Těsně před smrtí se řetěz projeví takzvaným krvácením - ze článků poteče rez. Pak mu zbývá do konce maximálně pár stovek nebo řekněme několik málo tisíc km.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Akorát jedu zítra na výměnu řetězovky. Mám najeto 29.005km. Řetěz už jsem musel dotahovat každých cca 200km, teď je na páté čárce dole a už mě to nebaví. Připlatil jsem si za nějakej lepší X článek s malým kolečkem nějak pogumovaným nebo co, pak to sem napíšu.
Ahoj všichni, otevírám vlákno po více než roce. Jsem čerstvým majitelem F800 GS a tak nemám žádné zkušenosti. Předchozí moje mašiny měly vždy kardan. Prosím vás o radu. Pročetl jsem celé toto vlákno. Doporučení od více jezdců na daný typ řetězové sady jsem nenašel.
Můžete mi prosím poradit jakou sadu koupit z této nabídky https://www.motor...s[]=158066, případně doporučit jinou zde neuvedenou?
Dále jsem hledal nýtovací sadu a celkem dobře vypadá tato https://www.aliex...2e0eUMSzIK
Tá nitovacia sada sa mi nepáči, lebo tam nevidno nástroj ktorým sa nituje a nemáš tam osobitne závit na navlečenie a zafixovanie platničky na čapy a závit na samotné rozlisovanie konca čapu. Preto radšej niečo takéto
Reťaz doporučujem DID mne vydržala cez 55 kkm a to pri tom súčasťou 80% výjazdov bol off kde sa reťaz vždy nažrala prachu či blata. Napínal som ju iba 2-3 krát a aj pri výmene bola v dobrom stave až na 4 čapy zo značnou vôľou. Ja viem, že sa to bude západne od deviatich krížov zle počúvať, no ČZ by som určite nebral ani zadarmo. Tá tam bola už z fabriky, aj bez offu vydržala sotva 22kkm a BMW robilo zvolávačku na jej výmenu, lebo rozbila pár motorov a asi aj jazdcov.
Upravil Tryskac dne 29.07.2020 22:13
Děkuji ti za reakci.
ČZ řetězy neřeším, už jsem na ně četl celkem dost špatného, ale samozřejmě mají i spokojené zákazníky.
Já osobně jsem však byl pro DID a ty jsi mi to potvrdil.
Teď tedy který vybrat. Stačí řada 525VX a nebo je lepší koupit 525ZVMX?
A s tím je dále spojena otázka. Koupit sadu s rozetami a nebo si poskládat řetěz a k němu rozety dle výběru? Jakou značku?
Jak jsem již psal, s řetězy na mašině začínám, před tím jsem vždy měl kardan. Proto ty mé otázky nováčka.
K té nýtovací sadě. Vybíral jsem dle tohoto videa a doporučení DID. YouTube Video
Děkuji a pěkný den, Martin.
Upravil Durdis dne 30.07.2020 08:26
Tryskač> Ta sada (z ali) tam má destičku na zalisování článku -ten obdélníček- i na nýtování -ty trny mají v čele (opačná strana úzké strany) profil na nýtování -otočí se to v tom držáku. Ale jak jsem psal výše je s touto sadou trochu komplikovanější manipulace. Při stejné ceně (nebo rozumě vyšší) bych raděj dnes už koupil ten co uvádíš ty - ale v té době to bylo drahý.
Durdis> na ČZ řetězy nedám dopustit (tím nehaním jiné) já používám ČZ už cca 12 let (historicky na 3 motorkách) a max spokojenost naposled jsem měnil po více než 40000km na osmikilu a troufám si říct že by ještě dost najel ale já jsem trochu pintlich a měním spíš preventivně než z nutnosti (to je taková nemoc)
Upravil kim dne 30.07.2020 21:41
Durdis, kim hej z toho videa som pochopil, že to má vo vnútri otočný obojstranný tŕň, takže je to funkčné. Reťaz som mal konkrétne DID 525 VM. Čo stojí za zmienku je to, že nech je reťaz akejkoľvek značky, tak ktorýkoľvek olejový mazací systém jej badateľne predľži životnosť. Ešte pozor na rozetu asi do 2010 je na skrutky M8 a potom M10. Na značke asi moc nezáleží.
Kime, a těch 40 tisíc jsi najel na jakém typu řetězu, DZX, SDZZ nebo jiném?
Triskaci, na netu jsem našel, že:
Ukončení řady D.I.D. VM a její náhrada.
Po ukončení výroby řetězů D.I.D. řady VM a následném doprodeji posledních zásob jsme museli tyto oblíbené řetězy vyřadit z naší nabídky. Jako plnohodnotnou náhradu deklaruje výrobce inovovanou řadu DID VX, která má srovnatelné parametry a hlavně v šířce 520 a 525 dokonce lepší. Další alternativou z naší nabídky jsou japonské řetězy RK řady XSO, která je koncipována stejně jako bývalá řada D.I.D. VM.
