jezdil jsem ji na jinejch masinach,(suza 800 s big,trasalp,africa)vzdy kdyz jsem dojel stredni pruh tak jsem ho prorizl a jelo se dal.jsi v pulce.normalne si to nech proriznout v pneuservisu.stoji to asi 100kc.(proriznout)myslim tim ten stredni pruh.
Čus.Ohledně toho prořezávání pneumatiky,tomu moc nerozumim,kdyby chtěli aby byl vzorek tam kde ti ho kolega doporučuje řezat tak by tam byl už s fabrikyTu gumu klidně ještě chvíli jezdi ale neřez,nechápu lidi který to dělaj,drží tě to na silnici tak na tom nešetři (pokud bude názor prořezávače ,že se mu nikdy nic nestalo tak ok až se stane muže bejt pozdě)Neřezej!!! Jinak ta guma vypada jak krabice od bot nemyslim to špatně ale musí se ti na ní i blbě jezdit do zatáček určitě.Měj se pěkně.
No, v zatáčkách to cejtím, to jo
Uvidíme, asi se na to vykašlu , stejně jezdím teď hlavně po asfaltu, tak ji tam ještě nechám, tlak snížím na 1,8 a uvidíme
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Michal napsal:
Čus.Ohledně toho prořezávání pneumatiky,tomu moc nerozumim,kdyby chtěli aby byl vzorek tam kde ti ho kolega doporučuje řezat tak by tam byl už s fabrikyTu gumu klidně ještě chvíli jezdi ale neřez,nechápu lidi který to dělaj,drží tě to na silnici tak na tom nešetři (pokud bude názor prořezávače ,že se mu nikdy nic nestalo tak ok až se stane muže bejt pozdě)Neřezej!!! Jinak ta guma vypada jak krabice od bot nemyslim to špatně ale musí se ti na ní i blbě jezdit do zatáček určitě.Měj se pěkně.
Asi jde o to, že když je ta guma nová s velkým vzorkem, tak tan vzorek jen ten "povlak"
bez pruhu neudrží v záběru. Až je vzorem menší, tak je to lepší - drápy se tak neohýbají...
Každopádně, do jaký míry to je, nebo není risk, posoudit nedokážu
Ale nechám to tak, jak to je
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
TomasMatura napsal:
není náhodou minimální hloubka dezénu u moto 1mm?
to je u mopedů
Vzorek má mít hloubku 1,6mm po celé šířce běhounu samozřejmně oi po celém obvodu tak si to přeber jak chceš pokud ti připadá že tam naměříš 1,6 a nebude zjistitelné že na tom prostředku byly příčné drážky asi to na flastr nebude
jinak si jezdi jak chceš ty musíš vědět jak se pneu chová pač ty seš ten kdo si případně natluče
vzorek tam není propolicajty ale pro jezdce
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Ještě bych chtěl podotknout že prožezávání je pěkná kravina,protože prořezávat se smí jenom pneu k tomu určený a ty jsou označený nápisem REGROOVABLE. A značka min výšky vzorku 1,6mm je označena TWI a to je to místo kam až to můžeš sjet.A ne ten středovej pruh.
Ještě bych chtěl podotknout že prožezávání je pěkná kravina,protože prořezávat se smí jenom pneu k tomu určený a ty jsou označený nápisem REGROOVABLE. A značka min výšky vzorku 1,6mm je označena TWI a to je to místo kam až to můžeš sjet.A ne ten středovej pruh.
Jasný, ale TWI jsem tam nenašel a i kdyby, chtěl jsem vědět, jestli je to k tomu pruhu,m nebo k plášti...
Zatím na ní lítám, upustil jsem ji na 1,6 a zatím se to dá
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Perna napsal:
čéče ty snad jedeš jen rovně, na konci Tě jeřáb otočí a jedeš z5. Jinak já bych měnil a to hned, cena za gumy není tak velká jako případná oprava
No, do zatáček to má vliv, už mám doma téměř novou Metzelerku, ale prozatím jsem
to vyřešil snížením tlaku na 1,6
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
když se guma "zečtvercuje", nemá dostatečný kontakt v zatáčkách a při naklonění asi jde dost "naráz"
asi by se to dalo ještě při troše podhuštění na pár kilometrů unést, ale protože u vás dost prší, je potřeba mít gumy v cajku
P.S. jezdi jen na suchu a jen do zatáček, abys ji "dopotřeboval" i na těch hranách, můžeš to dělat tak, že na dálnici budeš kličkovat zig-zag
vážně, myslím, že ty mitasky jsou levné ne, takže o jakou jde sumu - zbytkovou hodnotu? na další 2.000km k případným pádem?
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Perna napsal:
čéče ty snad jedeš jen rovně, na konci Tě jeřáb otočí a jedeš z5. Jinak já bych měnil a to hned, cena za gumy není tak velká jako případná oprava
Tak tak, a navíc ty moderní protézy taky vyjdou příšerně draho.
Když to tady čtu, tak se válím smíchy však už malé dítě ví že :
Dle vyhlášky č. 341/2002 Sb ( o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích) §36 Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
(7) Závadou podle odstavce 1 na pneumatikách vozidla je vždy,
a) je-li hloubka dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů
menší než 1,6 mm u vozidel všech kategorií a u mopedů menší než 1,0 mm,
b) obnažuje-li trhlina nebo poškození pláště pneumatiky na jejím
vnějším obvodu (oblast koruny, ramene, boku a patky) kostru
pneumatiky nebo ji narušují,
c) jsou-li namontovány pneumatiky různého rozměru na téže nápravě,
nejde-li o nouzové dojetí.
Každej policajt je blbej a neví kolik ta hloubka dezénu má bejt a proto chodíme každý rok na školení kde nás to musí znovu a znovu učit...... Pomáhat a chránit:
1. pokuta až do 2000,-Kč blokově na místě
2.nebo zákaz jízdy + oznámení o přestupku do přestupkové komise (a abych nekecal tam si nejsem jistej 5-10tis + zákaz činnosti na 6-12měs, nejsem zaměstnanec magistrátu tak nevím 100%)
3.uděláš dopravní nehodu a budeš viník DN, pojišťovna za tebe nezaplatí ani korunu
4. budeš účastník DN a vyník DN se bude vymlouvat na to, že kdybys měl svoje vozidlo v patřič. tech. stavu, mohl jsi se DN vyhnout= budeš u toho kokot a zase všechno zalepíš
5. Já ti radím přezuj to, nemá cenu riskovat kvůli pár korunám, však nová nestojí 4 tis jak anakee :) a budeš mít klid....
6.pak ji můžeš nechat lidem, co ti zde radí abys ještě pár KM najel
Na stránkách ministerstva dopravy si stáhněte celé znění zákona: http://www.mdcr.c...v34102.rtf
Upravil swat dne 15.09.2009 09:10
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis