dne jsem byl nemile překvapen, když po výměně oleje a ujetí cca 60km začal po levé straně motorky téct olej jak z friťáku . Po demontáži plastů jsem zjistil, že olej uniká skrz svár nebo spoj na olejové nádržce. Vlastně po celé horní straně toho spoje. Máte někdo zkušenosti s opravou této hliníkové nádržky? Dá se to svařit nebo přetěsnit nebo nějak opravit? Novou určitě kupovat nechci . Díky za rady.
Pravděpodobně jsi nalil víc oleje než má být.Vypustil jsi olej z nádobky i z motoru z obou šroubů??A kolik jsi nalil?Mně se to stalo taky blbovi starýmu.A samozřejmě olej začal téct až v Srbsku na cestě do Albánie.Tam jsem zjistil množství oleje a bylo jasno.Jenže to už byla nádobka druhá.U té první jsem to udělal stejně prostě ****.Tak se koupila nová která stála skoro 4 tisícea to bez toho kontrol okýnka.Tak jsem okýnko vyřízl a přelepil tekutým kovem a super to drželo.Vzal jsem si to lepidlo sebou na cestu.No a v Srbsku jsem zjistil kde to teče a obrousil to šmirglíkem a seškrábnul nožem co se dalo na kov a zalepil.Dodněška v pohodě.Bylo to lepidlo z OBI za 200 korun od firmy Cais.Je to pryskyřice a hliníkovej prach zvlášť.Musím ho koupit znovu bo je to nejlepší lepidlo na tyhle věci co jsem vyzkoušel.A zkusil jsem jich pár.Hlavní výhoda je,že si namícháš směs jakou chceš a vytvrdnutý je za 10-20 minut né jako ostatní tekutý kovy co tvrdnou 24 hodin.Mohli jsme pokračovat v cestě za cca hodinu.Kua jsem se rozepsal.
Dělal to servis,takže tam dali snad správné množství - 3.5 litru, tak má být ne? Navíc při zahřátém motoru a nakoplé mašině je to vidět, že to teče z toho sváru.
trundis napsal:
Dělal to servis,takže tam dali snad správné množství - 3.5 litru, tak má být ne? Navíc při zahřátém motoru a nakoplé mašině je to vidět, že to teče z toho sváru.
No,to je přesně ono.Patří tam 2,3l !!!
Možná by bylo lepší se příště podívat do servisky nebo se někoho zeptat,že?V jakým jsi byl servise?Tam kde dělají japonce?
Upravil Mr GS dne 22.04.2011 19:18
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Bohužel tam má být pouze 2,3 litru.3,5 jsem tam nalil taky a vůbec nevím kde jsem na to přišel.Jo a to lepidlo je od Ceys,ale to co jsem měl já nemůžu v sortimentu najít.Pokud to dělal servis reklamuj to.Jinak jestli tam máš moc oleje zjistíš tak,že nastartuješ,necháš zahřát a otevřeš víčko.Jakmile půjde olej ven je tam moc.Když je tam moc vzniká tam tlak a nádobka praskne ve slepeným spoji.Není to vařený,ale lepený.
Tak to jepřesně ono, je tam moc oleje a tlakem ta nadobka praskla ve slepenym spoji. To jsem to toho blazen. Kamaradovi dělali vyměnu oleje na te same mašině a nic mu neteče. Je to možne?
pre boha ako vam moze prasknut ta nadobka pod tlakom oleja?Vsak je tam trubicka cez ktoru v pripade preplnenia olejom samospadom steka olej priamo do veka hlavy
mozno ze trepem ale nikdy ste sa nezamysleli nad tym,ze ked je to tam pod takym tlakom ako tvrdite,preco jednoducho nezasici vzduch,alebo nevystrekne olej pri otvoreni uzaveru nadobry? (napr. ako u CocaColly ).Keby to bol uzavreny okruh,tak nepoviem ani slovo.Ale on je otvoreny.V motore vznikaju tlaky ktore vytvara piest pri jeho chode smerom na dol.No a tie su ovadzane "odparovacou" hadickou do vzduch. filtra.A ak by aj vznikal tlak v tej nadobke,tak ten je tiez odvedeni presne tou isto hadickou.Jedine ak by bola upchana.Ale aj to pochybujem,ze by praskla nadobka.To skor pretlaci niekde popri hadicke od nadobky.
