paja1 napsal:
To není tentokrát šetření že strany výrobců.
Kvalitní modrý zinek obsahuje myslím zakázaný sestimocny chrom. Proto se v automotiv používají už zhruba 15 let nahrady, které mají menší korozi odolnost ale splňují normy pro ochranu životního prostředí.
Ten shit pozink je dokonce drahsi.
myslím majitele bmw
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jen tak pro zajímavost, jaké šrouby/auto ?[/quote]
......[/quote] ..je to 2013 ... 260 PS SCTI EcoBoost / PowerShift ..no a u forda mi chteli prodat jednu tu matku podle VINu za 140,- za kus.. pri 20 kusech je to skoro 3 litry, pritom tomu krome oreznuti nic neni.... .. cistil jsem to nekolikrat.. i lakoval sprejem na disky ... pokazdy to pres zimu orezlo znova ... ..zkusim to ted na jare poradne vycistit a poniklovat a uvidime.... ... jasne ze si muzu koupit novy ... ..pak by me ale doma s.r.al.a krabicka starejch rezavejch... ... jestli ta niklovaci lazen bude fungovat, tak se mi to bude hodit i na jiny kraviny... treba srouby na motorce na motoru mam taky rezavej humus z jezdeni v zime....
Upravil Bubak dne 03.02.2021 15:39
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
OK v pohodě. Pro tlumič jsem taky koupil nový šroub v BMW při objednávce dílů. To kvůli pevnosti a lepidlu.
Ale třeba srouby na víko motoru bych taky řešil v libovolném obchodě a ne BMW. Byly by levnější, pro mnohé snadněji dostupné a asi i s lepší povrchovou úpravou.
Pája
paja1 napsal:
To není tentokrát šetření že strany výrobců.
Kvalitní modrý zinek obsahuje myslím zakázaný sestimocny chrom. Proto se v automotiv používají už zhruba 15 let nahrady, které mají menší korozi odolnost ale splňují normy pro ochranu životního prostředí.
Ten shit pozink je dokonce drahsi.
Vodičkova křehkost je problém jen u šroubů nad 1000MPa a to tyhle nebudou
Nad 1000 MPa srouby se používají na kola náklaďáku a určitě i někde v motorech. Ne ale na běžné spoje.
Dělám v automotive, vyrábíme tlumiče pro ford nissan a teslu. používáme pouze šestimocný chrom
Upravil Novej dne 04.02.2021 10:24
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Tygr napsal:
Já sem dal na prsa u obou motorek nerozový torxy a klid
Nejsem si úplně jistej,ale nerezové šrouby by se neměly dávat do duralu a hliníku, ne?
Poznal jsem na vlastní motorce při namontování chráničů vík od Marseluse byly v sadě nerezový šrouby. Ten nejhůře přístupnej jsem při sundavání po asi 2 měsících zalomil a to na obou dvou stranách motorky. Nezbylo než he odvrtat, zalomil jsem tam i vytahovák. Někde jsem tu dával foto.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
Nestačí ty nerezové šrouby máznout grafitovou pastou, nebo něčím na závity? Aby to nemohlo zarůst? A pak teda do hliníku dotahovat momenťákem, protože to opravdu hodně lidí zbytečně rve na krev.
Na R1150 RS jsou u dlouhých kapot spodní přední držáky pod dvěma šrouby předních prsou na každé straně. Mám krátké kapoty, držáky jsou pryč a nové kratší šrouby jsou nerezové. Po roce a půl, jízdách v zimě a 60k km šly úplně normálně povolit.
P.S. Momentový klíč používám jen na lágry klikovky a hlavu, jinde "s citem".