Následující text vlastně není klasický cestopis, proto přestaňte číst všichni, kteří jste čekali bohatou cestovní fotoreportáž. Vlastně nejde o cestopis vůbec! Spíš malou povídku, pár řádek o lidských trampotách a vztazích, o zápletce, která se pouze odehrává na pozadí cesty. Nejde o popis cesty, ale o to vše ostatní, co se pouze děje na pozadí cestování. Ale ano, je to určeno pro motoristy, protože jsou věci, které na cestách dějou, kterým jenom motorkáři rozumí, chápou je a můžou vnímat tak, jak byly prožity.
Toto je můj zorný úhel, z pozice otce, protože možná bude následovat
(v řečtině určitě) i Son's report .
Upravil Doc dne 16.05.2011 15:26
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Na podzim roku 2009 jsme udělali téměř rodinný výlet "Z Kea do Toskánska", kde se mnou byl i můj, tehdy jednadvacetiletý syn jako spolujezdec. Nikdy jsem ho netlačil ani k motorkám, ani k autům, ani pro, ani proti. Ale začali si povídat ve své partě, že by se jim líbíla motorka, ale to víte, při kafi nebo pivu se toho nakecá...... Skutečnost pak může být docela jiná. U kafe a piva se kouří, ale na motorce jenom při zastávkách, v hospodě není zima, na motorce často. Proto není špatné udělat jednu zkoušku, jak by to bylo, alespoň ze sedla spolujezdce.
Jaké to tedy bylo se můžete dočíst v příslušném malém cestopisu http://www.bmwgs....ad_id=5165 . To bylo na podzim. Během zimy se toho moc nedělo. Já se připravoval na cestu do Sýrie a Jordánska http://www.bmwgs....ad_id=7056
Upravil Doc dne 16.05.2011 08:52
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Syn bydlí sice také v Aténách, ale úplně jiném konci a to s bývalou manželkou, takže přímý kontakt není každodenní, naopak, jak přibývají školní a mimoškolní povinnosti a zájmy, je času pořád méně. Občas jsme se viděli o víkendu a jinak telefon a messenger. Najednou, někdy z jara mi sdělil, že s kamarádem začali dělat papíry na motorku. Na auto už měl dva roky předtím, ale stejně najeto potom zcela minimálně. Aniž by se poradil, dokonce aniž by žádal kontrétní sumu i ode mne (k autoškole na auto jsem ho víceméně dokopal já a i zaplatitl..), všechno si vyběhal sám s kamarádem. Oba sní o motorce a hltají na netu jakýkoliv kloudný cestopis najdou. Znáte to, tu fázi enthusiasmu? Asi ano, všichni jsme tím prošli.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Začátkem léta 2010 tedy máme řidičák v ruce. Co dál? No přece motorka. A zde je problém. Jak na to jít. Sám jsem prošel od Jawy 350 přes Funduro a Pegaso a nakonec jsem skončil na kubatuře přes tisíc kubíků, ale šel jsem postupně. Domníval jsem se, že stejný postup uděláme i zde. Malou mašinu, tak dvěstěpadesátku, lehce ovladatelnou (něco jako XR250) jsem si představoval. Radil se s různými, neboť se jaksi čekalo, že to zařídím já. Rozpočet byl syna, měl nějaké spoření, které chtěl použít na tenko nákup. Nějak kolem 3.000-4.000 Euro. Sám jsem si říkal, že kdyby se našla nějaká super příležitost, něco bych dodával i já, ale to jenom v případě nouze, aby neuteklo něco zvlášť výhodného kvůli posledním pár stovkám. Tehdy mě už syn bombardoval mnoha odkazy na netu na různé motorky, povětšinou 650 GS. Protože dělal řidičák na naháči 400 kubíků, neměl nijaký strach z dakárka.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Já šel pro změnu poradit se s mým BMW dealerem, který mi poradí nejlépe. Čekal jsme, že mi odsouhlasí můj názor na málo kubíků, něco mezi kolem, prckoletem a malou motorkou. Ten mě ale odzbrojit argumenty okolo bezpečnosti a trval na tom, že prostě ty malé motorky nebrzdí, že budu víc bezpečnější, pokud se přejde na kubaturu, která se dělá s ABS. Vím jaké to je brzdit v panice a co to může udělat. Navíc se dealer ptal, zda je syn jaksi rozumný kluk, který ví, co je strach a bude jezdit zezačátku opatrně, nebo je to blázen, který těch kubíků navíc využije jenom a jenom k tomu, aby jel rychleji a bezhlavěji? K tomu byla jasná odpověď, že jde o docela logického, skromného kluka.
