Maho napsal: Juan - polne cesty su povolene, do lesa mozes len na zvlastne povolenie. 3X - reflexnu vestu by si mal mat 1, oblecenu ju nemusis mat
nemůžu najít ten nový zákon, který dělá z jízdy v lese nebo po jiné nezpevněné cestě tresný čin. Jedeme teď do SK, tak bych se i rád vrátil . Dík za info.
Někde jsem se dočetl, že při cestě na Slováč je potřeba mít povinnou výbavu země, ze které jedeš. Teoreticky vzato, je možné slovenské příslušníky poslat někam, ale hádejte se...
Tak už někdo našel ten zákon zakazující sjet kamkoliv mimo asfalt. To je určitě zajímavější část než karta s lékarničkou. Na kartu se klidně to jde ukecat. Ale chtěl jsem na slovensko jet a protože na pár míst co jsem našel se musí sjet na nezpevněnou komunikaci tal mě tohle opravdu zajímá.
Nie je to take zle ako to vypada , nesmie sa iba do lesa ale zmapovane cesty v poho... A okrem ineho neviem o nikom koho by podla toho noveho zákona potrestali...
Cesta je cieľ ...
petronelka napsal:
Nie je to take zle ako to vypada , nesmie sa iba do lesa ale zmapovane cesty v poho... A okrem ineho neviem o nikom koho by podla toho noveho zákona potrestali...
to 3x ten odkaz je super jen tam trochu mlží. Jedit mimo cesty ať zpevněné nebo ne není v ČR legální nikde. Sám to nědělám a ani to nepodporuju prostě proto, že cest je dost.
1) jedzit po účelových komunikacích mimo les je možné bez omezení pokud tam není zákaz vjezdu t.j polní luční a podobné mimo lesní cesty
2) dle definice zákona je "les" soubor porostu a pozemků tvořících funkci lesa. Do těchto pozemků patří opravdu i bezpěvněné lesní cesty a průseky užší než 4m.
3) do těchto pozemků patří i zpevněné komunikace(všechny!!!) mimo zastěvěných ploch a k nim vedoucím komunikacím (což je logické protože i běžná silnice je zpevněná komunikace a jinak by přes les nemohla žádná silnice vést)
1) Z toho plyne jedu-li po cestě zpevněné které spojuje nebo vede k zastavěné ploše jedu po ní i v lese legálně.
2) Jedu li po nezpevněné cestě nebo průseku širším než 4m jedu tam legálně (je to většina cest protože jen rozchod kol lesních strojů a nákladních vozidel, které tudy jezdí je 2,5-3m pak stačí 0,5-0,75m na každou stranu a jsem z obliga.
3) Jezdím-li mimo cesty nebo v ochranném pásmu vodních zdrojů jedu tam nelegálně.
Mimochodem pokud by to bylo jinak nikdo by si nedával práci s umisťováním zanaček zákazu vjedzu motorových vozidel na lesní cesty.
>> petronelka - pokud je to na slovensku podobné jsem v pohodě cesty mi stačí.
vlada-gsa napsal:
to 3x ten odkaz je super jen tam trochu mlží. Jedit mimo cesty ať zpevněné nebo ne není v ČR legální nikde. Sám to nědělám a ani to nepodporuju prostě proto, že cest je dost.
1) jedzit po účelových komunikacích mimo les je možné bez omezení pokud tam není zákaz vjezdu t.j polní luční a podobné mimo lesní cesty
2) dle definice zákona je "les" soubor porostu a pozemků tvořících funkci lesa. Do těchto pozemků patří opravdu i bezpěvněné lesní cesty a průseky užší než 4m.
3) do těchto pozemků patří i zpevněné komunikace(všechny!!!) mimo zastěvěných ploch a k nim vedoucím komunikacím (což je logické protože i běžná silnice je zpevněná komunikace a jinak by přes les nemohla žádná silnice vést)
1) Z toho plyne jedu-li po cestě zpevněné které spojuje nebo vede k zastavěné ploše jedu po ní i v lese legálně.
2) Jedu li po nezpevněné cestě nebo průseku širším než 4m jedu tam legálně (je to většina cest protože jen rozchod kol lesních strojů a nákladních vozidel, které tudy jezdí je 2,5-3m pak stačí 0,5-0,75m na každou stranu a jsem z obliga.
3) Jezdím-li mimo cesty nebo v ochranném pásmu vodních zdrojů jedu tam nelegálně.
