Hrabe_X napsal:
Zvedání objemu motoru je dle mého názoru cesta špatným směrem. Chápu, že když spalovací motor musí fungovat zároveň jako čistička vzduchu, tak aby to utáhlo kila spalinovodů a elektroniky navíc, plus ztrátu výkonu filtrací spalin a jelo lépe než předchozí model, tak to asi jinak udělat nejde. Ale je to proti mému jemnocitu.
Přesně tak... úplná hovadina s tím objemem a výkonem, která vzniká na základě poptávky ****ků, jejichž ego by nesneslo nic pod 100 koní.
Kdyby udělali nějakou osmistovku s boxerem a třeba v několika verzích, tak bych to spíš pochopil a možná zkousl i tu zbytečnou vodu. Jednu jako "HP2", jednu adventure s velkou nádrží a jednu s telelevrem jen tak na mrdani se po Alpách. To by byla pecka a každej by si vybral. S dnešní technologii by to zralo pod 4 litry a váha by mohla být taky ke 200kg. Ale poptávka je jasná 90% lidi je ****nich, takže radši na pózování koupi 300 kg obludu, hlavně aby měla výkon a milion pič.ovin, který jdou propojit s telefonem... A ani bych se nedivil, kdyby to už bylo v automatu, když je taková poptávka po ****skym quickshifteru. Rozhodně to ale musí mít asistenta rozjezdu do kopce, protože to je to, co dneska odděluje zrno od plev
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Miguel napsal:
nechápu, nechápu, nechápu proč neudělají R nine T s koly 21/18 a slušným podvozkem. asi by pak nikdo nekoupil 850ku... možná by spousta lidí ani nekoupila velké GS... kdyby někdo dokázal vyřešit delší kyvku, tak předek je řešitelný....
myslim ze vedi co delaji, GS je dlouhodobe bestseller, jednoznacne trh chce (a sakra plati) tu univerzalnost, v tom je to jedinecnej stroj
podle me je RnT jen pokryti pozadavku "karlinskych fousatych hipsteru", proste maji penize a potrebuji motorku na fotky u sojovyho frapucina ... takze urcite neni zadna motivace ji udelat "do terenu"
samozrejme rejpu, no flame, ta motorka je porad, jako stroj, dost povedena, ale motivace jejiho vzniku neni muj salek caje, byt to chapu
když se oprostíš od těch předsudků, zůstane ti to podstatné - a sic, že ještě v roce 2021 můžeš mít vzducháč boxer. Nová 13ka už zase bude vážit aspoň o pět až sedm kilo víc, tj. i běžné GS bude mít 260 kilo? a advík 300?
motivace je mi buřt, kdo na tom jezdí taky, líbí se mi cena a motor a zbytek se dá řešit hned tou sadou od Wunderlichu nebo jsou potom náročnější uživatelé... https://ironandai...net-enduropod trvalým dohledem
Hrabe_X napsal:
Zvedání objemu motoru je dle mého názoru cesta špatným směrem. Chápu, že když spalovací motor musí fungovat zároveň jako čistička vzduchu, tak aby to utáhlo kila spalinovodů a elektroniky navíc, plus ztrátu výkonu filtrací spalin a jelo lépe než předchozí model, tak to asi jinak udělat nejde. Ale je to proti mému jemnocitu.
Přesně tak... úplná hovadina s tím objemem a výkonem, která vzniká na základě poptávky ****ků, jejichž ego by nesneslo nic pod 100 koní.
Kdyby udělali nějakou osmistovku s boxerem a třeba v několika verzích, tak bych to spíš pochopil a možná zkousl i tu zbytečnou vodu. Jednu jako "HP2", jednu adventure s velkou nádrží a jednu s telelevrem jen tak na mrdani se po Alpách. To by byla pecka a každej by si vybral. S dnešní technologii by to zralo pod 4 litry a váha by mohla být taky ke 200kg. Ale poptávka je jasná 90% lidi je ****nich, takže radši na pózování koupi 300 kg obludu, hlavně aby měla výkon a milion pič.ovin, který jdou propojit s telefonem... A ani bych se nedivil, kdyby to už bylo v automatu, když je taková poptávka po ****skym quickshifteru. Rozhodně to ale musí mít asistenta rozjezdu do kopce, protože to je to, co dneska odděluje zrno od plev
tesat do kamena ... to s tym asistentom rozjazdu do kopca mi spravilo den
live fast, die young be wild, have fun
ten asistent jsem na motorce nikdy neměl, ale dokážu pochopit, že pokud někdo jede naložený, ve dvou a má 175 cm jako já a na světlech stojím na většina motorek na jedné noze - že mu taková pitchovina pomůže...
pod trvalým dohledem
Mr GS napsal:
Přesně tak... úplná hovadina s tím objemem a výkonem, která vzniká na základě poptávky ****ků, jejichž ego by nesneslo nic pod 100 koní.