Jednoducho je to jedna z "much" tejto motorky
No jak muze prasknout tlakem. Každopádně se shodnem na tom, že servis tak nalil místo 2.3l oleje 3.5 litru oleje. Což je špatně,ne? Když jsem sundal plasty, nakopl mašinu a přidaval plyn, tak bylo jasně vidět jak olej teče tou spárou. Do doby, něž to vyměnili to nedělalo, takže určitě větší množství oleje zapříčínilo tento problém a je to důvod pro reklamaci, ne?
kdyby náhodou,mám jednu olejovou nádržku navíc,v o.k. stavu cena 1000,-kč ale už si to asi vyměnil,tak kdyby se někomu hodila,kompletní s r.v.02,pak benz.nádrž s čerpadlem atd.60%dílů s této moto.
"Žij svůj sen"
samozrejme je to dôvod na reklamaciu.Kazdopadno to chod vyreklamovat,nieje mozne aby ti niekde naliali o viac ako 1l oleja.
Ta nadobka ti tiekla aj pred tym,len tak vysoko sa ti olej nedostal a preto si to nespozoroval.Jedine tak si to viem vysvetlit.
Pochopte ze vsetok tlak co vznika pod piestom (klukova skrina,prevodovka,olejova nadobka) ma kam uniknut!!!!Na to je tam "odparovacia" hadicka smerujuca k vzduch. filtru.Bez toho by vam postrielali aj gufera a tesnenia v motore
momul-prosím tě nechytrač a radši čti.Mě se to stalo 2X po sobě a důvod byl jen a pouze litr oleje navíc praskla stará nádobka a pak i nová,ale až po zhruba tisíci km.K tomu aby ta nádobka praskla stačí tlaku málo je jen slepená nějakým lepidlem.Když jsem po nalití toho většího množství oleje víčko otevřel olej se jen hrnul ventak nepiš chytroviny když jsi nezažil.Výklad z knížky tady nikdo nepotřebuje,Trundis potřeboval radu.
Pochopte ze vsetok tlak co vznika pod piestom (klukova skrina,prevodovka,olejova nadobka) ma kam uniknut!!!!Na to je tam "odparovacia" hadicka smerujuca k vzduch. filtru.Bez toho by vam postrielali aj gufera a tesnenia v motore
ale ty taky pochop,že nahoru do chladiče a nádobky ti to žene čerpadlo a ne nějakej tlak vzniklej pod pístem.To ví každej,že je to odvětrávaný,ale nemá to s tím nic společnýho.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS - hore mas prepadovu hadicku ktora zabrani tomu aby sa udialo to co opisujete,Cez tu prepadovu hadicku ti odvedza aj vas tlak v nadobke a ten dalej odvedie odparovak!!!Trosku sa zamyslite nad principom toho motora.Ja nechytracim,ja mam tu istu moto,tu istu nadobku a je jedno ci tam das 2,3 alebo 2,8l oleja,vzdy je to to iste akurat pri vecsom mnozstve sa hladina zastavi vtedy,ked dosiahne prepad!!!!
Za druhe ked sa lepsie zadivas na tu nadobku,tak zistis ze je skrutena malymi srobikmi a nie je len lepena.
Ja v ziadom pripade nechcem nikoho urazat,chytracit,len som zareagoval na to aby ste si chybu hladali niekde inde.Skus si prefuknut prepadovu hadicku,ci nieje nahodou zapchata,lebo to ze by ti "kypel" olej po otvoreni zatky je nepripustne.
Skoda ze na tychto GS nerobili nadobky ako ma napr. 650XChalenge.Ta ma uz riadnu lisovanu z plechu,ako mali aj stare XT
Upravil momul dne 23.04.2011 16:05
Hmmm ..jenže na starým gs funguje zároveň jako chladič - je žebrovaná.
No... a naco ti je tenoučký přepad zpátky do motoru, když čerpadlo dává nahoru několikanásobně víc oleje tlakem a 2x silnější hadicí než je únosné. Tím přepadem se snaží valit olej zpět, kde na něj není místo a už jen pohyb pístu dolů tlačí proti vracejícímu se oleji + se pěkně krmí přečerpávací čerpadlo a zase dává olej nahoru plné nádržce .......a tak dokola až si olej najde cestu.
No prostě to už neřeš, stejně to je o ničem..... oleje lej správný množství , .... nádobky se rozlepujou přeplněním - mezi šroubovými spoji... ende, pozdravuj fyzikáře ve škole.
Dakar 650, HusaberG