Co tak možnost nadstavit kufry- řekněme třeba o další menší- třeba na vercajk? Takový menší, a v případě nutnosti, lehce přepnutelný na zadní nosič. Pro krátké toulky, bez topcase, nebo vyřešení ,,roury" na cokoli. S velmi jednoduchým zamykatelným, nepromokavým uzávěrem? Napadlo mě i zamykatelný kastlík někde po ruce na drobnosti. Ale to vzhledem k tomu že zatím doma nemám stroj na zkoumání detailů uchycení, nechám to na potom. No napadlo mě toho víc- taky spodní strana kufru je nějak zbytečně ,,prázdná" ale jak říkám to bud řešit na základě reality. Doteď jsem jezdil s plastovými kufry a po asfaltu, tak chybí zkušenosti. No závěrem, považuji uchycení na ,,puky" za totální nesmysl. Odepinatelný kufr má spoustu výhod, a takový univerzální systém použitelný na každý trubkový nosič je podle mě ideální řešení.
A k té PET- tak si taky myslím že je lepší univerzálnost. Na kufru dvě trubky na zadní stěně, do nich adaptéry na kanystr, krabici na vercajk, na pet láhev, na pizzu, s dvěma čepy co padnou do trubek. Šup to do trubek, začepovat 4 čepy na vzdálenějších koncích s otvory pro gumicuk, celé to tím i stáhnou a je. Samozřejmě je eventualita, stáhnout jen ty stavěcí čepy,a adaptér s tím co v něm bude stahovat třeba tím vázáním. Nebo udělat ty trubky pro uchycení 4 kusy a kratší, a čepy na adaptéru udělat taky 4 na každém konci.
To jen tak po ránu.
Kazdopadne bych zkousnul madylka mensi, resp. nizsi. To by mi vyhovovalo. Ale to by pak chtel kazdej neco jinyho, to nikam nevede.
Takze bych se spis hrnul smerem dovybavovani kufru - drzaky na flasky, kanystry, vrchni nepromokavy tasky na kufry atd.
pre: Alda + ostatny
nepremokave vaky najdes na http://www.watratour.sk/Ponuk.html
stepan napsal(a):
Ještě k těm madýlkům, když dávám na kufr horní tašku, tak těma madýlkama protahuju upínací pásy i s přeskama, a do toho malýho nesmyslu bych to nenarval.
Ty malý úchyty maj výhodu akorát, když se z těch kufrů dělá stolek, tak nepřekážej, jako ty madýlka. To je ale fakt asi jediná výhoda.
Za mne taky jednoznačně madýlka ponechat. Ty přídavný chujoviny se daj udělat na přání každého soudruha.
K těm držákům.. po tom, co Touratech začal dělat ten univerzální držák příslušenství, bych si už na kufry jednoúčelovej držák nedal. Prostě na každou cestu se hodí jiné příslušenství, a takhle se to dá kombinovat podle potřeby. http://www.tourat...ath=25_211
to asi né,snažím se dělat pro široké pracující masy,těm stačí universální praktický věci
Ale tohle je právě universální a praktická věc...
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
WALTR napsal(a):
Co tak možnost nadstavit kufry- řekněme třeba o další menší- třeba na vercajk? Takový menší, a v případě nutnosti, lehce přepnutelný na zadní nosič. Pro krátké toulky, bez topcase, nebo vyřešení ,,roury" na cokoli. S velmi jednoduchým zamykatelným, nepromokavým uzávěrem? Napadlo mě i zamykatelný kastlík někde po ruce na drobnosti. Ale to vzhledem k tomu že zatím doma nemám stroj na zkoumání detailů uchycení, nechám to na potom. No napadlo mě toho víc- taky spodní strana kufru je nějak zbytečně ,,prázdná" ale jak říkám to bud řešit na základě reality. Doteď jsem jezdil s plastovými kufry a po asfaltu, tak chybí zkušenosti. No závěrem, považuji uchycení na ,,puky" za totální nesmysl. Odepinatelný kufr má spoustu výhod, a takový univerzální systém použitelný na každý trubkový nosič je podle mě ideální řešení.