"V tom případě se vůbec neboj jít nejméně do kategorie 650!"
"Co tím myslíš?" ptám se jakoby mi vyrazil dech
"Tím myslím, že všichni (každý z nás to zažil) máme respekt, když lezeme poprvé na motorku vyšší třídy, máme strach z váhy, objemu, naší výšky a všeho se bojíme, ale nakonec se všichni s novým strojem sžijeme během pár kilometrů, pár dnů a tohle tvýho kluka čeká, ten prvotní strach, ať už půjdete do čehokoli. Jde o nevyhnutelný šok. Čili jestli ho chceš šokovat, a jinak to nejde, stejný šok bude mít z tvého advenčra a stejný z Dakara 650. Prostě leze někam nahoru, o hodně výš než je mounting bike, který ovládá dosud. Takže se rozhodněte pro něco od 650cc a více, aby to bylo v dobrém stavu a mělo to ABS, z důvodů bezpečnosti."
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
A tak jsme hledali, rozpočet stačil na Dakara 650 s ABS r.v. přibližně 2003-2006, dle kilometrů, stavu a podobně. Syn tlačil na pilu, já spíš čekal, asi na nějakou příležitost. Loni se tady již rozvinula krize, nejistota v národě a pesimismus do budoucna spíš trh pozastavily, nic ne neprodává, nikdo nechce investovat v době nejistoty. Proto jsem tlačil na syna, ať se uklidní, že spíš on je teď v pozici síly a může si vybrat dobrou motorku. Viděli jsme, jak konkrétní inzeráty týden po týdnu snižují cenu, ale na druhou stranu nelze čekat do nekonečna. Léto již začalo a my chceme motorku na léto. Teď je řidičák hotový a léto začíná. Hrrr! Koukám na jedno řecké fórum GS a vidím zvláštní inzerát, který mi v podstatě předtím unikl, z důvodů kubatury a ceny. Inzerát začínal jeden rok předtím, čili jaro 2008, jako poprvé vystavený.
Prodává se GS 1100 '98, 60.000km, po výměně spojky, vynikající stav - 5.6000Euro. Po pár odpovědích o stavu atd. vlákno pokračuje na podzim 2008 stylem: "motorka má již najeto 69.000km, protože mne mezitím zdárně dopravila na Nordcapp a zpět. Díky títo cestě pořízen i nový výfuk a nové plexi PRG. Po návratu gumy přezuty, takže nové. Cena 4.800. Tento inzerát je vlastně půl roku starý, opět pár malých odpovědí a osvěžení inzerátu od autora před pár dny, kde mění cenu na 4.500 Euro. To se dá ukecat v Řecku a asi všude na 4.000 Euro, což je v podstatě horní hranice Nikolova rozpočtu. Že by?
