4.500km)
Navíc znatelné opotřebení a odhad cca 8.000 nájezd. Oba se shodujeme že jsou velmi hlasité a způsobují vybrace.
Za mě naposledy příští guma zřejmě zkusím Bridgestone A41.
jen pro info předtím 3 sady Metzeler tourance next (jezdím 50/50 sám a s baťůžkem a pokud to jde tak mimo dálnice) a max spokojenost, ale i tam byla znatelná změna ve výdržnosti:
1/ cca 18.000km
2/ cca 12.000km
3/ cca 10.000km
Pokud má někdo už ty Battlaxi obutý tak přivítám zkušenosti, jinde na forech si to chválí.
Pokud by měl někdo zájem o tuto mou sadu tak ji klidně sundám a přezuji dřív.
Upravil Karlovarak dne 13.06.2018 12:50
Karlovarak BMW R1200 GS Adventure
stejnou zkušenost mám s Metzeler Marathon - svýho času to byla nejlepší guma na LT, pak to koupilo Pirelli a přesunuli výrobu z Německa do Brazílie a bylo to horší a jak to koupili číňani tak už mám motorku jen na slunné počasí. Na suchu ujde na mokru absolutně nepoužitelná.. dokonce tak že se mi začne protáčet kolo i když jen při jízdě na mokru na trojku prudce přidám plyn.. Takže půjdu zpět k Bridgestone od který jsem utekl k Metzeleru. právě proto že na mokru klouzala.. Jelikož na tuhle motorku nikdo jiný gumy nevyrábí, zvolím míň klouzavou gumu než víc klouzavou gumu.. obojí na h.ovno ale nemám na výběr.. myslím, že absolutně největší rozdíl na těch gumách je vidět právě na mokru..
Upravil bmwgsa dne 13.06.2018 13:02
HonzaGS-SV: nyní obyč Tourance, dříve NEXTy (ty nexty jsem měl všechny made i Deutschland a přesto jejich výdržnost klesala)
Karlovarak BMW R1200 GS Adventure
Tourancky mam třetí sadu, 2x na F650GS, jednu na R12GSA.
První si nevybavuju jistě kde byly vyrobeny, myslim D, výroba 2016, druhá sada byla zadní 2018 Malajsie, přední 2019 Brazílie, na 12ku letos obě made in china. Žádný změny v nich teda nepoznam, jízdně super nezákeřná, jen přes hada sklouzne, ale čitelně bez svírání zadku. Na mokru taky super, s mým spíš opatrným stylem. Vzhledem k nájezdu kolem 18-20tkm na 650 si myslim že to je fajn univerzál na silnici a do suchýho terénu, co se dá sjíždět bez poserproužků. Jezdim celoročně.
Kdyby se nekupovalo nic s nápisem made in china, tak bysme asi čuměli, co všechno nám bude chybět. Zvláště na nových motorkách různých prémiových značek.
---------------------------------------------------
..konečně boxer..