Kdyby udělali nějakou osmistovku s boxerem a třeba v několika verzích, tak bych to spíš pochopil a možná zkousl i tu zbytečnou vodu. Jednu jako "HP2", jednu adventure s velkou nádrží a jednu s telelevrem jen tak na mrdani se po Alpách. To by byla pecka a každej by si vybral. S dnešní technologii by to zralo pod 4 litry a váha by mohla být taky ke 200kg. Ale poptávka je jasná 90% lidi je ****nich, takže radši na pózování koupi 300 kg obludu, hlavně aby měla výkon a milion pič.ovin, který jdou propojit s telefonem... A ani bych se nedivil, kdyby to už bylo v automatu, když je taková poptávka po ****skym quickshifteru. Rozhodně to ale musí mít asistenta rozjezdu do kopce, protože to je to, co dneska odděluje zrno od plev
Máme asi stejné uvažování. Tohle byl můj původní plán příspěvku, který jsem si po sebecenzuře změnil.
Jo, osmikilo boxer s 21 vpředu, ideálně kolem 200kg včetně náplní, jednoduchý bez zbytečný elektroniky. To bych bral hned :-)
Osobně bych lidem, kteří se nedokáži bez asistenta ani vykadit, motorku radši zakázal... jak můžeš mít jistotu, že takový člověk umí ovládat vozidlo? Selže nějaká elektronika a borec nebude umět ani zastavit, zatočit...
Neexistuje špatné počasí!
vvalosek napsal:
Jo, osmikilo boxer s 21 vpředu, ideálně kolem 200kg včetně náplní, jednoduchý bez zbytečný elektroniky. To bych bral hned :-)
ja nevim odkud berete to presvedceni, ze absence elektroniky zjednodusuje
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Miguel napsal:
Osmikilo nejede. Od endura chci kroutak. Výkon nepotrebuju nijak zavratny, ale točivý moment ano.
Teda po přečtení příspěvků výše se s mnohými ztotožňuji. Co však používám řekl již Miguel.
V úterý jsem se nechal ukecat na projížďku s kolegy z práce. Bylo nás 9. Motorky byly všehochuť a když jsem byl osloven, ať vyberu trasu, tak jsem to odmítl. Stroje byly různý silniční motorky. Všichni zvyklý na naše silnice třídy I a II, což mne při prodírání mezi auty deptá. Jednomu by na cestách, kterýma bych je protáhl chrastily, možna i upadly plasty, druhý by měl asi jelita na zadku.
Jak to dopadlo? Zastávky po max 80km, pořád někdo potřeboval tankovat. No o výkonu to ve výsledku vážně nebylo. Ujeto 280km, a vedl nás kolega na Majesty 125. Ten skůtr má pouhých 11KW. Docházel mu dech, pokud dojel náklaďák, kde neměl výkon na předjetí. Všichni čuměli, jak mu ten slabej stařík s variátorem na malejch kolečkách letí. Jinak to o výkonu nebylo. Já mám Mitas E09 +E10, tak se gumy na silnici snažím šetřit a ta jeho rychlost byla tudíž na sinici ideální.
U silničky si dokážu představit větší výkon. Ale u GS bych uvítal při současném výkonu spíše menší hmotnost. Samozřejmě upřednostňuji krouťâk na úkor výkonu v KW, proto jsem u GS ještě nepřešel na menší objem.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
vvalosek napsal:
Jo, osmikilo boxer s 21 vpředu, ideálně kolem 200kg včetně náplní, jednoduchý bez zbytečný elektroniky. To bych bral hned :-)
ja nevim odkud berete to presvedceni, ze absence elektroniky zjednodusuje
Asi z praxe a z toho, co vidím jezdit na těch moderních motorkách, který slibujou neschopným lidem, že je ta elektronika zachrání.
