Rád bych, jako majitel oné motorky k tomu něco řekl. Pravda je, že na zadní kolo jsem dlouho nešahal a taky dotažení šroubů na jaře nezkontroloval. Ale taky jsem na tom loni nalítal 10 000 km (z toho 8000 po Turecku s mladou a kuframa) a vše OK. Šrouby jsem naposledy dotáhl, tak jak jsem měl. Přesto mohly být 3 dotažené špatně, protože ty se vyšroubovaly a jeden se ustřihnul, i když si myslím, že v tom mohlo být i něco jiného. Každopádně mám štěstí, že se ten týpek nezranil nebo dokonce nezabil, i když o motorkách ví kulové a motorku si před koupí ani neprohlédl, natož zkontroloval třeba VIN. Jen přijel, koupil a odjel, což samozřejmě nemělo na havárii vliv. Lituju, co se stalo, ale motorka byla jinak po technické stránce v naprostém pořádku a neudělal jsem to schválně. Tudíž mi přijde žalostné, že mě chce žalovat o finanční kompenzaci.
PS: Takže příště tam dám i lepidlo a až motorka bude spravená, tak bude samozřejmě na prodej:-)
trivet napsal:
Každopádně mám štěstí, že se ten týpek nezranil nebo dokonce nezabil, i když o motorkách ví kulové a motorku si před koupí ani neprohlédl, natož zkontroloval třeba VIN. Jen přijel, koupil a odjel, což samozřejmě nemělo na havárii vliv. Lituju, co se stalo, ale motorka byla jinak po technické stránce v naprostém pořádku a neudělal jsem to schválně. Tudíž mi přijde žalostné, že mě chce žalovat o finanční kompenzaci.
Ahoj,
z obsáhlé diskuze na motorkářích jsem pochopil, že jsi mu promptně, hned ten den vrátil (celou )kupní cenu.
Takže se nyní jedná už jenom o náhradu jeho prokazatelných cestovních výdajů?
Nebo požaduje i kompenzaci ztráty (jeho) času?
Či snad náhradu za utrpěnou psychickou újmu? __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
no, pokud vím, řidič má ze zákona povinnost prohlédnout před jízdou vozidlo, zda- li je způsobilé pro jízdu, zkontrolovat, jestli vše funguje- na to se ptá po bouračce každej dopravák.
Prouky má pravdu. Na to by se to dalo uhrát. Asi všem je nám jasné, že jsi mu to neprodal s vědomím toho, že motorka má povolené zadní kolo. To by udělal asi jen vůl. Je ale smutné, že si to borec zjevně myslí, když tě chce žalovat. Jo bral bych to kdyby se mu něco stalo. Ale s tím, že prostě shodou náhod došlo k takové situaci, která se může stát komukoliv a pravděpodobně by se stala i tobě pokud by jsi na moto dál jezdil sám a neodhalil ji včas. Asi se jedná opět o nějakého chytrolína, co neví co s penězi, má jich pořád málo a myslí si že když má prachy, tak automaticky všechno ví, všechno zná a nepotřebuje rady. O tom svědčí i jeho, podle mě, dost nefér jednání ve smyslu té diskuse na motorkářích (zveřejnění RZ a VIN a jakési uvalení prodejního embarga na tuto konkrétní motorku).
Každopádně přeju ať to dobře dopadne a kdyby jsi potřeboval pomoci s opravou, klidně se ozvi. Rád pomůžu.
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...
prouky napsal:
no, pokud vím, řidič má ze zákona povinnost prohlédnout před jízdou vozidlo, zda- li je způsobilé pro jízdu, zkontrolovat, jestli vše funguje- na to se ptá po bouračce každej dopravák.
I tak bych nechtěl být v tvé kůži.
tak tak...
cast jeho reakce (postizeneho) chapu... ale zaloba kdyz se ta druha strana chova rozumne mi prijde prehnana.
