Uz pri tej cene by som dosetril a isiel do 890. Ta je skvela.
Raz si ju kupim ku GS.
kterou? ekvivalentem 990R je 890 Rally za 550 tisíc. 890 R je na půl cesty...
no a krámy jsou to všechny, ten motor s porouchaným zvukem a nulovým spodkem...
pod trvalým dohledem
Uz pri tej cene by som dosetril a isiel do 890. Ta je skvela.
Raz si ju kupim ku GS.
kterou? ekvivalentem 990R je 890 Rally za 550 tisíc. 890 R je na půl cesty...
no a krámy jsou to všechny, ten motor s porouchaným zvukem a nulovým spodkem...[/
Ekvivalent 890Rally to urcite nie. Ako v com? 890 R ma skvely podvozok
a to nastavenie utlmu a odskoku hore , je uplne super. Da sa to za jazdy.
U rally je drahy ten podvozok a ten 990 urcite nema.
Ak sa bavime o off jazdeni, ten sa vyvija sialenym tempom. Nic stare neni lepsie ako nove . Neda sa 10 rocnu WR ani porovnat s novou ci akekolvek EXC.
Jazdil, testoval som takmer vsetky.
Tak si preto nemyslim, ze 990 je v terene lepsia ako 890.
Malokto siahne na limty 890 R ,ze mu je nutne zainvestovat do podvozku za 10 tis euro.
Samozrejme treba ho upravit na na vahu/ potreby.
Upravil sanko dne 04.11.2021 10:31
Uz pri tej cene by som dosetril a isiel do 890. Ta je skvela.
Raz si ju kupim ku GS.
kterou? ekvivalentem 990R je 890 Rally za 550 tisíc. 890 R je na půl cesty...
no a krámy jsou to všechny, ten motor s porouchaným zvukem a nulovým spodkem...[/
Ekvivalent 890Rally to urcite nie. Ako v com? 890 R ma skvely podvozok
a to nastavenie utlmu a odskoku hore , je uplne super. Da sa to za jazdy.
U rally je drahy ten podvozok a ten 990 urcite nema.
Ak sa bavime o off jazdeni, ten sa vyvija sialenym tempom. Nic stare neni lepsie ako nove . Neda sa 10 rocnu WR ani porovnat s novou ci akekolvek EXC.
Jazdil, testoval som takmer vsetky.
Tak si preto nemyslim, ze 990 je v terene lepsia ako 890.
Malokto siahne na limty 890 R ,ze mu je nutne zainvestovat do podvozku za 10 tis euro.
Samozrejme treba ho upravit na na vahu/ potreby.
990R má výšku zdvihů - nebo aspoň v ročníku 2010 - 265 mm. Podobně jako 790/890R. Podvozek z Rally je jenom pro pózéry, já to musím vědět, mám ho Ne a teď bez ironie, ten podvozek je na palbu 120+, což znamená, že se na něm vůbec nedá jezdit, prostě motocross. Kdybych se na tom mohl svézt před koupí, určitě bych to nevzal.
Véčko nebo eLko nebo co je vlastně LC8 je daleko zábavnější motor, než řadový dvouválec ve stylu "katujeme kosty". Má vysloveně protivný zvuk a spodek nestojí za nic. Třeba to někdo neřeší, ale já motor považuju za základ motorky. A tenhle fakt nestojí za nic. Krom toho, topí do koulí jak o život.
Upřímně se doznávám, že nemám zkušenost s 990 Aventure R. Ale když si přesednu mezi 890kou a Superendurem, musím se smát, jaký pokrok za těch 15 let fabrika udělala. Pokrok do pr... Samozřejmě, je třeba zohlednit, že vepředu mám vidlici z nové Afriky a vzadu tlumič od Tractive. Starý podvozek byl hrozný ale to je třeba jenom tím, že měl 15 let. Ale motor, ten motor! Paráda...
