Přátelé mám dotaz na gumy .. Na pirelli scorpion trail mám asi 13 000Km - jsem s nimi ultra spokojený takže do nich půjdu zas ( tedy už do trail III ) Vzorek tedy pořád mají ale trochu mě trápí,že jsou gumy oskákané nebo jak to bych to řekl .. prostě figury po stranách jsou různě vysoké. Je to v náklonu už trochu cítit -že jedu "po schodech" . Tak se ptám jestli je to vlastnost těhle gum a nebo něco dělám špatně ? Jediné co mě napadá, že jezdím sólo a celkem nalehko, tak foukám gumy spíš na nižší tlak. Manuál předepisuje předek 2,2 -2,5 a zadek 2,5-2,9 Já foukám předek 2,3 a zadek 2,6 . Co si o tom myslíte .. Díky .. Berry
1200GS DOHC, 4tá sada a na zadku mi to dělá taky. Co jsem koukal u známého na LCčku, tak nemlich to samé, taky asi 4 sady.
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Oskákaný vzorek do tvaru zubů na pile, všechny náběžné hrany stejné převýšení (nebo utopení) přes (pod) úběžné hrany jsou většinou vinou tlumiče, nevhodně nastaveným poměrem komprese/odskok a částečně vinou stylu jízdy.
Je to jejich vlastnost. Když se jezdi trochu ostřeji oskákají se. Vyměním určitě tak 50-60 sad ročně a skoro všechny jsou oskákané.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad a zápisu do elektronické servisní knihy
DAGR napsal:
Je to jejich vlastnost. Když se jezdi trochu ostřeji oskákají se. Vyměním určitě tak 50-60 sad ročně a skoro všechny jsou oskákané.
Díky moc za info potěšil jsi mě hned 2x .. jednak že to je u téhle gumy normální ... a jednak že jezdím děsně vostře :-)))) Třeba u Scorpion trail 3 tuhle nectnost už vychytali .. no nechám se překvapit :-)
Hoj jezdím už druhou sadu a dělají to samé jako ta první. Na té jsem natočil skoro 20.000km Ted po 6 tis už to je poznatelné, že se to děje zas. Ale nepocituji to v náklonu, ale při jizdě rovně, ale fakt slabounce. Když se nesoustředím na tohle, nevím o tom. Na silnici jsem zatím nenašel lepší pro GS1200 a moje potřeby. Už se to řešilo v jiném vláknu... Foukám předek na 2,7-2,8 a zadek 2,8-2,9 půlka jízd solo, pulka ve dvou s kuframa "na těžko".
Ja mám takto ojazdené každé gumy, scorpiony, tourance, anakee a to na 1200 vzduch aj na 1250. Viac ako 10.000 km som na žiadnych gumách nedal. Je to o štýle jazdy, o kvalite cesty a pod., nie o konkrétnej pneu scorpion trail 2.
Filo napsal:
Ja mám takto ojazdené každé gumy, scorpiony, tourance, anakee a to na 1200 vzduch aj na 1250. Viac ako 10.000 km som na žiadnych gumách nedal. Je to o štýle jazdy, o kvalite cesty a pod., nie o konkrétnej pneu scorpion trail 2.
Co jsem rozebíral s lidma od gum (servisáci, okruhová podpora, prodejci) tak :
50% stav gumy ovlivnuje akcelerace/brždění/plynulost jízdy (tady se dá opravdu hodně ovlivnit)
25-30% stav tlumičů
25-30% rozložení nákladu/povrch
A s tím bych se ztotožnil. Protože první sadu jsem ojezdil na původních tlumičích, před smrtí a druhou jsem začal na novým podvozku od Ero montovaná Milanem. A jak píšu po 6 tis úplně stejný stav jako původní sada.
Zatím jediný silniční gumy co to nedělali byly Michelin anakee 3, ty jsem sjezdil na značky a vydrželi 30tis km, ale poslední dva -tři tisíce klouzali. Stejný jsem to měl na GS800a a Anakee klouzali poslední 2 tis hodně, tam natočili cca 22.000km.
Filo napsal:
Ja mám takto ojazdené každé gumy, scorpiony, tourance, anakee a to na 1200 vzduch aj na 1250. Viac ako 10.000 km som na žiadnych gumách nedal. Je to o štýle jazdy, o kvalite cesty a pod., nie o konkrétnej pneu scorpion trail 2.
Co jsem rozebíral s lidma od gum (servisáci, okruhová podpora, prodejci) tak :
50% stav gumy ovlivnuje akcelerace/brždění/plynulost jízdy (tady se dá opravdu hodně ovlivnit)
25-30% stav tlumičů
25-30% rozložení nákladu/povrch
A s tím bych se ztotožnil. Protože první sadu jsem ojezdil na původních tlumičích, před smrtí a druhou jsem začal na novým podvozku od Ero montovaná Milanem. A jak píšu po 6 tis úplně stejný stav jako původní sada.
Zatím jediný silniční gumy co to nedělali byly Michelin anakee 3, ty jsem sjezdil na značky a vydrželi 30tis km, ale poslední dva -tři tisíce klouzali. Stejný jsem to měl na GS800a a Anakee klouzali poslední 2 tis hodně, tam natočili cca 22.000km.
Jasné .... len tým kilometrom nerozumiem. Ako sa dá najazdiť 30 tis km ?
Upravil Filo dne 01.07.2025 10:57
Filo napsal:
Ja mám takto ojazdené každé gumy, scorpiony, tourance, anakee a to na 1200 vzduch aj na 1250. Viac ako 10.000 km som na žiadnych gumách nedal. Je to o štýle jazdy, o kvalite cesty a pod., nie o konkrétnej pneu scorpion trail 2.
Co jsem rozebíral s lidma od gum (servisáci, okruhová podpora, prodejci) tak :
50% stav gumy ovlivnuje akcelerace/brždění/plynulost jízdy (tady se dá opravdu hodně ovlivnit)
25-30% stav tlumičů
25-30% rozložení nákladu/povrch
A s tím bych se ztotožnil. Protože první sadu jsem ojezdil na původních tlumičích, před smrtí a druhou jsem začal na novým podvozku od Ero montovaná Milanem. A jak píšu po 6 tis úplně stejný stav jako původní sada.
Zatím jediný silniční gumy co to nedělali byly Michelin anakee 3, ty jsem sjezdil na značky a vydrželi 30tis km, ale poslední dva -tři tisíce klouzali. Stejný jsem to měl na GS800a a Anakee klouzali poslední 2 tis hodně, tam natočili cca 22.000km.
Jasné .... len tým kilometrom nerozumiem. Ako sa dá najazdiť 30 tis km ?
No, jednoduše. Sedneš na moto a jedeš.. 2x Albánie, Rumunsko, pak několikrát Alpy.. Mě spíš zarazí info, že někdo na těch samých pneu najede 6 tis a musí dolů, protože jsou sjetý.. tož tak.