Tohle je docela zajímavej článek http://www.tyden....00773.html. Myslim, že dost dovozců skončí a ukáže se, kdo si mastil kapsu. Nechtěl bych si teď kupovat motorku a pak doplácet DPH Už se ani nedivim, že se to některym dovozcům pořád vyplatio tahat i z Německa, kde už to spousta lidí vzdala
Upravil MALI dne 04.05.2011 20:31
To platí pro NOVÉ automobily a motocykly. Ojeté kupuješ s DPH.
Na tom budou "biti" hlavně tzv" černí dovozci" automobilů a motocyklů.
V Německu koupili nový motocykl s tím, že DPH zaplatí v ČR. U nás prodali a ten, kdo toto auto/motorku koupil, byl vlastně druhý majitel. Toho se už nikdo na DÚ neptal zda, zaplatil DPH v ČR. Vozidlo přihlásili a hotovo.
R1200GS 08" je minulost >> ADV, HP2, 2V ???
aktuálně ADV 2012 pryč
aktuálně MAX IV 6X6
Je to jak píše Scofield. Od 1.4. to jde za tim kdo koupil Tudíž bych byl opatrnější na různý dovozy starších strojů, protože vyklopit pak třeba dodatečně 60 kolíků za DPH, by byla solidní rychta
A jak se pozná,že moto nebo auto se nakoupilo např. v německu bez DPH?
A jak se pozná,že to DPH u nás nebylo zaplaceno?
To není tak, že nakupuješ bez DPH. DPH platí všichni, ale podnikatelé plátci DPH s ní dál "pracují" tak, že DPH na vstupu (z toho co nakoupíš) odečteš od DPH, kterou naúčtuješ svým zákazníkům. Pokud je DPH na vstupu víc jak na výstupu tak Ti DPH vrátí stát. Píšu to zjednodušeně, protože se to řídí spousty pravidel, ale v principu je celkem jasný.
MALI napsal:
Je to jak píše Scofield. Od 1.4. to jde za tim kdo koupil Tudíž bych byl opatrnější na různý dovozy starších strojů, protože vyklopit pak třeba dodatečně 60 kolíků za DPH, by byla solidní rychta
Opatrnosti není nikdy dost obzvlášť pokud je v tom zákoně: "ručí za nezaplacenou daň z tohoto plnění, pokud v okamžiku jeho uskutečnění věděl nebo vědět měl a mohl, že
a) daň uvedená na daňovém dokladu nebude úmyslně zaplacena,
plátce, který uskutečňuje toto zdanitelné plnění nebo obdrží úplatu na takové plnění (dále jen „poskytovatel zdanitelného plnění“), se úmyslně dostal nebo dostane do postavení, kdy nemůže daň zaplatit, nebo
c) dojde ke zkrácení daně nebo vylákání daňové výhody."
úplně vidím jak se bude prokazovat to "věděl nebo vědět měl" :-D
A jak se pozná,že moto nebo auto se nakoupilo např. v německu bez DPH?
A jak se pozná,že to DPH u nás nebylo zaplaceno?
To není tak, že nakupuješ bez DPH. DPH platí všichni, ale podnikatelé plátci DPH s ní dál "pracují" tak, že DPH na vstupu (z toho co nakoupíš) odečteš od DPH, kterou naúčtuješ svým zákazníkům. Pokud je DPH na vstupu víc jak na výstupu tak Ti DPH vrátí stát. Píšu to zjednodušeně, protože se to řídí spousty pravidel, ale v principu je celkem jasný.