Upravil Miguel dne 04.11.2021 14:48
pod trvalým dohledem
flaxa napsal:
Tak se nám to diskusní fórum krásné rozbíhánašel by se tady ještě nějaký vlastník co sedla tuhle mašinu?Nějaké rady co se nejvíc kazí?Pumpa,vymezovaky,větrák sem tam konektor?Vím že by bylo možná lepší ptát se jinde,ale já těm druhým
nevěřím
990 trpí na spojkovou pumpu-repas většinou nepomůže, mě to dost zhoršil, místo prolínání regulérně kapala. Vyměnit za novou a olej v ní měnit klidně i víckrát za sezónu. Spojkový váleček rovnou vyměnit za Oberon. Vodní pumpa jde repasovat, hřídelka+těsnění. Chladící systém je hodně namáhaný, takže tu nej. chladící kapalinu, jednou za čas nové víčko chladiče a chladič udržovat čistý, zůstává tam dost bahna. Taky se dá koupit druhý větrák na chladič. Snímač polohy škrtící klapky, jsou tam dva, horní a dolní, důležitý je ten dolní-TPS, po čase se vychodí v nejčastější poloze a hlásí nesmysli, vyřešit výměnou. Napínáky rozvoďáků, když jsou řetízky hlučnější nebo dýl trvá než po startu ztichnou, tak se dává delší šroub, který přes pružinu tlačí napínák, většinou to pomůže.
To jsou známé věci, většinou se dějí kolem 50tkm a tenhle nájezd už ty stroje zpravidla mají.
Když budeš servisovat důkladně a podle plánu, tak bys neměl mít problém. Je to v podstatě jednoduchá motorka, kde není moc zbytečných kazítek. Ale pořád je to jen stroj
Teď jsi vyjmenoval servis jak na raketoplánu, možných poruch něurekom a zakončíš ,, Je to v podstatě jednoduchá motorka, kde není moc zbytečných kazítek" To je dobrý
Ale vona je... Nemá ESA, ACS, ABS, Mody, podvozek plně mechanicky nastavitelnej a hlavně funkční a na ty poruchy se ptal. Jsou to notoricky známý věci, po cca osmi letech provozu, někdo dřív, někdo dýl a někdo nikdy. Všechno do kupy to stojí asi jako omletá hřídelka v převodovce 1150 Tak si vyber Na GS se taky měněj hydroštely, repase klapek, končák, protočenej kardan a dokonce třeba tlumiče A bylo by toho víc. Ale já vím, žes to myslel jako vtip
flaxa napsal:
Tak se nám to diskusní fórum krásné rozbíhánašel by se tady ještě nějaký vlastník co sedla tuhle mašinu?Nějaké rady co se nejvíc kazí?Pumpa,vymezovaky,větrák sem tam konektor?Vím že by bylo možná lepší ptát se jinde,ale já těm druhým
nevěřím
990 trpí na spojkovou pumpu-repas většinou nepomůže, mě to dost zhoršil, místo prolínání regulérně kapala. Vyměnit za novou a olej v ní měnit klidně i víckrát za sezónu. Spojkový váleček rovnou vyměnit za Oberon. Vodní pumpa jde repasovat, hřídelka+těsnění. Chladící systém je hodně namáhaný, takže tu nej. chladící kapalinu, jednou za čas nové víčko chladiče a chladič udržovat čistý, zůstává tam dost bahna. Taky se dá koupit druhý větrák na chladič. Snímač polohy škrtící klapky, jsou tam dva, horní a dolní, důležitý je ten dolní-TPS, po čase se vychodí v nejčastější poloze a hlásí nesmysli, vyřešit výměnou. Napínáky rozvoďáků, když jsou řetízky hlučnější nebo dýl trvá než po startu ztichnou, tak se dává delší šroub, který přes pružinu tlačí napínák, většinou to pomůže.
To jsou známé věci, většinou se dějí kolem 50tkm a tenhle nájezd už ty stroje zpravidla mají.