Treba sem napise.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pročet jsem všechny příspěvky tady i no Motorkářích.Oceňuji přístup prodávajíciho.Na to ,aby se povolily šrouby v kole není třeba ujet 100 km.Je to záležitost pár kilometrů,Je to věc nevysvětlitelná.Každopádně je nutné před jízdou vše zkontrolovat.Myslím,že žaloba je blbost,to byl jen šok z karambolu a z toho co by se mohlo stát.Oba mužou být rádi,že se nikomu,nic nestalo.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Na jednej strane chapem kupujuceho.Stalo sa čo sa stalo.Ako pisal kolega vyššie,bol to šok a samozrejme šok opravneny.
No kedže sa samotny predavajuci trivet postavil k tomuto pripadu chlapskym smerom,nevidim zo strany kupujuceho,ktoremu sa to stalo až tak tragicke.
Kedže sa mu vlastne nič nestalo,chvala bohu samozrejme nema až take vyhody ako si mysli.Ved to napisal aj prouky.
No a ja verim samotnemu trivetToto meni všetok môj nazor na to,ako to vyzeralo po prečitani predchadzajuceho pripsevku od kupujuceho
Suzuki DR 800 Big,r.v 1994
Honda Pan European ST 1300,r.v 2003
Honda Afrika Twin XRV 750,r.v 97
Spousta lidí rádo vyhrožuje žalobou. Většinu to přejde, když jim právník řekne kolik času a peněz je to bude stát, jak dlouho bude trvat soud a jakou mají šanci to vyhrát.
Tohle se proste stane a je dobre, ze to skoncilo ulomenym kolem a ne ulomenou hlavou (lidskou) ...
... chapu toho kluka, nechtel bych bejt v jeho kuzi, nas pred rokem natlacil kamion v italii do svodidel, jeste par dni jsme pak nebyl schopnej normalne uvazovata dodneska nechapu jak jsem to ustal a jak je mozny ze jsme mu neskoncili pod dvojmontazi ... takze to ze streckuje a je iracionalni je normlani, to se uklidni ... malem se zabil a jeste par dni bude pri kazdym prdnuti kontrolovat jestli nema v trenclich brzdnou drahu ...
.. a vsem rozumbradum pokladam dotaz ... kdo pred kazdou jizdou kontroluje tlak v penumatikach, natoz jestli sviti vsechna svetla vcetne brzdoveho, natoz jak jsou dotazene vsechny srouby na motorce a hlavne predepsanym omentem?????
prodejce motroky se k tomu postavit cestne, takze velka poklona a chvala ... tak to ma byt
Tohle je celé sporná věc a co člověk, to názor ale to co napsal Scofield má něco do sebe. Jakýkoliv soud v téhle otázce je běh na dlouhou dobu. Z lidského hlediska chápu rozhořčení kupujícího, ale logicky bych se jako soudce postavil na stranu prodávajícího. Pokud se to bude řešit soudně, tak to ještě znamená ,že se musí udělat znalecký posudek a pod. A co se píše v bulváru m.cz .....to je většinou mimo raalitu
1.Na motorce jezdím už 9 let po celé Evropě, z toho jen poslední sezónu přes 10 000km. Troufnu si říct, že umím jezdit a možná díky tomu si prodejce pro ten stroj nemusel jet na vrakoviště a mě nevezli domu havrani.
2.Motorku jsem zkontroloval dostatečně, včetně zkušební jízdy. Nejsem vyškolenej mechanik, při vizuální kontrole mě zajímalo hlavně jestli z motorky něco neteče, všiml jsem si že nosič kufru je svařovanej a tom mi prodejce předem neřekl. Dále jaxe co odmyká, ovládá, jaxe nasazují kufry...Při jízdě hlavně jestli nic nechrastí, motor plynule táhne, převodovka dobře řadí, motorka drží stopu...Nevím co bych měl zjišťovat víc? Motorku jsem chtěl dát ihned od servisu na kontrolu. Fakt mě nenapadlo na místě rozebrat kolo a kontrolovat šrouby.