A k té PET- tak si taky myslím že je lepší univerzálnost. Na kufru dvě trubky na zadní stěně, do nich adaptéry na kanystr, krabici na vercajk, na pet láhev, na pizzu, s dvěma čepy co padnou do trubek. Šup to do trubek, začepovat 4 čepy na vzdálenějších koncích s otvory pro gumicuk, celé to tím i stáhnou a je. Samozřejmě je eventualita, stáhnout jen ty stavěcí čepy,a adaptér s tím co v něm bude stahovat třeba tím vázáním. Nebo udělat ty trubky pro uchycení 4 kusy a kratší, a čepy na adaptéru udělat taky 4 na každém konci.
To jen tak po ránu.
Uchycení na "puky" působí lidem, co jezdili s plastovými kufry, jako nepraktická blbost, to uznávám. U hliníkových kufrů je ale potřeba mít pevný a jednoduchý držák, což puky přesně splňují. Jasně, je to na úkor daleko horšího sundavání kufrů. Na druhou stranu, já třeba kufry nesundavám pokaždé (mám v nich tašky, a ty jen vyndám).
Ono to ani u kufrů, které se otevírají zvrchu není tak potřeba, jako u plasťáků. Plastovej kufr se musí pokaždé sundat, když z něho člověk něco chce, což je taky dost nepohodlný, v tomto ohledu je zase výhoda hliníkáčů.
Nejdůležitější je ale to, že když se kufr znemoluje pádama, tak se pouze vyklepe a lehce uvede do původního stavu, pukám se nic nestane. Zamykatelný systém zvenku je hodně náchylnej na zohýbání různých částí, a pak se to nedá vyklepat. Hliníkový kufry jsou prostě do terénu a tam jsou jiné priority, než rychlost sundavání. Systém "puků", kterej vymysleli soudruzi z Touratechu používá spousta jiných výrobců, protože do terénu zatím nikdo nic praktičtějšího nevymyslel. Třeba ZEGA se dá po otevření víka sundat rukama tak za 10-20s (podle šikovnosti).
Spodek kufrů je sice volnej, láká k nakládání, ale už jsem měl párkrát problém, když jsem vlej do koleje v terénu, že jsem klouzal spodkama kufrů o zem.
Ten držák pomocí trubek.. no dalo by se bastlit ledacos, ale zas na druhou stranu, proč vymejšlet vymyšlený. Ten systém od TT se dá dát na jakékoli kufry, takže kdo nechce škudlit nebo si hrát v garáži, může si to prostě koupit.
Upravil stepan dne 11.01.2010 15:58
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Ja bych taky byl pro jiny zpusob uchyceni.. treba neco jako 2 u-profily vyztuzene zevnitr kufru aby se to rozlozilo na vetsi plochu. Pevne to bude mozna jeste vic jak puky a sundat by to slo pouhym nasunutim. Obycejna kladka nebo tak neco (aby se to nekyvalo) by to pak mohlo zamknout na miste.
Jak vsichni nadavate na ty Traxy, tak uchyceni podle mne maji dobre (nevim oc vydrzi ale).
Moznost "dorazit na misto, odemknout 2 zamky, sundat 2 kufry a odnest si je" je podle mne neocenitelna
puky rozhodně zachovám už jen kvůli tomu,že se dá pak kufr přimontovat v podstatě na jakýkoliv rám,je pravda že sundání a nasazení kufru trvá trochu dýl než jakýkoliv jiný systém cvakcvak,na druhou stranu se puky neuvolňují a drží spolehlivě i mnohdy přetížený kufr,a to i při pádu,puku nevadí voda,písek,bláto.
to Waltr:tu nějakou malou schránku nosím v hlavě,jako takovou ju vyrobit není problém,problém je těsnící uzávěr,natym stojím,pokud by se mi to podařilo vyřešit,mám nato několik lidí,co to chcou
bystricke přiložený následující obrázek:
randolf napsal(a):
Ja bych taky byl pro jiny zpusob uchyceni.. treba neco jako 2 u-profily vyztuzene zevnitr kufru aby se to rozlozilo na vetsi plochu. Pevne to bude mozna jeste vic jak puky a sundat by to slo pouhym nasunutim. Obycejna kladka nebo tak neco (aby se to nekyvalo) by to pak mohlo zamknout na miste.
Jak vsichni nadavate na ty Traxy, tak uchyceni podle mne maji dobre (nevim oc vydrzi ale).
