hele ja jsem proti boxerum rozhodne nebrojil, jenom komentuji ze mam myslim pomerne podstatny argument do dalsi flame -- kterou tu z 95% zatim imho vzdy rozpoutal tabor dvanactkaru atd...
Ja sam jsem vyrostl na vzduchem chlazene Yamaze -- trikolce. Takze vim, jak se to chova.. o tom zadna.
Na druhou stranu to myslim trochu omezuje univerzalitu... ja bych jezdil po praze obtizne s vedomim, ze tomu motoru ublizuju...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal:
to Hicks: jen si Kubo uvědom, že Ty té motorce z nás ubližuješ nejvíc....
to jsem presne cekal, ze se tu objevi
co nejvíc škodí motoru?
- jízda studeného motoru - což znamená jízda na krátké vzdálenosti
- časté startování
na to je prostě skůtr.....a dost už......
samozrejme mas z CASTI pravdu.. na druhou stranu -- garaz mam temperovanou, kratke vzdalenosti to zas tak nejsou, min nez 15 minut jizdy vetsinou ne.
A snazim se jezdit plynule... ted ne.. BRZDA - PLYN -- coz motorku TAKE huntuje, ze jo
Nicmene prehrivani by mi vadilo ten pocit, ze se mi tam neco dre nebo nejede v rezimu ktery je nejak udrzitelny...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal:
to Hicks: jen si Kubo uvědom, že Ty té motorce z nás ubližuješ nejvíc....
to jsem presne cekal, ze se tu objevi
co nejvíc škodí motoru?
- jízda studeného motoru - což znamená jízda na krátké vzdálenosti
- časté startování
na to je prostě skůtr.....a dost už......
samozrejme mas z CASTI pravdu.. na druhou stranu -- garaz mam temperovanou, kratke vzdalenosti to zas tak nejsou, min nez 15 minut jizdy vetsinou ne.
A snazim se jezdit plynule... ted ne.. BRZDA - PLYN -- coz motorku TAKE huntuje, ze jo
Nicmene prehrivani by mi vadilo ten pocit, ze se mi tam neco dre nebo nejede v rezimu ktery je nejak udrzitelny...
Přehřívání bych vůbec tak neřešil..Pokud nenastanou nějaký extrémní podmínky jako 50 C ve stínu a jízda na jedničku na 6000 ot/min kdy se motor nemá moc šancí chladit,tak dle mého zas tak moc nehrozí.Viz. TomášTT jak jednou psal že byli jezdit v Maroku a kontrolka mazání začala svítiž až při hodně velkým zatížení..
Dost větší průser je točit studenej motor do omezovače,někde jsem četl že snad ze 75% opotřebení motoru můžou studený starty..A vetšina lidí jezdí tak,že vystartuje a hned tomu nákládá..
Maris napsal:
Přehřívání bych vůbec tak neřešil..Pokud nenastanou nějaký extrémní podmínky jako 50 C ve stínu a jízda na jedničku na 6000 ot/min kdy se motor nemá moc šancí chladit,tak dle mého zas tak moc nehrozí.Viz. TomášTT jak jednou psal že byli jezdit v Maroku a kontrolka mazání začala svítiž až při hodně velkým zatížení..
Dost větší průser je točit studenej motor do omezovače,někde jsem četl že snad ze 75% opotřebení motoru můžou studený starty..A vetšina lidí jezdí tak,že vystartuje a hned tomu nákládá..
no jeden vylet vs. denni jezdeni ve vedru.. nevim nevim, neprijde mi, ze je to na to stavene,,, ciste laicky.
Ad. studene starty... to jo, na druhou stranu mne sviti teplota snad po 300 metrech... a pisou, ze 800gs se HODNE rychle zahriva... snad tomu napomaha i sucha vana.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
no jeden vylet vs. denni jezdeni ve vedru.. nevim nevim, neprijde mi, ze je to na to stavene,,, ciste laicky.