Poznamenávám si číslo, beru do ruky telefon a začínám tvrdý, ale upřímný a lidský protinávrh směrem k prodávajícímu. "Hele kolego bmw, jsem Kosťa - Doc z fóra, můj mladej si chce koupit motorku a já mu chci pomoct vybrat, ale jeho studenstký rozpočet na tu tvou motorku nestačí. Podívej, možná že se známe z nějakých srazů, já se tě chci zeptat napřímo a bez okolků, zda je mašina OK, protože se jedná o nezkušeného kluka a nechci aby se napálil nebo dokonce bral nespolehlivou či nebezpečnou motorku. To za prvé, ale existuje i zadruhé. Mám možnost mu nejenom přispět na motorku, ale kdyby na to došlo, třeba mu ji koupit i celou, ale víš.. nechci. Nechci s výchovných důvodů. A je jich mnoho. Aby si jí vážil jak se musí, když jde o první motorku. Není správné, aby táta koupil mašinu, tomu rozumíš. No jo, ale tím pádem máme jenom omezený budget, jeho studentský rozpočet je maximálně 3.000 Euro, což je podstatně méně, že ty prodáváš. Co Ty na to, kolego? Bez okolků, odpověz mi upřímně na tyto dvě otázky - stav a cena? "
"Podívej, kolego, jsem velmi potěšen, že mluvím s takovým tátou. Jo motorka je opravdu OK a sloužila mi věrně do polední chvíle, pouze mám i bmw K a nechci mít obě, přestože jsem byl moc spokojen s touto GS, moje K je poslední model a chci si ji nechat a obě udržet nemůžu z daňových důvodů. Co se týká ceny, jsem rád, že mašina najde toho správného jezdce a tak jak mi to popisuješ, bude si jí opravdu vážit. OK, souhlasím s cenou 3.000 Euro bez dalšího vyjednávání. Mašina je zaparkovaná v jednom blízkém bmw servisu (který má můj synovec, takže je Vám jasné, že o správný a pravidelný servis neměla motorka nouzi a byla dobře udržována), běžte se na ni podívat a pak mluvíme."
Upravil Doc dne 16.05.2011 15:46
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Co byste dělali na mém místě? Jde o jezdecké mrně (syn) a jít rovnou do 1100 je možná trochu drzost, na druhou stranu, celková velikost motorky a způsob práce boxeru spíš odraďují od prudkého zatahování za plyn, než že by inspirovaly k blbostem. Spíš inspirují ke kochačce a pomalé a pozorné jízdě, než supersporty nebo naháče a následující frajeřina na semaforech (vyzývající k závodění supersporty a jejich debi/*ní řidiči, kteří si pletou silnice s okruhem). Já se rozhodl PRO! Těžká, ale stabilní a spolehlivá jedenáctka se sice silný první krok, ale krok stabilní, krok rozumného kompromisu mezi výkonem, cenou a spolehlivostí. Koneckonců já v té době mám na ADV o deset tisích km více a považuji ji za novou motorku. Navíc je v krásné klasické červené barvě. Šli jsme do servisu, objel jsem třikrát blok, vše OK.
Ostatek jsem nechal na Nikolovi, papíry, placení, přepisování, úřady a všechno běhání kolem. Kolemkonců je jeho, tak ať běhá.
Doc přiložený následující obrázek:
[90.45Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 09:04
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Po týdnu přibližně přebíral řidičák (tady jeho vystavení trvá asi měsíc od složení zkoušek), motorka již byla přepsaná a jeli jsme ji se synem převzít. Nebyl schopen ji řídit. velký stress v servisu a tak jsme to udělali klasicky. Odvezl jsem mu ji domů, pak se vrátil taxíkem pro svoji motorku. Jeho je zaparkována pod barákem. Poprosil mě, abych odjel, že chce být s motorkou sám. Že se chce uklidnit, popovídat si s ní (chacha), zakouřit a přemluvit ji, aby se mu poddala.
Doc přiložený následující obrázek:
[26.16Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 15:48
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Prostě beze spěchu se s ní sžít postupně se odhodlat od sundání ze stojánku, k prvnímu popojetí. Respektoval jsem to. Je to logické. Když jsem v Hradci Králové v roce 1983 přebíral v Mototechně novou Jawu 350, byl jsem tak vystresovanej, že mi musel prodavač vyndat mašinu z krámu. Nastartoval mi ji a horko těžko jsem zvládl dojet domů, což tehdy bylo naproti lékařské fakultě, čili asi jeden kilometr. Doma jsme slezl z motorky a neudržel ji a spadla mi. Naklonila se moc ne ke mě, ale ode mne, na druhou stranu a neudržel jsem ji. A teď mi řeknete, jestli je to možný mít respekt ze 350? Je, takové byly tehdy motorky k dispozici, takové dimenze jsme byly schopni vnímat. Proto jsem nechal synátora s novou družkou a vypařil se.
