Chem si kupiť novu nabijačku k motorkam a rozmyšlam či si priplatiť za model o triedu vyšši z programom automatickej desulfatacie. Mame v motorkach od gelovky, AGM až po klasiku. Kandidati sú: č.1bez desulfatacie Optimate2 http://www.batter...-12v-0-8a/ č.2 už desulfataciou Optimate3 http://www.batter...-12v-0-8a/ alebo č.3 je top Ctek MXS 5.0 taktiež z desulfataciou http://www.batter...k_mxs_5-0/... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Určitě si připlať a vem si Optimate 4 nebo optimate 4Dual 9funkce CAN BUS), a nebo přímo na motorkářích můžeš sehnat origo BMW nabíječku.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Vojto diky za tip! Ale asi nakoniec po dôkladnejšom preštudovani zrejme asi skôr pôjdem do Cteku z dôvodu že to vie robiť aj autobaterie 5Amp, mame aj dve auta vždy rozdielne od seba takže je tým pádom viac využitelna! Nebyť toho jedného aspektu tak to asi neriešim a išiel by som do toho Dualu!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
V balení je i kabel s krokosvorkama, tak není problém dobíjet jiný baterky napřímo, není to jen na DIN zásuvku. Nebyl u toho českej návod, ale nabíječka se aktivuje sama po připojení na zdroj, ukazuje stav dobíjení v %, napětí a proud. Není to úplně levný (moje stávající Bosch C3 stála zhruba půlku), ale první dojem z ní mám dobrej.
pivi napsal:
Kdo přemýšlí o té orig nabíječce Motorrad Plus, tak je teď v Cartecu za 2.799. https://www.bmw-l...erii-plus/
V balení je i kabel s krokosvorkama, tak není problém dobíjet jiný baterky napřímo, není to jen na DIN zásuvku. Nebyl u toho českej návod, ale nabíječka se aktivuje sama po připojení na zdroj, ukazuje stav dobíjení v %, napětí a proud. Není to úplně levný (moje stávající Bosch C3 stála zhruba půlku), ale první dojem z ní mám dobrej.
Není za ty peníze lepší OPTIMATE 4? Je pravda, že ta od BMW je pěkně skladná. Ale jinak asi žádné další výhody nemá, nebo jo?
Neporovnával jsem to s žádnou jinou nabíječkou, spíš jsem řešil, jak už tu bylo naznačeno, aby se něco nepodělalo - vzhledem k tomu, že mi běží na motorce prodloužená záruka.
Nenašel jsem zatím způsob, jak to nabíjení nějak korektně ukončit - takže nejdřív vyndám konektor z DIN zásuvky a pak odpojím nabíječku z 230 V sítě - zná někdo lepší způsob? Ani v EN manuálu k tomu nic není.
Nás na škole kdysi učili jak správně připojit/odpojit akumulátor k nabíječce.
při zapojení nejdřív připojit + poté - a pak teprve zapojit/zapnout nabíječku.
Reverzí procesu provedeme odpojení. tedy nejdříve odpojit od el. energie poté odpojit záporný a následně kladný vodič.
v případě DIN zásuvky - nejdřív připojit potom zapnout - vypnout a odpojit od DIN
Se štítem, nebo na něm.
Cesta je cíl.
BMW R 1150 GS r.v. 2003
Suzuki DR-650 RSE r.v. 1992
už roky používám OptiMate 4, sundam plastový dekl, napojim na +/- a hotovo. Jak skůtr, tak 9Hornet ani LC nikdy nebyl problem. Baterka mi takto od nové moto vydržela cca 7 let.
pivi napsal:
Neporovnával jsem to s žádnou jinou nabíječkou, spíš jsem řešil, jak už tu bylo naznačeno, aby se něco nepodělalo - vzhledem k tomu, že mi běží na motorce prodloužená záruka.
Nenašel jsem zatím způsob, jak to nabíjení nějak korektně ukončit - takže nejdřív vyndám konektor z DIN zásuvky a pak odpojím nabíječku z 230 V sítě - zná někdo lepší způsob? Ani v EN manuálu k tomu nic není.
Prodloužená záruka platná i na baterku? Tak o tom silně pochybuju. Na baterku je 1/2 roku.
Jinak v každým manuálu pro nabíječky, co jsem kdy viděl, bylo napsáno, nejdříve připojit nabíječku k baterii a potom teprve do "zdi". Tím se totiž předejde špatnými postupu připojení pólů, protože bez šťávy je úplně jedno, čím začneš.
Odpojení zase opačně. Prvně ze zdi a pak od baterky. Jednoduchý a blbuvzdorny.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ok, díky za návod k zapojování, znamenám si. Zatím moje nadšení nepolevuje, zkoušel jsem s ní nabíjet i jiný moto baterky, jak klasický zaplavený, tak i lithiový, a rozhodně jim dává víc, než ta moje dosavadní Bosch C3. Ale i kdyby nic jinýho, líbí se mi, že mi dává aspoň nějaký číselný údaje o průběhu nabíjení, než jen systém několika kontrolek.