Když budeš servisovat důkladně a podle plánu, tak bys neměl mít problém. Je to v podstatě jednoduchá motorka, kde není moc zbytečných kazítek. Ale pořád je to jen stroj
Teď jsi vyjmenoval servis jak na raketoplánu, možných poruch něurekom a zakončíš ,, Je to v podstatě jednoduchá motorka, kde není moc zbytečných kazítek" To je dobrý
Ale vona je... Nemá ESA, ACS, ABS, Mody, podvozek plně mechanicky nastavitelnej a hlavně funkční a na ty poruchy se ptal. Jsou to notoricky známý věci, po cca osmi letech provozu, někdo dřív, někdo dýl a někdo nikdy. Všechno do kupy to stojí asi jako omletá hřídelka v převodovce 1150 Tak si vyber Na GS se taky měněj hydroštely, repase klapek, končák, protočenej kardan a dokonce třeba tlumiče A bylo by toho víc. Ale já vím, žes to myslel jako vtip
Já jsem to ani moc jako vtip nemyslel -vím že KTM je na údržbu pakárna a závady -no kamoš měl motarda (něco kolem 620) a veselej z toho nebyl a ty jsi tu nepřímo potvrdil že s tou spolehlivostí to moc extra držák nebude -ne bezdůvodně někdo rozklíčoval KTM na ,,Každý Týden Mechanik". Ale nikomu to nechci protivit komu se to líbí -budiž mu přáno.
Upravil kim dne 04.11.2021 19:14
Uz pri tej cene by som dosetril a isiel do 890. Ta je skvela.
Raz si ju kupim ku GS.
kterou? ekvivalentem 990R je 890 Rally za 550 tisíc. 890 R je na půl cesty...
no a krámy jsou to všechny, ten motor s porouchaným zvukem a nulovým spodkem...[/
Ekvivalent 890Rally to urcite nie. Ako v com? 890 R ma skvely podvozok
a to nastavenie utlmu a odskoku hore , je uplne super. Da sa to za jazdy.
U rally je drahy ten podvozok a ten 990 urcite nema.
Ak sa bavime o off jazdeni, ten sa vyvija sialenym tempom. Nic stare neni lepsie ako nove . Neda sa 10 rocnu WR ani porovnat s novou ci akekolvek EXC.
Jazdil, testoval som takmer vsetky.
Tak si preto nemyslim, ze 990 je v terene lepsia ako 890.
Malokto siahne na limty 890 R ,ze mu je nutne zainvestovat do podvozku za 10 tis euro.
Samozrejme treba ho upravit na na vahu/ potreby.
990R má výšku zdvihů - nebo aspoň v ročníku 2010 - 265 mm. Podobně jako 790/890R. Podvozek z Rally je jenom pro pózéry, já to musím vědět, mám ho Ne a teď bez ironie, ten podvozek je na palbu 120+, což znamená, že se na něm vůbec nedá jezdit, prostě motocross. Kdybych se na tom mohl svézt před koupí, určitě bych to nevzal.
Véčko nebo eLko nebo co je vlastně LC8 je daleko zábavnější motor, než řadový dvouválec ve stylu "katujeme kosty". Má vysloveně protivný zvuk a spodek nestojí za nic. Třeba to někdo neřeší, ale já motor považuju za základ motorky. A tenhle fakt nestojí za nic. Krom toho, topí do koulí jak o život.
Upřímně se doznávám, že nemám zkušenost s 990 Aventure R. Ale když si přesednu mezi 890kou a Superendurem, musím se smát, jaký pokrok za těch 15 let fabrika udělala. Pokrok do pr... Samozřejmě, je třeba zohlednit, že vepředu mám vidlici z nové Afriky a vzadu tlumič od Tractive. Starý podvozek byl hrozný ale to je třeba jenom tím, že měl 15 let. Ale motor, ten motor! Paráda...
Vo vseobecnosti tie motory uz nie su take “ kladiva” ako volakedy. Vsetky endura su jemnejsie s vyladenou krivkou vykonu. Pametam si ako som bol velmi davno sklamany z prechodu zo 625 sxc na 690 .
Zo zaciatku sa ale zda ze to nejde , ale nakoniec je s tym rider podstatne rychlejsi a menej ho to unavi. Mne to vyhovuje , aj enduro jazdim dlhe roky na 2T.
Je pravda ze 890 som mal na jeden den s komplet Akrapovičom, tak mam mozno skreslene info. Presiel som s tym naozaj narocny teren, bol som uneseny.
Po superendure som vzdy pokukoval , len na mojom okoli absolutne nevyuzitelne.