Samozřejmě, že ne každá mechanika je jednodušší a spolehlivější. Např vstřikování bude asi ve většině případů lepší než karbec, ale co asistent, to magnet na neschopný blbce. Kdyby opravdu chtěli, aby bylo na silnicích bezpečněji, tak budou tyhle hovadiny dávat na motorky do 600ccm, aby to pomohlo mladým nezkušeným řidičům. Ne aby přitáhly nezkušený starý blbce do těch nejsilnějších a nejtěžších strojů. Tam už jde jen o prodej za každou cenu a paradoxně ke zhoršení bezpečnosti. V objemech nad 600ccm, bych to naopak zakázal. Tam by nemělo být ani ABS. Kdo z toho má strach, tak ho má v tom případě oprávněně a žádnej asistent by je neměl přesvědčovat, že nahradí jejich nezkušenost, nepozornost, neochotu se učit a neschopnost.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Přesně tak, čím jednoduší tím pro cestování lepší. Koneckonců o tom se mohla přesvědčit Yamaha s Tenere, která mimo ABS a pal. počítače je holá. Kdyby ji udělali více do cestování - zvětšili nádrž, trošku přívětivěji udělali prostor pro spolujezdce, tak jdu do ní, než kupovat jetou dvojvačku, která vyšla na plus mínus stejně (no dobře o trochu míň)
Problém, ale je, že je nás asi úzká skupina lidí, kteří chceme na moto hlavně cestovat a neřešit kilowaty, Nm, elektronicky chujoviny atp. Což je hlavní tématem u některých jedinců v hospodě a na motosrazech.
Je škoda, že už dřív BMW nevyrobilo jednu verzi napěchovanou systémy (tak aby ukázali, že mají vývoj a jdou s dobou) a jednu verzi např. Travel s minimem těchto kundovin.
PS: Jednou jsem byl na prohlídce Jawy a pokud si dobře vzpomínám tak s 800 boxerem koketovala Jawa. To jsme si právě povzdechli, že je škoda, že se toho nechytnul i jiný výrobce, určitě by si taková mezitřída kupce našla...
Upravil prosteoff dne 03.07.2021 11:48
Vjetrnik napsal:
...a pak je předjedeš v zatáččce na skůtru.......opakovaná osobní zkušenost...
Dneska jsem dal asi 200km s kamarády na motorkách, které mají zhruba o více než 1/3 až 1/2 víc výkonu, než moje 11GS.
Na rovině jsem za nima celkem vlál, ale jak mě s*ali v zatáčkách a to i na super povrchu...V polovině cesty mě naštěstí požádali,abych je protáhl zatáčkami v Železných horách, jelikož to tam znám. No jel jsem si svojí svižnou pohodu a na rovinkách 80-90 aby hoši dohnali ztrátu ze zatáček.... Měli co stíhat.
A takhle to mám skoro s každým. Na rovinkách vlaju za nimi a v zatáčkách jim skáču do kufru. Proč si 90% lidí kupuje výkonné super motorky, když neprojedou svižně zatáčku??? Letět rovně umí každej, ale motorka je dle mého umět jí protáhnout vinglem i třeba na štěrku,když je to enduro. A na to má i moje 11tka výkonu habakuk. A vo tom to je.
A Mediku prosím nepiš sem, že jsem trochu šílenej střelec. Jel jsem vcelku normálně, sám bychbtam jel dost svižněji.
A ještě doplním k asistentům: něco je příjemné a něco spíš k vzteku. Škoda, že trend velí, že mít asistentů jak dementní dítě je TOP a příjemné. Ale dělá to z lidí neschopy bez kouska citu na motorce. Něco jako když si stará babizna, která ani nezná značky koupí elektrokolo a vyrazí do provozu ve městě.
Upravil Hrabe_X dne 03.07.2021 20:59
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Mr GS napsal:
Tam by nemělo být ani ABS. Kdo z toho má strach, tak ho má v tom případě oprávněně a žádnej asistent by je neměl přesvědčovat, že nahradí jejich nezkušenost, nepozornost, neochotu se učit a neschopnost.
No jasně, protože svět se dělí jen na geroje, který se neposerou ani z kalluže nafty a na neschopný pitomce co na tom neuměj, jsou nezkušený a nepozorný a proto potřebujou elektroniku.
Do hospody mezi další geroje , ale v provozu mám radši lidi co řídí hlavou a ne pérem.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Hrabe_X napsal:
A takhle to mám skoro s každým. Na rovinkách vlaju za nimi a v zatáčkách jim skáču do kufru. .
to mas to samy s autama... kikoti jedou klidne 120 po rovince s NEVOSEKANEJMA pangejtama, ale nejsou schopny nikoho poradne predjet a v zatackach to samy jak s motorkama.
mmch zavidim vam jezdeni na moto... budu si muset dat dohromady LC (nabit batt, koupit predni gumu atd).