Doc přiložený následující obrázek:
[27.29Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 15:50
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
To bylo kolem poledne. Večer v telefonu mi řekl, se s družkou vykouřil celou krabičku, povídali si (co asi?), mluvil jí do duše a pak ji osedlal na parkovišti. Pár jízd po parkovišti bylo to celé co zvládl. Během noci ještě několikrát sešel k motorce, zda jí není zima, zda nemá hlad, žízeň a podobně.
Doc přiložený následující obrázek:
[26.14Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 15:51
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Později jsem mu vyprávěl, jak jsme kdysi v Mayovkách našeho dětství četli o podobném rituálu, když Indián přebíral nového koně a musel se s ním sžít. No nic, jeho kamarád již asi týden vlastnil Transalpa a byl ve stejné situaci. Spolu se poprvé vydali na (v noci prázdnou) hlavní tříproudou třídu, spolu si poprvé troufli do vedlejší čtvrti. Asi po týdnu nebo deseti dnech přijel za mnou (bydlím tak trochu mimo hlavní město) a spolu jsme se vydali na jižní cíp poloostrova Attika, na němž jsou Atény, na cíp jménem Sounio (Sunio). Myslím, že tehdy jsem dosáhl té úplně nejnižší spotřeby za celé dvacetiletí. Nechal jsem ho jet vepředu, aby dal svůj pohodlný rytmus a myslím, že jsme jednou překročili šedesátku na rovince a žbrblala mi tam pětka. Jinak na čtyřku maximum, spotřeba pod 3,7l/100km. To byla naše první společná cesta. Muselo to být kolem desátého června, tam někde.... http://www.bmwgs....ad_id=7551
Doc přiložený následující obrázek:
[27.7Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 09:10
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Během následujících týdnů se otrkal a dokonce vyrazili s kamarádem i na menší výlet, asi tří až čtyř dnů do oblasti Pilio (krásná oblast na poloostrově východně od Volosu).
Doc přiložený následující obrázek:
[24.25Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 15:52
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Během léta vloni (2010) jsme prodali jeden můj byt v Čechách a chtěl jsem převést peníze do Řecka. Přestože oba státy patří do Unie, nebylo vůbec jednoduché najít rozumný způsob bankovního převedení. Ledaže bychom ztráceli horentní sumy, mám na mysli kolem 7%. To je velký peníz, zbytečně vyhozený, pokud se jedná částky přesahující milion.... Ale jak to udělat? Osobně se dá převézt jenom asi 10-15.000 Euro v hotovosti, čili jedna letenka tam a zpět by to opět neřešila, pokud bych letěl sám. Musím převézt víc jak čtyřicet tisíc Euro, ale bankovně to nejde, přestože jsem zakázníkem i v Citibank, která je jak v Řecku tak Česku. Řešení, alespoň rozumné a přitom právně nenapadnutelné vlastně zatím neexistuje. Naposledy jsem pašoval ještě za totality, jednalo se o diplom medicíny jednoho kolegy-kamaráda, který utekl přes Jugoslávii a potřeboval na Západ dostat diplom. Pomohl jsem mu, přestože s velkým riskem pro sebe sama, kdo si pamatuje dobu, ví o čem mluvím. Dnešní (loňská) pravidla umožňují docela lehce přesun peněz do a z Česka ven, ale pouze pro profesionály, pro podnikatele, nikoli pro soukromníky. No nic, to není podstatné. Zkrátka jsem se rozhodl, že si pro ty prašule zaskočím sám. Je něco jiného mít nebezpečně narvanou peněženku na letišti (se všemi těmi prohlídkami dneska...) a něco jiného projíždět dnes už vlastně zrušenými hranicemi Evropy. Do hliníkáčů se toho vejde...... i kdyby to bylo v pětieurech.
