Ahoj, rád bych oživil toto téma. Momentálně mám na motorce Continental TKC80 a jelikož už dosluhují, rád bych koupil nové. Jezdím 99% času sám a 98% po silnici, zbytek nějaká polňačka maximálně. Jelikož je to moje první motorka, tak kromě těch Continentalek, které tam jsou nemám se žádnýma jinýma zkušenosti. Díky za tipy.
Kuba89 napsal:
Hlavně ne mitas. To jsou gumy na TERU.
Kámoš říkal, ze místo dopravy zdarma, nabízejí kompresor
Nehádzal by som celu značku do jedného vreca, jasne E09 a E10 stoja v porovnani s TKC80 za prd, ale take E12 a E13 sú naopak topka, veď ich jazdi Svitko a iný frajeri (aj ja ), ale ta sa nerobí v rozmeroch pre GSko… aj rada E07 je lepšia jak konkurenčný Heidenau
Ale to je mimo temy o cestných gumách
Upravil patol dne 04.09.2021 20:11
Bridgestone A41, menší nájezd než Pirelli ScorpionTrail II vyváží nižší cena. Vyhovují mi jak na asfaltu tak při výjmečných odbočkách na šotolinu nebo kamenitou cestu. Na asfaltu jak za sucha tak na mokru mám s nimi lepší pocit než na Pirelli Angel GT/GT II nebo ScorpionTrail II.
Upravil Francis dne 05.09.2021 10:39
krwell napsal:
Ahoj, rád bych oživil toto téma. Momentálně mám na motorce Continental TKC80 a jelikož už dosluhují, rád bych koupil nové. Jezdím 99% času sám a 98% po silnici, zbytek nějaká polňačka maximálně. Jelikož je to moje první motorka, tak kromě těch Continentalek, které tam jsou nemám se žádnýma jinýma zkušenosti. Díky za tipy.
Na bežné, normálne jazdenie podľa toho, čo píšeš ti poslúžia v podstate rovnako Michelin anakee 3, Pirelli Scorpion trail 2, Metzeler Tourance next.
Ok, a jaké máš poznatky s MA3? Na MA2 nemůžu říct křivý slovo, ale na MA3 bych něco našel. Na suché silnice a cestovatelský nájezd je to asi dobrá guma, jen mi trochu nesedí za deště, ne že by se chovala výrazně špatně, ale pocit jistoty mi nedala. Sem tam jsem od předku za deště cítil nervozitu do řidítek, jako by guma sem-tam i v mírném náklonu měla tendenci k odvalení do boku, ale nedělá to pokaždý a to právě je problém. Hledat kombinaci, kdy se to projeví..je trochu mimo moje možnosti. V podstatě od nova(celá sada) s ní mám problém, který registruji tak od 3 - 4 tis km, ted po najetí cca 15.000km se předek začíná podobat vlnkám, i když vzorek je ještě dost přes 3mm. GSA je těžká a tohle je od brždění. Zadek se dělá již placka s nepříjemnou hranou, podle mě přechod mezi tvrdším středem a měkčími boky...Zbývá tak 3,5mm na bokách 4mm. Občas tu hranu sjedu na pár km, když je sucho a jedeme ve dvou třeba 2x Mělník - Dubá atd. Ale jakmile vyjedeme ve dvou někam dál, po 100km je tam placka zpět. Na suchu s tím není problém, guma je stabilní i při 190+ to nesmím mít kufry a sám. Jak jsem ve dvou s kuframa na bokách, začíná se odzadu stroje projevovat chvění už kolem 160-170. A jakmile se ochladí na 10°C nebo mokro, začínají se markantně objevovat ty nervozity při naklopení do pomalejších zatáček se to ještě zvýrazní. Ač bude mít vzorku ještě dost , letos určitě půjde dolů.
patol napsal:
aj rada E07 je lepšia jak konkurenčný Heidenau
To by mě zajímalo, v čem je lepší?
No mal som ju na 1100ke ako pokus po niekolkatej sade TKC80, išla dole po prvom šmyku v zákrute na mokru, kde TKCčka držala v pohode. Takze zase TKC a po pár rokoch pokus o “cestnejšie” gumy tie 07 keď som išiel so ženou na ON dovču a problem s K60 sa neopakoval. Takze je to môj subjektívny pocit, ale najazdil som na nej iba cca 2000km, takze sa môžem mýliť , každopádne je u mna K60 v kategórii “nebrať”
K MA3 - v malem naklonu velice vyrazne huci. Ale najezd je velkej, ted budu davat novy pred cestou do Recka a budu se modlit za maximalne pevnou a suchou sotolinu
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Ok, a jaké máš poznatky s MA3? Na MA2 nemůžu říct křivý slovo, ale na MA3 bych něco našel. Na suché silnice a cestovatelský nájezd je to asi dobrá guma, jen mi trochu nesedí za deště, ne že by se chovala výrazně špatně, ale pocit jistoty mi nedala. Sem tam jsem od předku za deště cítil nervozitu do řidítek, jako by guma sem-tam i v mírném náklonu měla tendenci k odvalení do boku, ale nedělá to pokaždý a to právě je problém. Hledat kombinaci, kdy se to projeví..je trochu mimo moje možnosti. V podstatě od nova(celá sada) s ní mám problém, který registruji tak od 3 - 4 tis km, ted po najetí cca 15.000km se předek začíná podobat vlnkám, i když vzorek je ještě dost přes 3mm. GSA je těžká a tohle je od brždění. Zadek se dělá již placka s nepříjemnou hranou, podle mě přechod mezi tvrdším středem a měkčími boky...Zbývá tak 3,5mm na bokách 4mm. Občas tu hranu sjedu na pár km, když je sucho a jedeme ve dvou třeba 2x Mělník - Dubá atd. Ale jakmile vyjedeme ve dvou někam dál, po 100km je tam placka zpět. Na suchu s tím není problém, guma je stabilní i při 190+ to nesmím mít kufry a sám. Jak jsem ve dvou s kuframa na bokách, začíná se odzadu stroje projevovat chvění už kolem 160-170. A jakmile se ochladí na 10°C nebo mokro, začínají se markantně objevovat ty nervozity při naklopení do pomalejších zatáček se to ještě zvýrazní. Ač bude mít vzorku ještě dost , letos určitě půjde dolů.
MA2 jsem nemel, tak nemuzu srovnat, to co pises o MS3 ± sedi, ja jen moc nepozoroval tu nervozitu na mokru, proste na mokru z principu opatrneji, tak mi to neprislo tak dramaticke
MS3 povazuju za silnicni pneu, davali je tam i fabriky, tak predpokladam ze jsou vic nez slusne
a kdyz uz, zcela vyjimecne, jedu s kuframa ve dvou, tak pri 170 kmh pozoruju efekt dloubani do zeber a nespisovnych slov do intercomu, takze mozna jsou na tom jine gumy lip ....