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Úplně první školní uniformy – dlouhé modré pláště – oblékli žáci v Anglii za Jindřicha VIII. Rozšířily se ale až na přelomu 18. a 19. století, v době, kdy se anglické veřejné školy stávaly nebezpečným místem a chudí chlapci v obnošených šatech často sloužili jako hračka bohatším nebo aristokratickým spolužákům. (Tyto drsné hrátky daly základ mnoha dnes populárním hrám jako je fotbal nebo rugby). Uniformita oblékání byla jedním ze způsobů, jak děti zkrotit a nahradit chaos disciplinovaným pořádkem.
Něco podobného bych zavedl i do běžného života. Spoustě lidí by tu usnadnilo jejich bytí. Nemuseli by být tak frustrovaní z toho, když má někdo něco, na co oni nedosáhnou...
pod trvalým dohledem
Migueli trošku scestný svádět volání po jednoduché motorce na peníze, ale tak alespoň je vidět jak přemýšlíš. Ne každý chce mít před ****em tablet, miliony možnosti nastavení, uživatelskou příručku jak encyklopedii, když si toho dosyta užije třeba v práci. Na moto chce jezdit a neřešit... A druhá věc pokud chce člověk jezdit po Evropě tak budiž, každých pár km má autorizovaný servis, ale vezmi takovou motorku do Ruska, Senegalu, Iránu atp... Vše navíc ti zvyšuje riziko poruchy, od ****ního bezklíčkového víčka nádrže po další výmysly..
prosteoff napsal:
Migueli trošku scestný svádět volání po jednoduché motorce na peníze, ale tak alespoň je vidět jak přemýšlíš. Ne každý chce mít před ****em tablet, miliony možnosti nastavení, uživatelskou příručku jak encyklopedii, když si toho dosyta užije třeba v práci. Na moto chce jezdit a neřešit... A druhá věc pokud chce člověk jezdit po Evropě tak budiž, každých pár km má autorizovaný servis, ale vezmi takovou motorku do Ruska, Senegalu, Iránu atp... Vše navíc ti zvyšuje riziko poruchy, od ****ního bezklíčkového víčka nádrže po další výmysly..
Před 2 měsíci byly v Cartecu dvě naprosto holé GSA, za 470 a 500. Neměly vůbec nic! Asistenty, pakety, ESA, bylo na tom jenom ABS. Taková motorka se pořád dá koupit. Prodávající tvrdil, že to snad ani neprodají, za 14 dnů byly obě pryč... tak nějak pochybuju, že by ti někdo takové nesmysly cpal do nové motorky zadarmo.
Navíc bych rád věděl, o jakých jízdních asistentech je řeč, které ti tak strašně usnadňují jízdu, quickshifter, při jehož používání motorka nadskakuje? ABS?
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
nechápu, nechápu, nechápu proč neudělají R nine T s koly 21/18 a slušným podvozkem. asi by pak nikdo nekoupil 850ku... možná by spousta lidí ani nekoupila velké GS... kdyby někdo dokázal vyřešit delší kyvku, tak předek je řešitelný....
Delší kyvku? Rozříznout dvě, každou jinde, a svařit? Prodloužit adekvátně tomu kardan bude pak snadná záležitost. O něco se změní "převodový poměr" zdvihu kola ke zdvihu tlumiče a bude to chtít tužší pružinu a poladit tlumič asi.
Miguel napsal:
nechápu, nechápu, nechápu proč neudělají R nine T s koly 21/18 a slušným podvozkem. asi by pak nikdo nekoupil 850ku... možná by spousta lidí ani nekoupila velké GS... kdyby někdo dokázal vyřešit delší kyvku, tak předek je řešitelný....
Delší kyvku? Rozříznout dvě, každou jinde, a svařit? Prodloužit adekvátně tomu kardan bude pak snadná záležitost. O něco se změní "převodový poměr" zdvihu kola ke zdvihu tlumiče a bude to chtít tužší pružinu a poladit tlumič asi.
tak vsechno jde, ale zrovna na svareny kyvce bych teda jezdit nechtel
chapu jak to Miguel myslel, ale v tomhle myslim ze, nejen, bmw vi co dela, proste ten trh znaji
me by ted spis vazne zajimalo kudy se ubira vyvoj z pohledu te elektriky, museji uz na tom delat, je jen otazka velmi kratkeho casu kdy ty regule dojdou i na motorky
ono jestli se zalibi to pravidlo "plosne 30km/h ve meste" (momentalne zkouska v cele Parizi krome par ulic a nekolika DE mestech), tak to umozni udelat do mesta uplne jiny typ motorek (i aut), pokud bude konstrukcni rychlost treba jen 50,80km/h, tak kounstrukteri muzou udelat uplne jinak vypadajici stroje a to predevsim u aut