Ale jooo,asi jsem to špatně vyvoslil,prostě jak to koupí franta omáčka jako soukromá osoba,tak už to pak nemůže prodávat jako odpočtovku,ale do té doby se DPH řeší....
to MaLI: Je to jenom další BUbu bubu na obyčejné lidi,tak jak piśe Scarabeus,,Franta neplátce DPH nic neřeśi,, navíc od jisté doby co jsou Fú propojeny si svého hŕíšníka kdykoliv najdou a vyzujou ho z botstači jen TIP a nebo podnět,ale na Forum se to špatně rozebíra,že MALI
Koukám, že je to asi složitější než jsem to pochopil z toho článku - v tomhle se fakt nevyznám, ale ten článek mě docela zaujal a když jsem pak našel na tady nabízenou motku inzerát z Německa a prodávající z toho měl minimální výdělek, tak mi to bylo trošku divný. Jak to bude prokazovat berňák je už asi věc druhá.
Upravil MALI dne 05.05.2011 08:58
Buďte v klidu, alespoň relativně.
Noviny maj sice o čem psát, ale nemyslím si, že by něco vážného hrozilo běžným pěšákům..
Na školení nám to bylo vysvětlováno tak, že je to šité na ty případy, kdy bezdomovec z Horní Dolní má na sebe napsanou firmu, přes kterou jdou nějaký ten týden závratný kšefty a pak je najednou utrum , nikdo nic neví - a už vůbec ne ten houmlesák, kterého jménem bylo či dokonce nebylo podáno přiznání k DPH. Ten má sice v kapse 2 litry a zánovní boty, ale DPH z něj nikdy nedostanou. Proto to ručení, protože celý ten kšeft zpunktoval někdo úplně jiný a namastil si kapsu. Díky těmto ustanovením se na něj dostanou...
A s tím DPH při pořízení zboží z EU to je ještě komplikovanější, než se tu uvádělo - tedy u ojetin. Tam je do toho zapojen ještě pořízení zboží ve zvláštním režimu... Ale nechte tyhle starosti plátcům DPH a jejich účetním či daňařům. Individuálních dovozců a Frantů neplátců se to nedotkne (chybí tam ten konečný efekt vědomého zpunktování a obohacení se na DPH).
Asi tak bych to viděl já.
Čest (a) buch, Old K.
mitak napsal:
Jaké smazání vlákna? Nechat tady. Je to zajímavé a poučné.
Mali je asi trochu stydlín
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
MALI napsal:
Stydlín myslim nejsem, ale je to asi trochu bezpředmětný, pokud se to Frantů netýká
mne to nahodou zajima.. byl jsem zvedavej, co tu vsechno praskne
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já taky přemýšlel, zda dát motorku do nákladů, nebo ne. Zpočátku při pomyšlení, že dostanu zpět kolem 40k, to vypadalo fakt přitažlivě. ALE, jednak jsem s tímhle laborováním přišel o krásnou osmistovku, protože prodávající se zalekl, že by pak musel odvést DPH větší, než by chtěl a tak ji raději hned obratem prodal někomu jinému "výhodněji" a já se pak bušil do hlavy, jakej jsem byl ****. Což o to, to bylo v podstatě jen o prodávajícím, kterej vypekl mě, ALE, na co jsem pak přišel při podrobnějším studiu, že placením silniční daně, se mi relativně krásná "uspořená" částka najednou úží... nehledě k tomu, že se zúží pak ještě při případném prodeji motorky za několik let. Ano, můžu to ochcat tím, že si nechám od nějakého servisu napsat papír, že moto má závažné vady (řídící jednotka, zadřený motor...), kvůli kterým je prodejná za cenu vraku... ALE, jednak je to jebání se s něčím, mírnej strach, jestli se v tom nebude někdo šťourat, nechuť vůbec takový věci dělat... a mnoho jiných. Pak ještě v podstatě to samé s psaním knihy jízd, kde i tam si člověk musí různě vymýšlet, nebo na to kadit a čekat, jestli se na to zase přijde, nebo nepřijde (jak se znám, tak by se přišlo). Takže když vezmu v potaz silniční daň, DPH i z vraku cca 10k a jiné skopičiny, tak výsledný efekt už není až tak oslnivý. Něco by si vzal asi taky chlapík ze servisu za ten papír... bla bla. ALE, teď to hlavní. Začátkem roku měl kamarád hloubkovou kontrolu z FÚ (jak je zvykem v našich zeměpisných šířkách, na udání) a ti mu doměřili DPH za několik věcí, které měl na firmu ale užíval je i k osobním potřebám. Například musel doplatit více jak poloviční část DPH za velkou TV i když má sídlo firmy doma a vede ji jako prezentační prvek v kanceláři. No neoblbnul je ničím. Má to doma k i k vlastnímu užívání, tak mu napočítali poměr užívání pro firmu a osobní (myslím že 40 a 60%). Když si představím, že bych se prcal se vším okolo motorky, abych ušetřil na DPH a pak mě nějakej dobrák našplíchá a já zas polovinu DPH odvedu, tak by mě asi trefil šlak. To raději pořídím motorku jako fyzická osoba, a zaplatím si za "klid na duši". Zae chápu, že někdo nic neřeší a je v pohodě, ale já už na to prostě asi nemám koule.
Loss napsal:
Já taky přemýšlel, zda dát motorku do nákladů, nebo ne. Zpočátku při pomyšlení, že dostanu zpět kolem 40k, to vypadalo fakt přitažlivě. ALE, jednak jsem s tímhle laborováním přišel o krásnou osmistovku, protože prodávající se zalekl, že by pak musel odvést DPH větší, než by chtěl a tak ji raději hned obratem prodal někomu jinému "výhodněji" a já se pak bušil do hlavy, jakej jsem byl ****. Což o to, to bylo v podstatě jen o prodávajícím, kterej vypekl mě, ALE, na co jsem pak přišel při podrobnějším studiu, že placením silniční daně, se mi relativně krásná "uspořená" částka najednou úží... nehledě k tomu, že se zúží pak ještě při případném prodeji motorky za několik let. Ano, můžu to ochcat tím, že si nechám od nějakého servisu napsat papír, že moto má závažné vady (řídící jednotka, zadřený motor...), kvůli kterým je prodejná za cenu vraku... ALE, jednak je to jebání se s něčím, mírnej strach, jestli se v tom nebude někdo šťourat, nechuť vůbec takový věci dělat... a mnoho jiných. Pak ještě v podstatě to samé s psaním knihy jízd, kde i tam si člověk musí různě vymýšlet, nebo na to kadit a čekat, jestli se na to zase přijde, nebo nepřijde (jak se znám, tak by se přišlo). Takže když vezmu v potaz silniční daň, DPH i z vraku cca 10k a jiné skopičiny, tak výsledný efekt už není až tak oslnivý. Něco by si vzal asi taky chlapík ze servisu za ten papír... bla bla. ALE, teď to hlavní. Začátkem roku měl kamarád hloubkovou kontrolu z FÚ (jak je zvykem v našich zeměpisných šířkách, na udání) a ti mu doměřili DPH za několik věcí, které měl na firmu ale užíval je i k osobním potřebám. Například musel doplatit více jak poloviční část DPH za velkou TV i když má sídlo firmy doma a vede ji jako prezentační prvek v kanceláři. No neoblbnul je ničím. Má to doma k i k vlastnímu užívání, tak mu napočítali poměr užívání pro firmu a osobní (myslím že 40 a 60%). Když si představím, že bych se prcal se vším okolo motorky, abych ušetřil na DPH a pak mě nějakej dobrák našplíchá a já zas polovinu DPH odvedu, tak by mě asi trefil šlak. To raději pořídím motorku jako fyzická osoba, a zaplatím si za "klid na duši". Zae chápu, že někdo nic neřeší a je v pohodě, ale já už na to prostě asi nemám koule.
Tento problém jsem taky řešil před třema roky,když jsem kupoval motorku. A nakonec jsem ji do firmy také nadával, na doporučení známé, kterou mám na finančáku.Prý po motorkách dost jdou a to mi opravdu nestálo zato , abych se klepal kdy na mne udeří.