Upravil Durdis dne 31.07.2020 09:24
Durdis> Ten co jsem měnil už nevím přesně (musel bych hledat ve fakturách ale teď jsem dal ten SDZZ -myslím je to ta nejvyšší řada -předtím jsem tam měl asi o třídu nižší ale ty rozdíly tam nejsou až tak veliký
Napsal jsem dotaz na motoretezy.cz, zde je jejich vyjádření:
Dobrý den,
doporučuji sadu s řetězem DID 525 VX, která je ideální variantou pro Váš typ moto vzhledem k typu a výkonu.
Zlaté provedení je jenom povrchová úprava a jedná se jen o vzhledovou záležitost - doporučuji tedy bez povrchové úpravy.
Jako alternatovu k DID doporučuji sadu s řetězem střední kvalitativní třídy od japonského výrobce RK za cenu 2390,- CZK: https://www.motor...09-18.html
V porovnání s DID sadou budou kvalitativně srovnatelné a RK je levnější - tedy lepší v poměru cena/užitná hodnota.
Ve stejné kvalitativní řadě je životnost sad srovnatelná, ať už to je DID, RK nebo ČZ - to, že najedete na řetězové sadě při stejné kvalitativní řadě o 15000 km více, je nesmysl.
Musela by být použitá vyšší kvalitativní řada tedy DID 525 ZVMX nebo ČZ 525 SDZZ - to rozdílu až o 85% km více odpovídá.
Řetězová kola dodáváme od více výrobců - vše srovnatelná a roky ověřená kvalita viz odkaz níže: https://www.motor...-kola.html
Upravil Durdis dne 02.08.2020 13:31
Použitelná nýtovačka je třeba tahle https://www.motot...00006.html, za tu cenu svoji práci udělá, pokud s ní nechceš dělat 10 řetězů týdně. Je to přesná kopie té japonské, takže do ní pasuje originální roznýtovací a nýtovací trn, který se dá koupit jako náhradní díl. Pokud koupíš nějakou úplnou čínskou mrchu, tak s ní uděláš kvalitně tak 3, max. 4 řetězy a pak budeš stejně shánět náhradní čep.
Co se týče řetězu, tak tou sadou, na kterou ses ptal, není co zkazit https://www.okmot...ccm-08-18/, na rozdíl od názoru z motoretezy.cz ale musím říct, že se vyplatí přidat těch 150 kč za zlatou povrchovou úpravu, protože na rozdíl od obyčejného řetěru snese i lehké zanedbání údržby. Ty destičky bez povrchové úpravy prostě reznou doslova po prvním dešti.
On ten trn se dá zkurvit jedině tím že se vytlačuje čep řetězu přes to roznýtování tak jak to dělá na tom videu -asi to jde ale u spojek které mají měkké + ještě lépe duté konce tak se to protlačí ale ČZ mívali konce čepů spojky dost tvrdé (teď už ne)a to protlačit byl problém (taky jsem si tak ohnul trn) nejlepší je při roznýtovávání nejdříve ten rozlis ubrousit flexkou nebo nějakou fortunkou (stejně je ta spojka na vyhození tak jak tak) a pak to jde vytlačit dobře.Samo že když se mění řetěz který je KO tak jej fiknu flexkou napříč a neřeším roznýtovávání
měl bych otázku ohledně výměny řetězové sady.
Mám F800GS r.v. leden 2009, ale ješte s Reginou a 8 šrouby.
Musím tedy koupitřetězovku pro 2008, např tutu...říkám to správně ?
Když na těch ,,motořetězech"zadáš motocykl tak to nabídne možné varianty řetězů a řetězovek -myslím že u toho bývá i psáno od do kterého roku výroby. Šrouby neměním pokud nejsou nějaké poškozené (stržené závity nebo nažvejkaný z důvodu uvolněné rozety ale teď nevím z hlavy jistě ale asi se dávají na Loctite(zajišťovací pastu středněpevnostní)
kime to jsem koukal, ale jde o to, že mám r.v leden 2009, dle motořetězu bych měl mít 10 šrouby, ale mám šrouby 8 jako tomu bylo u ročníků 2008
Asi se lámala výroba a mám nějaký mezikus...
SpeeGo napsal:
kime to jsem koukal, ale jde o to, že mám r.v leden 2009, dle motořetězu bych měl mít 10 šrouby, ale mám šrouby 8 jako tomu bylo u ročníků 2008
Asi se lámala výroba a mám nějaký mezikus...
Čéče to ti neporadím já jsem vždy objednal podle ročníku a došlo to co mělo být . Někde nedávno tu snad někdo psal od kterých ročníků byla ta změna v síle šroubů. Ale jestli se řídíš dle toho rozkresu tam -ten může být ilustrační. Pokud nejsi si jist klidně jim zavolej -jsou vcelku komunikativní a pokud můžou poradí.