Moji stabilní kamarádi mne nemohli následovat, každý z jiných důvodů. Nakonec jsme zbyli já se synem. A lépe tomu! Později jsem si říkal, že jsem vlastně rád, že z kamarádů nikdo nemohl, ale nemohl jsem se nezeptat, ze slušnosti. Koneckonců vědí, že pocházím z Čech a kdysi jsme říkali, že je provedu do Střední Evropě.
Datum stanoveno na konec září, neboť tak se to hodilo s mých pracovních důvodů a Nikolovi ještě nezačne semestr.
Upravil Doc dne 16.05.2011 15:55
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Cesta?
Určitě přes Balkán směrem nahoru a Itálií zpět, abych si mohl projet nějaké trasy, které mám zafixované z dětství , když jsme jezdili klasické totalitní letní dovolené Česko-Bulharsko a to s jinou změnou, protože jsme vždy projížděli i Sofií, kde měl táta rodiče. Po občanské válce v Řecku, hned na konci druhé světové války, se rodina rozpadla, děda s babičkou, jakožto poražení partyzáni skončili v Sofii, z pěti dětí dvě zůstali na vesnici v Řecku, dvě v Bulharsku a pátý, můj táta, skončil v dětském domově v Česku někdy v roce 1952. Po pár letech, díky Červenému Kříži se mnoho rodin opět našlo a některé se pospojily - lidé se přestěhovali ze státu do státu - jiné nikoli. Tak se nespojila ani rodina mého otce, zůstal v Česku, kde vystudoval a později se oženil a jezdil se podívat za sourozenci a rodiči do Bulharska. Dva zbylé sourozence, kteří zůstali na vesnici v severním Řecku, nedaleko hranic s Bulharskem viděl poprvé od dětství až v roce 1975, když se celá rodina sešla celá v Sofii, poprvé od války. Hrozné co? Před tímto dramatem jsou naše dnešní problémy - jak české nebo řecké docela zanedbatelné. Válka je hnus. Jakákoliv. A občanská tím víc.
Doc přiložený následující obrázek:
[180.77Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 15:58
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Proto chci jet přes Balkán. Vím o trase mezi Vidinem a Sofií, kterou jsme projížděli v době prvních trajektů mezi Vidinem a Calafatem na začátku sedmedesátých let. Projížděli jsme tehdy průsmykem Petrochan, který byl ve výstavbě. Pamatuji se na řeku pod Petrochanem, na to, jak jsme jeli cestou která se teprve stavěla a nakonec jsme dojeli až k bagru a dál nic. Ale z druhé strany již byla cesta také hotova, dělilo je asi posledních sto metrů probagrovat. Asi jako když se spojují dva tunely a jde o poslední metry. Akorát že to bylo v horách a ne v podzemí. Tak si myslím, vlastně jsem si jist, že tmavošedé embéčko MB 1000 Deluxe s českou značkou pro cizince SPZ LIA-00-35 bylo prvním osobním autem, které projelo průsmykem. Narvané embéčko, zahrádka na střeše, autovak a plácačky až na zem, jestli to někomu něco připomíná....
