Psal jsem, že ten zaseklý servomotor je poměrně častá závada jak na ESA, tak ESA2 a nemusí to být mechanický problém, protože se to stávalo po kalibraci s nejednoznačným výsledkem (řídící jednotka nepoznala skutečnou polohu) a nějaká starší aktualizace software ty situace řešila. Takže to fakt může být i softwarová závada. Nejdřív bych zkusil servis BMW. Možná nedělali všechny testy když jsi nehlásil že je něco s tlumičem.
Teprve pak bych to řešil s tím, kdo to prodával a až úplně nakonec někoho, kdo by to opravil tak, že už by na to nešla uplatnit kulance (ten tlumič není servisovatelný, když ho někdo rozpertluje, tak pak už s tím, že bys uplatnil pozáruční kulanci nemůžeš počítat. Jinak nevím jak v tomhle konkrétním případě ale u 1150GSA mi měnili převodovku na kulanci a neplatil jsem ani převodovku ani práci. V autě (Nissan - dávno po záruce) jsem letos dostal nové rozvody taky na kulanci a taky jsem neplatil práci. Takže ta informace o jednom roce a placené práci je podle mě blbost.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
A může ZFE mít nějakou souvislost i s tím nefunkčním ukazatelem hladiny oleje? Vlastně tyhle dvě věci (ESA, olejové čidlo) jsem zjistil že nefungují až po garančce. Před garančkou olejové čidlo určitě fungovalo a ta ESA možná pocitově taky fungovala lépe.
Mohl bych někoho z vás poprosit, jestli byste nešel ke svoji motorce, nezapnul klíček a neposlechl jak dlouho vám vrčí servomotor při změně režimu "c" na "s"? Jestli 0,5s nebo 1s nebo 2s?
Dík.
Upravil stevebmw dne 12.11.2012 13:55
R1200GS 2010
A koukáš správně na ukazatel oleje na displeji? Aby to neukazovalo ----- tak musí být moto zahřátá na provozní teplotu a motor musí běžet min. 10 sekund na volnoběh. Pak se zobrazuje ok, nebo problém.
TomVS napsal:
A koukáš správně na ukazatel oleje na displeji? Aby to neukazovalo ----- tak musí být moto zahřátá na provozní teplotu a motor musí běžet min. 10 sekund na volnoběh. Pak se zobrazuje ok, nebo problém.
Tak že musí být zahrátá na provozní teplotu jsem nevěděl, ale že musí běžět na volnoběh to vím. Sledoval jsem to docela často a docela pochybuju, že jsem ji nikdy neměl ohřátou. Ale to by až tolik netrápilo.
Dneska jsem byl v servisu a řekli mi, ať přijedu v pátek, že se na to kouknou. Mělo by se to prý udělat co nejdřív, kdyby se náhodou měla uplatňovat ta kulance.
Do čtvrtka má být ještě slušné počasí, nejste náhodou někdo z okolí cca 50km od Hlinska v Čechách, kdo by si se mnou chtěl udělat jednoodpolední vyjížďku a vyzkoušet moji ESA?
R1200GS 2010
Problém s ESA jsem taky řešil,a,v Inveltu jsem zaplatil za diag.1000,-Kč.Bylo mi řečeno,že při napojení na servisní konektor to ukazuje na ohnutou tyčku v předním tlumiči,ale jistota bude až po sundání nádrže a otestování ZEF.
Potom co jsem souhlasil,tak po otestování bylo jasné že ZEF nemaká jak má a já koupil nový a od tý doby ok.
oranžová dvanáctka
servisak napsal:
Až budeš v testu tak se stav u Třemošnice na kafe abys rozmrznul
OK a kde přesně u Třemáče?
rick napsal:
Problém s ESA jsem taky řešil,a,v Inveltu jsem zaplatil za diag.1000,-Kč.Bylo mi řečeno,že při napojení na servisní konektor to ukazuje na ohnutou tyčku v předním tlumiči,ale jistota bude až po sundání nádrže a otestování ZEF.
Potom co jsem souhlasil,tak po otestování bylo jasné že ZEF nemaká jak má a já koupil nový a od tý doby ok.
A jak se ZEF testuje, náhodou nevíš?
Upravil stevebmw dne 12.11.2012 21:29
R1200GS 2010
No tak u toho jsem teda nebyl Jen pro info- cena novýho 366 éček.-Invelt 12500 + práce 3500,-Kč-přitom za 3/4 hod výměna hotová a v Regensburku za práci nic nechtěli.oranžová dvanáctka
stevebmw napsal:
A může ZFE mít nějakou souvislost i s tím nefunkčním ukazatelem hladiny oleje? Vlastně tyhle dvě věci (ESA, olejové čidlo) jsem zjistil že nefungují až po garančce. Před garančkou olejové čidlo určitě fungovalo a ta ESA možná pocitově taky fungovala lépe.
Mohl bych někoho z vás poprosit, jestli byste nešel ke svoji motorce, nezapnul klíček a neposlechl jak dlouho vám vrčí servomotor při změně režimu "c" na "s"? Jestli 0,5s nebo 1s nebo 2s?
Dík.
Může být. Signál z čidla hladiny oleje (na pravé straně bloku motoru pod válcem) jde přes ZFE (potom se v menu BC zobrazuje na displeji jako "dost oleje" nebo "málo oleje" - postup ti popsal TomVS ). Taky ale může být vadné čidlo hladiny oleje a ZFE je třeba v pořádku. Víc ti řekne diagnostika.