3.Prodejce se ani nezjímal o to jestli mi nic není a první co jsem od něj pak slyšel bylo jestli někde nemám i ten čtvrtej šroub co chybí, kde mám fakturu od odtahovky, zápis od policajtů a pak mejlem v jedné větě: "Peníze jsem poslal. Omlouvám se za způsobené problémy."
4. Vrácení peněz na místě snad bylo samozřejmostí. Nechápu snahu navodit dojem, že když hodinu po koupi motorky z ní ulítne za jízdy kolo, je to moje chyba a můžu být ještě rád, že mi prodejce laskavě vrátil peníze a zaplatil odtah.
5. Prodejci jsem neřekl že ho budu žalovat o milion, jen že celou událost nechám posoudit právním zástupcem a budu to případně řešit dál.I sami policisté na místě nehody mi tenhle postup doporučili.
no ja sa priklanam k prodavajucemu. ako píšeš podrobný popis. neskontroloval si pevnost axialniho ložiska. takže tie šroby už mohli byt povolene ale nemuseli. a pokial by sa na technickej obhliadk zistilo že šroby sa ulomili opotrebenim tak by sito prehral.
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Hoba : já myslím, že je v pořádku, že Ti prodejce vrátil peníze, tohle bych bral jako skrytou vadu, tím pádem nechápu proč a nač bys to měl nechat posuzovat právníkem, beru že to co se stalo bylo hodně o hubu, ale jak píšeš, nejsi malej kluk a najel si loni 10 000km, takže jistě víš, že situace "o hubu" jsou na denním pořádku pro motorkáře u nás
ad 3) promiň teda, ale tohle mi nedá, úplně si vzpomínám na CImrmany: "jak se daří nebožce doktore? No jak by se jí mohlo dařit?? Je tuhá!!"
Jako chápu blbou situaci, ale myslím že mu došlo že žiješ a jsi zdráv, když se sháníš po penězích
(jinak já jsem velkej lidumil, ale pofoukání bych Ti asi taky nenabíd)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Hobovi: Abych to ukončil i zde. Taky jsem boural na motorce cizím zapřičíněním a nevytrubuju to celému světu. Jsem rád, že se ti nic nestalo, protože bych byl jinak v prdeli. Kolo jsem před prodejem nezkontroloval, chybu uznal, peníze vrátil, odtah zaplatil a omluvil se. Možná sis myslel, že budeš za hrdinu, když ze mě tady uděláš ****a, ale trochu si to přehnal.
Scofield napsal:
Každá věc má dvě strany a už je to tady.....
Jestli někdo právoplatně chce někoho žalovat,tak né kupující prodávajícího! Ale obráceně!
To že si někdo před svojí jízdou nepřekontroluje motorku je jen jeho hloupost,sice to nedělá nikdo ani já ne(hamba by mě fackovala,když bych koupil moto,ulítlo kolo,které jsem si nepřekontroloval a šel na to,že je to prodávajícího vina.....Ještě,že mu nedošel benzín,hned by ho asi žaloval,že je to zatajená závada....)ale jestli byl kupující plnoletý a má platný řidičský průkaz,tak měl udělat co mu přikazuje paragraf.....
........to je čo za blbosť ? By ma zaujímalo, ako by si sa tváril, ak by prípadny kupec prišiel k tebe do garáže s hromadou náradia a začal rozoberať mašinu a kontrolovať skrutky odhliadnúc od toho, že babre do niečoho, čo ešte nie je jeho.....a rád by som videl niekoho , kto kupuje moto zo servisnou príručkou v ruke aby kontroloval momenty a správne nastavenia . Kupujúci predsa napísal, že základnú kontrolu pred jazdou urobil.
Glock-plastik fantastik :-)