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Určitě chci jet i přes Rumunsko, mám romantické vzpomínky na cikánské povozy. O nebezpečí, které je s tím spojeno vím, ale to smyl čas a mám jenom hezké vzpomínky. Navíc, tu cestu jsem již projel na motorce, na Jawě 350 s Nikolovou mámou za zády. Jako studenti jsme vyrazili z Hradce Králové a udělali měsíční cestu do Bulharska a zpět. Myslím, že to bylo léto 1984. Přes vesnice padesát (a obchvaty neexistovaly, cesta byla vždy od vesnice k vesnici, jinak to nešlo, mimo vesnici kolem osmdesátky a vzácně přes stovku). Ale přes Fagaraš nebylo proč jet, naopak teď to vsuneme do programu, pokud bude otevřeno, protože jedeme koncem září a vlastně až na místě od policie se dozvíme, zda je průjezd otevřený nebo ne. Navíc koncem srpna se díky prudkému dešti řítí kus silnice na Fagaraši a je zavřeno než se opraví, aniž je jednoduché se dočíst více, jak dlouho oprava bude trvat, kdy znovu otevřeno apod.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Přes Maďarsko se taky těším, chci ukázat klukovi Budapešť, na přelomu sedmdesátých a osmdesátých první "svobodné" město, alespoň tak nám připadalo. Jezdili jsme tam pro hadry, digitální hodinky a gramofonové desky. Černý, ale i normální trh s množstvím malých soukromých obchůdků s oblečením a obuví nám dával tehdy možnost nosit něco lehce jiného, než ostatní posvátný "kolektiv", nějak se odlišit od šedé většiny. A kromě toho, Budapešť je krásné město samo o sobě.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
No a když už jsme v Maďarsku a jedeme do Čech, není to ideální příležitost k projetí Slovenska? Mockrát jsem tam nebyl, ale vždycky jsem toužil si ji projet na motorce, ale to se mi nikdy nepodařilo. Když nebudu počítat průjezd Brno - Bratislava - Komárno, ostatek byl autem jednou na svatbu do Trenčína a jednou na lyže do Nízkých Tater.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
No a když jsem u té koupě synovy motorky, musím dodat, že do motorky jako takové jsem sice nepřidával, ale podílel jsem se na různých okolo nákladech (nákup přilby Lazer Dayton byl můj nápad a náklad, přidání na půlku ceny za ojetou Rally 2 Pro, které jsme našli na netu těsně před odjezdem za poloviční cenu a v opravdu vynikajicím stavu a některé další maličkosti, jako předání kožené moto bundy, bundy Savanna od bmw a jiné drobnosti.
Upravil Doc dne 16.05.2011 16:01
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Ale měl jsem rozjetý jiný, větší dar. Když už jedeme do Čech, proč nekoupit sadu českých hliníkáčů? Za prvé do staré a ojeté motorky se mi nechtělo investovat velkou sumu za originály nebo touratech apod. vzhledem k ceně. Zdálo se mi neadekvátní koupit celou motorku za 3.000 a kufry za další tisícovku jenom bočáky, pokud všechny tři, pak tedy ještě víc.
Proto jsem se rozhodl pro české výrobce a po lehkém průzkumu jsem skončil mezi dvěma klasickými rivaly, mezi bystřický neboli Begr a Big Husky. S oběma jsem navázal mailový kontakt, protože se vše muselo upřesnit doslova na hodinu a nebyly možné změny plánu. Měl jsem v úmyslu při průjezdu ze Slovenska na liberecko k našim se prostě u jednoho z nich pouze zastavit, namontovat a pokračovat dál. Oba dva měli na svých stránkách několik nejasností, alespoň dle mého, co se týkalo rozměrů a jejich cenování, co patří a co nepatří do ceny. Po několika mailech, kde oba adekváti se chovali absolutně korektně, nemám co vytknout ani jednomu, jsem se musel rozhodnout. Volba padla na BigHusky pouze a pouze proto, že šlo o první kontakt, zatímco na Begra jsem se obrátil o dva později a jak říkám, přestože jsem neměl, upřímně, cokoliv ani pro, ani proti jednomu z nich, zvolil jsem prostě to první dle času.
Begrovi jsem poslal mail-poděkování a omluvu, že zakázka bude pokračovat jinde a dostal jsem velmi slušnou odpověď s přáním dobrého pořízení a šťastné cesty. Jsem si jist, že i kdybych se rozhodl přesně obráceně, podobné slušné odpovědi by se mi dostalo i od BigHusky a musím konstatovat, že prostě oba byli dobří profesionálové se vším všudy.
Upravil Doc dne 16.05.2011 16:03
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic