A je to tady zase, já vím, ale při hledání jsem našel jsenom útržkovité informace. A třeba to pomůže i někomu jinému.
Řeším, co mám obout. Momentálně mám cestovní Metzeler Tourance, ale chci špunty. Jsou mi doporučovány TKC, ale ta cena.... Taky jsem se ještě díval na KarooT, ty vychází trochu líp.
E 10 od Mitasu asi nechci, zatím mě od toho skoro každý odrazuje, prý se pod nimi vlní motorka. Ale třeba už jsou lepší, než ty první kusy - zajímaly by mě názory lidí, co je mají.
Co třeba jiné kombinace, E 09 a podobně? jo a taky - kolik se na těch špuntech dá najet?
Myslím, že budu jezdit tak 70% asfalt a zbytek nějaká šotolina a sem tam louka.
Shrnutí je asi takové:
TKC - vyšší cena, ale dají větší nájezd než Karoo T a asi i E10
Karoo T - za cca 4t km jsou na výměnu
E10 jezdí kolega a je spokojený, teď tam dával druhou sadu
nForger napsal:
Shrnutí je asi takové:
TKC - vyšší cena, ale dají větší nájezd než Karoo T a asi i E10
Karoo T - za cca 4t km jsou na výměnu
E10 jezdí kolega a je spokojený, teď tam dával druhou sadu
Jezdil jsem několik let E09 Dakar, asfalt i offroad, kromě toho, že nebyly v předepsaném rozměru, což mi nevadilo, to je myslím guma s nejlepším poměrem cena/kvalita.
Výhody: Cena, vlastnosti v terénu, výdrž (já 15000km zadek, 10000 km předek, běžně vydrží cca 10 tisíc km)
Nevýhody: hlučnost, vibrace částečně sjeté přední gumy (ale to vibrují i TKC), při nesprávném huštění, malém zahřátí gumy a rychlé jízdě po asfaltu se občas "trhají" špunty nebo u jejich kořene vznikají praskliny (stalo se mi jednou za cca 70 tisíc km co jsem s nimi jezdil a to při rychlosti cca 15 km/h, ve dvou + plně naložené motorce)
Dělají se ve variantách Dakar (zesílení proti průrazu) a obyč a v TT a TL, jestli nechceš mít duši, ber TL
Měl jsem tuto kombinaci (akorát tehdy ještě nebyly bezdušovky a přední nebyla Dakar) a ovladatelnost na asfaltu byla úplně v pohodě.
Jasně, Tourancky seděj lépe, ale na E09 se dá celkem dobře zvyknout. Někomu může vyhovovat, že s nimi motorka lépe padá do zatáček.
Předek ale hučí jak tank, na to se připrav. To ani Michelin Cross AC10, kterou mám teď na předku ( a vzadu E09 ) tolik nehučí a to jsou ty špunty dál od sebe a jsou větší.
Upravil stepan dne 04.05.2011 10:05
Ja som teraz vyhadzoval zadnú gumu zo sady KAROO-T a mala najazdené cez 10000km prednú mám stále na motorke a má už skoro 12000 no už je objednaná nová pre istotu. Rozdiel medzi KAROO-T a TKC je v cene dosť veľký no v kvalite a kilometrovej výdrži nie. Vyber si sám akú chceš no KAROO-T je v pohode guma za dobrú cenu. Minulý rok sada 2 zadné a 1 predná -210€
nForger napsal:
Shrnutí je asi takové:
TKC - vyšší cena, ale dají větší nájezd než Karoo T a asi i E10
Karoo T - za cca 4t km jsou na výměnu
E10 jezdí kolega a je spokojený, teď tam dával druhou sadu
Scouty jsem chtěl taky navrhnout. Je na ně všude v zahraničí poměrně chvála a hlavně nemají se starou K60 nic společnýho.
Ovšem ještě pořád nejsou dostupný v našem zadním rozměru (ty z odkazu jsou 18ky!) - měly by ale být teď na jaře. Takže zatím, jestli spěcháš zbývá řešení 140tek jako u E09.
Maiali nel Fango!
U těch E09 nevadí ten jiný rozměr? Normálně to v servisu přezují? Jakože jestli to někde neuchází nebo tak. Myslím teď TL.
No jinak pokud KarooT vydrží 10000 km, pořídím je, mě říkali, že vydrží tak 5.
Upravil robert_zl dne 04.05.2011 12:33
nForger napsal:
Shrnutí je asi takové:
TKC - vyšší cena, ale dají větší nájezd než Karoo T a asi i E10
Karoo T - za cca 4t km jsou na výměnu
E10 jezdí kolega a je spokojený, teď tam dával druhou sadu
Scouty jsem chtěl taky navrhnout. Je na ně všude v zahraničí poměrně chvála a hlavně nemají se starou K60 nic společnýho.
Ovšem ještě pořád nejsou dostupný v našem zadním rozměru (ty z odkazu jsou 18ky!) - měly by ale být teď na jaře. Takže zatím, jestli spěcháš zbývá řešení 140tek jako u E09.
No jo, 18".. to jsem přehlédl.. tak v tom případě E-07 ;-)
Archie, Strive > A kdy jste je kupovali? je možné že změnili směs.. když jsem je koupil v roce 2008, tak vydrželi 4t a šmitec.
Robert_ZL napsal:
U těch E09 nevadí ten jiný rozměr? Normálně to v servisu přezují? Jakože jestli to někde neuchází nebo tak. Myslím teď TL.
No jinak pokud KarooT vydrží 10000 km, pořídím je, mě říkali, že vydrží tak 5.
Ja mam vzadu E10 jsem za polovinou vzorku a pomalu ji budu prezouvat. najeto cca 3tis. Na jednu stranu zklamani ale kdyz si zas vemu ze to je z gumy a ta motorka neco vazi tak se tomu ani nedivim. Priste zkusim E09.
Robert_ZL napsal:
U těch E09 nevadí ten jiný rozměr? Normálně to v servisu přezují? Jakože jestli to někde neuchází nebo tak. Myslím teď TL.
No jinak pokud KarooT vydrží 10000 km, pořídím je, mě říkali, že vydrží tak 5.
Pozor E 09 se nedělá ve 150
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Michal21 napsal:
Ja mam vzadu E10 jsem za polovinou vzorku a pomalu ji budu prezouvat. najeto cca 3tis. Na jednu stranu zklamani ale kdyz si zas vemu ze to je z gumy a ta motorka neco vazi tak se tomu ani nedivim. Priste zkusim E09.
Tak to by asi odpovídalo těm 4 tisícům.... to teda nic moc.
Robert_ZL napsal:
U těch E09 nevadí ten jiný rozměr? Normálně to v servisu přezují? Jakože jestli to někde neuchází nebo tak. Myslím teď TL.
No jinak pokud KarooT vydrží 10000 km, pořídím je, mě říkali, že vydrží tak 5.
Pozor E 09 se nedělá ve 150
jojo, to tu právě řeším, jestli ten jiný rozměr nevadí. Ale asi ne, jak tu píšou ostatní :-)
Nicméně pomalu nabývám dojmu, že nebudu u svých prvních špuntů experimentovat s něčím co úplně nesedí. Chtěl jsem TKC, ale KarooT vychází o tisíc levněj, takže první špunty budou asi ty Karoo.
A další pak zkusím E09