Jenže úchyt kufrů musí být sice pevný, ale kufr se musí při velké ráně utrhnout z držáku. Puky to splňují, ten u-profil nevím nevím, asi by byl už moc pevnej, a při nározu do kufru za jízdy by tě to mohlo shodit, protože by se kufr neutrhl, ale síla by se přenesla do celé motorky.
Moznost "dorazit na misto, odemknout 2 zamky, sundat 2 kufry a odnest si je" je podle mne neocenitelna
Z vlastní zkušenosti toto neberu jako neocenitelnou věc u alukufrů. Ty jsou totiž dost plné většinou hodně těžké, neohrabané, špatně se nosí. Daleko lepší je mít v nich tašky, které si člověk vezme s sebou třeba do hotelu. Nosí se krásně, perfektně se balí a jsou lehčí při nošení. Navíc, když se z nich vyndají věci, tak nezabírají místo, jako prázdné krabice.
Navíc kufry mám po cestě často dost špinavé, a tahat je do čistého stanu nebo hotelu není moc praktické.
Prostě hliníkáče beru jako obal na zavazadlo, narozdíl od plastových kufrů které samy o sobě jsou zavazadlo, proto je potřeba je odmontovávat z motorky.
Nikomu nic nevnucuju, jen jsem si tu dovolil napsat svoje zkušenosti.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
ikdyž sem výrobce,tak zas nějaké obr zkušenosti nemám,sice jsem je zatěžoval,zkoušel špatné cesty ale to sou v podstatě jen krátkodobé okolokomínofky,které nenahradí to,když snima někdo vyrazí na skutečnou cestu,necestu.
přes vánoční svátky proběhly hned dva skutečné testy a to na dvou kontinentech,jeden znich byl novinářský z jednoho italského offroadového magazínu,tak jak je kufr postaven s madýlkama,pukama,tak oba testy dopadly na výbornou
stím odpadáváním toho kufru při pádu,nejsem si zcela jist,jestli by měl kufr při pádu odpadnout,pro běžné sklouznutí rozhodně ne,po nárazu do překážky ti může posloužit jako tlumič nárazu,ovšem záleží z které strany půjde rána,pokud půjde zboku,tak ti podsedlák prdne stejně tak s kufrem nebo bez něj
bystricke přiložený následující obrázek:
randolf napsal(a):
Ja bych taky byl pro jiny zpusob uchyceni.. treba neco jako 2 u-profily vyztuzene zevnitr kufru aby se to rozlozilo na vetsi plochu. Pevne to bude mozna jeste vic jak puky a sundat by to slo pouhym nasunutim. Obycejna kladka nebo tak neco (aby se to nekyvalo) by to pak mohlo zamknout na miste.
Jak vsichni nadavate na ty Traxy, tak uchyceni podle mne maji dobre (nevim oc vydrzi ale).
Jenže úchyt kufrů musí být sice pevný, ale kufr se musí při velké ráně utrhnout z držáku. Puky to splňují, ten u-profil nevím nevím, asi by byl už moc pevnej, a při nározu do kufru za jízdy by tě to mohlo shodit, protože by se kufr neutrhl, ale síla by se přenesla do celé motorky.
Moznost "dorazit na misto, odemknout 2 zamky, sundat 2 kufry a odnest si je" je podle mne neocenitelna
Z vlastní zkušenosti toto neberu jako neocenitelnou věc u alukufrů. Ty jsou totiž dost plné většinou hodně těžké, neohrabané, špatně se nosí. Daleko lepší je mít v nich tašky, které si člověk vezme s sebou třeba do hotelu. Nosí se krásně, perfektně se balí a jsou lehčí při nošení. Navíc, když se z nich vyndají věci, tak nezabírají místo, jako prázdné krabice.
Navíc kufry mám po cestě často dost špinavé, a tahat je do čistého stanu nebo hotelu není moc praktické.
Prostě hliníkáče beru jako obal na zavazadlo, narozdíl od plastových kufrů které samy o sobě jsou zavazadlo, proto je potřeba je odmontovávat z motorky.
Nikomu nic nevnucuju, jen jsem si tu dovolil napsat svoje zkušenosti.
Jasne, chapu. Ja bych tem U/L profilum dal prednost, ale chapu ze nekdo zase radsi puky. Navehnul jsem to jako jednu z moznosti "inovace" - zase by to trosku rozsirilo Bystrickeho repertoar a neni to zase tak slozite udelat