Jsem relativně spokojeným majitelem Suzuki SV 1000S z roku 2003. Udělal jsem z této motorky cesťáka jak to jen šlo (cestovní pneu, kufry, vyšší plexi atp.). Teď jsem byl o velikonocích cournout v alpách a za 4 dni jsem najel cca 1500km a zjistil jsem, že to není úplně ono. Motorka dobrá, 2V dobrý ale ten posez by mohl být lepší. No každopádně jsem téměř rozhodnutý, že SV prodám a pořídím něco jiného a to GS 1200. Motorka se mi moc líbí jak vizuálně tak použitelností. Už nechci jezdit po CR proste me nase silnice lezou krkem, chci cetovat => potřebuju motokru na vejlety => potřebuju GS :-) teda myslim. Jelikož nejsem schopen dát dohromady půl milion (studuju/pracuju/24let) na nový stroj tak budu muset sehnat něco z druhý/třetí ruky.
Rád bych tu se zkušenýma lidma probral nějaká obecná pravidla, jak co nejlépe vybrat stroj, který vydrží nějakou dobu a nebude zbytečné postupem času do něj investovat koruny do různých doplňků. Jde mi o to na co bych měl při setkání se svou nastávající koukat. Co může prozradit například stočený tachometr, špatné zacházení (zvuk, opotřebení,vůle atp.) prostě nevím na co u těhle strojů koukat. Nejsem zas úplný nováček takže sem schopen vklidu projet a nenechat se unést tím že je to něco jinýho a že ej to super a že to musím mít.
Vím že GS kupují starší kořeni a že tu jsem za culíka ale prostě se mi líbí. A proto vás prosím můžete mi tu zkusi rozjet nějakou diskusi o tom na co by se mělo dávat pozor při kopi GS 1200 / Adv. Předpokládám, že toto vláko by mohlo zajímat i jinčí lidi než jsem já.
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 01.05.2011 23:59
Příspěvků: 14 Registrace: 01.05.11
No co jsem to vlákno tak pročet tak sem na tom stejně jako ten člověk co se tam ptá. Taky nevim jestli bych využil ABS, či ESA ale třeba palubní PC super, vyhřívané rukojeti taky ale třeba tlak v pneu taky vem čert.
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 00:06
Příspěvků: 1750 Registrace: 29.07.07
Posilovac se od 07 nemontuje...jen je to z anglie,takze je ofiko treba vymenit predni svetlo,nekdo to neresi,jen je dobry to vedet.
Aktualne 1250 GSA HP
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 00:13
Příspěvků: 982 Registrace: 29.07.08
Vodny : já myslím, že o tom jestli využiješ nebo nevyužiješ ABS nerozhoduješ Ty, ale ty kolem, to je důvod proč jsem chtěl motorku s ABS
ESA, RDC apod. to už jsou fičůry co využívat můžeš a nemusíš a myslím, že ESA je i trochu zbytečný u GS, na jiných modelech se asi hodí víc
Jo a aby sis nemyslel, až se projedeš na BMW po japonci, tak si nebudeš myslet, že to je super, ale že to má vyčvachtanou hlučnou převodovku, divnej zvuk a cuká to
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 00:22
Příspěvků: 1750 Registrace: 29.07.07
O tom co si budes myslet o BMW souhlasim,ale treba ESA je podle me na GS dobry,prave, ze casto jedu sam, pak ve dvou nalozenej...a kdo si prestelovava tlumice? Takhle zmacknes cudlik a je to-podle me super,ale musi fungovat.
Aktualne 1250 GSA HP
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 00:53
Příspěvků: 2625 Registrace: 04.03.11
Jak píše MotoPaja já bych do toho bez ABS taky nešel. Hlavně se to hodí při eventuálním prodeji. Jinak je tady pár lidí kteří vozí motorky ze zahraničí. Mrkni na fórum je tady o tom hodně. Tyhle lidi už ví na co si dát pozor a věřím tomu, že ti dokáží i dobře poradit.
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 06:34
Příspěvků: 222 Registrace: 22.02.11
S tím prodejem budeš mít problém, pokud nenarazíš na někoho "normálního" :-) Brácha to zkoušel prodat od loňského jara a ještě jí má. Samozřejmě je tu vždycky možnost jít s cenou dolu. Když se podívám na net tak tam vidím hned dvě 2003 za 69tis. Každěj druhej bude chtít ještě slevu aspoň 5litrů...
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 07:53
Příspěvků: 186 Registrace: 11.04.09
Vodny: Pokud nechceš dál nic moc investovat krom pravidelného servisu, tak nekoukej po motorce, která nemá cestovní výbavu. V tvých cenových mantinelech to jsou spíš plně vybavené GSA z roku 2006.
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 09:09
Příspěvků: 5270 Registrace: 18.03.07
A zrovna tu GSA 06 bych nebral. když už, tak se podívej po 07+ a hlavně s ABS. Jak někdo píše, že Ty nerozhoduješ o tom jestli využiješ nebo nevyužiješ ABS je blbost. V terénu je kolikrát lepší to ABS vypnout, proto to taky jde že jo. Kdyby ses pak rozhodl pro verzi bez ABS a chtěl ji v budoucnu prodat, půjdeš hodně pod cenu. ESA je taková vychytaná frajeřinka od 08+, viděl jsem, vyzkoušel, není špatná musí ale fungovat. Ten inzerát co jsi postnul je od Martyho, tahá báwa z UK, počítej s tím že to svítí na druhou stranu než normální motorky. Z toho plyne že: můžeš oslňovat protijedoucí vozidla, nemusíš projít u STK (nepravděpodobné), v případě nezaviněné havárie ti nemusí pojišťovna vyplatit pojistné plnění, jako jediná výhoda je cena při koupi motocyklu a že budeš víc viděn protijedoucíma kárama.