Ad. studene starty... to jo, na druhou stranu mne sviti teplota snad po 300 metrech... a pisou, ze 800gs se HODNE rychle zahriva... snad tomu napomaha i sucha vana.[/quote]
Buď v klidu je to stavěné s rezervou i na denní ježdění ve vedru. Vzpomeň si na soukmenovce kteří se stejným motorem dojeli až k Moskvě. A to ve vedru i mrazu. A taky jeli denně...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
MCJ napsal:
No pokud jsem to pochopil správně, tak se hroch ještě nikomu v praze nepřehřál, to jen Hicks tím straší a hledá důvody, proč si ho nepořídit
spis jsou vase pripadne kritiky vuci osmikilu celkem pikantni, kdyz se vase WW2 technologie nezvladne ani sama uchladit kdyz stoji
Jeste ze to dohanite vzhledem...
máš pravdu, že má Tatra nucený chlazení jsem trochu zamlčel , nicméně nevím proč myslíš že od toho upustili
ale s tím WW2 ses chytil sám kamaráde
Totiž neznámější a nejlepší stroj, co kdy BMW vyprodukovalo ... R75 Sahara byl postaven tak, aby (pokud zrovna netahal nepojízný náklaďáky) byl schopnej jet celej den rychlostí pochodující pěchoty BEZ PŘEHŘÍVÁNÍ SE
to osobně dost pochybuju, že by to 1100/1150 zvládly
takže nikoliv že máme stále stejný krámy jako za války, my máme daleko HORŠÍ
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Hicks napsal:
Na druhou stranu to myslim trochu omezuje univerzalitu... ja bych jezdil po praze obtizne s vedomim, ze tomu motoru ublizuju...
proč myslíš že se tam místo oleje leje tekutá vazelína 20W-50? fakt je že když někdo maže 10W-40 tak to bych se o ten motor v pařáku už bál asi taky
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
no já leju do gs 1100 10w-40 už 6let a pohoda,olej to nežere, nepřehřívá se, a to i měsíc ježdění po korsice ve 40 stupních, a jinak se mi nezdá že by jsem mu ubližoval
Taky si myslím že průměrné horko našim vzducháčům neškodí, Hicks má jen přílišnou starost o naše vzducháče.. Spíš by si měl dát pozor,aby nezapomněl u tý svý vyměnit chladící kapalinu a vyzkoušet těsnost chladiče..
berte to jen jako prevenci az nekdo z vasi party na threadu o osmikilech zase naprosto ztrati jakoukoliv soudnost
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
inu, nezbývá než konstatovat, že (třeba moje 1100GS) je prostě "dlabanej ingot" a tudíž očekávám (a zatím to vychází) způsobilost k provozu i při nevlídném zacházení v nevlídných podmínkách. Pravda, cenou za tento "přepych" je hmotnost. A to mám bakelitovou nádrž Zvedat hrocha z bláta v kopci je zážitek. Ale kromě ulámaných předních blinkrů (spotřebka) se mu nikdy nic moc nestalo.Teploměr je hezká dekorace a žížalka mě nepřelezla půlku ani po "zapomenutí" na nastartovaného Bobše. A to fedroval se sytičem a bůh ví jak dlouho na dvorku. Daň za origo výfuk , částečnou hluchotu a sklony k alkoholismu. Začínám věřit, že přežije skoro totéž, co Stadion 11 nebo Jaweta. S těma jsem taky vždycky pojezdil a prásknul do kouta, hrál si na krosaře a bůh ví co ještě. Prostě jsem je spotřebovával a oni byly tak odolné stroje, že kromě sem tam spojky a výbrusu nebylo co řešit. Jo, ještě prdlé lanko. Na hrocha si ho vozím pod sedlem. Asi bych si ho nevyměnil, ale co kdyby že jo
Jo a Hicksi, mě se osmikilo i líbí, ale sedl jsem si na něj, ani se nerozjel a prdel jsem měl jako na oslu. Holt velká váha a rozměr potřebuje odpovídající protikus. Kdyby jsi mě viděl na suzuce 400, tak by jses smíchem zlomil. Vypadalo to, že si hobluju řiť po asfaltu a proti větru to nejelo a po větru max 140, ale to jsem na tom byl zkroucenej a ještě z kopce.
Upravil Medik dne 10.07.2009 11:11
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz