Zdarec borci. Kolik má dávat altík když správně dobíjí? Mám rok starou baterku, do teď absolutně bez problému a dnes po tom co motorka 4 dny stála to jen tak tak chytlo. Po ujetí cca 10km zhasly budíky a pak i celá motorka. Teď se jen rozsvítí budíky a zacvká startér a budíky zhasnou. Podle mě baterka hotová. Nebo je to regulátor dobíjení? Popřípadě jak zjistím že je ok? Diky za rady...
Mám F800 GS rok 2008.
Mě dává dobíjení 14.3V ve vyšších otáčkách se může zvýšit -asi bych začal od baterky jestli půjde zresuscitovat popř jiný zdroj nastartovat a změřit co Dává regulátor do aku . Dobré návody na měření altu a regulátorů mají (měli) na https://www.previ...z/kontakt/ mrkni se tam př. zavolej p. Marešovi -je komunikativní a jistě ti poradí pokud budeš mít v háji stator nebo regulátor doporučuji repasi od nich dělají TOP práci
Upravil kim dne 09.05.2023 18:03
jan_v82 napsal:
Změřeno a dává mi to 11,3V, což vím, že je špatně. Podle mě je ro regulátor...
Změř si také vinutí alternátoru. Podle mě je to alternátor
Doporučený postup?
Nebudu ti to tady "sáhodlouze" vypisovat Tady to máš uceleně: https://www.previ...ternatoru/
Máš 3-fázový alternátor s perm.magnety. Odpojíš ho od regulátoru a budeš měřit podle odkazu. Doufám, že máš alespoň základy elektro v malíku. Jestli ne, tak ať ti to změří někdo, kdo tomu rozumí.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
jan_v82 napsal:
Ještě takový pro mnohé zřejmě hloupý dotaz. Proč je alternátor od oleje??
Protoze je v oleji
Ptam se mozna az moc hloupě, ale od toho to snad tady je...Kdyz jsem to rozebral a utrel od oleje, tak to nicemu nevadi a olej si tam natece sam podle potreby?