Ahoj kluci,ty závady co jsou notoricky známé mi nepřijdou žádná hrůza!!Na našich mašinách toho taky dost najdeme..Vždy to záleží jaký servis to mělo a jak se kdo stará. Jinak jsem rád že tady rozumně povídáme a mohu čerpat info od zkušených
Ahoj kluci,ty závady co jsou notoricky známé mi nepřijdou žádná hrůza!!Na našich mašinách toho taky dost najdeme..Vždy to záleží jaký servis to mělo a jak se kdo stará. Jinak jsem rád že tady rozumně povídáme a mohu čerpat info od zkušených
Ale vona je... Nemá ESA, ACS, ABS, Mody, podvozek plně mechanicky nastavitelnej a hlavně funkční a na ty poruchy se ptal. Jsou to notoricky známý věci, po cca osmi letech provozu, někdo dřív, někdo dýl a někdo nikdy. Všechno do kupy to stojí asi jako omletá hřídelka v převodovce 1150 Tak si vyber Na GS se taky měněj hydroštely, repase klapek, končák, protočenej kardan a dokonce třeba tlumiče A bylo by toho víc. Ale já vím, žes to myslel jako vtip[/quote]
Já jsem to ani moc jako vtip nemyslel -vím že KTM je na údržbu pakárna a závady -no kamoš měl motarda (něco kolem 620) a veselej z toho nebyl a ty jsi tu nepřímo potvrdil že s tou spolehlivostí to moc extra držák nebude -ne bezdůvodně někdo rozklíčoval KTM na ,,Každý Týden Mechanik". Ale nikomu to nechci protivit komu se to líbí -budiž mu přáno.[/quote]
Tak ono tohle je hlavně nějaká rozšířená sranda mezi motorkáři. KTM nemá víc problémů než ¨božské¨ GS(které mají svých problémů dost) a pokud závady porovnám z hlediska řešitelnosti na cestě, řekl bych že hrajou body pro KTM.
Určitě bych souhlasil, že motor KTM nenajede tolik km jako boxer, ale to nikdo kdo rozumí technice ani nemůže očekávat.
Na Superenduru jsem najel 30 tis. km v hodně těžkých podmínkách. Spojkovou pumpu jsem měnil preventivně, pozlobilo mě akorát benzínové čerpadlo. Jinak nic.
Netvrdím, že je to etalon spolehlivosti, ale rozhodně se s tím dá žit. Na starých 950 se uměl posrat ještě řadicí váleček, to už úplná drobnost nebyla. Kdo chce hltat v poklidu kilometry, ať si koupí BMW, kdo má neklidné pravé zápěstí a chce se podívat mimo silnici, ať zabrousí ke KTM. Každé má svoje.
Zdravím
navazuju na tohle vlákno se žádostí o pomoc/radu. Letos na jaře jsem koupil 990 R dovezenou z Rakouska a prakticky od prvního svezení řeším jeden technickej problém za druhým. Většinu se jich podařilo odstranit ale s tím největším si nevím rady. Motorka má závadu někde v oblasti ovládání škrtících klapek. V servisu mi tvrdí že je to servomotor (kterej se nedá pořídit jako samostatný origo náhradní díl). Na motorkářích jsem se dočetl že by to mohl být vadný potenciometr. Pokud s tím někdo máte zkušenost nebo víte o někom kdo by mi pomohl, budu vděčnej za jakýkoliv tip.
Jen pro pořádek, 10let jsem jezdil na 1200 Adv, tak snad mně to opravňuje k tomuhle příspěvku.
Díky!
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul.
Ludan napsal:
Zdravím
navazuju na tohle vlákno se žádostí o pomoc/radu. Letos na jaře jsem koupil 990 R dovezenou z Rakouska a prakticky od prvního svezení řeším jeden technickej problém za druhým. Většinu se jich podařilo odstranit ale s tím největším si nevím rady. Motorka má závadu někde v oblasti ovládání škrtících klapek. V servisu mi tvrdí že je to servomotor (kterej se nedá pořídit jako samostatný origo náhradní díl). Na motorkářích jsem se dočetl že by to mohl být vadný potenciometr. Pokud s tím někdo máte zkušenost nebo víte o někom kdo by mi pomohl, budu vděčnej za jakýkoliv tip.
Jen pro pořádek, 10let jsem jezdil na 1200 Adv, tak snad mně to opravňuje k tomuhle příspěvku.
Díky!
A dobře ti tak... já tě mozu akorat poslat k Fikovi do Koryčan,ten dělá takový zaklety motorky.
Kupredu spatki ni krok...