Mimochodem pokud by to bylo jinak nikdo by si nedával práci s umisťováním zanaček zákazu vjedzu motorových vozidel na lesní cesty.
>> petronelka - pokud je to na slovensku podobné jsem v pohodě cesty mi stačí.
Asi tak vlada-gsa ... Zákonodarci to všade nejako dojebu... Treba sa všade správat ako človek a je to v poho...
Cesta je cieľ ...
Jezdím na Slovenské mototuristické akce 2-5x ročně skoro 10 let, jezdím taky za rodinou, najezdil jsem toho mimo asfalt spoustu a nikdy jsem neměl problém. Jasně - GS neslyšíš, jede se pomalu, neprovokuju... Na těch horách je taková spousta chat že i v pěkném off-roadu člověk potká starousedlíka a jen se pozdraví. Cicli by mohl vyprávět jak jsme se např. projeli horama kolem Revúce..
Prdel bude, až daj flastr nějakýmu chirurgovi nebo jiný lékařský kapacitě, která pojede z práce, že nemá návod, jak ošetřit raněnýho.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Ivan> jasně pátrám po znění prostě z principu. I když jedu potichu a v klidu nikoho neruším občas člověk narazí na odpor. V ten moment je dobré přesně vědět co smím a co už ne. On je problém v toleranci když jedu po silnici taky dám kolařům prostor a nevytlačuju je do škarpy, totéž čekám od nich když se potkáme mimo silnici. Občas ale naraziš ne kolce který si myslí, že ta cesta je jeho. Přitom není rozdím mezi pohybem na kola a motorky na účelové komunikaci.
Od začátku května je účinná nová vyhláška slovenského ministerstva zdravotnictví. Podle ní patří mezi povinné součásti autolékárničky také Karta první pomoci - zjednodušeně řečeno stručný obrázkový a textový návod, co dělat v případě vážného zranění při dopravní nehodě.
Není ale pravda, že by tuto kartu musel mít už od začátku května povinně každý řidič jedoucí po slovenských silnicích. Novinka se zatím nedotkne ani českých řidičů, pokud na své lékárničce nemají prošlé „datum spotřeby".
Jen pro nové lékárničky
Nová vyhláška slovenského ministerstva zdravotnictví nestanoví povinnosti přímo řidičům, ale „jen" prodejcům autolékárniček. Ti - zjednodušeně řečeno - už smějí prodávat jen lékárničky podle nové vyhlášky (ta mimo jiné definuje nejen jejich obsah, ale také vnější vzhled s povinnou oranžovou barvou a přesně určenými rozměry bílého kříže).
„Koneční spotřebitelé, tedy řidiči, však mohou i po 1. květnu nadále používat starší autolékárničky bez karty první pomoci," potvrzuje mluvčí slovenského ministerstva zdravotnictví Zuzana Čižmáriková. Samozřejmě jen do doby, než uplyne vyznačené „datum spotřeby".
Kartu tedy v lékárničce musí povinně vozit jen ti řidiči, kteří si lékárničku koupili až po letošním 1. květnu. Ministerstvo nicméně doporučuje, aby si - v zájmu ochrany života a zdraví - také oni přidali kartu do stávající výbavy.
Vyhláška stanoví závazný vzor Karty první pomoci. Tu si stačí třeba jen vytisknout z internetu. Musí však být „vodě a prachu odolná" - to v praxi znamená, že by měla být zalaminována nebo jiným vhodným způsobem chráněna. Dodejme, že vyhláška přikazuje její umístění na vnitřní straně lékárničky.
Pokuta až 60 eur
Mluvčí slovenského policejní prezídia Martin Korch varoval, že řidičům hrozí bloková pokuta až 60 eur (ve správním řízení pak až do 100 eur). A to nejen v případě, když lékárnička v autě zcela chybí, ale také když je prošlá nebo v ní něco chybí.
Ani slovenské úřady však zatím nemají jasno, zda Kartu první pomoci (s návodem ve slovenštině) budou muset mít také zahraniční řidiči. Zatímco podle ministerských úředníků se detailní popis náležitostí lékárničky týká jen slovenských prodejců a povinné výbavy aut registrovaných na Slovensku, tak podle mluvčího policejního prezídia se vyhláška vztahuje na všechny, i když zemí jen projíždějí.
Jasnější vyjádření snad přijde v dalším týdnu. Pokud však máte zcela novou lékárničku (koupenou po 1. květnu) bez podobného českého návodu a míříte na Slovensko, raději si do ní kartu doplňte.
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......