shimanski: hele jasně že na tom jde jezdit, to je jasný ale rozhodně to není ideální. S LC4 Adv to srovnávat nejde, to je fakt nízký proti rallye. Porovnej to na téhle fotce a uvidíš sám. Aerodynamika - na tomhle to nikdo neřeší. Je to optimalizované pro jízdu ve stupačkách. Zadní nádrž má kolik? 5l. Do kufru dáš 20kg. To je docela rozdíl. Podle mě se bavíme naprosto teoreticky ale nesmyslně. Dávat rámy na kufry na rallye repliku je barbarství. Je to jako dávat na F1 tažné zařízení.
Tomasi mel jsem moznost projet tak cca 2hod 690RallyReplicu a to jak v lehcim terenu tak i kus na dalnici . Zazil jsem docela sok - cekal jsem neco jako lehci LC8 ale vodilo se to lepe nez moje LC4 Adv. ( ten posledni oranzovy modek viz. obr. nahore ) . Uznavam , ze to melo prazdne nadrze - ale i tak to teziste je pekne nizoucko pusobilo to hodne lehouckim dojmem .
Stabilita jak na asfaltu tak v terenu - doslova fantasticka . Mohlo to byt i zatmeni mysli protoze kdysi jsem zkousel i LC660 RR a ta vubec na me nezapusobila . Ta 690 byla ve "sleve" za cca 600K(23t.euro) melo to sice tlumic rizeni a spoustu nahr.dilu k tomu , ale i tak ...
Velke zdvihy dle mne nejsou na skodu - moje LC4 ma 285/320mm a na silnici se citi paradne .
690RR ma misto podsedl. samonosne nadrze - muselo by to komplet pryc a udelat ji nanovo ...a tak se spoustou veci . Udelat s 690RR "cestaka" je velmi lakava predstava ale jen pro lidi ktere uz nudi jejich Bugatti Veyron.
Co se tyce 690 Endura tak zdvihy ma docela mizerne cca 25cm. podsedlovka = samonosna nadrz z plastu , motor s nulovom "spodkem' atd. Na jezdeni po lese to ujde ale na adventure cestovani to moc neni...
Zatim zadnou alternativu stare dobre LC4Adv. na trhu nevidim... bohuzel
Upravil Climber dne 04.01.2009 19:11
Taky jsem měl Tome možnost si osahat Azevedovu motorku a není to tak hrozné... já bych si to uměl představit, mít na to ty peníze...
Kamarád má na LC4Adv. zvýšené sedelo a je to skoro podobně vysoké jako 690Replika. Jasně, je to obtížnější při manipulaci v malých rychlostech nebo při zastavování a rozjíždění, ale dá se to. A jakmile se rozjedeš, je to v pohodě...
Tou aerodynamikou jsem myslel, že ten štítek něco pobere i když není primárně dělanej na cestování v našem pojetí...
Zadní nádrže mají tuším kolem 5-8litrů a jsou dvě, tzn. při naplnění necelých cca 5-8kg. Jasně že je to méně než kufry, ale mohlo by to stačit nebo při nejhorším podsedlovku vyztužit (jako to musíte dělat u BMW ).
Ale máš pravdu, že dávat na Rally repliku kufry je barbarství...
Já pokud příští rok přestavím tu svoji do Rally repliky (letos na to nějak už asi nebudou penízky, bo jsem musel kvůli malému koupit nové větší auto), tak už tam kufry taky nepůjdou...
KTM 1190 Adventure R
Climber napsal:
Rally Replica je ciste zavodni hracka ...ono to chce spise upravenou 690 : zesilena podsedlovka ( na kufry), nadrz cca20-24l, lepsi ochrana spodku, kapoty + slusny svetla , lepsi zdvihy,sirsi sedlo, vyladit motor na lepsi zatah ze spodu, mozna kratsi 1ku a delsi 6ku.... Tak to bych bral ihned
Ale zatim nic.......
Máš pravdu, ale jenom když spočítáš ty úpravy co zmiňuješ... To už snad na lepší peníze vyjde ta Replica.. Cena kterou jsem našel v motokatalogu byla kolem 280 000kč Právě proto se mi to zdálo celkem slušný za takovej vercajk. Jen doufám, že si v tom katalogu nedělaj šprťouchlata*pissed*
Za 280K bych to bral ihned . Tady Tomas ma absolutni pravdu to je spise Vanocni vtip . To je vice mene cenovka budouci male Adventury pokud vudec nejaka bude . Osobne bych uvital kvalitni a spolehlivy cestovni enduro s celkovou hmotnosti pod 200kg (a to co nejvic ) od jakehokoliv vyrobce KTM, BMW, Honda , Yamaha ....
Já teda nikdy nejezdil na KTM ale stačil mi týden kdy jsem jezdil na martinově WR450F s "továrním" rallye kitem a na cestování si to představit prostě neumím. Vlastně to není na nic jiného než na rallye - na blbnutí někde v Rumunsku ten kokpit překáží a na dlouhé cestě na tom jsou dost šílený turbulence a motorka byla opravdu nestabilní, což je jasně dané i ostřejším obutím ale 33cm tlumiče mám vpředu na BMW taky a vím o čem mluvím. Proč nemá LC8 takové zdvihy???
Jasně že na tom jde cestovat ale opravdu cestovatelskou motorku si představuji jinak a u tohodle je všechno co je naprosto nezbytné na rallye - pro cestování nepraktické. Racingové věci se dělají tak, aby byly co nejlehčí. Jiný požadavek neexistuje. Cena? Koho to zajímá. Pevnost nebo dimenzování na delší dobu - rallye trvá maximálně 14 dnů a co vypadá podezřele se vymění preventivně. Poškození po pádu? Motorka musí dojet do bivaku, pak se všechno vyhází a postaví z nových dílů. Odolnost proti pádu nikdo neřeší. Pokud drží na místě přístroje tak, aby se s tím dalo dojet, je to OK. Člověk co mi dělal kompozity na motorku dělá racingové díly pro WRC. Ukážu komukoliv kdo se staví jeden díl co tam mám dělaný opravdu tak, jak se to dělá na rallye a srovnání když se to dělá tak, aby to vydrželo třeba i pár let a ne jen jeden závod. Váha, váha a váha. To je klíčové. Podívejte se na konstrukci stromečku a srovnejte to s odstrojenou LC8. Uvidíte ten rozdíl v pevnosti a dimenzování hliníkových dílů. A tak je to všude. Tohle je fakt factory replica - místo titanu je dural a místo kevlar-karbono-skla je plast ale to je spíš na škodu protože titan i kompozity mají vyšší pevnost ale to by už vůbec nikdo nezaplatil. Je to každýho věc co si pořídí ale je to fakt asi jako bavit se o tom, jestli jet k rybníku na ryby s tím Bugatti..
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tomasi naprosty souhlas . 690RR je "predrazena a odflaknuta" kopie tovarniho specialu . Ty nahlizis na cestovani skrze GSA "optiku " tak je to jasny , ja zase cestuji na male LCA co brutalne vibruje , fouka na ni strasne a trvaly rychlosti nad cca 100-110km/h hranici s masochizmem ...
Na silnici patri Europan, Gold Wing , LT apod. do lesa zase EXC, WR, CRF. Cestovni endura jsou vzdy komprosimem bohuzel opravdu povedenych kompromisu moc neni : GSA, LC8, F800GS a mozna tak nova Tenerka ... Kazda z nich ma pytel much a ani jedna z nich nejde pod 200kg. Kdyby nekdo dokazal skombinovat spolehlivost a projev motoru s Dakaru a zbytek vsechno s moji LC4 Adv. a k tomu treba sesty kvalt navic a par kg "namin' ....
P.S. A proc jsi daval tak sileny zdvihy na tu svoji "GSA" ono prece i stara Skova 950 mela cca 265mm a nova Rkova 990 taky tak a ani HP2 na tom neni "lepe"??
Ne, netvrdím že to je předražená kopie. právě naopak. Je to cenově velmi dostupné ale s těmi materiály je to pravda. Proto je to taky dostupné. Kdyby to bylo z toho nejlepšího, co mají na továrních speciálech, bude cena nad mega.
Na cestování nahlížím tak, že na cestovatelské motorce musím být schopný zvládat 10h v sedle denně třeba týden nebo 14 dnů a musí zvládnout relativně běžné šotoliny nebo i lehčí terén. LC4 je určitě jeden z nejlepších kompromisů a chápu taky proč toužíte po nové ale když ona ne a ne přijít. Na druhou stranu je fůra lepších pro silniční ježdění ale jsou těžší, dražší a v terénu mnohem horší. Ovšem rallye speciál považovat za cestovatelský stroj, to mi přijde opravdu nesmysl. Je snadnější předělat obyčejnou 690enduro do podoby něčeho jako by mohla být adventure. I ty zdvihy se dají vyřešit výměnou tlumičů. Kokpit je easy vzhledem ke konstrukci a znamená to jen využít nějaký design překrytu - viděl jsem dva prototypy na fotkách, jeden z holandska a jeden z itálie, oboje klidně možné. Pokud s tím KTM nepřijde tak toho bude hodně, to samé nádrž. Ale předělat rallye na cestování je podle mě složitější práce a ve výsledku to nebude pořád ideální a hlavně děsně drahé.
Proč jsem tam dával 33cm? Původně jsem měl koupené WP z S verze LC8 ale bohužel jsem měl brejle dělané na marzocchi a ty mají maličko jiné průměry a nešlo to předělat a když už se dělaly nové brejle, tak jsem využil dobrou cenovou nabídku na o třídu vyšší ohlinsy. Nelituju toho ale taky jsem nedělal cestovatelskou motorku ale spíš něco co se charakterem blíží k tomu ideálnímu kompromisu ale maličko jsem to přehnal směrem k rallye. Nemohl jsem si pomoct, líbí se mi tyhle motorky a chtěl jsem to tak. Ale vím že to je na cestování chyba a nikomu bych neradil udělat to samé - kokpit nižší nebo v kombinaci s plastem (krizových situací kdy jsem neviděl před sebe co tam mám) jsem zažil hodně, zejména v terénu je to znát, nestabilitu jsem zmiňoval a těžiště - kdo z vás má opravdu vysoký stromeček s roadbookem nahoře? Musí se to vyzkoušet aby to člověk pochopil. Je to FAKT znát.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tak to chapu . S tym stromeckem ti to vezim i pul kila tak vysoko a daleko od teziste je dost citit obzvlast pri obcasnem "trialu". Idealni by byla motorka s mensi nadrzi pod sedlem a la XChallenge a dvema pridavnyma nadrzema vepredu a la LC8 . Mely byt lehce sundavatelne stejne jako kapoty a vykone projektovy svetlomety. Proste doma motorku snadno odstrojim,hodim lehonkou enduro masku a tacho (kvuli predpisum) - a hura do lesa. Stejnou operaci muzu provest i v Marockem campu apod. Ale to uz tady fakt slintam
Upravil Climber dne 04.01.2009 22:35
Pro ty co se na nové ADVENTURE nemůžou dočkat ...firma MECA SYSTEM
Na stránkách už maj nadpis, ale ještě tam nic není.
Robert přiložený následující obrázek:
[256.52Kb]
Upravil Robert dne 18.02.2009 21:18
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.