Se podívej dyštak na kolik to vyjde v UK: http://motors.sho...sacat=9800
Z SRN to bude tak o 20-30tis dražší, ale zas neřešíš světlo.
Jen tak pro zajímavost, neví někdo jestli jde koupené moto v UK dovézt po vlastní ose do ČR? A jestli jo co je na to potřeba? Vím že u nás se dají vyřídit převozní značky a není problém, ale nevím jak to funguje z UK do ČR. F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 09:20
Příspěvků: 4660 Registrace: 20.10.07
Ohledne vybavy... dokud ji nemas, tak ti nechybi. Ja uz bych motorku bez ABS nechtel, ale dokud jsem ji nemel, nechybelo mi to. Pal. Takze ESA ani tlak v pneu mi jeste porad nechybi, zbytek bych uz potreboval vzdycky. PC, hefty,...
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 10:52
Příspěvků: 85 Registrace: 03.02.11
Koukej i na doplnky, co to uz ma a nebo nema a budes muset/chtit dokoupit - dratena kola, padaci ram, nosice, stav pneu, jestli je uz po servisni prohlidce a nebo te to ceka hned po koupi, ... Ono se to nezda ale tyto "drobnosti" nejsou levna vec.
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 15:49
Příspěvků: 199 Registrace: 18.05.09
Jen tak pro zajímavost, neví někdo jestli jde koupené moto v UK dovézt po vlastní ose do ČR? A jestli jo co je na to potřeba? Vím že u nás se dají vyřídit převozní značky a není problém, ale nevím jak to funguje z UK do ČR.
[/quote]
Čus. Po ose se dá z UK jet, ale musíš si tam pořídit pojištění, značky ti nechají na mašině ty, co tam jsou namontovaný. Taky to musí mít MOT což je jejich STK, bez toho ti nedají to pojištění.
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 15:58
Příspěvků: 186 Registrace: 11.04.09
zkolbi napsal:
Jen tak pro zajímavost, neví někdo jestli jde koupené moto v UK dovézt po vlastní ose do ČR? A jestli jo co je na to potřeba? Vím že u nás se dají vyřídit převozní značky a není problém, ale nevím jak to funguje z UK do ČR.
Čus. Po ose se dá z UK jet, ale musíš si tam pořídit pojištění, značky ti nechají na mašině ty, co tam jsou namontovaný. Taky to musí mít MOT což je jejich STK, bez toho ti nedají to pojištění.[/quote]
Není asi jednoduché tam jet (předpokládám sám), nebo letět a pak na místě zjistit, že je něco špatně. V horším případě až v Doveru. A pokud to není nějak najisto domluvený už s prodávajícím a on to mezitím nechá někomu jinému doma... Na druhé straně jsou v Anglii ty ceny teda hodně výrazně nižší, než u nás, nebo v Německu.
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 17:39
Příspěvků: 5270 Registrace: 18.03.07
zkolbi napsal:
Jen tak pro zajímavost, neví někdo jestli jde koupené moto v UK dovézt po vlastní ose do ČR? A jestli jo co je na to potřeba? Vím že u nás se dají vyřídit převozní značky a není problém, ale nevím jak to funguje z UK do ČR.
Čus. Po ose se dá z UK jet, ale musíš si tam pořídit pojištění, značky ti nechají na mašině ty, co tam jsou namontovaný. Taky to musí mít MOT což je jejich STK, bez toho ti nedají to pojištění.
Tak nějak jsem si myslel že to bude....
Nejhorší asi je se domluvit s prodávajícím v UK, tzn. nechat si poslat asi velmi kvalitní foto motorky + ofocený všechny potřebné doklady STK, servis. knížku, techničák, atd. (btw motorka by se dala pojistit u nás na VINko stejně se to musí udělat před přepisem) a samozřejmě oznámit prodávajícímu že si pro ni zaletíš do UK v ten a ten den a at ti ji zabookuje. Většinou se stejně skládá záloha přes Paypall kolem 200liber na ebayu.
Pak už by jen mělo stačit kliknout na : http://motors.sho...sacat=9800
a začít dražit.
Každopádně úspora několika desítek tisíc jistá, letenka( www.ryanair.com stojí 1700,- Kč, náklady na cestu z5 tak 3tis, STK 3500,- s přihlášením a evidenčkou.
A mazel je doma a ještě se projedeš
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 19:23
Příspěvků: 14 Registrace: 01.05.11
Díky všem za info. Vůbec jsem nečekla, že to tu takto žije a že tu dostanu tolik odpovědí a už vůbec jsem nečekal za dnen dvě PM!! GS má asi sbližovací účinky:-)
Zároveň tu chci poděkovat Pepovi za fakt vyčerpávající PM a byl bych rád kdyby mi dal svolení abych to mohl zkopírovat sem. Určitě by si to tu lidi rádi přečetli.