Upravil Tonda dne 12.11.2012 22:42
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Po včerejší projížďce za serviskákem jsme zjistili (mimo jiné), že ESA režimy fungují pouze na zadním tlumiči, přední odmítá reagovat. Takže buď je v čoudu tlumič nebo nevim. Uvidíme co řeknou v servisu a hlavně jestli to uznají a zaplatí.
R1200GS 2010
stevebmw napsal:
Po včerejší projížďce za serviskákem jsme zjistili (mimo jiné), že ESA režimy fungují pouze na zadním tlumiči, přední odmítá reagovat. Takže buď je v čoudu tlumič nebo nevim. Uvidíme co řeknou v servisu a hlavně jestli to uznají a zaplatí.
Najlepšia esa je pre mna toto: Mám to pre seba vždy mechanicky na sport a ked si žena prisadne tak plus váha presne urobý z motky confort a keď bágle tak 5 krát takým velkým gombíkom / esáci nepoznáte/ zatiahnuť. To je vsjo, a dočiahnem na to aj za jazdy
Někdo mi včera volal na téma ESA tlumiče s tím, že by se dneska mohl stavit. Mám v telefonu asi 60 hovorů za včerejšek a to číslo jsem si neuložil. Neměl jsem být v práci ale změnilo se to, tak pokud dotyčný ještě sleduje forum, tak ať se mi ozve.. Díky a sorry za OT
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Po více než 10 letech zpět k tématu. Od doby kdy jsem zakládal tohle téma se prakticky nic nezměnilo. Na motorce jsem najel cca dalších 60tis km bez funkční ESA (comf,norm,sport) na předním tlumiči.
Tento týden byl tlumič vyndán z motorky a rozebrán. Dle mechanika vypadá spodní motorek v pořádku a nic nenasvědčuje tomu že by přepínání comf norm sport nemělo fungovat z "elektrického" hlediska.
Můj dotaz: pokud vymontovany motorek připojím ke konektoru pod nádrží a na řidítkach zmáčknu ESA uvidím jak se ta tyčinka pohybuje?
Nebo to není tak jednoduché?
R1200GS 2010
stevebmw napsal:
Po více než 10 letech zpět k tématu. Od doby kdy jsem zakládal tohle téma se prakticky nic nezměnilo. Na motorce jsem najel cca dalších 60tis km bez funkční ESA (comf,norm,sport) na předním tlumiči.
Tento týden byl tlumič vyndán z motorky a rozebrán. Dle mechanika vypadá spodní motorek v pořádku a nic nenasvědčuje tomu že by přepínání comf norm sport nemělo fungovat z "elektrického" hlediska.
Můj dotaz: pokud vymontovany motorek připojím ke konektoru pod nádrží a na řidítkach zmáčknu ESA uvidím jak se ta tyčinka pohybuje?
Nebo to není tak jednoduché?
Ja som toto raz skúšal, kúpil som nový krokový motorček (cca 190€) a úplne sa to z tej závitnice vytočilo von. Z toho usudzujem, že ten krokový motorček musí mať odpor a krajné polohy, ktoré sa kalibrujú pri každom zapnutí zapaľovania. Ak nemám pravdu, nech ma opraví niekto skúsenejší ...
stevebmw napsal:
moc díky za info Filo, přesně něčeho takového jsem se obával.
A podařilo se ti to namontovat nazpět, natočit zpět do závitu?
Jasné, na spodnej strane motorčeka je ak si dobre pamatám mosadzné kolečko a dá sa s ním točiť rukou, takže ten tŕň sa pohybuje hore dole. Mororček ale musí byť vymontovaný z zo spodného oka tlmiča.
stevebmw napsal:
... Můj dotaz: pokud vymontovany motorek připojím ke konektoru pod nádrží a na řidítkach zmáčknu ESA uvidím jak se ta tyčinka pohybuje?
Nebo to není tak jednoduché?
Ano, je to tak jednoduché. Avšak pozor na vyjetí motorku z krajní polohy, při zpětné montáži by měla být tlačná tyčka motorku tak dole (uvnitř motorku), aby nevyčnívala ze spodní mosazné matice.
Když je v dílně ticho, jen zapneš zapalování a budeš mít tlumič na motorce, uslyšíš tiché zabzučení motorku. Má rozsah čtyři otáčky a 48 kroků na otáčku, změna stavu probíhá snad sekundu.
Můžu ti motorek otestovat, na jedné motorce jsem měl vlastní systém ovládání tuhosti Arduinem, nezávisle na motorce.
Zkontroluj "jehlu" ve spodním konci pístnice tlumiče, na kterou tlačí ESA servomotorek. Měla by jít lehce zatlačit dovnitř asi o 4 mm a měla by tlakem plynu uvnitř tlumiče sama a okamžitě se vrátit do vysunuté polohy. Po opotřebení gufer v tlumiči plyn uteče ven a nejen že tlumič hůř funguje (olej více pění) ale nefunguje pak jehla a nastavení ESA.
Hele já jsem to trošku vyšperkoval už dávno. 3 Měsíce po konci záruky mi to odešlo. Tak jsem si k motorku dráty přerušil a uděla tak konektory, teď připojím k baterii a přes spínaš si seřizuji předpětí přímo podle toho jak se mi stlačuje pružina. Mám to celé pod kontrolou, ne jen 5 přednastavených poloh. Tlumení mi normálně funguje a to je znát.
Ale to se bavím o předpětí, stlačení pružiny.